Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Zwemvis

90 Santa Maria's In Mapito

Recommended Posts

Het lijkt zeker alsof er verschillende planten staan, hoe staat het met de geur? Ruiken ze wel hetzelfde? Kan het niet zijn dat ze van 2 verschillende moededers zijn gesneden en daardoor dus geneticaverschil is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rocker

Herijuana van 18/6 naar 15/9 geeft meer herma kans, ik doe langzaam klok terug allang niet meer, geen voordeel in bemerkt.

 

Hoezo pas 2/3 weken na 12/12 geslacht?

Voorbloei fenomeen is vanaf 6e node en daar zit ik met een week of 4 na ontkiemen en op 18/6 toch wel aan, selectie is dan al goed te doen als je ook kijkt naar plantengroei, mannetjes pik je er vaak zo uit.

De zaadplanten van de huidige ronde zijn allemaal kort nadat de voorbloei er was en ik ze topte onder HPS op 12/12 gegaan op 11ltrs.

Dit was half 5e week na ontkiemen, het was dat de tent nog vol met drogende s5 hing anders was het eerder.

Zo werk ik al jaren nu, voorgroeien is zo 2012 voor mij, of het nu hydro of medium is :innocent:

Voorbloei betekent good to go.

 

@zwemvis

verschillende stekken, topvorming is wel aardig gelijk, alleen afbloeitijd verschilt.

lijkt me niet dat het echt een ander soortje is.

 

Zelf stekken maken is je van het, enige nadeel is dat je mamma onderhouden erbij krijgt :icecream:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rocker

van 18/6 naar 15/9 geeft meer herma kans, ik doe langzaam klok terug allang niet meer, geen voordeel in bemerkt.

 

Ik geloof je op je woord, behalve daar waar het gaat om meer herma kans??

Daar mag je me overtuigen.

In de natuur gaan ze ook langzaam terug in licht tijd??

 

Hoezo pas 2/3 weken na 12/12 geslacht?

Voorbloei fenomeen is vanaf 6e node en daar zit ik met een week of 4 na ontkiemen en op 18/6 toch wel aan, selectie is dan al goed te doen als je ook kijkt naar plantengroei, mannetjes pik je er vaak zo uit.

De zaadplanten van de huidige ronde zijn allemaal kort nadat de voorbloei er was en ik ze topte onder HPS op 12/12 gegaan op 11ltrs.

Dit was half 5e week na ontkiemen, het was dat de tent nog vol met drogende s5 hing anders was het eerder.

Zo werk ik al jaren nu, voorgroeien is zo 2012 voor mij,

Voorbloei betekent good to go.

 

Hie ben ik je even helemaal kwijt.

Het staat i.m.o. nl. vol met tegenstrijdigheden.

 

voorgroeien is zo 2012 voor mij,

allemaal kort nadat de voorbloei er was ~~ op 12/12 gegaan

Voorbloei fenomeen is vanaf 6e node en daar zit ik met een week of 4 na ontkiemen en op 18/6 toch wel aan.

 

Doe je nu wel of niet aan voorgroeien. (18/6)

Met zaad, zul je volgens mij wel moeten

 

Zelf stekken maken is je van het, enige nadeel is dat je mamma onderhouden erbij krijgt :icecream:

 

Dat laatste is eigenlijk het enige, wat me ervan weerhoud om een moeder plantje te houden..

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zet de klok met 'grote' stappen dus van 18/6 meteen 12/12,

bij de s5 kan 14/11, bij de Herijuana moet het 12/12 zijn...

Heb daar best wel mee geëxperimenteerd to no avail.

 

Voorgroeien is totdat ze geslacht tonen middels voorbloei bij zaadplanten, dan hangt het er maar net vanaf of ik stekken nodig heb/wil wanneer ze op 12/12 gaat. Tuurlijk staan ze dan op 18/6, totdat ze die voorbloei tonen dat kan niet anders.

Zaad meteen op 12/12 vindt ik niet wat :thumbsdown:

 

Stekken is strak regime, aanslaan en na 3dgn de klok om anders zit alles tegen het dak aan.

Zo behandel ik in de tent geplaatste zaadplanten eender, die worden nog groter en blijf ik knakken :excl:

 

Verder laten groeien (voorgroei) om meer plantmassa te hebben doe ik niet meer, dan ga ik voor de plant zsm vol te hebben met stekmateriaal en ga daarmee aan de gang, meer zetten dus.

Dit komt ook omdat ik grotendeels hydro wise werk waar dit allemaal net ff makkelijker en sneller gaat dan op bufferend medium kweekjes.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okay, dan wordt het duidelijker..

Overigens, zet ik mijn zaailingen ook altijd pas een week of 4 soms wat eerder vaker wat later op 12/12.

Ik kijk daarbij puur naar de ontwikkeling van de plant en probeer de door groei in te schatten na het 12/12.

Ik ga daar altijd bij 1.5 x van uit.. (Santa Maria).

 

Maar dan nog,,

blijf ik hangen in het verhaal van voorbloei op 18/6??

 

Al moet ik eerlijk zeggen, dat ik daar ook nooit naar gekeken heb,

om de dood eenvoudige reden, dat ze volgens mij zolang ze 18/6 staan geen voorbloei laten zien..

Ben ik daar dan zo mis mee??

 

Ik doe dat altijd zo'n dag of 10 nadat de plant op 12/12 staat.

En dan nog moet ik echt heel scherp kijken.

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoe staat het met de geur?
Ze ruiken wel hetzelfde eerlijk gezegd. Ik denk dat ik volgende week 's wat ga knippen. Die klaar zijn worden geoogst en de andere blijven nog even staan.
zo moeilijk is het niet
Ik weet, en de stekkenbak met vloerverwarming heb ik ook nog. Maar ik wil niet.

 

Edit, WALLA, 1000 posts. Mijlpaal ;)

:) :) :showoff:

Edited by Zwemvis
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rocker

bij een zaadplant gaat deze op 18/6 vanaf de 6e internode voorbloei laten zien op enig moment

dit is hetzelfde als jij spot wat later op 12/12 maar kan dus al veel eerder.

vanaf dat hier de 5e node (na cotelydons) op het plantje zit kijk ik elke dag in de oksels of er wat te spotten valt, mannetjes zijn het rapst :icecream:

 

@zwemvis

waarom wil je het niet?

Heb je zulk een heilig vertrouwen in je boer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de 5e node (na cotelydons)

Leuk weer een vreemd woord voor me, koste me weer een uur googelen..

Niet om de betekenis te leren kennen hoor... lobblaadjes :spell:

Maar wel om al het intressante leesvoer waar je dan weer op stuit.

 

 

We doen dus het zelfde Lost,,,

Maar om de 1 dan wel andere reden, heb ik niet zo heel veel vertrouwen in het zoeken op 18/6

Maar dat dondert niet,

 

Door ruimte gebrek, moeten er eigenlijk een paar uit..

Ik ga een gokje wagen met het spotten..

(moet al raar gaan, als ik uit 12 geen 4 mooie dames later alsnog kan vinden toch..)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten op de foto zijn wel hetzelfde, enkel de bladstand is anders en de toppen zijn bij de ene dikker/verder als bij de andere.

 

 

Als een plant een opdonder gehad heeft door dat die net iets te veel voeding heeft gekregen en de ander net niet te veel, dan kan er verschil in de tijd dat ze afbloeien komen.

Zoals ik eerder al aangaf, de Santa Maria is een heel gevoelig soortje, wanneer haar iets niet lekker zit, gaat ze een beetje stil staan.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals ik eerder al aangaf, de Santa Maria is een heel gevoelig soortje, wanneer haar iets niet lekker zit, gaat ze een beetje stil staan.

 

Dat klopt wat je zegt,

Het is een kreng gewoon om te kweken..

Maar die stilstand, mits een eenmalig foutje,

Die maakt ze wel weer goed,

 

Maar een second felony offender....... :execute

Share this post


Link to post
Share on other sites

Twee weken geleden ben ik gaan knippen. Volgens mij was het toch één soortje, alleen zagen de planten er soms anders uit.

Dit is na precies negen weken bloeien:

gallery_28849_18625_44583.jpg

 

Dit is na negen weken en vier dagen, ik ben vier dagen bezig geweest met tumbelen. Daarbij moet ik wel zeggen dat minimaal de helft van het knippen handwerk is want echt nette toppen zaten er niet tussen dus het meeste (alle hoofdtoppen) moest met de hand, alleen het kleinere spul ging in de Tumbeltrimmer. Gelukkig ben ik hier KLAAR :jump: :likken: want de toppen en takken komen me de strot uit en dubbel zie ik ook ;)

gallery_28849_18625_245827.jpg

 

It's hanging up :)

gallery_28849_18625_21085.jpg

 

Zo ziet 2486 gram droge wiet uit, klaar om door iedereen besnuffeld, bevingerd en gerookt :j te worden:

gallery_28849_18625_218971.jpg

 

Het eindresultaat. Superblij wordt ik er niet van. De toppen zijn wat open en losjes. De planten hebben de laatste drie weken nauwelijks voeding gehad. Maar de wiet is volgens kenners net fluweel, zacht, kleur en geur goed. Iemand anders zei dat het erg goeie wiet is, iemand anders zei dat de wiet niet echt sterk is maar wel goed. Al met al vind ik het voor een mislukte oogst niet verkeerd.

Groetels van deze allemaal: :mellow: :huh: ^_^ :o ;) :P :D :lol: B) :rolleyes: -_- <_< :) :wub:

gallery_28849_18625_361569.jpg

Edited by Zwemvis
  • Like 11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé zwemmie,

 

Toevallig zat ik gisteren nog even te kijken hier en vroeg me af hoe het er mee zou gaan.

 

Hoewel het resultaat je wat tegenvalt toch gefeliciteerd, het is in elk geval voldoende om tevreden te kunnen zijn, een lekker bergie mooie wiet, je kunt er weer even tegen.

 

Zo op het oog had je een hasjtikke mooi veldje staan, een bos opeengepakte dikke trossen met weinig fluffel onderin.

 

Ik heb ook zo'n tumbelding in huis gehaald, binnenkort ga ik die voor het eerst een zwengel geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet je hem handmatig bezwengelen? Dat handmatig bolvormig knipding valt voor mij onder goedkoop is duurkoop. Ik wou beslist een geëlektrificeerde ( :) ) anders draai ik me helemaal een ongeluk. Bovendien; terwijl het ding draait ( zo'n 20s) hak ik alvast een andere plant af en snij die in hapklare brokken.

 

Zo op het oog had je een hasjtikke mooi veldje staan

Ik mag het eigenlijk niet zeggen maar deze oogst was echt alles kut. Geen licht, geen koolfilter, geen growshop. De staat heeft het helemaal verkut, ze kunnen trots zijn. Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, handwerk. Ik zie wel hoe het gaat, denk dat het sowieso een stuk lichter werkt als alles met het handje en het schaartje knippen. Dilago heeft zijn laatste oogst voor het eerst met een handmatige spinpro gedraaid en hij is er erg over te spreken. Als alles goed gaat en ik vind het nodig kan ik altijd nog eens een upgrade doen.

 

Moet je echt plant voor plant doen of kun je ook een aantal porties voorknippen en die dan achter mekaar door de tumbler draaien? Lijkt me dat zolang je niet teveel voorknipt en de blaadjes niet slap worden je niet plantje voor plantje hoeft te doen, toch?

 

Ja, ik had al begrepen dat de boel zwaar verkloot is in holland, een onvergefelijke doodzonde.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe het zo:

-plant omhakken en op de tafel leggen

-takken er af knippen aan de stam tot het niet meer gaat (ergens bij de hoofdtop houdt het op), stam wegleggen

-van de hele zwik de fanleaves en grote bladeren aftrekken

-de hele zwik verknippen tot een berg toppen (op dit moment kan ik er achter komen dat de hoofdtop dermate apart is dat die niet in de trimmer kan. Alle toppen van de hoofdtop leg ik dan apart en knip ik met de schaar.

-de toppen die met de schaar moeten knippen

-er blijft dan een bergje toppen over die in de trimmer gaat. De eerste batch gaat in de trimmer en terwijl de trimmer draait hak ik de volgende plant om en begin die te ontleden.

 

Zo doe ik het. Als er weinig handwerk is gaat het veel sneller en doe ik twee planten tegelijkertijd.

Hoe het met de handmatige Tumbletrimmer gaat weet ik niet zo, dat zul je zelf moeten uitproberen.

-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf gewoon de handswengel versie, en de bevalt mij ook prima. Wel tijd besparend dat terwijl hij voor je aan het werk is, jij alweer kunt choppen :)

Je werkt keurig netjes tijdens het oogsten zeg, top :specool

 

Geniet ervan,

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd Zwemvis, ziet er niet verkeerd uit hoor en zo te lezen zijn de recensies goed!

Moet je echt plant voor plant doen of kun je ook een aantal porties voorknippen en die dan achter mekaar door de tumbler draaien? Lijkt me dat zolang je niet teveel voorknipt en de blaadjes niet slap worden je niet plantje voor plantje hoeft te doen, toch?

Het draaien aan de tumble trimmer is binnen een minuut gebeurd en het voordeel van de handmatige is dat ie niet kapot kan gaan t.o.v. de elektronische. Ik deed ongeveer een halve ons per draai. Vergeleken met handwerk echt peanuts.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zekers. Ik heb een aantal jaren geleden eens een TumbleTrimmer gehuurd voor de lol. Dat was wel meteen een elektrische, ik weet niet of ze ook een handmatige hadden. In ieder geval was ik meteen verknocht aan die RVS bol en toen heb ik een gekocht.

In het begin deed ik alles met de TT. Maar na een paar keer kwam ik er achter dat de mooiste toppen echt niet in de TT kunnen, die moeten met de hand. Het eindresultaat wordt er mooier van.

De handmatige zal het wel net zo goed doen, het ligt er alleen aan hoe veel wiet je moet knippen denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de grootste toppen moeten er niet in, dat is ook mijn ervaring. Ergens las ik dat je er geen toppen groter dan een golfbal in moet stoppen.

 

De handmatige knipt het hartstikke mooi, je ziet het verschil gewoon niet eens met handwerk. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welk mes gebruiken jullie? Bij die van mij zit zo'n plat mesje met twee snijvlakken en een paar van die dingetjes met vier staaldraadjes.Of is het gewoon een kwestie van kijken welke me beter bevalt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een plat mesje wat onder het rooster doordraait.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mesje? Bij mij is het een dun staaldraad. Wist niet eens dat er ook mesjes waren.

 

Ja de grootste toppen moeten er niet in,

Ook harde hoofdtopjes met bulten en bobbels gaan er bij mij niet in. Bovendien zitten de mooie toppen helemaal onder de kristallen en daar blijft niks van over, dat wordt er af geslagen door de staaldraad.

gallery_28849_11267_259253.jpg

Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een beetje een GS kun je zo die mesjes bestellen Zwemvis..

GS Zwolle in iedergeval.

 

En Ik heb hem nou al een paar keer er naast gehad, maar echt kapot ben ik niet nog van de SP (SpinPro).

Dilago heeft hem van mij geleend en je hoort hem erover,,. :)

 

Smaken verschillen zullen we het maar op houden.

maar ik vind het ook een beetje zonde om mijn mooie wiet in een sladroger te flikkeren..

De kristallen vliegen alle kanten op naar mijn gevoel.

En de snijkanten zijn nog al rafelig.

Tenminste, dat was mijn ervaring..

 

Zal Dilago nog eens goed na vragen hoe hij hem dan heeft gebruikt.

ik had al wel van hem begrepen, dat hij veel langer draaide dan iok.

Ik deed 5X links 5X rechts.

 

En ik meen me te herinneren, dat hij wel 20X rond ging..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een tumble trimmer met platte mesjes, 8x rond draaien en het ziet er prima uit.

Hoofdtoppen doe ik met de hand de rest met tumble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mesje? Bij mij is het een dun staaldraad. Wist niet eens dat er ook mesjes waren.

 

Ja de grootste toppen moeten er niet in,

Ook harde hoofdtopjes met bulten en bobbels gaan er bij mij niet in. Bovendien zitten de mooie toppen helemaal onder de kristallen en daar blijft niks van over, dat wordt er af geslagen door de staaldraad.

gallery_28849_11267_259253.jpg

Die van Oude Rocker heeft een plat mesje op de plaats waar jij de draad hebt en dat is niet anders als een schaar dus blijven de kristallen op de toppen zitten. Zal later op mijn locatie wel even een foto maken als ik het niet vergeet.

Bij een beetje een GS kun je zo die mesjes bestellen Zwemvis..

GS Zwolle in iedergeval.

 

En Ik heb hem nou al een paar keer er naast gehad, maar echt kapot ben ik niet nog van de SP (SpinPro).

Dilago heeft hem van mij geleend en je hoort hem erover,,. :)

In jouw set up vind ik het eigenlijk ook overkill, want je kweekt met een lamp dus zoveel hoef je niet te knippen.

Smaken verschillen zullen we het maar op houden.

maar ik vind het ook een beetje zonde om mijn mooie wiet in een sladroger te flikkeren..

De kristallen vliegen alle kanten op naar mijn gevoel.

En de snijkanten zijn nog al rafelig.

Tenminste, dat was mijn ervaring..

 

Zal Dilago nog eens goed na vragen hoe hij hem dan heeft gebruikt.

ik had al wel van hem begrepen, dat hij veel langer draaide dan iok.

Ik deed 5X links 5X rechts.

 

En ik meen me te herinneren, dat hij wel 20X rond ging..

Klopt, zo'n 25 keer rond en geen toppen groter dan een golfbal er in. Verder gooi ik alles er in, van puistenkoppen tot fluff en alles komt er mooi geknipt uit. Zelfs mijn opkoper vond het er prima uitzien. :)

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...