Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bluelab

Hulp Gevraagd: Gesloten Kweek..

Recommended Posts

hulp gevraagd.

 

Ik krijg het nacht klimaat maar niet onder controle.

Als ik nacht temp instel op 22 graden, krijg ik pieken in de temperatuur en daardoor ook in de luchtvochtigheid.

Temp schommelingen van 16gr. Naar 24gr.

Luchtvochtigheid van 60% tot 99%

Kachel stookt ruimte Tempratuur tot 24 gr. Lv 99%

Opticlimate gaat koelen en brengt ruimte in 6 minuten naar 16 gaden en 60% luchtvochtigheid.

Koeling slaat uit. Kachel stookt ruimte weer naar 24gr. Opwarmen duurt 30minuten. Lv staat na 4minuten al weer op 99%

 

Opti instellingen:

Cool at night aan

3 kachels aan (kachels werken allemaal)

Afzuiger 2500m3 draait op 40%

Tijdens ontvochigen geeft opticlimate netjes knipperende druppels, verwarmings plaatje, kraantje, cool at night, en koelpompje op het scherm weer..

Hygrostaat op 50% ingesteld.

 

Wat heb ik geprobeerd:

Bouwdroger dryfast DH800. Temp en luchtvochigheid mooi onder controlle

Kon zelf kachels van opticlimate en cool at night uitzetten..

Tempratuur 22 gr. En lv 60% (stabiel)

(Probleem was te veel herrie. Heb hem in rubbers opgehangen werkte ook niet..)

 

Extra kachel: 6000w boven op de 9000w van de opticlimate. Was Tempratuur en lv ook netjes onder controlle..

(konden me stoppen alleen niet aan..) daarna heb ik 4000w kachel geprobeerd. En schommelen begon weer. Wel iets sneller weer 24 graden maar luchtvochtigheid stond steeds weer 20minuten op 99%.

 

Iemand misschien een idee wat ik nog meer kan proberen.?

 

Alvast bedankt,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand misschien ervaring met een kleinere stille ontvochtiger?

 

Dat ik er een paar neem om aan de capaciteit komen..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb zelfs nog iemand geweten die een ronde draaide op vochtvreters voor in de kelder. en lijkt simpel en dom maar het hielp hem wel om die ronde ze luchtvochtigheid stabiel te houden,na de ronde wel even testen hoe je het anders kan doen .

en ook als je tentje of hok natuurlijk in een vochtige ruimte of kelder staat heb je elke ronde dit probleem lijkt me

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een luchtontvochtiger kopen,of eentje maken....

Als je een staalplaat ophangt waarvan de temp. lager is dan die van de lucht eromheen gaat ie condenseren.

Lange bak eronder,en klaar...........

Met een koudwaterleiding als koeling wil het wel lukken,als je een zigzagpatroon maakt van leidingen tegen de stalen plaat aan.

Zoals de koelelementen achter je vriezer,bijvoorbeeld.

 

Recirculatie van koud water word dan misschien een probleem.

Edited by Collie Weed
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bluelab, lees even dit topic : http://www.wietforum...ht/page__st__60

 

 

hier kun je goede informatie uithalen mbt luchtvochtigheid, dauwpunt nacht/dag. Wat ik er eruit kan halen is dat hoge LV tijdens de nacht niet zo zeer het probleem is, maar eerder de overgang van de nacht naar dag.

 

Check ook je hysterese instelling, want bij een nachttemp.instelling van 22c mag hij nooit zakken tot aan de 16c. Maximaal 1 of 2 graden is acceptable, ligt aan de grootte vd ruimte etc. Zet de hysterese instelling op 0.5 of 1.

 

Succes!

Edited by MosquityFly
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool at night altijd uit laten. Cool at night is alleen voor ruimtes waar het snachts warmer is dan de temp die je in je ruimte wilt. Bijv als je in Spanje ofzo zit

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok allemaal bedankt voor je reacties..

 

@soulfly. Bedankt voor het meedenken maar met een vocht vreter ga ik het denk helaas niet trekken..

 

@coolie weed. Ik heb nu 3 van deze machines in de ruimte hangen.https://www.trotec24.nl/machines/luchtontvochtiging/ttk-s-commerciele-luchtontvochtigers/luchtontvochtiger-ttk-175-s.html

Morgen maar ff kijken of het heeft gewerkt.. (zijn gelukkig wel enorm stil)

 

@mosquitefly hysterese staat zo laag mogelijk.. waarom tempratuur zo doorschiet is denk omdat de opticlimate temperatuur sensor traag reageert. Op de afstandsbediening schommelt de temperatuur ook niet zo. Maar heb een paar (geijkte) temperatuur meters in de ruimte hangen en die geven dus wel enorme schommelingen aan..

 

@starter bedankt ga ik proberen.. (ik ging er vanuit dat hij niet ontvochtigt als cool at night uitstaat) maar dat is dus niet het geval..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de hysterese op laagste stand heb staan, zou je de ruststand van de compressor kunnen verlagen. Dit is optie D:27. Deze staat standaard op 15 seconden.

Zet deze wat korter en kijk wat er gebeurt.

 

Waar heb je je uitblaas vd opti hangen mbt de verdeling van de lucht? en hoe? Kan de opti zijn lucht kwijt, genoeg gaatjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruststand van me compressor geprobeerd te verlagen. Maar hielp ook niet.

Compressor staat bij mij steeds 25 tot 30 min uit. Als de ruimte opwarmt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...