Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
LED_KROKET

Sannie En Aarde Hergebruiken

Recommended Posts

Hallo

 

Ik wil mijn aarde hergebruiken (30L potten).

Dit is mijn plan:

 

Bovenste laag aarde eruit..

Deels wortels laten staan..

boel goed mixen met de hand..

nieuwe aarde bovenlaag aanvullen..

nieuwe buffertabs erin..

zeewier topdressing..

stekken erin..

wateren met bacto en mychossia..

Klaar!

 

Is dit voldoende? Ik heb afgelopen ronde wel goed gespoeld en niet afgezuurd. Moet ik nog extra kalk bufferen of zit daar genoeg van in de buffertabs?

Edited by LED_KROKET

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je nog iets van guano of complete organics erbij gebruiken/toevoegen? Zeewier alleen is een beetje schraal, kan wel met alleen buffertabs maar dan wel bijvoeden met een organische bloei voeding.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voordat je wilt gaan hergebruiken: hoe ging de afgelopen ronde op die aarde?

Was het een allmix of een light?

 

Vervolgens:

Hoeveel tabs en die van Sannie of die cheap ones (waar je er veel meer van nodig hebt)?

 

Afgraven en aanvullen potten is zat, niet nog eens gaan husselen met de aarde.

 

Topdressing is ok vd groei (meurt dat niet ontzettend?) en inwateren met bacto en een beetje wortelstimu.

 

Of je voeding nodig gaat hebben in de bloei hangt af van behoefte plant en aantal tabs+wat er nog in de aarde zit aan voeding, volgens mij ben je met een keer of 3 wat BAC bio PK meegeven vanaf week 5 wel klaar (zo gingen mijn rondjes op 26ltr potten met Special Mix van GL in de DR240W).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meng er ook wat bio-supermix bij van plagron,en guano kalong voor de smaak van je wiet.

Als je echt budget wilt besparen kun je rijst innoculeren met mycorrhizae,en doe je veel langer met een potje schimmels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je nog iets van guano of complete organics erbij gebruiken/toevoegen? Zeewier alleen is een beetje schraal, kan wel met alleen buffertabs maar dan wel bijvoeden met een organische bloei voeding.

 

Pg

 

Nee ik heb nog 1 bijna volle fles BAC Bloei (bio) en BAC PK (bio) voor de bloei.

 

Voordat je wilt gaan hergebruiken: hoe ging de afgelopen ronde op die aarde?

Was het een allmix of een light?

 

Vervolgens:

Hoeveel tabs en die van Sannie of die cheap ones (waar je er veel meer van nodig hebt)?

 

Afgraven en aanvullen potten is zat, niet nog eens gaan husselen met de aarde.

 

Topdressing is ok vd groei (meurt dat niet ontzettend?) en inwateren met bacto en een beetje wortelstimu.

 

Of je voeding nodig gaat hebben in de bloei hangt af van behoefte plant en aantal tabs+wat er nog in de aarde zit aan voeding, volgens mij ben je met een keer of 3 wat BAC bio PK meegeven vanaf week 5 wel klaar (zo gingen mijn rondjes op 26ltr potten met Special Mix van GL in de DR240W).

 

afgelopen ronde ging best goed..

het was een mix van plagron batmix en lightmix door elkaar.

ik heb de echte sannie tabs.. ik doe er 4 +- erin ipv 6 omdat sativas beetje te heftig reageren op te veel stikstof (eigen mening)

ik heb bac bio bloei en bac bio PK voor de bloei die ga ik weer gebruiken.

 

Enig idee hoeveel ik moet afgraven? Ik doe nu zo'n 7-9 cm van de toplaag af per pot..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...