Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Grass-hopper

5X Killing Fields Mapito/hydro

Recommended Posts

Beterschap gewenst!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt ze wel lang op 18/6 gehouden. KillingFields durft nogal eens groeien, maar ze houdt wel van LST ;)

 

Ik loop al 'n paar dagen tegen 'n griepje aan en hoest me de tering als 'n epileptische zeehond, dus heb ik vandaag simpelweg geen zin om foto's te maken dus die houden jullie nog van me tegoed.

:lol:

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben inderdaad lang op 18/6 gestaan, mede door de achterblijver en de moordpoging van de andere dame.

De 2 paradepaardjes zullen daardoor redelijk groot worden, zal ik die 2 nu nog toppen om ze niet te groot te laten worden of kan ik dat beter laten.

Meningen graag....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze zeker toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor 'n update:

 

3 van de 4 doen het prima, het zogenaamde achterblijvertje baart me zorgen en ik denk dat het misschien met de mapito in die pot te maken heeft.

Bladeren hebben lichte vlekken her en der en de bladeren bovenin zijn gewoon bijna fluoriserend groen.

Ik ben bijna aan het overwegen om deze plant er uit te halen en de 3 andere de volledige ruimte te geven.

Hier wat foto's, excuses voor 't HPS licht.

 

gallery_45163_18447_3605972.jpg

Hier zie je dus 't probleem, het lijken de Daltons wel, maar dan in vrouwelijke vorm.

Rechts achter het paradepaartje, links voor mag er ook wel zijn, links achter is blijkbaar radio-actief met de fel groene kleur en rechts voor is de gene die de moord poging heeft overleefd.

 

gallery_45163_18447_1016727.jpg

links voor

 

gallery_45163_18447_2718054.jpg

rechts voor

 

gallery_45163_18447_987482.jpg

rechts achter

 

gallery_45163_18447_113260.jpg

links achter

 

't hps licht is echt klote ik weet 't, morgen maak ik foto's voordat de lamp aan gaat.

 

Maar wat zal ik doen, die kut plant er uit en de andere 3 de ruimte geven?

Ik ben namelijk van mening dat de andere 3 het licht weg zullen nemen, buiten het feit dat de lamp voor deze plant toch al te hoog hangt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker grass-hopper!

 

Dat worden giga bomen dude.

 

Dat kleine plantje kun je er wel uithalen. Die 3 monsters krijgen je tentje wel vol...

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de foto's is door het hps licht niet te zien hoe ze er aan toe is, maar als het dramatisch is dan zou ik haar er ook uithalen. Met drie krijg je het ook wel vol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk!

Meteen uit de tent verwijderd en voor de duidelijkheid wat foto's gemaakt.

Waarom deze 't niet fijn vond is mij 'n raadsel, daarom denk ik dat het iets met de mapito heeft te maken.

Ik ga in ieder geval de volgende ronde de mapito vernieuwen.

Foto's van 't mongooltje:

gallery_45163_18447_2745965.jpg

 

gallery_45163_18447_1651646.jpg

 

gallery_45163_18447_1775835.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er apart uit, maar als het aan de mapito waarom hebben de anderen dan niet deze symptomen?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb elke pot apart gespoeld/ingewaterd en ik denk dat daar iets mis is gegaan met deze pot.

Anders weet ik het niet, ze krijgen daarna allemaal de zelfde voeding.

En aangezien deze het vanaf het begin al moeilijk heeft kan het bijna niet anders dan dat het met 't medium te maken heeft.

 

Dat is dus mijn theorie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb elke pot apart gespoeld/ingewaterd en ik denk dat daar iets mis is gegaan met deze pot.

Anders weet ik het niet, ze krijgen daarna allemaal de zelfde voeding.

En aangezien deze het vanaf het begin al moeilijk heeft kan het bijna niet anders dan dat het met 't medium te maken heeft.

 

Dat is dus mijn theorie.

 

Denk eerder dat het plantje een misfit is. Bij elke zaadrun is het mogelijk om 1 of 2 van die lelijkerds, herma´s of uitvallers tegen te komen, heeft weinig vandoen met je pito. Volgende ronde gewoon inwateren zoals altijd, nieuwe plantjes erin en weer door.

 

Gr,

 

 

Worm

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

een misfit kan natuurlijk wel maar ik ben van 5 naar 3 plantjes gegaan.

dat zou betekenen dat ik 2 mongooltjes tussen de 5 zaden had.

Als dat zo is dan bestel ik geen zaadjes meer bij sannie omdat ik dan te veel problemen heb ondervonden.

Deze 5 heb ik gekregen omdat bij de vorige poging de zaadjes nog niet eens opkwamen.

 

Misschien wordt de volgende ronde een stekkenkweek, ben er nog niet uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken is beter, met dat zaad blijf je maar voor verassingen komen te staan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken is beter, met dat zaad blijf je maar voor verassingen komen te staan.

Jij zegt 't.

Het is wel zo dat wanneer 'n plant uit zaad goed aanslaat, je al snel 'n monsterlijk exemplaar hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is dan boffen en zo'n monster zou ik stekken zodat ik een hok vol heb van die monsters en van te voren al weet wat die monsters kunnen.

 

gallery_6495_18534_7972.jpg

She-Hulk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een misfit kan natuurlijk wel maar ik ben van 5 naar 3 plantjes gegaan.

dat zou betekenen dat ik 2 mongooltjes tussen de 5 zaden had.

Als dat zo is dan bestel ik geen zaadjes meer bij sannie omdat ik dan te veel problemen heb ondervonden.

Deze 5 heb ik gekregen omdat bij de vorige poging de zaadjes nog niet eens opkwamen.

 

Misschien wordt de volgende ronde een stekkenkweek, ben er nog niet uit

 

Dat heeft meer te maken met het ontkiemen en eerste stadia van voorgroei. Steenwol en zeer jongen zaailingen gaan niet echt goed samen. Heeft weinig te maken met zaad van sannie, dat fenomeen ga je ook krijgen bij andere breeders als je de wijze van ontkiemen/prille voorgroei niet wijzigt.

 

Met kloontjes heb je uniformiteit maar geen afwisseling van smaken en effecten. Daarbij de ene stek is de andere niet zo kan je in een batch kloontjes ook uitvallers of lelijkerds hebben.

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk, geldt niet alleen voor steenwol en mapito trouwens. Laatst ook de fout gemaakt om advies van anderen op te volgen. Stom.

 

Ben de laatste tijd een beetje met auto's aan het spelen geweest, ging altijd goed totdat een paar mensen zeiden dat ik het verkeerd aanpakte omdat je auto's niet mag verpotten en het dus beter zou zijn om ze gelijk in grote potten te zetten.

 

Nou mooi niet dus. Ze groeien zo veel minder goed dan op de manier waarop ik het eerst deed: klein bekertje met zeer licht bemeste aarde en vermiculiet en dan lekker een paar weken goed laten wortelen onder 5000k licht, daarna gewoon voorzichtig het bekertje eraf knippen en de kluit rustig in een grote Airpot overzetten, dan knallen ze echt de pot uit en zie je ze bijna groeien.

 

Nu had ik ze op hun advies dus gelijk in zo'n airpot gezet en groeiden ze voor geen meter. O well... Terug naar wat ik eerst deed dus. Wel zonde van m'n dure zaadjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de zaadjes laten ontkiemen in jiffy's en daarna in de mapito gezet

Share this post


Link to post
Share on other sites

even n update sinds dat ik de vermeende "misfit" d'r laatste rustplaats heb gegeven.

 

De over gebleven 3 doen het geweldig!

Sinds ze op 12/12 staan gebruik ik de hydro voeding van Plagron waar ik bij het klaarmaken van het voedingswater al zeer positief gestemd was.

Ferro component a lost in tegenstelling met die van plagron slechter op en zorgt ook voor neerslag in de watertank wat uiteindelijk ook voor verstoppingen zorgde in het bewateringssysteem.

Deze voeding heeft die nadelen totaal niet en is ook nog eens veel zuiniger in gebruik.

De dames vinden het ook nog eens best lekker zoals hieronder is te zien.

 

gallery_45163_18447_1259595.jpg

 

Ze krijgen EC 1.45 PH5.0

In de vlotterbak wordt dit EC1.5 PH6.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd naar een foto zonder hps. ;)

 

Succes weer deze ronde Grass-Hopper!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze de foto's.

Ik heb even moeten bij schijnen met 'n led looplamp, niet ideaal qua foto's maar goed..

 

Welcome to the jungle.

gallery_45163_18447_806557.jpg

 

gallery_45163_18447_1804480.jpg

 

gallery_45163_18447_588554.jpg

 

gallery_45163_18447_2205213.jpg

 

Ik heb wat verbrande bladpuntjes ontdekt en ben met de voeding van 1.47 terug gegaan naar 1.40

Verder niets te klagen, houden zo dus.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...