Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

klaver90

4.) 16 X 18 Liter Onder Gavita Pro 1000W + Groei Tentje 250W Hpi (Amnesia Haze)

Recommended Posts

Ja dat zou goed kunnen. Maar ik heb de lamp op het hoogste punt gehangen dus die kan niet hoger. Daarom probeer ik vanaf het begin de planten te drukken om ze laag te houden. Want bij mij zijn de bladeren wel iets lichter maar de topvorming ziet er gelukkig goed uit. Ik zit nog onder de grens. Als je de grens over gaat dan krijg je geen compacte toppen maar dan groeien je toppen open (vervormen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow het gaat super hiero. Maar ik snap niet dat als het aan het light filter lag dat je het alsnog niet kon ruiken aan de uitlaat?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed.

Kut he dat bijna geen enkele filter de s5 in bedwang kan houden :icecream:

 

Waarom niet door de 1000m3 gaan uitblazen en die 1500 weer de tent in?

Was die echt helemaal verzadigd of lekte de 1500 een beetje na de vorige ronde wat mij lijkt want door een verzadigde filter uit gaan blazen ruik je best wel

 

Als je het omdraait kan je nog 2 rondes draaien als het goed is en minder belasting vd softbox.

 

Lichte blad, idd een uiting van teveel licht(stress)..

Ik heb het ook onder de op 440W staande IR, alleen onder de bulb of in de parabool en ik heb de lamp er ook niet te dicht op,

wel teveel licht op 150x90 maar met 1x660W of 2x 330W redt ik het net niet, vooral diepte mis ik dan.

 

Apart dat de Regulator dit niet echt opvangt, dat is er toch voor dat ze er beter tegen kunnen?

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kaak: Ik vond het zelf ook vreemd dat ik in de kweek ruimte wel een wiet geur rook maar bij het einde van de slang niks. Ik heb er misschien wel een verklaring voor: vanaf de filter naar softbox gebruik ik normale slang en vanaf de softbox gebruik ik geïsoleerde slang die in een andere ruimte uit blaast met een raam op een kier. Maar in de geïsoleerde slang zitten kleine gaatjes dus het zou kunne dat daar wat lucht ontsnapt die in de kweek ruimte terecht komt. En aan gezien ik de kweek ruimte voor een deel geïsoleerd heb blijft de lucht daar redelijk hangen dus die geur merk je snel op als je naar binnen loopt. En in de andere ruimte staat er een raam op een kier dus misschien is het daar moeilijk te beoordelen of er een wiet geur uit de slang komt. Ook al propte ik heel me hoofd in de slang haha.

 

@lostchild: Ja de geur van de S5 is inderdaad super sterk. De reden dat ik op dit moment geen 1500m3 filter in de tent kan hangen is omdat ik er niet meer bij kom. Het is helemaal dicht gegroeid en het net hangt erin dus ik kom er niet meer bij. Dus vandaar dat ik het op deze manier moet doen. De planten moet nog 4 weken dus ik hoop dat de filters dat redden. En daarna wordt er gewoon weer een zware 1500m3 can filter in de tent gehangen en gaat die andere de deur uit.

 

Ik denk dat de planten niet echt last hebben van de temperatuur want die is niet extreem hoog. En de regulator vangt veel op en ik laat een ventilator onder de lamp door blazen. Maar ik denk dat ze wel een beetje last hebben van de infrarood straling en daar doe je weinig tot niks aan. Het enigste wat je zou kunnen doen is de lamp wat hoger hangen maar dat is bij mij geen optie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doelde ook op teveel aan licht want hier ook niet echt te warm en fans die blazen.

Des te hoger in de voeding des te erger heb ik wel de ervaring, net of het te hard gaat daar.

 

Was het te warm dan krult blad aan de randen en lichtjes bij de punt omhoog :thumbsdown:

 

ik heb met mijn 150W en 800m3 Prima Industrial filter ook een prob.. die stangen houden nooit die filter en een standaard is wel erg veel plek..

moet een filter box bouwen die buiten de tent komt te staan, handig hoor die laatste generatie tenten met brakke koppelstukken :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wordt gek! Er hangt alweer een erge wiet lucht in me straat en voor me huis. En dit is al een paar uur zo. De vorige keer dacht ik ook al dat het ergens anders vandaan kwam. En dat denk ik nu weer. Als dit zo door gaat dan is het niet de vraag OF de politie komt maar WANNEER ze komen.

 

Ik heb een vraag:

 

Als ik me huis in loop ruik je helemaal niks. En als ik de kweek ruimte in loop ruik je alleen de actieve kool maar geen wiet. Is er een kans dat die geur als nog bij mij vandaan komt? Dus dat je het binnen niet ruikt maar buiten wel? Het lijkt me sterk dat het bij mij vandaan komt met 2 filters maar ik wil het zeker weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het bij jou vandaan komt dan ruik je het al door de kweekruimte heen.

 

Wel erg rot voor je want je wilt geen politie in je straat op zoek naar hennep.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je geen zwavel verdamper of iets wat sterk ruikt en niet giftig is om te kijken of dat wel gefilterd wordt.

 

Als ze toch komen ,kan je ze beter zelf bellen ivm de geuroverlast ,dan heb je wel erg grote ballen.

 

Altijd rustig blijven !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra je echt 100% zeker weet dat jij het niet bent liever bij wat buren navragen of ze wat ruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago: Bij mij binnen ruik je niks dus het kan haast niet bij mij vandaan komen. Maar het is wel heel dichtbij. Ik zit te twijfelen om het aan de buren te vragen want ik wil ook geen slapende honden wakker maken.

 

@budwiser710: Ik heb geen zwavelverdamper in huis. En ik probeer rustig te blijven maar dit is wel echt een klote situatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dit zo blijft moet ik misschien knippen en de stekker eruit trekken. Alles opruimen en ff pauze nemen. Maarja liever niet want dat zou wel zonde zijn van deze ronde.

 

Of ik moet een nieuwe zware can 1500m3 filter kopen. Een paar planten + het net eruit halen en de nieuwe filter in de tent hangen. Dan weet ik sowieso 100% zeker dat het niet bij vandaan kan komen. Maarja dat is wel helemaal kut om in dit stadium met planten te slepen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huur een dagje een warmtebeeldcamera en loop ff je straat langs :D

 

Of koop er eentje en stuur 'm de volgende dag terug..internetaankopen mag je altijd terugsturen zonder reden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff 1 huren zegt ie

 

@Klaver

ik zou eens aan gaan bellen bij waar je eerder al vermoeden had van en ze vriendelijk wijzen op het spelende probleem en of het misschien bij hun vandaan komt

aan de gezichtsuitdrukking kan je al snel zien hoe of wat en een knipoog volstaat meestal wel :hug:

 

als jij 3mtr van je uitblaas af staat en je ruikt niks dan lek jij niet... je trapgat is ook een goede om te peilen, hier was dat na het knippen toen echt (gelukkig) de grens van ergste meur, lichtjes bij de voordeur maar 2e tree trap was het dubbeldikerbovenop en op de overloop was het mega feest toen :phone:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dit zo blijft moet ik misschien knippen en de stekker eruit trekken. Alles opruimen en ff pauze nemen. Maarja liever niet want dat zou wel zonde zijn van deze ronde.

 

Of ik moet een nieuwe zware can 1500m3 filter kopen. Een paar planten + het net eruit halen en de nieuwe filter in de tent hangen. Dan weet ik sowieso 100% zeker dat het niet bij vandaan kan komen. Maarja dat is wel helemaal kut om in dit stadium met planten te slepen.

is de filter heb ik je laats ook al gezegd, ook al ruik je niet altijd wat bij de uitblaas dat komt met vlaagjes er door heen neem dat nu maar van mij aan ik heb het zelfde probleem gehad, en dat ruik je ook niet binnen omdat je een onderdruk hebt alles gaat via de fileer naar buiten, als ik je een tip mag geven als je toch in een andere ruimte uitblaast waar een raam op een kier staat zet op die uitblaas slang nog een filter en je probleem is opgelost let maar op zo heb ik dat ook gedaan gewoon dubbel filteren weet je tenminste zeker dat er geen geurtjes door komen, en zet je de volgende draai gewoon een goeie zware can filter erop ga nou niet lopen kloten met buren enz enz levens gevaarlijk!!

 

Zodra je echt 100% zeker weet dat jij het niet bent liever bij wat buren navragen of ze wat ruiken.

vooral doen :lol: :lol: :lol: :head_hurts_kr: Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet zeker dat hij het zelf is, Waarom? omdat ik het zelf ook heb mee gemaakt en omdat die gewoon de verkeerde filter gebruikt , beter koop die gewoon even een filter en zet die op de uitblaas om zich zelf veilig te stellen voor dat het dadelijk te laat is in plaats van een camera kopen :wacko: wat een top advies hier :tu

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de snelle reacties vrienden.

 

@budwiser710: Ik blaas uit in een andere ruimte met daar het raam op een kier. En in die ruimte ruik je helemaal niks.

 

@El capitano: Het zijn inderdaad een stelletje beunhazen. Pff wordt je niet vrolijk van.

 

@rodja: Ik moet er ff over na denken om zo'n ding te kopen. Heb je een link voor me?

 

@lostchild: als de geur blijft dan moet ik misschien toch maar ff langs gaan inderdaad. Maarja ik ben bang dat ik slapende honden wakker maak als ik bij het verkeerde huis aan bel. Misschien is het nog niemand op gevallen maar dan ga ik zelf over een wiet geur beginne in me straat. En dan gaat dat dalijk mond op mond verder totdat het bij iemand terecht komt die wel gelijk gaat belle.

 

@jack_white: ik heb aan het einde van de slang ook die oude 1500m3 geplaatst. Lees mijn post 207 maar daar heb ik beschreven hoe ik het gedaan heb. Ik maak nu dus gebruik van 2 filters.

 

@misterX: Ik weet zelf ook niet zeker hoe dat nou precies zit met eerst zuigen en daarna blazen. Maar in de Growshop zeiden ze tegen mij dat het geen reet uit maakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n ultra professionele van boels zal best een stuk beter zijn, maar die gebruiken ze bij de politie niet eens.

 

http://www.partyrent-randstad.nl/Webwinkel-Product-133761063/Warmtebeeldcamera.html

Deze een dagje lenen is 25 euro.

 

Briefje in z'n bus met de mededeling dat ie 24 uur heeft om iets aan de stank te doen, zo niet dan wordt direct de politie en woningbouw ingelicht..

 

Moet je eens kijkes hoe snel die geur dan weg is :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het idee ( en vaker gelezen) dat als je eerst afzuigt door een filter en daarna weer erdoor uitblaast je de opgenomen geurtjes weer "losblaast" om het zo maar te noemen.

 

wel weer apart dat als je in een andere ruimte uitblaast daar dan niets ruikt.

 

Ik heb hier ook wel een iets lekkend (of verzadigd) filter gehad en ergens midden in de tuin op een afstand van ca 4 of meter van mijn huis af en toe een vleugje uruzghani rook.

Was mijn eigen uitblaas, want ik weet ook 100% zeker dat waar de wind vandaan komt zeker 8 huizen niet kweken. Het probleem was verholpen toen ik het filter vernieuwd heb.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pff, ben je lekker mee, zo'n wietkwekert in je straat.

 

Als je in de ruimte waar je in uitblaast niks ruikt is het m.i. onmogelijk dat er dan op straat wel zo'n enorme meur hangt van jou. Dat komt ergens anders vandaan.

 

Hoofd koel houden en er op vertrouwen dat niemand weet wat jij doet. Ik vind het helemaal niet zo'n gek idee om eens bij wat buren te vragen of zij geen rare lucht ruiken. Ik zou dan niet aan gaan bellen maar als ik toevallig een buur tegenkom op straat langs neus en lippen weg eens laten vallen dat ik een gek luchie ruik en geen idee heb van wat dat nou is.

 

Warmtecamera huren en indien die buren verderop positief warmtebeeld geven daar een briefje in de bus is ook een goeie.

 

Je zou wat van die stinkbommetjes met rotte-eieren-luft uit de feestartikelenwinkel kunnen gebruiken voor een geurproef.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@djbroertje: Ik maak nu gebruik van 2 filters dus dan zou je niks meer moeten ruiken. Die filter op het einde zal toch wel een beetje filteren?

 

Toen jij een keer een vleugje wiet rook in je tuin blies je toen rechtstreeks naar buiten? Of ook via een andere ruimte?

 

@twiet: het kan inderdaad haast niet van mij zijn. Want als ik me huis in loop ruik ik niks. Of de filter moet af en toe wel lekken en daarna opeens weer niet. Maar dat kan toch haast niet?

 

Ik probeer me hoofd koel te houden. Ik ga het in de gaten houden en als het zo blijft toch maar f aan de buren vragen als ik ze tegen kom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik blaas rechtstreeks naar buiten

 

en inderdaad zou je zeggen als het door jouw filter komt het in de uitblaasruimte ook moet ruiken. En of die nog wat filtert? weet ik niet haal hem anders eens los kijk eens of je dan wat ruikt?

 

ik hoop dat je het gaat vinden zonder troubels

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In begin week 5 begon ik een lichte wiet geur te ruiken in de kweek ruimte. En daarom heb ik die tweede filter aan het einde van de slang geplaatst. En sindsdien ruik ik niks meer in de kweek ruimte. Dus daar was ik juist blij mee. Maarja nu ruik ik buiten een wiet geur wat waarschijnlijk uit een ander hok komt.

 

Ik hou jullie op de hoogte, bedankt voor het meedenken allemaal :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...