Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rbobela

Binnen voorgroeien buitenkweek 2005

Recommended Posts

Hoi ik wil eigenlijk begin maart al beginnen met voorgroeien voor volgend jaar... dat wil ik doen doormiddel van TL-lampen ik heb er gezien van 6, 8 , 16, 35 en 60 watt moet ik de gene met de meeste wat gebruiken en hoeveel lampen voor 10 plantjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt eraan hoe groot je ze wil laten worden binnen, en hoe goed je het wilt aanpakken. De tl's met meer watts zijn ook altijd langer ,een voorbeeld : buis van 60 cm = 18 watt

van 120cm =36 watt

 

Voor 10 plantjes zou ik toch al snel 4 stuks van 36 watt nemen of 8 stuks van 18 watt . kies voor de lichtkleur 33 of nog beter kleur 840 (ook wel 84 genoemt). De laatst genoemde heeft een betere lichtopbrengst ,meer lumen dus

 

Na een lange zoektocht op het net kwam ik deze winkel als goedkoopste tegen,je kunt er ook losse VSA's kopen .

ZEER GOEDE PRIJZEN TL"S

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was inderdaad ff lastig om die 84(0) te vinden in de gewone winkels soms , maar bij mij waren ze ook net door de voorraad heen .

 

De aanbieding van de Gamma een tijdje gelden was echt goed , nog geen 10 Euro voor buis + armatuur. Goed op de bouwmarkten letten dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

K vond het onzin om hiervoor een nieuw topic te openen, dus stel ik mijn vraag hier ff.

 

Als je stekjes haalt in de growshop en buiten wilt gaan kweken wanneer moeten die dan geplant worden?

 

thankzz :|

Share this post


Link to post
Share on other sites
K vond het onzin om hiervoor een nieuw topic te openen, dus stel ik mijn vraag hier ff.

 

Als je stekjes haalt in de growshop en buiten wilt gaan kweken wanneer moeten die dan geplant worden?

 

thankzz :|

verschilt.... Voorbeeld: in maart zou je kunnen gaan beginnen door ze een maand/anderhalf maand voor het raam te laten groeien en in half april zet je ze buiten...... wel kan je meer problemen tegenkomen als dan dat je ze in half april/mei koopt en dan begint met groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites
maart zou je kunnen gaan beginnen door ze een maand/anderhalf maand voor het raam te laten groeien en in half april zet je ze buiten

 

wel krijg je dan probleem savonds als je niet bij gaat lichten dan heb je de bloei er zo in zitten.,, niet dat dat zo'n probleem is kijkende naar jouw kweek van dit jaar dat is ook allemaal goedgekomen toch

Share this post


Link to post
Share on other sites
maart zou je kunnen gaan beginnen door ze een maand/anderhalf maand voor het raam te laten groeien en in half april zet je ze buiten

 

wel krijg je dan probleem savonds als je niet bij gaat lichten dan heb je de bloei er zo in zitten.,, niet dat dat zo'n probleem is kijkende naar jouw kweek van dit jaar dat is ook allemaal goedgekomen toch

zkr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het was inderdaad ff lastig om die 84(0) te vinden in de gewone winkels soms , maar bij mij waren ze ook net door de voorraad heen .

 

De aanbieding van de Gamma een tijdje gelden was echt goed , nog geen 10 Euro voor buis + armatuur. Goed op de bouwmarkten letten dus.

Waren datt 18 watt..??

 

En dan bedoel jij die kleur 84 want ik had laatst gekeken en kon alleen kleur 33 vinden...

 

Ik zou ook graag willen voorgroeien.. Maar jij vind dat kleur 84 beter is als 33...

 

Want dan zoek ik nog ff verder... :| :) :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grijp je kans !! Het is weer diezelfde aanbieding , zelfs de 1.2 meter lange buizen met VSA en armatuur zijn maar 6, 5 € dacht ik . De warm witte tl buizen 83(0) zijn dan waarschijnlijk ook weer in de aanbieding ,die leveren meer lumen als de Tl 33 . Bij elke buis zie je steeds het aantal lumen op de verpakking staan.

 

Ik heb toen echt veel mogelijkheden bekeken , maar de gamma bleek uiteindelijk de goedkoopste optie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warneer kan ik mijn zaadjes gaan zaaien voor de buitenkweek van 2005? Ik wil me planten voor laten groeien in een kast onder Tl licht en de planten daar alvast in de bloei laten trekken voordat ze half mei naar buiten gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar dan gaan ze de groei weer in toch ?

 

 

 

 

 

Ik ben nog ff vlug om die TL van de gamma geweest . Bedankt seeler voor de tip !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:| Gamma zei je?

 

In het kader van sluipreclame wil ik nadrukkelijk ook de :

 

Praxis, Formido, Doeland, Fix It en Karwei vermelden

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb mn vrouwelijke zaadjes al en k krijg nog 1 edelweis stekje en k krijg powerplant stekjes... midden februari ga ik de vrouwelijke zaadjes bij iemand laten voorgroeien...

 

dus ik heb mn planning al voor dit jaar hehehe

Share this post


Link to post
Share on other sites
:| En niet om het een of ander.....................

 

dat groentje mag ook wel eens bij m,n naam weg.

Die naam verandert automatisch als je een bepaald aantal post hebt behaald. Dus ik snap ff niet waarom je kwaad werd.

 

sluipreklame ?? Wat heeft dat met buitenkweek te maken ? , probeer een beetje on-topic te blijven a.u.b.

Share this post


Link to post
Share on other sites

k ben bij de formido ff geweest en zag ik daar lampen van 35 watt...kleine voor 14euro en groote voor 35 ofzo...welke nemen? lichtkleur stond er niet bij

 

o ja k wil ook mn planten eerder in de bloei trekken...binnen zetten zit er niet echt in vanwege klein huis...en afdekken dan...k weet niet welk zeil ofzo ik kan gebruiken..iemand tips?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die lichtkleur moet je toch ff zien te achterhalen .

 

Vijver zeil werkt goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok vijverzeil dus...dan zal ik er maar een of andere standaard omheen maken waar k het zeil kan opleggen als k ze in de bloei wil trekken...maar wanneer moet k er dan eigenlijk precies mee beginnen als k ongeveer 3 weken wil verduisteren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mense als ik half maart zo zaadjes laat ontkiemen,

ze dan voor laat groeien voor het raam en dan een paar uur (als het donker wordt) onder tl zet om ze in de groei te houden.

Gaat dat werken ?

Wil ze dan tot half april binnen houden zo en dan naar buiten ermee.

 

en ben toch nog altijd aant twijfelen tussen zaad of stekjes,

K had vorig jaar uit zaad maar daar heb ik maar de helft aan vrouwtjes aan overgehouden.

( voor de rest beviellen ze uit zaad perfect,

Veel mooiere planten dan vrienden die met stekjes bezig waren.)

 

wil nu proberen stekjes te trekken van die zaailingen om te kijken wat het worden.

maar begin ik dan op tijd of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

al te laat....

aangezien je die 'moeder' dan minimaal 2 mnden moet laten groeien !! (anders krijg je een brakke kwaliteit stek)

 

dus reken maar uit.... je haalt het net niet hehe :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...