Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Rutt

Mijn eerste kweek 5x Afghaan

Recommended Posts

Mooi klote zeg!!!

Ik heb goede berichten gehoord over Masai van Bayer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mooi klote zeg!!!

Ik heb goede berichten gehoord over Masai van Bayer

Heb ff een mengsel gemaakt met een beetje milde zeep en sigaretten,zal als de lamp uit is ff de planten besproeien.

Helpt het niet dan ga ik Masai halen,maar kan ik dat nu nog wel doen nu ik in de bloei zit ?

Greetz Rutt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masai is top! Het is biologisch afbreekbaar en doodt ook de eitjes (sproei ook goed aan de onderkant van je bladeren). Je hoeft er niet eens voor naar de growshop, want elk tuincentrum heeft het.

 

Je hebt een kleine kans op schimmels als je bloeiende plantjes besproeit, maar als je het doet net nadat de lichten aan zijn gegaan en goed ventileert, dan zijn je toppen snel weer opgedroogd. Schimmel krijg je pas als het continu te vochtig is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Masai is top! Het is biologisch afbreekbaar en doodt ook de eitjes (sproei ook goed aan de onderkant van je bladeren). Je hoeft er niet eens voor naar de growshop, want elk tuincentrum heeft het.

 

Je hebt een kleine kans op schimmels als je bloeiende plantjes besproeit, maar als je het doet net nadat de lichten aan zijn gegaan en goed ventileert, dan zijn je toppen snel weer opgedroogd. Schimmel krijg je pas als het continu te vochtig is.

Ik ga morgen direct Masai ophalen.

Zekere voor het onzekere. :verrygood

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 2` week bloei :verrygood

Ben nog niet met voeding begonnen (heb spint dus ff Masai spuiten)en wil ff aanzien hoe de planten daar op reageren.

Begin volgende week begin ik met de bloei voeding.

0000268medium6ex.jpg

0000271medium4sm.jpg

0000277medium3il.jpg

Het getopte plantje in het midden doet het ook weer goed,heb alle verschrompelde bladeren van onder verwijderd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewoon spuiten die masai, kunnen je planten in deze fase echt wel tegen......no worrys dude

Heb het inmiddels gedaan,en heb toen ook gelijk de lamp wat hoger gehongen.

De lamp naar 55 cm,ben een beetje bang dat de bladeren verbranden door het benevelen,toen de bladeren weer opgedroogd waren heb ik de lamp weer naar 40 gebracht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De nieuwe plantdelen zijn in ieder geval niet meer paars, zo te zien. Hoeveel water geef je per dag trouwens? en met welke en hoeveel voeding ?

Tipje: Aan de allerhoogste topjes kun je zien of je lamp op de juiste hoogte hangt . Zijn de topjes te heet dan blijven ze kleiner en worden langwerpiger ,en de witte haartjes zijn dan ook minder lang en stevig . Een niet te hete top heeft een mooie bolle kop met vette stampers en witte haren )

Als je hier op let dan kun je de beste lamphoogte bepalen . Lees je planten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kheb gemerkt dat de toppen die het dichtste bij de lamp zitten bovenop de top geen witte maar een beetje gelige haartjes krijgen, de top is ook een stukkie minder ontwikkeld ja, maar dat komt echt wel goed als je er op tijd bijkomt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De nieuwe plantdelen zijn in ieder geval niet meer paars, zo te zien. Hoeveel water geef je per dag trouwens? en met welke en hoeveel voeding ?

Tipje: Aan de allerhoogste topjes kun je zien of je lamp op de juiste hoogte hangt . Zijn de topjes te heet dan blijven ze kleiner en worden langwerpiger ,en de witte haartjes zijn dan ook minder lang en stevig . Een niet te hete top heeft een mooie bolle kop met vette stampers en witte haren )

Als je hier op let dan kun je de beste lamphoogte bepalen . Lees je planten!

Geef 3 x per dag water,vul dan de schotels en wacht ff 10 minuten,als het water heel snel opgenomen is dan doe ik er nog wat bij,blijft er na 10 minuten nog water in de schotels staan dan gooi ik dat weg.

Heb Zondag voor het eerst met voeding gegeven(Terra Flores)25 Ml opgelost in 5 liter water,en dat geef ik de planten 3 maal daags.

Heb hier ook nog Canna Pk 13/14 staan,en op de fles staat:Voeg eenmalig toe 3 weken voor de oogst pk 13/14 toe,en dit versprijden over 3 tot 6 dagen,kan ik dat zonder problemen bij de emmer met Terra Flores ingooien????????

De topjes zien er goed uit ,met mooie stampers,alleen zie ik dat de bladeren onderin wat geelig worden,en 1 plant word ook helemaal een beetje licht groen/ geelig.

Zal dat misschien gelegen hebben aan de grond (Cellmax)waar alleen de eerste 4 weken de planten van voeding worden voorzien????

Greetz Rutt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog een paar pics van vandaag 2 weken oud.

misschien zichtbaar ,de verkleuring van groen naar licht groen/geel.

0000281medium6oa.jpg

0000279medium0au.jpg

Of zal de verkleuring komen van de bloei van de topjes ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update bijna 4 weken bloei.

De bladeren hebben het moeilijk,maar de toppen ontwikkelen zich razend snel.

0000289medium4ut.jpg

0000286medium5lh.jpg

Deze foto zie je de bladeren mooi geel worden,en ook de bruine plekken steken de kop op.(zakt me de moed van in de schoenen)

0000288medium0hs.jpg

Zou ik de Terra flores voeding gewoon elke keer geven of het gewoon bij 3x in de week houden?

Heb ook de lamp wat hoger gehongen,en zag idd dat de stampers steviger en dikker begonnen uit te zien.

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op grond hoef je hooguit 1 keer per dag water te geven, ikzelf geef het liefst om de dag water.

Ik vind je bladeren er erg slecht uitzien...erg dof en ook erg weinig blad per plant.

Ik krijg ook erg het gevoel dat er beestjes inzitten, trips ofzo...

Edited by Harry_1967

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op grond hoef je hooguit 1 keer per dag water te geven, ikzelf geef het liefst om de dag water.

Ik vind je bladeren er erg slecht uitzien...erg dof en ook erg weinig blad per plant.

Ik krijg ook erg het gevoel dat er beestjes inzitten, trips ofzo...

Jah de andere planten zien er nog wel goed uit,maar die op de foto is het ergste.Heb 3x gespoten met Masai,had last van spint.

Zinsdien zijn sommige bladeren er zo uitgaan zien,maar de bladeren in de toppen en de toppen zelf zien er wel mooi uit .

Dus ik hoop dat het allemaal goed komt.

De plant die hele lelijke bladeren heeft was ook diegene die onderin geel werd,en die zijn bladeren los liet.

Iemand nog tips ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...