Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Geame

Heb Ik Mijn Plantje Vergiftigd?

Recommended Posts

Hallo!

 

Voor de tweede keer heb ik mijn tuin in de zomer opgevrolijkt met wietplantjes. Vorig jaar zijn er geen complicaties opgetreden maar helaas was dat dit jaar niet het geval.

 

Om een lang verhaal kort te houden;

Ik heb een van mijn plantjes in de bloeiperiode aangesterkt met ''Pokon kamerplanten voedingskegels''. Het leek het er op vooruit te gaan en op een paar gebruikelijke rotte plekjes en vermoedelijke meeldauw na is het nog steeds appetijtelijk voor het oog. Maar toch bleef dat stemmetje in mijn hoofd zeggen dat ik even na moest gaan of alle voedingstoffen voor een huiskamerplant die (denk ik dan) in mijn toppen zijn opgenomen wel zo vriendelijk zijn voor de gezondheid.

 

Dus bij deze de ingrediënten van het potje Pokon met de vraag of iemand weet of er iets tussen zit dat je toch liever niet je longen in zuigt:

 

''Omhulde langzaamwerkende NPK-meststof 14+4,5+17 met spoorelementen

14% stikstof totaal (N)

6,5% nitraatstikstof

7,5% ammoniumstikstof

 

4,0% fosforzuuranhydride (P2O5) oplosbaar in neutraal ammoniumcitraat en water

4.0% fosforzuuranhydride (P2O5) oplosbaar in water

 

17% kaliumoxide (K2O) oplosbaar in water

 

Spoorelementen oplosbaar in water:

0,04% boor ( B )

0,04% koper (Cu)

0,24% ijzer (Fe)

0,10% mangaan (Mn)

0,002% molybdeen (Mo)

0,08% zink (Zn)''

 

Ik heb 7 van deze kegels in een pot met een inhoud van ongeveer 25 liter gestoken.

 

Als iemand me kan vertellen of ik het- al een tijdje droog hangende vrouwtje kan knippen of in de groenbak kan planten is mijn dank groots!

 

Groeten,

Rens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga maar knippen hoor, dit is niets bijzonders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet zou scherper kunnen gaan smaken van minerale voeding,zoals pokon.

 

Never pokon your plants! al helemaal niet in de bloei met 14% N bombarderen tenzij er een tekort is.

 

Hij zal gewoon te roken zijn als je goed heb gedroogd,maar niet mijn voorkeur hebben om te roken.

 

Gebruik nooit pokon,dat kan de boel flink verstieren gelukkig ging dit goed.

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokon is voor kamerplanten, die rook of consumeer je over het algemeen niet dus of daar nu wat zware metalen in zitten of andere troep, allah weeje, PK rammen met die zakjes poeder voor snijbloemen :jump:

 

Kans dat je als je zo doorgaat je een Glowing in the Dark verschijnsel wordt is aanwezig, Pokon is troep voor je lichaam want de plant zet wel veel om, maar toch echt niet alles, met metalen ed kan ze niet zo veel.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

tis natuurlijk af te raden, maar of het nou veel verschilt met wat hij in de sjop had gekocht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokon is troep voor je lichaam want de plant zet wel veel om, maar toch echt niet alles, met metalen ed kan ze niet zo veel.

 

Wat een onzin, je doet net of je die pokon ook oprookt.

Zo werken meststoffen niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

WFoth

idd onzin ja, ene zout is gewoon het andere toch :thumbsdown:

 

Kamerplanten vreet je niet dus kun je wat voeding betreft heel andere niet gecertificeerde voor menselijke consumptie zouten in kwijt,

maakt idd de plant geen donder uit maar de vruchten van die plant bevatten concentraties stoffen die je dus niet in je lichaam wilt.

 

Klik

 

Kamerplanten kegels... als hij nu de bio Pokon voor tomaten en kruiden had gepakt had ik me bek wel gehouden hoor :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...