Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bromsnor

Co2 Van Brandblusser

Recommended Posts

Beste,

 

Er word voor allerelei hobbies Co2 gebruikt.

 

horeca, aquariums etc

 

Er bestaan dus ook Co2 brandblussers. (niet te verwarren met Inergen of Agonite) Ik vroeg me dus af of dit Co2 type ook bruikbaar is voor onze hobby???

 

Bovendien is het niet ongebruikelijk een cilinder van 80L te laten vullen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het veel goedkoper om een horeca co2 fles te laten vullen dan een brandblusser...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat vraag ik me af. In grote serverruimtes word nog wel eens een co2 blussysteem gebruik en voor evenementen gaat er ook nog wel wat doorheen. Denk aan die mist gloed over de grond.

 

Dus ben er nog niet achter wat goedkoper is. En ik heb liever een fles of wat op voorraad dan steeds te moeten wissellen. Sterker nog, flessen koppelen zou helemaal perfect zijn.

 

Maak niet uit maar wil gewoon zo groot mogelijke cilinder hebben en ik dacht die flessen van blussystemen zijn vaak groot....

 

Ik zoek dus een zo groot mogelijk co2 fles... Weet niet hoe groot die horeca dingen zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brandblusser valt minder op ;-) ook met bijvullen.. denk ik

 

Beetje gek als je steeds je brandblusser moet bijvullen. Drankenhandel valt al iets minder op.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co2 flessen zijn er in allerlei maten, ik zou een maatje nemen dat lekker handelbaar is.

Om nou gelijk zo,n flessenpakket met 36 stuks op een pallet te nemen a 1000kilo plus is wel leuk als je een heftruck hebt, maar anders erg onpraktisch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brandblussers vullen is duur.. Bijna net zo duur als een nieuwe want dat hele ding moet uit elkaar en moet ene nieuwe patroon in en noem maar op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nieuwe patroon?? Ben je niet in de war met een poederblusser?

 

grappig.. kwam dit nog tegen http://www.ukaps.org...uisher-co2.266/ Word in de UK gebruikt omdat Co2 lastig te krijgen is. Bier word daar getapt zonder Co2.

 

Maar op korte termijn zal het wel de horeca 10KG fles gaan worden. Ik las dat 10kg cilinder ongeveer 45eu kost. (borg 120eu) En een paar jaar geleden was de prijs de helft hiervan. Morgen maar is ff sligro/makro bellen.

 

Op marktplaats staan lege cilinders van 80L (komt overeen met 60KG Co2) Als ik er hier een aantal van gevuld kan krijgen scheelt het me een hoop gesleep. En geen stress dat de fles leeg is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het goed is hebben alle blussers een patroon en kan je ze niet vullen zonder ze uit elkaar te halen

Share this post


Link to post
Share on other sites

"mist over de grond" bij feesten...... dat is Propyleen Glycol, wordt ook veel gebruikt in electrische sigaretten.

 

iets zegt me dat je gewoon door moet gaan met googlen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

K zou idd gewoon even naar horeca flessen kijken 10 kg of 2 kg die laatste is handig om gewoon als extra te hebben..

 

En de sligro/hanos/deli xl ofzo hebben echt geen vragen hoor als de rekening gewoon betaald wordt meesten weten geeneens dat die flessen ook voor andere doeleinden gebruikt kunnen worden.

 

Vullen doen ze meestal niet gewoon fles omruilen

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MeneerJansen nou ik google me helemaal leip.https://www.google.nl/search?q=co2+party&lr=lang_nl&espv=2&biw=1280&bih=695&tbs=lr:lang_1nl&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi_j67FwuXJAhVC8Q4KHexCDmc4ChD8BQgGKAE

 

Maar sligro kost 10kg 46eu en nog even grote leverancier gebeld welke 37kg flessen heeft. Vulling slechts 40 eu ex.. Dus dat gedoe met brandblussers zet ik maar uit mn hoofd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mist over de grond bij feesten is wellicht ook wel CO2. Alleen gaat het dan om droogijs wat ze in water gooien.

 

Als het van die mist is die over de grond gaat dan is het op basis van CO2 en als het de hele ruimte vult met mist is het glycol. Dat laatste is niet zo feestelijk want als ze dat wat overdrijven zie je elkaar niet meer door de mist.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mist kan zowel co2 als rookvloeistof op olie of waterbasis zijn... (ik werk ook in die branche, naast al mijn andere werkzaamheden)

Voor laaghangende rook word deze soms gekoeld met ijs, soms speciale vloeistof gebruikt en er zijn nog meer varianten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is het uiteindelijk dan geworden.

 

Links 37 KG cilinder en rechts de 10 KG van de drankengroothandel.

 

gallery_32923_18646_88026.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar koopt men zo'n grote tank?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@boefje030 Die fles weegt totaal 115 KG maar is rond dus rolt vanzelf.

 

@Rodja gewoon even wat gasboeren bellen bij jouw in de buurt en dan moet het geen probleem zijn. Zorg wel dat je een goeie smoes klaar heb liggen als je vragen krijgt :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

De gewone gebruiker heeft toch geen idee waar dit nog meer voor ingezet kan worden ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

er schijnt ergens een dikke pijpleiding met co2 door nederland te lopen :)

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had je niet een gaskachel kunnen ophangen of neerzetten?

Heb je en warmte en vocht en co2 in 1 klap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...