Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bindoor

Groen En Witte Aanslag/schimmel Op Potgrond

Recommended Posts

Allereerst zal ik me zelf even voorstellen :)

 

Ik ben een amateurkwekertje voor eigen gebruik, heb 2 buitenkweken gedaan en ben nu bezig met de 2e binnenkweek.

Onder Lioris Led armaturen GL80. Ben nog een echte beginner.

 

Ik heb 1 Yumbolt staan in potgrond met daaronder hydrokorrels. Plant groeit echt als een malle nog nooit zo snel zien groeien. Maar sinds de laaste week zit er groene en witte aanslag/schimmel op de potgrond. Het lijkt de plant niet echt kwaad te doen, de plant groeit zelfs sneller als zijn broertjes.

 

Ik zal proberen vanavond wat foto's te posten.

 

Iemand enig idee wat dit kan zijn en of het kwaad kan?

 

Laterss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Bindoor

 

Fotoos zeggen meer dan woorden

Dat groene is ws. alg , op te lossen door de aarde af te dekken met bv. een donker stuk plastic ( vuilniszak )

Het witte komt ws. door te natte aarde en/of te alkalisch water , maak je water wat zuurder met PH- , dan het water wel meten met een PH meter. Ideaal is een PH waarde die ligt tussen de 6.0 - 6.5 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dat bijna altijd als ik een zak aarde open, dan zit er altijd wel wat witte schimmel in en vroeg me inderdaad ook af of dit nu erg is ja of de nee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sommige schimmels zijn goed voor je planten,met name die in de aarde zitten.... :tu kun je zelfs in potjes kopen........

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

 

Heb de potgrond nu afgedekt. Dat het water te zuur is zou goed kunnen kloppen, volgens mij zit het kraanwater hier rond de koers van PH 7. Zal ik toch eens kijken of ik ergens een Ph meter op de kop kan tikken. Laat mijn potgrond nu ook verder droog worden voordat ik weer water geef.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik jou was had ik die schimmel als iets positiefs gezien,dus niet laten uitdrogen maar ga het vermeerderen!

 

Trek wat handschoentjes aan en pak een paar brokjes aarde met schimmel uit de pot.

Maak in de potten zonder schimmel voorzichtig wat aarde los aan het oppervlak,en stop de brokjes schimmel onder een laagje aarde.

 

 

Toedekken met plastic en regelmatig wateren is nodig om deze schimmel optimaal te benutten,en een betere oogst door zo'n schimmel is altijd mooi.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...