Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
duvelke666

Micro Kweek White Widow En Easybud

Recommended Posts

UPDATE

 

nog +-7dagen dan zou de EB klaar zijn om te oogsten spijtig genoeg kan ik hier op moment geen foto's zetten wegens geen camera meer :(

 

nog enige tips hoe je kunt zien wanneer deze klaar is om te oogsten heb geen zakmicroscoop ofzo

 

en de ww begint nu net goed in zijn bloei te komen zodra de EB weg is heeft de WW de ruimte voor zich alleen dan kan deze rustig uitbreiden en heb ik ruimte om hem in goede banen te leiden :P

 

en komen mss nu nog extra lampen bij in eigenlijk voor volgende kweek al dan heb ik 6* 20 watt CFL lampen

volgende kweek gaat 1* royal cheese zijn :D

 

tot de volgende :D :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is opzich allemaal leuk en aardig......

 

 

Maar heb je niet ergens een oud kastje ofzo, keukenkastje zou al kunnen maar liever iets hoger.

In die emmer gaat m niet worden zo, en al dat plastic er omheen :evil: :evil:

Dit http://www.wietforum.nl/topic/119682-micro-kastje-voor-een-vriend/page__fromsearch__1 kastje kost ook ongeveer 100 euro(ik had het hout gratis), net als je emmer. Ik zou je set-up wat aanpassen als je echt een lekker rokertje wilt kweken.

 

Vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou voor hout gaan, voor brandveiligheid, als je lamp tegen plastic komt smelt het gewoon

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je voor de tips

 

dat tentje van 60*40*60 zal iets worden voor de volgende kweek dan ik wist niet dat ze het al van die prijs hadden

normaal had ik mij zo een kastje willen bouwen maar had het geld er niet voor

al dit materiaal had ik gewoon liggen heeft mij dus niks gekost enkel de 3 lampen had ik gekocht en ventilatie (totaal 30€)

 

maar zal nu zeker eens zien wat het goedkoopst is het tentje of een kastje bouwen

want dit was voor mij een test om te zien of ik het wel kon volhouden en niet na 2 maand zeg pff al die moeite .

en vind het nu juist heel leuk om het plantje te zien groeien het is mij niet om kwantiteit te doen maar eerder om de ervaring van kweken.

 

en voor smelten is geen probleem de kap waar het licht in zit is hittebestendig (zitten normaal gewone gloeilampen in ipv spaarlampen)

en heb er voor gezorgt dat deze niet de rand aanraakt .

 

Maar neem al jullie tips zeker mee voor de volgende kweek die zal normaal binnen een maandje beginnen wanneer de WW geoogst word.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat 'tentje' is om stekken in te groeien, daar kun je geen planten in kweken!!

Het is maar 60 x 40, en dan nemen al die pijpen nog een hoop ruimte in beslag, en je lamp moet er nog in, en grote potten.

Waar laat je dan je plant??

 

Ik zou voor het kastje kiezen, kun je jaren vooruit.

En tweedehands kastjes zijn er genoeg te vinden voor een prikkie, paar gaten zagen voor de luchthuishouding moet toch wel lukken lijkt me.

vraag eens rond aan familie/vrienden ofzo, of op marktplaats bijv.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgende kweek zal ik dus 1 in kringwinkel een keuken kastje halen en 2 wat meer lampen

enkel zien dat het kastje langs binnen al wit is dan moet ik niet echt om folie of zo gaan

weet wel dat dit beter is maar omdat het maar om micro kweek gaat bij voor keur maar 1 plantje is dit normaal niet echt nodig

en hopelijk heeft iemand in mijn vrienden kring een zaag of boor om de gaten te maken :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een Update

 

plantjes zijn goed bezig nu nog 1 weekje+- mss iets minder Dan gaat de EB om :P

De WW moet nog +- 4 weken

 

hier zijn nog wat foto's

van de beetje bij gesnoeide plantjes (aangetaste bladeren etc weg gehaald )

 

Top WW

 

gallery_44080_18626_1201098.jpg

 

EB - WW

 

 

gallery_44080_18626_964182.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom wacht je niet tot je plant alles uit je blad heeft gehaald en zelf de zieke bladeren afstoot?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bladeren waren helemaal op gebruikt door de plant helemaal verdord en droog en om meer licht aan de toppen te laten komen deze laatste dagen

 

dat is de reden waarom ik deze heb weg gehaald heb enkel EB gesnoeid die zit in zijn laatste week :D

 

nog paar dagen en oogst tijd :P

word mss niet veel maar voor mijn eerste kweek mag ik niet klagen heb iets is beter dan niets :P

 

nu de vraag hoeveel denken jullie dat van EB gaat afkomen mss niet veel maar wil wel eens zien hoe goed mensen kunnen inschatten :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat 'tentje' is om stekken in te groeien, daar kun je geen planten in kweken!!

Het is maar 60 x 40, en dan nemen al die pijpen nog een hoop ruimte in beslag, en je lamp moet er nog in, en grote potten.

Waar laat je dan je plant??

 

Sorry voor het kapen van je topic maar wou dit even aan Vakman laten zien...

Werkelijk kweekopp.= 55 x 40cm

gallery_44813_18236_4388852.jpg

 

Heb hier op het forum al kweekjes gezien in (nog) kleinere ruimtes. Er wordt zelfs gekweekt in PC-cases.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat 'tentje' is om stekken in te groeien, daar kun je geen planten in kweken!!

Het is maar 60 x 40, en dan nemen al die pijpen nog een hoop ruimte in beslag, en je lamp moet er nog in, en grote potten.

Waar laat je dan je plant??

 

Sorry voor het kapen van je topic maar wou dit even aan Vakman laten zien...

Werkelijk kweekopp.= 55 x 40cm

gallery_44813_18236_4388852.jpg

 

Heb hier op het forum al kweekjes gezien in (nog) kleinere ruimtes. Er wordt zelfs gekweekt in PC-cases.

 

Ik zeg ook niet dat het niet gaat crimson, alles kan.

Alleen lijkt het mij niet zo handig voor een beginner met die lagen potten, buigen en knakken en zo, enz enz

Maar uiteraard kan het wel, maar ik zie liever grote planten met cola's :D

 

 

 

Dit kastje is niet veel groter http://www.wietforum.nl/topic/119682-micro-kastje-voor-een-vriend/page__fromsearch__1

Edited by vakman
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor een zeer goede ronde neem ik dat kleine deel rot wel erbij :D

 

Trouwes, grote budz wil niet meteen rot zegge

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet vergeten dat dit eigenlijk mijn eerste kweek is ik leer nog uit de fouten die ik maak de volgende gaat natuurlijk een stuk beter zijn :D

en neem alle raad en info die ik nu krijg mee naar de volgende kweek :D

 

wat volgende kweek zal veranderen

 

1 verlichting word denk ik een led ufo(dit is nog niet zeker kan zijn dat er gewoon 3 extra lampen in komen)

2 grotere pot

3 betere voeding voor de plantjes (enige tips hier zijn welkom medium aarde)

4 beter kastje / tent ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon bij de stam afgeknipt? zit de WW dus met een dode geamputeerde familielid in de pot? :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's

 

Oogst vergelijking met klein aansteker sorry voor slechte foto's met gsm getrokken en is niet echt beste camera :P

 

 

Oogst foto

 

gallery_44080_18626_74248.jpg

 

Foto Nieuwe kast in wording :D

 

gallery_44080_18626_486476.jpg

 

kast word nog verder afgewerkt

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier een iets bettere foto kast nog wat verder afgewerkt :P

 

temp en lv zijn nu normaal nacht heb even licht aangestoken voor foto

weet niet zo goed voor plantje maar kon niet anders

 

gallery_44080_18626_276893.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...