Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

klaver90

4.) 16 X 18 Liter Onder Gavita Pro 1000W + Groei Tentje 250W Hpi (Amnesia Haze)

Recommended Posts

idd Mr white heeft gelijk zet je afzuiger eens helemaal uit lamp ook alles pot dicht maken ramen deuren enz enz trek ook de slang van de filter af en leg die even buiten de tent en sluit de tent goed en ga dan even op de zelfde plek ruiken, ruik je dan nog wat is er waarschijnlijk nog iemand in jou straat bezig met een filter die of te lang is gebruikt of de verkeerde :lol: , ruik je niks heb jij een kut filter ;)

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor het mee denken mannen. Ik heb vanavond alles dubbel gecontroleerd maar me hok draait zoals die hoort te draaien en binnen ruik ik helemaal niks.

 

En vervolgens ging ik weer even naar buiten om te ruiken en toen liepen er 2 buurjongens voorbij van een paar huizen verderop en ik kon van afstandje zien dat hun de geur ook opmerkte en snel naar binnen gingen. En daarna was de geur heel snel verdwenen. Dus ik denk dat hun dezelfde hobby hebben maar misschien telaat met een filter wisselen ofzo haha. Nu maar hopen dat de geur weg blijft want zoiets kan ook mijn kop kosten.

 

@mr white: ik stuur je wel ff een PB wat betreft de set up.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaha lekker verhaal....maar wel gevaarlijk voor jou....

 

Ik krijg mn bladerdek niet zo dicht ondanks 18 dagen voorgroei in 18 liters maar zit pas op dag 11 van bloei dus ze gaan nog zeker anderhalve week door met groeien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In dat soort vage gevallen check ik altijd ook ff of de afzuiger nog wel ok is in combi met de dimmert.

Voor je het weet slipt de afzuiger iets waardoor zomaar geur kan lekken.

 

Ik had zaterdag ook met de s5 hoor, tentje 500M3 volop afzuigen tijdens knippen en nog tentje met 300m3 gefilterd in die kamer net vd deur.

Kom ik halverwege beneden om koffie te scoren en terugkomende uit de keuken.. wtf s5 gvgvdgvd stinkendekutwiet :icecream:

deur dicht gehouden en via overdruk raam uit, nadat ik klaar was met knippen rook je in die kamer 3u erna nog een hintje

 

@jackwhite

ik mot omdat ik een s5 mamma heb wel mijn groeihokje filteren, doe ik dat niet dan ruikt mijn hele huis na afslaan lampen in de ochtend naar s5 :doctor:

 

@elcapitano

knakken.. worden ze groot en sterk van en krijg je wat meer uitgroei van scheutjes

ik ben wel blij hoor met de s5, niet zoveel blad om te verwijderen aan het einde, alleen in de bovenmoot vd plant zit wat meer blad vd rest best karig.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild ;

 

Ik zit nog steeds te wachten op de door jou beloofde foto's van je laatste ronde.

 

@Klaver90 ;

 

Gebruik je wel enzymen , ik zag het niet in je lijst staan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@El capitano: Dat zou echt een nachtmerrie zijn om gepakt te worden door iemand anders zijn fout.

 

Dat gaat vast nog wel volkomen. Heb je ze getopt?

 

@lostchild: De geur van een S5 is inderdaad behoorlijk sterk. Als ik stekken zet haal ik soms de filter even los vanwege de hoge luchtvochtigheid. En zelfs dan ruik je al een klein hintje in huis. Komt voor een deel ook door de combinatie met natte cocos die je een beetje ruikt.

 

@wietbladeren: was je bericht naar mij gericht? Of naar lostchild?

 

@budwiser710: ja ik geef bij elke waterbeurt Enzymen mee. Ik zal weer ff een update plaatsen met wat meer informatie over de voeding, EC/pH en roofmijten enzovoort.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@klaver jaa heb ze allemaal getopt maar sommige lijken te weigeren ?

 

We gaan het zien hoop wel dat t mooi vol word want ik haat licht op open plekken..:D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op welke dag heb je ze getopt? Je zit op dag 11 dus ze groeien nog een stuk door. En met amnees/S5 kan je beter te vroeg dan telaat schakelen naar 12/12. Hoe meer diepte in je gewas hoe meer opbrengst. Maar lege plekken moeten we niet hebben inderdaad.

 

Vanwege de drukke feestdagen was ik deze ronde iets telaat met schakelen naar 12/12. Maar opzich nog wel aardig wat diepte tot nu toe. Het is nog even afwachten als het dalijk echt vol wordt.

Edited by klaver90

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild, welke filter gebruik jij voor de s5?

 

@ Klaver90, niks meer geroken?

Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee niks meer geroken en gelukkig kwam het niet bij mij vandaan. Ik weet bijna zeker dat ze verderop in me straat dezelfde hobby hebben en dat het daar vandaan kwam. Ik denk dat ik na deze ronde ook maar ff een pauze inlas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voordeel is wel weer dat het overal weg kan komen als her en der een paar lampen branden

zonder deugdelijke filters. Trekt altijd aandacht zulke buren.

Heb hier in de buurt een woning met ''itiematie''dakpannen soort golfplaat en zal es een foto'tje posten

als er sneeuw of ijzel op ligt . Of eerder geen sneeuw op een bepaalde plaats.(4 m2)

 

Maar altijd rustig blijven in zulke situaties en het hoofd koel houden.

 

Ik ontsteek de zwavelbrander in mijn hok als ik dan buiten geen rotte ei geur ruik zit ik goed.

Ik ben daarentegen wel de enige in de buurt die openbaar grass rookt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee niks meer geroken en gelukkig kwam het niet bij mij vandaan. Ik weet bijna zeker dat ze verderop in me straat dezelfde hobby hebben en dat het daar vandaan kwam. Ik denk dat ik na deze ronde ook maar ff een pauze inlas.

waarom een pauze inlassen? als er melding van is gemaakt zullen de petten binnen nu en een paar weken komen (als ze überhaupt komen) en aangezien jij nog wat weekjes moet en er in die weken nog altijd niks is gebeurd hoef je echt druk te maken, en kan je daarna gewoon lekker verder.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jack_white: Ja heb je gelijk in. Het liefst ga ik ook gewoon door met me hobby. Ik ga alleen een pauze inlassen als ik vlagen blijf ruiken. Dus ik hou het de aankomende tijd goed in de gaten of ik buiten niks ruik.

 

@budwiser710: Ja dat is inderdaad ook nog een optie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jack_white: Ja heb je gelijk in. Het liefst ga ik ook gewoon door met me hobby. Ik ga alleen een pauze inlassen als ik vlagen blijf ruiken. Dus ik hou het de aankomende tijd goed in de gaten of ik buiten niks ruik.

 

@budwiser710: Ja dat is inderdaad ook nog een optie :)

ik zou het ook idd goed in de gaten houden blijf je het ruiken zou ik er wel idd mee stoppen, meestal als de petten een melding van stank overlast krijgen maar ze weten niet precies waar het vandaan komt gaan ze gewoon zoeken met een warmte camera op verschillende tijdstippen,en dan ben je natuurlijk de lul :thumbsdown: Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja precies, dat is wat er ook al door mijn hoofd ging. Dus ik ga het goed in de gaten houden en hopelijk heeft er niemand gebeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie avond, even een update om het overzicht van het verslag te behouden.

 

Dag 33

16 dagen 18/6

17 dagen 12/12

 

Vandaag heb ik de roofmijten binnen gekregen(TETRIX 1000 stuks). Ik probeer die altijd zo snel mogelijk uit te zetten. Het liefst in de donkere periode zodat ze langzaam aan het klimaat kunnen wennen. Het nadeel is wel dat je de planten even moet storen, maar ff snel 1x lijkt me geen groot probleem. De TETRIX roofmijten worden geleverd op bonenbladeren die je her en der moet verspreiden. Ik leg de bonenbladeren meestal een beetje onder in de planten zodat ze niet gelijk vol HPS licht op hun koppie krijgen als de lamp aan gaat. Uiteindelijk hou je een leeg zakje over, maar daar zitten nog wel roofmijten in. Dus ik duw er dan een blad in om de overige roofmijten te helpen de uitgang te vinden haha. Ik heb daar een foto van gemaakt.

 

Ik heb het net op gehangen. En de lamp op het hoogste punt gehangen.

 

Halverwege week 2 ben ik over gestapt op vloeden (wateren vanaf onder)

 

Watergift:

32 liter water (vloeden)

-regulator aptus (dubbele dosis)

-P-boost aptus

-CaMg-boost aptus

-floranova bloom 

-Topbooster aptus

-Enzymen aptus

 

EC: 2.0

pH: 5.8

 

Klimaat:

-Lamp aan: 28gr 

-Lamp uit: 22gr

-LV 50-70% 

-Lamp afstand: 75cm 

-Lamp wattage 1150Watt 

 

gallery_44039_18615_3002844.jpg

 

gallery_44039_18615_958262.jpg

 

gallery_44039_18615_3220919.jpg

 

gallery_44039_18615_671610.jpg

 

gallery_44039_18615_1461252.jpg

 

Op de 2 foto's hieronder kan je de symptomen van het TMV virus goed zien. Het is balen maar er valt niks aan te doen.

 

gallery_44039_18615_633946.jpg

 

gallery_44039_18615_881061.jpg

Edited by klaver90
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, die TMV boeit volgens mij helemaal niet.

Als de buren lopen te kloten is het lastig ja.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja als perfectionist wil je geen virus in of beestjes op je plant, voordeel is dat je scherp bent en overal goed op let.

Zodat je kan ingrijpen ook al kan je nu niets tegen tmv doen.

Verders ziet het er goed uit.

 

Ik zou niet stoppen zonder reden maar een buffer opbouwen met een reden.

 

Ik geef persoonljk geen caMag met P mee maar als het voor jou werkt ..super

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

 

@wietbladeren: was je bericht naar mij gericht? Of naar lostchild?

 

Naar u heer klaver :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bud

foto's komen heus wel, hangt net 5dgn te drogen

wiet is gelukkig niet al te scherp qua roken, ik ga vandaag de toppen vd takken trekken (als ik het allemaal redt).

 

@jack

ik heb nu een rhino hangen

Wilco, Prima klima, Can (ook de lite) het kan allemaal met de s5 als je maar niet dimt op die afzuigert en, dat is dan wel een nadeel,

na ronde 2 is het (met een kleinere filter, zeg 500m3) echt wel einde oefening, Phresh ging ook lekken met de s5.

 

@klaver

zou je van TMV af willen.. ga maar een nieuw hok bouwen dan, het is niet met 'ontsmetten' weg te krijgen

goede zet is wel, mocht je het al een stuk willen voorkomen, na deze ronde nieuwe potten en deze potten weg doen.

hoop dat de mijten de spint eronder krijgen, vast wel :innocent:

 

Ook wel weer heel apart dat die medekwekers ook s5 hebben staan(met de specifieke geur), een gewild/bekend soortje in jouw regio :yummy:

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@budwiser710: Ik gaf voorheen de CaMg en P ook niet samen. Maar ik had gelezen dat aptus het heeft aan gepast en dat ze nu wel samen in het vat mogen. Ik heb er nog geen problemen aan ondervonden.

 

@wietbladeren: De geur kwam gelukkig niet bij mij vandaan. En ik heb passieve inlaten en de afzuiger zorgt voor voldoende onderdruk. Dus overdruk kan haast niet lijkt me.

 

@lostchild: als TMV verder geen hele slechte invloed op de planten heeft dan laat ik het hok gewoon zo. Want anders moet ik de nieuwe potten ook weer naar binnen zien te krijgen enz.

 

Ik ben ziek geweest en ben nu alleen nog verkouden maar zelfs dan herken ik de geur haha. Ik denk dat de medekwekers net als mij amnesia haze stekken bestellen maar vervolgens S5 krijgen. Dus het ligt waarschijnlijk aan de stekkenboer(en). Ik vindt het een prachtige plant en zeer goeie uitwerking dus mij maakt het niks uit.

Edited by klaver90

Share this post


Link to post
Share on other sites

TMV will not affect the yield.. we have a more than 25 years old cut here with TMV and lot peeps grow her with no problem

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...