Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Rutt

Mijn eerste kweek 5x Afghaan

Recommended Posts

Dit zijn mijn afghaan plantjes een week oud,ze zijn de eerste week niet erg gegroeid,maar nu schieten ze de grond uit,ze zitten nu op ong 33 cm.

kweek.jpg

kweek2.jpg

kweek3.jpg

kweek01.jpg

Ze zijn nu precies 2 weken oud (of iniedergeval 2 weken bij mij onder de lamp in de groei)

Zal nog ff weer wat foto`s maken van hoe ze nu zijn.

De tempratuur is 32 graden wat aan de hoge kant of gewoon zo laten?

Greetz Rutt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezus wat staan die foto`s raar door elkaar,iemand tips omdat te veranderen?

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druk op edit en druk dan eens op enter als je op het eind van die eerste zin bent. Je hebt de foto's naast die zin gezet in plaats van eronder, alleen ff op enter drukken dus.

 

Ik zou als ik jou was nog een ventilator in het hok zetten om de temp iets omlaag te houden, ook zou ik die lamp omlaag gooien want die afghaantjes zien er veels te sprieterig uit. Of het is normaal, maar naar mijn mening moeten indica's toch echt een stukje bossiger zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Druk op edit en druk dan eens op enter als je op het eind van die eerste zin bent. Je hebt de foto's naast die zin gezet in plaats van eronder, alleen ff op enter drukken dus.

 

Ik zou als ik jou was nog een ventilator in het hok zetten om de temp iets omlaag te houden, ook zou ik die lamp omlaag gooien want die afghaantjes zien er veels te sprieterig uit. Of het is normaal, maar naar mijn mening moeten indica's toch echt een stukje bossiger zijn.

Heb een ventilator erin staan die staat in de hoek en die waait over de toppen van de plantjes.

Greetz Rutt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog wat foto`s die ik zonet gemaakt heb.

http://img80.exs.cx/img80/3531/000_0199.jpg

http://img80.exs.cx/img80/8871/000_0195.jpg

http://img80.exs.cx/img80/2340/000_195.jpg

http://img80.exs.cx/img80/4581/000_0193.jpg

De lamp hangt nu op 45 cm,had hem lager maar toen zag ik dat de bladeren verschrompelde van het kleinste plantje. :verrygood

En dat kleinste plantje hing de eerste dag ook helemaal slap en blijft in de groei ook achter op zijn medegenoten.

Ze zijn al wat voller geworden en natuurlijk groter.

Dit is mijn eerste kweek dus tips zijn welkom :)

Ze staan er nu precies 2 weken onder.

Greetz Rutt

 

edit: IMG's in URL's verandert

Edited by GreenGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow wat een wallpapers! Tip; Als je vooraf je digi cam op een lagere resolutie bv. 800x600 instelt zullen de fotos in vervolg iets kleiner worden getoond in je topic.

 

De planten zien er gezond uit, wel idd lang en smal? Heb je iig minder last dat ze door elkaar zullen gaan groeien. Je hebt ruimte genoeg.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wow wat een wallpapers! Tip; Als je vooraf je digi cam op een lagere resolutie bv. 800x600 instelt zullen de fotos in vervolg iets kleiner worden getoond in je topic.

 

De planten zien er gezond uit, wel idd lang en smal? Heb je iig minder last dat ze door elkaar zullen gaan groeien. Je hebt ruimte genoeg.

 

Succes

Tis mijn eerste keer ,maar vind ze opzich wel goed gaan. :verrygood

En de camera heb ik net nieuw ,ben al blij dat ik foto`s op de site krijg. :)

Hou jullie op de hoogte met foto`s.

Greetz Rutt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is mijn kleinste plantje, die het dus helemaal niet doet zoals hij het hoort te doen :)

Zoals je op de foto kan zien zijn de bladeren wat op gekrult,wat zou ik hier aan kunnen doen?

000_0206Medium.jpg

 

Heb nu iig de foto`s in een normaal formaat gekregen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het niet beter zijn om die wanden in je hok gewoon wit te maken, aangezien je temperatuur nogal hoog is en die reflekterende platen nogal heet kunnen worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon laten staan die stek! hij ziet er gezond uit zover ik kan zien ...deze trekt zeker nog wel aan, niet teveel ingrijpen met voeding o.i.d. Je zou hem misschien midden onder de lamp kunnen zetten...Groeien doet ie zeker nog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zou het niet beter zijn om die wanden in je hok gewoon wit te maken, aangezien je temperatuur nogal hoog is en die reflekterende platen nogal heet kunnen worden.

Bij mijn 2è kweek komt er een ander hok,dit is meer wat testen.

Greetz Rutt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewoon laten staan die stek! hij ziet er gezond uit zover ik kan zien ...deze trekt zeker nog wel aan, niet teveel ingrijpen met voeding o.i.d. Je zou hem misschien midden onder de lamp kunnen zetten...Groeien doet ie zeker nog

Laat hem ook nog wel staan ,maar geef de andere 4 toch wel het meenste licht.

Ik hoop dat de kleine er toch weer boven op komt,maar we zullen zien.

Greetz Rutt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
top ze anders eens

dan zal je de oppervlakte onder je lamp volledig benuttigen

Moet ik eigelijk een foto zien van hoe ik dat moet doen,wil de planten natuurlijk niet mishandelen. :verrygood

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
top ze anders eens dan zal je de oppervlakte onder je lamp volledig benuttigen

daar bestaan al wat topics over gebruik de search functie is :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
top ze anders eens dan zal je de oppervlakte onder je lamp volledig benuttigen

daar bestaan al wat topics over gebruik de search functie is :verrygood

Weet nu als het goed is hoe het moet,zal het ff proberen met een paar planten.

Ga het denk ik bij 2 planten doen om te kijkenwat het scheelt in de eindopbrengst.

Greetz Rutt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog wat foto`s van mijn Plantjes.000_0214Medium.jpg

Dit is de plant waar ik het meenst trots op ben.000_0210Medium.jpg

Als je hier naar de groei scheuten kijkt zie je dat ze in de V-vorm van de stam naar de stengel een paarse kleur de kop op begint te steken,die kleur zie je ook weer van de stengel naar het blad. :verrygood

000_0211Medium.jpg

000_0214Medium1.jpg

De drie grote planten zitten op zoon 38/40 cm,en ik heb er nog 1`tje bij van 34 cm,en de kleine van 22 cm (Heb deze getopt en ben benieuwd hoe hij straks gaat groeien)

Verder dacht ik dat de planten er wel gezond uitzien,geen gele bladeren of iets dergelijks,ze groeien ook goed (misschien wat minder in de breedte)maar zie toch overal van die plekken waar allemaal nieuwe stengeltjes met bladeren beginnen te groeien.

De tempratuur met de lamp aan :momenteel 29,4 en een luchtvochtigheid van 56%.

Greetz Rutt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog een paar foto`s van de laaste dag groei,de 4 grootsten zijn nu gemiddeld tussen de 44 en 48 cm.

Vandaag gaan ze naar 3 weken groei in de bloei.

000_0220Medium.jpg

000_0221Medium.jpg

Hier het kleine plantje die ik getopt heb,en waar ik toch tot mijn verbazing zag dat er idd 2 stengeltjes begonnen te groeien,de bladeren zien er nog niet echt lekker uit,onderste wel maar de bovenste zijn een beetje verrimpeld.

000_0222Medium1.jpg

en de laaste fotò van de groei.

000_0219Medium.jpg

De temp zit nu met de lamp aan op 28,9 en met de lamp uit op 18 graden,maar nu in de bloei zal het denk ik toch wat kouder worden met de lamp 12 uur uit,dus gaat de kachel erin.

Greetz Rutt

Share this post


Link to post
Share on other sites

FF een vraagie tussen door,ik zag toen in de planten in de bloei gooide,dat de volgende dag al overal van die stampers bogonnen uit te steken,dacht dat het pas naar 3 a 4 dagen kwam. :verrygood

Greetz Rutt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal gesproken duurt dat wel een paar dagen tot een week inderdaad. Waar dat aan ligt zou ik niet precies weten .

Ze zijn eigenlijk wel wat te sprieterig je planten , hopelijk trekt dat nog bij .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Normaal gesproken duurt dat wel een paar dagen tot een week inderdaad. Waar dat aan ligt zou ik niet precies weten .

Ze zijn eigenlijk wel wat te sprieterig je planten , hopelijk trekt dat nog bij .

I hope so. :verrygood

Als er maar wat lekkers aan komt,dan ben ik zeker blij voor mijn 1`ste kweekie,ga bij de volgende kweek ook dingen gelijk anders aanpaken.

Greetz Rutt

Share this post


Link to post
Share on other sites

86-000_0253Medium.jpg

5 Dagen bloei begin volgende week met Pk 13/14 en de terra Flores.

Zie overal toch al bloemvorming.

En nog ff een vraag over de plant zelf,hoor hier toch ook dat ze te sprieterig zijn,zou het misschien niet een andere plant kunnen zijn,heb het namelijk van iemand gekregen die zelf met Afghaan en white widow en top44 bezig is.

Maar goed hier nog wat foto`s van de eerste 5 dagen bloei.

de-000_0250Medium.jpg

18-000_0248Medium.jpg

e0-000_0249Medium.jpg

60-000_0250Medium.jpg

8e-000_0256Medium.jpg

Hier heb ik het kleine achterblijvende plantje opgehoogd met een pot eronder,heb deze getopt en groeit toch wel stilletjes door.

86-000_0253Medium.jpg

En nog ff een plaatje geschoten van de tempratuur meter (dat moet wel goed zitten)

De lamp hangt nu op 38 cm,zal hem ff weer wat hoger hangen.

Greetz Rutt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dadelijk die kilos van toppen eraan komen zou ik wel ff de stengels ondersteunen met bamboe stokken o.i.d. anders gaan ze knakku

 

Waarom die getopte plant niet in het midden? Je hebt er ruimte genoeg voor. Ik zou hem op de dezelfde hoogte doen zoals nu. Nu groeien de planten nog.....

 

Ga je Terra Flores en PK13/14 tegelijk geven? Kijk eens op de fles van Flores....hoeveel percentage P en K daar al in zitten? Pas op voor te enthousiast voeden, en spoel de potten regelmatig (2 keer voeden dan 1 keer spoelen) met schoon water

 

Grow on.... dude :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als dadelijk die kilos van toppen eraan komen zou ik wel ff de stengels ondersteunen met bamboe stokken o.i.d. anders gaan ze knakku

 

Waarom die getopte plant niet in het midden? Je hebt er ruimte genoeg voor. Ik zou hem op de dezelfde hoogte doen zoals nu. Nu groeien de planten nog.....

 

Ga je Terra Flores en PK13/14 tegelijk geven? Kijk eens op de fles van Flores....hoeveel percentage P en K daar al in zitten? Pas op voor te enthousiast voeden, en spoel de potten regelmatig (2 keer voeden dan 1 keer spoelen) met schoon water

 

Grow on.... dude :verrygood

Zal de kleine plant wel ff in het midden zetten,is misschien wel beter he.

En de bloei voeding zal ik zeker in de gaten houden met de doserring,dacht ergens eens gelezen te hebben dat je PK 13/14 1x moest geven?

Tja en ik mag denk ik wel de toppen ondersteunen straks,of misschien met vis draad omhoog houden.

Zag trouwens wel dat de stengels al behoorlijk dik worden onderin,maar kijk het nog wel ff aan.

Ohhjah lees ook overal dat je de laaste week bloei ,geen voeding meer moest geven,dat klopt toch??

Greetz Rutt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook weer wat ondekt, :verrygood :) vieze gore K*T spint.

Heb dus op 1 plantje allemaal zwarte puntjes die rondkruipen en zag onder de bladeren ook allemaal eitjes,nu heb ik met de vingers al een hele hoop dood gemaakt ook de eitjes,ben alle 5 de planten nagegaan en er zaten ook al wat op andere planten.

Kan het denk ik elke dag wel met de hand uitroeien of iig een groot deel van de spint,maar zijn er ook nog manieren om ze uit te roeien aan gezien ik nu in de bloei zit. :D

Heb hier nog wel een boek die schrijft dat ik met milde zeep,een sigaaret,knoflook,en enz moet besproeien,iemand ervaaring hiermee of zou ik ze gewoon met de hand proberen uit te roeien.

En Btw zag dat er ook blaadjes waren die de bocht om groeien(het punje van het blad groeit krom)ligt dat aan de voeding of is dat gewoon?

Greetz :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...