Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

klaver90

4.) 16 X 18 Liter Onder Gavita Pro 1000W + Groei Tentje 250W Hpi (Amnesia Haze)

Recommended Posts

En dan moet je ook het tegendeel bewijzen vind ik dus laten zien waar je zo op zit te hameren.

 

ik ben nieuwschierig geworden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tuurlijk als jij een mooi verslagje drop die niet al te moeilijk is waarom zou niemand dat doen dan.

Als ik hier wat beginnende kwekers kan helpen met een leuk kweekje, doe ik het. Dan drop ik een verslag helemaal van a tot z.

 

Maar meneer sativied hier komt alleen maar ff zeggen dit is niet waar dat is niet waar. Net als nu toch dat je zegt dat het slecht is om blad weg te halen. Zonder maar ff te vragen waarom ik dat zou doen. Dus ik zou klaver hier maar slecht advies geven daar komt het op neer.

 

Jij zegt blad halen moet je niet doen. Ik zeg wel ik zeg mijn ervaring ermee en jij zegt weer ja ik heb jaren ervaring blabla.

Je praat alsof je tegen over een beginnende kweker praat.

Je praat alsof alleen jij ervaring hebt.

 

Jij zegt zelf je blad heeft licht nodig toch? Niet de toppen. Heb ik dat ooit gezegd? Nee

 

Ik haal blad weg zodat het blad onderin dat naast je toppen uitsteekt ook voldoende ligt krijgt. Of denk je dat dat blad boven in jr plant het helemaal transporteerd naar de lager gelegen topjes onder?

Je houdt jezelf voor de gek jonge wordt wakker.

 

Maar wees gwn een vent en drop een verslag waar mensen van kunnen leren. Ipv alleen maar reacties te geven die allemaal op theorieën gebaseerd zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tuurlijk als jij een mooi verslagje drop die niet al te moeilijk is waarom zou niemand dat doen dan.

Als ik hier wat beginnende kwekers kan helpen met een leuk kweekje, doe ik het. Dan drop ik een verslag helemaal van a tot z.

 

Maar meneer sativied hier komt alleen maar ff zeggen dit is niet waar dat is niet waar. Net als nu toch dat je zegt dat het slecht is om blad weg te halen. Zonder maar ff te vragen waarom ik dat zou doen. Dus ik zou klaver hier maar slecht advies geven daar komt het op neer.

 

Jij zegt blad halen moet je niet doen. Ik zeg wel ik zeg mijn ervaring ermee en jij zegt weer ja ik heb jaren ervaring blabla.

Je praat alsof je tegen over een beginnende kweker praat.

Je praat alsof alleen jij ervaring hebt.

 

Jij zegt zelf je blad heeft licht nodig toch? Niet de toppen. Heb ik dat ooit gezegd? Nee

 

Ik haal blad weg zodat het blad onderin dat naast je toppen uitsteekt ook voldoende ligt krijgt. Of denk je dat dat blad boven in jr plant het helemaal transporteerd naar de lager gelegen topjes onder?

Je houdt jezelf voor de gek jonge wordt wakker.

 

Maar wees gwn een vent en drop een verslag waar mensen van kunnen leren. Ipv alleen maar reacties te geven die allemaal op theorieën gebaseerd zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sativied draait al even mee hoor en als jullie;

 

@Teachme&Samaiine eens de zoekfunctie gebruiken vinden jullie zijn Hydro(eenhoorn)Pony.

 

 

Hou een ander z'n topic wat leesbaar en houd je *** in je broek

Edited by Crimson Fart
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal leuk en aardig crimson fart, maar dat verslag draait hij ook met de hele h&g lijn. En dat is niet alleen een AB.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom moet je eerst iets laten zien voordat je kennis klopt?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat impliceert alsnog dat het niet het blad is maar de top die licht nodig heeft en dat is waar mensen al de fout in gaan. Die "opslag van stofjes en nog een hele riedel" bevat de belangrijkste stofjes en processen.

 

Maak jij ervan, een beetje kweker weet wat het blad voor functie heeft niet? Ik neem maar wat aan hier voor het gemak...

Dat jij de behoefte voelt om dat helemaal uit te gaan leggen mag.

Owjee, je vergat de relatie tussen wortels en plantmateriaal aan te geven.. ga je dat nu ook nog doen?

 

doe dit soort dingen niet meer in een kweekverslag van iemand als het ff kan, de TS heeft er niks aan en wij ook niet

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

doe dit soort dingen niet meer in een kweekverslag van iemand als het ff kan, de TS heeft er niks aan en wij ook niet

Grappig man, ja joh ik ben de bad guy die in mensen hun verslagen domme discussies begint. Kijk toch nog naar jezelf. Ik heb het inhoudelijk over wat on-topic is en jij loop zeilig te zeiken omdat ik het niet met jouw onzin eens die jij over het hele forum dagelijks uitkakt. Ik heb in tegenstelling to jou echt geen lesje nodig over wat wel in een kweekverslag kan of niet. Alsof jij een benul had met je stofjes en riedel... Nee maar omdat ik het specificeer en op de onzin die daar achteraankomt reageer doe ik iets wat niet kan. Lol doe niet zo zielig. Ik vind die zelfbedachte theorieen en verzonnen plantenkunde van jou echt niet kunnen in een verslag, je zet dagelijks mensen op het verkeerde been.

Edited by Sativied

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeieavond het is weer tijd voor een update:

 

Dag 47

16 dagen 18/6

31 dagen 12/12

 

We zitten halverwege week 5 dus dat is bijna op de helft van de bloei periode. De topontwikkeling is in volle gang :)

 

Ik heb ze gisteren voor het eerst de K-boost mee gegeven. En bij de volgende waterbeurt krijgen ze weer de CaMg-boost mee. Maar dan laat ik de P-boost even achterwege. Het is me nog steeds niet 100% duidelijk of de CaMg-boost en de P-boost nou samen in het vat mogen. Ik dacht een keer gelezen te hebben dat het aptus het heeft aan gepast maar ik weet het niet meer zeker. Maarja kleine moeite om ze 1x apart te houden.

 

Watergift:

32 liter water (vloeden)

-regulator aptus 

-P-boost aptus 

-K-boost aptus

-floranova bloom 

-Topbooster aptus

-Enzymen aptus

 

EC: 2.0

pH: 5.8

 

Klimaat:

-Lamp aan: 28,5gr

-Lamp uit: 21gr

-LV 50-70% 

-Lamp afstand: 75cm 

-Lamp wattage 1150Watt 

 

gallery_44039_18615_1907717.jpg

 

gallery_44039_18615_1525167.jpg

 

gallery_44039_18615_438570.jpg

 

gallery_44039_18615_688046.jpg

 

gallery_44039_18615_1853032.jpg

 

gallery_44039_18615_1456293.jpg

 

gallery_44039_18615_724357.jpg

 

gallery_44039_18615_2497380.jpg

 

gallery_44039_18615_1291538.jpg

 

gallery_44039_18615_279526.jpg

 

gallery_44039_18615_2428625.jpg

 

gallery_44039_18615_2066986.jpg

 

gallery_44039_18615_820045.jpg

 

gallery_44039_18615_2029843.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@romario: Thank you. I give the plants water from beneath. So the upper layer will stay dry. I give water as the pots feel light. I have grown to 30 x 11 liter pots. But then the plants are too close together. And the tops are at the bottom of the plant is not hard. And I have not tried ghe flora micro/bloom 6/9, You do?

 

 

 

Im going to try it next time with full aptus range. now im canna coco a+b + full aptus + capulators benefitials one time a week

 

Aptus is saying that you cant mix P with CaMg. How often do you give CaMg. Im giving one time a week with benefitial teas so its not getting mixed with P.

 

:wave:

Edited by romario
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sativied

grappig een kopie van mezelf van vroeger tegen te komen, inmiddels ben ik gelukkig ouder en wijzer :likken:

wie impliceerde er nu echt iets? of dacht er iemand wat aan te nemen en stelde meteen maar..

als je wat tegen me hebt of met me in discussie wilt om mijn 'onzin' te testen doet dat dan via PB en laat topics met rust met je beter geweet :search:

 

@klaver

ze gaan goed :punk:

check dit eens, 1e alinea

zou je niet net zoals met dat een foliar 3x id week kunnen doen, heb je mix wel/niet in vat met de P getackeld :phone:

 

@mister x

ja, 'mijn onzin' mag gerust verwijderd worden, ik kraam ook zoveel uit van die zooi :jump:

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit klaver, enige minpunt is al het aptus dat je toevoegt, zal het de ton in flikkeren.

 

Maar goed het spijt me van het verkrachten van je topic, zal het erbij laten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoppaaaaa !

 

Kijk die Klaver gaan ...............dit wordt een vette ronde.

Mooie topopbouw dankzij die 1000w ,Regulator en groene vingers.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@romario: I give the P-boost and CaMg-boost not together. I give the CaMg-boost boost once a week and without the P-boost.

 

@samaiine: dankjewel :)

 

@lostchild: Ik had de metrop bij de vorige ronde wel gebruikt en werkte goed. Ik heb bij deze ronde gelukkig nog weinig tot geen problemen gehad dus ik ga niks veranderen. De CaMg-boost hoeft maar 1x per week dus dan laat ik de P-boost even achterwege.

 

@teachme: bedankt maat!

 

@budwiser710: bedankt maat, ik ben ook wel tevreden over de top opbouw. En de bloemen sluiten zich deze ronde al best wel snel aan elkaar (goeie internode afstand) :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi tentje vol met amsjees Klaver!

 

Doe zo door!

 

:showoff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk hoor 1st een s5 onder HPI en dan naar volop HPS, weet je zeker dat ze gaat strekken als ik weet niet wat.

HPI heb je niet zo heel veel aan met een strekker, ze verzameld als het ware energie om als een malle tekeer te gaan eenmaal onder voller spectrum.

 

 

Dat ondervind ik momenteel wel, 100 % gelijk

 

@samaiine: zijn ze bij jou gestrekt door de overschakeling van HPI naar HPS licht? Welk Soortje kweek je? En onder hoeveel watt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk hoor 1st een s5 onder HPI en dan naar volop HPS, weet je zeker dat ze gaat strekken als ik weet niet wat.

HPI heb je niet zo heel veel aan met een strekker, ze verzameld als het ware energie om als een malle tekeer te gaan eenmaal onder voller spectrum.

 

 

Dat ondervind ik momenteel wel, 100 % gelijk

 

@samaiine: zijn ze bij jou gestrekt door de overschakeling van HPI naar HPS licht? Welk Soortje kweek je? En onder hoeveel watt?

 

Ik heb een hpi 400watt gebruikt voor me neesjes, en later 600watt erboven nou ik zie geen voordelen? Ze begonnen wel ineens met groeien als de weet ik veel wat, maar strek heb ik zeker niet

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij zijn ze ook niet gestrekt. Daarom ben ik benieuwd waarom dat bij Samaiine wel gebeurt is?

 

Ik merk wel dat de stekken goed reageren op het witte licht. En zorgen voor een mooie internode afstand.

 

Maar groeien onder een hps lamp gaat ook prima. De reden dat ik een voorgroei tentje heb aan geschaft is voornamelijk om de ronde te versnellen. En ik vindt het leuk om met de hobby bezig te zijn :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij zijn ze ook niet gestrekt. Daarom ben ik benieuwd waarom dat bij Samaiine wel gebeurt is?

 

Ik merk wel dat de stekken goed reageren op het witte licht. En zorgen voor een mooie internode afstand.

 

Als je je lamp dimt verschuift het spectrum ook meer naar blauw (=wat jij aangeeft als wit) licht, hoef je helemaal geen HPI of MH (vergeet je ogen niet, bril op) voor in je tentje te hangen :innocent:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo hobby vrienden, weer tijd voor een update:

 

Dag 50

16 dagen 18/6

34 dagen 12/12

 

De geur is weer super sterk. En sinds week 5 begon ik in de kweek ruimte een lichte wiet geur te ruiken. Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik misschien even de rits open had gehad maar dat was dus niet het geval.

 

Het werd met de dag erger dus ik begon me een beetje zorgen te maken. Ik ben gaan zoeken naar de oorzaak. Maar het vreemde was dat als ik me gezicht voor de slang hield (uitlaat) dan rook ik helemaal niks. Ik rook alleen in de kweek ruimte zelf een lichte wiet geur. En er was voldoende onderdruk en de nieuwe 1000m3 koolstoffilter heb ik aan het begin van deze ronde in de tent gehangen. Alle slangen zitten ook goed vast dus ik begreep er effe niks meer van.

 

Dus ik ben verder gaan zoeken en waar ik uiteindelijk achter ben gekomen is dat de 1000m3 een can LIGHT filter is. En ik dacht eerlijk gezegt dat het een zware was. Dus toen viel het kwartje.

 

Gelukkig heb ik een goeie tip gehad: en dat was om de oude 1500m3 filter aan het einde van de slang te monteren. Dus in de tent wordt de lucht door de 1000m3 can light filter heen gezogen. En bij het einde van de slang wordt de lucht door de 1500m3 zware can filter uit geblazen. Er zal misschien heel klein beetje lucht ontsnappen uit de sonoconnect maar dat is minimaal. Tussen filter en de zuigkant van de softbox zit wel normale slang uiteraard.

 

Gelukkig ruik ik nu helemaal niks meer. Het enigste nadeel is dat er nu wel iets meer weerstand is dus de afzuiger moet een standje harder draaien. En dan vindt ik dat die iets teveel geluid maakt. Dus ik heb besloten om deze kweek af te maken met iets hogere temperaturen(29.5 max) en de afzuiger gewoon te laten draaien zoals altijd.

 

Na deze ronde koop ik weer een 1500m3 zware can filter en hang ik die weer een tent. Net zoals voorheen.

 

De foto's komen eraan :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de P-boost even achterwege gelaten. En de CaMg-boost wel gegeven.

 

Watergift:

32 liter water (vloeden)

-regulator aptus 

-K-boost aptus

-CaMg-boost

-floranova bloom 

-Topbooster aptus

-Enzymen aptus

 

EC: 2.0

pH: 5.8

 

Klimaat:

-Lamp aan: 29gr

-Lamp uit: 21gr

-LV 50-70% 

-Lamp afstand: 75cm 

-Lamp wattage 1150Watt 

 

gallery_44039_18615_1790651.jpg

 

gallery_44039_18615_2966311.jpg

 

gallery_44039_18615_2353341.jpg

 

gallery_44039_18615_1674111.jpg

 

gallery_44039_18615_650188.jpg

 

gallery_44039_18615_501728.jpg

 

gallery_44039_18615_816515.jpg

 

gallery_44039_18615_1789513.jpg

 

gallery_44039_18615_1657530.jpg

 

gallery_44039_18615_957581.jpg

 

gallery_44039_18615_656975.jpg

 

gallery_44039_18615_716702.jpg

 

gallery_44039_18615_674097.jpg

 

gallery_44039_18615_1545605.jpg

 

gallery_44039_18615_397772.jpg

 

gallery_44039_18615_228220.jpg

 

gallery_44039_18615_242176.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed bij jou zie ik! ;)

Heb je het niet gemerkt met het gewicht van het filter dan?

Ik heb nou de grootste van can original (2100m3) en dat gekke ding weegt 75kg... Heb em de eerste trap alleen op weten te krijgen maar zoveel zweet heb ik nog nooit tussen mijn billetjes gehad volgens mij :D

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker hoor klaver, wordt je beste ronde ooit dit!

veel voller met vruchten, dus maakt het niet veel uit als je heel onderin wat fluf hebt straks.

hoop natuurlijk helmaal geen fluf, maar denk eerste 20 cm vanaf pot dat dat fluf gaat worden...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dries_grower: haha ja ik snap wat je bedoelt. Toen ik de zware 1500m3 can filter in me eentje op ging hangen zat ik ook wel effe te klote.

 

Ik had die 1000m3 lang geleden gekocht en ik dacht dat het een zware was dus met ophangen heb ik eerlijk gezegt niet eens zo stil gestaan bij het gewicht. Achteraf gezien tilde ik die wel een stuk makkelijker op inderdaad :P

 

@misterX: alleen de planten direct onder de lamp hebben wat lichtere bladeren. Je kan het goed zien op de foto die vanaf boven is genomen. Daar zie je dat de planten aan de zijkant mooi groen zijn en de planten in het midden wat lichter. Dit was bij me vorige rondes ook zo. Misschien komt het door de stralingswarmte.

 

@teachme: ja ik hoop dat ik de score weer een beetje kan verbeteren. De eerste 20 cm vanaf de pot zal inderdaad niet keihard worden. Ik had iets eerder moeten schakelen. Gelukkig ziet de rest er wel goed uit :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...