Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

klaver90

4.) 16 X 18 Liter Onder Gavita Pro 1000W + Groei Tentje 250W Hpi (Amnesia Haze)

Recommended Posts

Het ziet er inderdaad niet best uit. Ik baal er ook enorm van. Maar gelukkig is het einde in zicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

anderen zullen hier vast anders over denken, maar ik zou het goed in de gaten houden en over een paar dagen de bijl erin

Edited by Rodja
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik kan ze inprincipe ook zondag al omhakken dan hebben ze precies 9 weken bloei gehad. Ik laat ze liever 9.5 week staan maar ik weet niet precies welke risico's meeldauw met zich mee brengt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die volgers van je verslag mogen wel wat beter opletten Klaver, je had in post #304 ook al meeldauw.

 

1,Voor dat ze droog staan onder licht vind ik je beste opmerking ooit :likken: ;) , maar....

2,Zo vroeg mogelijk ben ik niet met je eens.

Na een uur zijn ze weer volop aan het verdampen en om te nat te voorkomen is het beter na 1 tot 4 uur nadat het licht is aangegaan de betere tijd.

Planten passen zich aan ook aan de water gift geef deze daarom zoveel mogelijk om dezelfde tijd water.

 

3, http://www.wietforum...696#entry808696

1. keeping it simple :)

2. Je stellingen, die tevens je argumenten zijn:

- planten verdampen pas na 1 uur "volop"

- planten moeten niet te nat staan

Je conclusie: Het is beter om na 1-4 uur licht water te geven dan eerder.

 

1 uur valt nog onder vroeg voor mij maar ik zie geen valide argumenten die logischerwijs die 2-4 uur verklaren. Water geven hoeft niet pas nadat ze "volop verdampen" (dat daalt en stijgt sowieso gedurende de dag). Beide stellingen gaan tegen de realiteit van hydro in,

 

Het is niet een overschot aan water maar zuurstof gebrek en/of lage temp die " te nat staan" veroorzaakt. Hij kweekt op coco, heeft geen nat-droog cyclus nodig. Zoals ik in een vorige post zei, staan ze als je aan de hoge kant van die 1-4 uur water geeft en "afhankelijk van hoe droog ze dan echt zijn" dus mogelijk een aantal uur onnodig droog. Je maakt je wel druk om eindgewicht verlies door 1cm toplaag die ik harkte tegen varenrouwmug, vindt dat de oude aanbevolen tensio waardes te hoog zijn, dan lijkt het me niet onredelijk om niet later water te geven dan zo vroeg mogelijk. Juist in coco waar het de bedoeling is dat je het zuurstof arme water er doorspoelt, juist om er voor te zorgen dat ze niet tekort aan zuurstof hebben ("te nat staan").

 

Als je 4 uur na licht aan water geeft en ze dan nog nat genoeg zijn voor de volgende dag de eerste 4 uur, dan hebben ze onnodig nat gestaan tijdens de donkere uren of geef je minder water dan ze zouden kunnen verwerken. Je maakt je druk om te nat tijdens licht en schuift daarom de natte periode meer naar de donkere periode. Waardoor ze juist natter staan in het donker. Goed voor meeldauw ;)

 

3. Ja, ben bekend met Liebig's wet. Weet niet of het de bedoeling was met die link maar zie met veel knip en plak werken en weinig tegen argumenten (en nee dat geld niet meer specifiek voor N dan welke andere essentieel element). Als je een soortje meer wil voeden dan die genetisch nodig heeft zul je die over het algemeen eerst moet maken. Dat is precies hoe m.n. nederland er in de afgelopen ongeveer 75 jaar er voor heeft gezorgd dat er nog voldoende voedsel geproduceerd wordt. Niet door meer voeding in de zelfde planten te pompen, maar planten te ontwikkelen die daadwerkelijk meer voeding nodig hebben. Lees beter deze: https://books.google.nl/books?id=PlRWPgRg79UC (beetje steenkool engels soms maar van prof en hoogleraar wageningen).

 

Wij zijn het wel vaker niet eens, ik zie dat je nog steeds de herfst naar binnen wil halen, maar 's nachts wel de regen buiten houden. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan indirect risico op top rot vergroten omdat het de plant verzwakt en shit shit aantrekt, maar dat zou eerder gebeuren door de hoge lv. Is niet zo'n toprot gevoelig soortje qua structuur ook.

 

Zou die melk nu niet gebruiken. Meeldauw heeft water nodig om te ontkiemen, maar kan erg slecht tegen water. Je zou met een nat doekje alle blad vingers af kunnen gaan (tijdens licht aan) en het nog wat dagen rekken. Beetje vage fotos maar ze zien er niet echt uit alsof ze nog een week nodig hebben en denk niet dat het nog veel invloed gaat hebben op je oogst.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geweldig begin Sativied je overtreft jezelf toch elke keer weer.

 

citaat;Gepost Vandaag , 19:52

Die volgers van je verslag mogen wel wat beter opletten Klaver, je had in post #304 ook al meeldauw.

GE WEL DIG

Share this post


Link to post
Share on other sites

@buttwiser: Nuttige bijdrage weer. Als je me dergelijke complimenten wil geven mag je dat ook in een PB-tje sturen. Met die butthurt van je remsporen achterlaten in iemand's verslag is niemand mee geholpen en repareer je je gekwetste misplaatste ego echt niet.

 

niet echt scherp van ons volgers

Inderdaad, dat zeg ik, ik motiveer alleen maar om scherp te blijven (waar is die schijnheilige smiliey die lostchild altijd gebruikt...).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het gaat zou ik wat harder afzuigen en kijken of je de rlv een 5 á 10% omlaag kunt brengen, zowel 's nachts als 's dags. Meeldauw is een schimmel en moet het hebben van hoge rlv, correct me if I'm wrong.

Als die meeldauw zich niet uitbreidt zou ik er verder scheidtd aan hebben.

Wel blijven controleren op toprot natuurlijk en flink afsucken.

 

Wat het tijdstip van wateren aangaat: ik heb geen cocos maar mapito. Maar ik log 24/7 de temp en rlv. Uit mijn grafieken blijkt dat het tijdstip van wateren niks uitmaakt. De rlv gaat pas zakken als er daadwerkelijk planten droog komen te staan waardoor ze letterlijk niks meer te verdampen hebben. Met droog bedoel ik dus DROOG. Het is niet zo dat ze meer gaan verdampen als je water geeft, vermits ze dus niet droog staan.

Nogmaals, dit blijkt uit mijn grafieken betreffende mapito.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sativied

advies geven om meeldauw maar gewoon met water aan te pakken, het gaat steeds meer profi worden van jouw kant :jump:

Beide stellingen gaan tegen de realiteit van hydro in, :withstupid:

 

Het is niet een overschot aan water maar zuurstof gebrek en/of lage temp die " te nat staan" veroorzaakt. Hij kweekt op coco, heeft geen nat-droog cyclus nodig.

 

Je snapt het echt helemaal meid, lekker aan blijven kletsen we doen net of we luisteren :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@klaver

omhalen, dat nog ff verder laten afbloeien nu het best snel om zich heen grijpt is het echt niet waard

had je nu die ene keer in het donker water gegeven?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

...dat het meeldauw is.

Vergroot dit de kans op toprot?

Nee. Maar het is wel een teken, namelijk van hoge luchtvochtigheid.

Probeer zo hard mogelijk af te zuigen want toppen met meeldauw zijn goor.

Eventueel kun je de aangetaste planten wel oogsten voordat de meeldauw in de toppen zit, en de rest laten staan.

Er schijnen ook zwavelverdampers te bestaan. Zwavel is killing voor fungi, alle antifungimiddelen zijn gebaseerd op zwavel. Maar ja, zo'n zwavelverdamperding moet je maar net hebben.

Edited by Zwemvis
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sativied

Nog zo'n aso butthurt mannetje met een grote mond maar nul komma nul argumenten. Misschien elkaar een beetje masseren? Vind die "we" dan wel weer een beetje zielig... Voor iemand die huilde dat ie niet meer op mijn posts zou reageren en doet alsof ie luister heb je we erg veel praatjes.

 

Dat advies (tijdens licht zoals ik zei) is solide (effectief als het om een paar dagen rekken gaat, niet wat jij er zo wanhopig van wil maken). Feiten, in tegenstelling tot de pseudo plantenkunde die jij bijna 10.000x hebt gespammed op wf. Dacht je me weer te hebben he? Keep trying.

Edited by Sativied

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rofl

1. keeping it simple :)

volop verdampen" (dat daalt en stijgt sowieso gedurende de dag).

Dat is precies hoe m.n. nederland er in de afgelopen ongeveer 75 jaar er voor heeft gezorgd dat er nog voldoende voedsel geproduceerd wordt.

1 Zegt tie....... :rofl

Verdampen zal ze ononderbroken door doen als ze op gang zijn en er staat 1000watt te beuken.

75jaar pfff ...Shit ik doe al meer dan 1/3 van die tijd mee

 

 

Maar jij was toch DE uitvinder van 2 m3 kweken in een tent met de toppen tegen de bulb?

Zocht die foto in je album maar vind hem niet..... :lol:

Slim..........................

Dat was pas lachen :rofl

@Klaver>>>>Maak je niet druk om meeldouw ze zijn bijna klaar anders om die hap!

En maak na de oogst je tent goed schoon!

Edited by P H donner
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sativied

de pot verwijt de ketel

 

Wat is kweken op kokos ook alweer?

kokossubstraten werken als een spons.

Ze kunnen veel water vasthouden, terwijl ze toch luchtig blijven.

Dit maakt het veel makkelijker om je watergift te optimaliseren.

bron: plagron/canna/atami etcetc

 

Juist in coco waar het de bedoeling is dat je het zuurstof arme water er doorspoelt, juist om er voor te zorgen dat ze niet tekort aan zuurstof hebben ("te nat staan").

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle reacties vrienden :)

 

Het is vooral niet scherp van mezelf. Ik had de meeldauw eerder moeten ontdekken. Maar als ik bij de planten ga kijken rits ik altijd aan de rechterkant een stukje de tent open en duw ik me hoofd naar binnen om te kijken. En de meeldauw zit in de linker hoek dus die kan ik dan niet goed zien. Ik rits alleen de tent helemaal open om foto's te maken maar dan is het donker dus zie je het sowieso niet. Ik kwam tot de ontdekking toen de lamp opstarte, want bij het opstarten is het licht aan de (witte) kant dus dan is alles goed zichtbaar, maar als het licht eenmaal (geel) schijnt dan is het al een stuk moeilijker om te zien.

 

Bij de vorige rondes was er helemaal geen meeldauw en nu opeens wel dus ik dacht wat is er deze ronde anders gegaan: Deze ronde heb ik gedraait met 2 filters. De tweede filter op het einde van de slang zorgt voor meer weerstand want die had al 3 rondes achter de rug, dus was misschien ook een beetje verzadigd. Vanwege de extra weerstand had ik eigenlijk de afzuiger een standje harder moeten laten draaien maar dan vond ik dat die iets teveel geluid maakte, dus had ik besloten om deze ronde af te maken met iets hogere temperaturen. Maarja dat heeft ook invloed op de luchtvochtigheid. De tweede filter heeft er wel voor gezorgd dat er geen sprake meer was van een wiet geur binnen en dat is uiteraard het allerbelangrijkste!

 

De slang (uitblaas) gaat door een muur heen en blaast uit in een andere ruimte. Dus de tweede filter hangt in een andere ruimte. Maar dat is een geïsoleerde slang waar kleine gaatjes in zitten, dus het kan zijn dat de afgezogen/vochtige lucht voor een groot deel wordt uit geblazen in een andere ruimte maar dat er een klein deel door de gaatjes van de slang in de kweek ruimte terecht komt. En dat die lucht weer opnieuw de tent in gezogen wordt.

 

Na deze ronde wordt er in ieder geval een nieuwe filter in de tent op gehangen. En wordt er gewoon net zoals bij de vorige rondes weer met 1 filter gedraait.

 

Het is weer een leer voor de volgende keer. Zo zie je maar: elke ronde is anders :)

Edited by klaver90
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie avond allemaal, het is weer tijd voor een update:

 

Dag 75

16 dagen 18/6

59 dagen 12/12

 

Het wordt langzamerhand herfst in de tent. Vandaag krijgen ze voor de tweede keer aptus humic blast. En zaterdag krijgen ze de laatste waterbeurt met aptus humic blast want zondag worden ze om gehakt. Dan hebben ze op 1 dag na 9 weken bloei gehad. Ik had ze liever nog 3 a 4 dagen extra gegeven maar dat durf ik niet aan met de meeldauw.

 

Gelukkig zit de meeldauw maar in 1 hoek dus ik denk dat de schade beperkt is. De toppen zien er allemaal wel goed uit en tot nu toe zie ik nergens toprot.

 

Ik heb de watergift vermindert, inplaats van 32 liter water krijgen ze nu 25 liter.

 

Watergift:

-25 liter water (vloeden)

-humic blast aptus

 

pH: 5.8

 

Klimaat:

-Lamp aan: 28gr

-Lamp uit: 22gr

-LV 50-70% 

-Lamp afstand: 75cm 

-Lamp wattage 1150Watt

 

gallery_44039_18615_920694.jpg

 

gallery_44039_18615_2337628.jpg

 

gallery_44039_18615_1186816.jpg

 

gallery_44039_18615_1095189.jpg

 

gallery_44039_18615_2891656.jpg

 

gallery_44039_18615_1619529.jpg

 

gallery_44039_18615_446328.jpg

 

gallery_44039_18615_1618777.jpg

 

gallery_44039_18615_1025916.jpg

 

gallery_44039_18615_3686.jpg

 

gallery_44039_18615_84994.jpg

 

gallery_44039_18615_306115.jpg

 

gallery_44039_18615_466473.jpg

 

gallery_44039_18615_1138945.jpg

 

gallery_44039_18615_852746.jpg

 

gallery_44039_18615_149876.jpg

 

gallery_44039_18615_658470.jpg

 

gallery_44039_18615_2350467.jpg

 

gallery_44039_18615_1960462.jpg

 

gallery_44039_18615_671038.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is deze ronde inderdaad meer sprake van foxtail-vorming. De tweede filter zorgt voor meer weerstand dus eigenlijk had ik de afzuiger een stadje harder moeten laten draaien. Maar dan maakt hij iets teveel geluid dus had ik besloten deze ronde af te maken met iets hogere temperaturen. Ik had de foxtail-vorming ook wel een beeje verwacht.

 

Maar als ik in de toppen knijp voelen ze allemaal wel hard en compact aan. Alleen de toppen direct onder de lamp hebben een paar uitschieters bovenop waardoor het bovenste gedeelte van de top niet echt compact is. Maar het middelste gedeelte van top heeft wel een harde kern.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zie beetje fox tails wat invloed gaat hebben op het rookplezier

 

foxtails roken heerlijk

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij haze komt het meeste gewicht van de niet-hoofdtoppen.

 

dus qua waarde heb ik liever hoofdtoppen met wat foxtails en kogelharde vruchten in de 2e en 3e laag.. dan mooie hoofdtoppen en lager gelegen vruchten met veel blad en dus weinig gewicht.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja precies dat ben ik met je eens rodja. De 2e en 3e laag geven inderdaad de meeste opbrengst. Dus hoe meer diepte in het gewas hoe beter.

 

Eigenlijk heb ik deze ronde iets te laat geschakeld. De 2e en 3e laag zijn goed maar de 4e laag had beter gekund als ik eerder geschakeld had. Het is een beetje balen maar voor de rest ziet het er niet slecht uit. We gaan het zien :)

 

Morgen worden ze op gehakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op hakken is zonde man :P .

 

Worden een paar heel mooi gevulde potten kruiden klaver. Hoop dat je de scharen geslepen hebt... :lol:

 

 

Gr,

 

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankjewel worm :) Hahaha er blijft inderdaad weinig over als ze op gehakt worden :P

 

Ik heb toevallig een paar nieuwe schaartjes gehaald want de oude hadden hun beste tijd gehad ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dan heb je nog van die koekenbakkers die zeggen dat je niet wat grote fanleafes moet strippen....

1000w of niet hij straalt niet door blad heen. Dat ie dieper straalt begrijp ik.

Pptje worden ook vaak genoeg gestript, waarom zou je dat niet met een haze doen, als ie te vol zit met blad.

 

Vind het toch wel een zeer geslaagde ronde om te zien.

Kan niet wachten op je score.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfs met fanleaves strippen had dat nog niet goed gekomen Teach, planten waren te groot :search:

Het zijn dan wel geen plokkies onderin, het hangt er toch en je kan er prima olie of ICE van maken.

Kom je met ICE s5 aanzetten, worden ze helemaal :wub: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...