Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MosquityFly

Gele Bladeren Onderin 4E Week Bloei

Recommended Posts

Hoi,

 

Wat zou het volgende kunnen zijn, gegeven de onderstaande foto's en de nodige informatie?

 

Er worden bladeren van onderaf geel en paarse steeltjes.

 

4e week bloei.

 

Bloeidag 22

 

Temp ruimte dag : 27.5c/28c

Temp ruimte nacht : 21-23c

Temp Afvoerwater : 45.5c

Co2 : verhoogd naar 500ppm (voorheen continu op 400 ppm gehouden tot groeistop sinds dag 20)

Watergift ==> gespoeld van boven af met broeskop:

Per 100ltr verhouding

Aptus Enzymen : 60ml

Aptus CaMg : 60ml

PH 5.5

 

Bloeidag 24

 

Temp ruimte dag : 27.5c/28c

Temp ruimte nacht : 21-23c

Temp Afvoerwater : 45.5c

Co2 : 500ppm (voorheen continu op 400 ppm gehouden tot groeistop

RV Dag : 48%-51%

RV Nacht :70-75%

 

Watergift ==> van boven af met broeskop:

EC : 2.0

Per 100ltr verhouding :

Aptus Topbooster : 30ml

Aptus P-Booster : 40ml

PH : 5.5

 

 

gallery_45514_18614_1916957.jpg

 

gallery_45514_18614_709739.jpg

 

gallery_45514_18614_10817.png

 

gallery_45514_18614_577225.jpg

 

Graag een frisse kijk hierop, want het ziet er niet goed uit. Het lijkt erger te worden. Ik heb voor de zekerheid de Co2 weer even teruggeschroefd naar 400ppm.

 

 

Alvast bedankt,

 

Gr.

Mos

Share this post


Link to post
Share on other sites

het lijkt beetje op overvoeding aangezien je blad ook verdort. heb je ec gemeten van je grond zou dat even doen dan weet jet dat het geen voeding overschot is

 

ik zou echt even je grond meten zit ook uit als stikstof tekort

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha serieus.....waar is je basis voeding ze hebben gewoon honger.

 

Een ec van 2.0 in week 4 zonder a en b of een 1 compo voeding werkt natuurlijk niet.....

 

Eerst ec water, dan ec a en b en dan pas toevoegingen erbij "mocht" het nodig zijn.....

 

Ik zie bij jou alleen maar toevoegingen die niks toevoegen aan je basis...

 

Pg

Edited by Poldergrower
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er idd naar uit te weinig voeding.

zo zien menn bladeren er ook uit na 2 weken spoelen.

schatjes hebben gewoon honger denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, jullie zijn er vroeg bij !

 

Nou het zit denk ik iets gecompliceerder, dus ik zit er zwaar aan te denken om een verslagje te schrijven, dan kan ik ook duidelijk maken wat er allemaal is gebeurd.

 

@Poldergrow met EC 2.0 bedoelde ik eigenlijk verkregen mbv Dutch Pro A&B Bloom. Vergeten te melden.

 

Wat betreft overvoeding en stikstoftekort kan ik eigenlijk pas duidelijk maken als ik jullie het hele verhaal vertel.

 

Ik zal dadelijk proberen in t kort te vertellen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de potten gespoeld met aan gezuurd water of gewoon met kraanwater?

 

Als je het alleen met kraanwater heb gedaan heb je kans dat de pH in het medium te hoog is op gelopen waardoor je nu een blokkade heb. En daardoor kunnen ze de voeding niet goed opnemen.

Edited by klaver90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie alleen stikstoftekort,best simpel te determineren.

Volgende keer kippenmest op het oppervlak meegeven,of meer stikstof in je watergift.

Wat is de watergift temperatuur? ik zie veel gekleurde steeltjes en dat is een stress indicator,veelal door te koud water op de voeten.

Koud water = koud medium en een koud medium = minder metabolisatie v/d voeding.

Ik had ze nu nog een BEETJE kippenmestkorrel meegegeven,da's wel wat ze lusten.

 

Maak ze groen! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

had niet op de steeltjes gelet :whistle:

staan idd ferm paars.

die bitchen hebben ferm lopen stressen. :huh:

en over watertemp kan ik niet meepraten.heb eigenlijk nog nooit de graden van men water gemeten.ook nooit zo n verkleurde stelen gehad.

ik volg deze zeker mee,wil lezen waar het probleem zit van de pro s :tu

 

lijkt me altijd leerrijk die topics.

 

en ivm inwateren met kraanwater.doe het altyijd zo en nog nooit problemen gehad,uit dit topic ga ik lekker bijleren :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als t vanaf onderin geel dus steeds groener word is t vaak n overvoeding/blokkade /tekorten

 

 

Begin je trouwens niet te vroeg met boosters

Share this post


Link to post
Share on other sites

@topic starter: ik neem aan dat je op cocos kweekt aan gezien je de potten door spoelt vanaf boven?

 

@soulfly0307: Aarde heeft veel buffercapaciteit, daarom kan je op aarde prima rondes draaien zonder aan te zuren. Maar cocos heeft nauwelijks buffer dus alleen met nieuwe cocos zou je 1 ronde kunnen draaien zonder aan te zuren al zou ik dat zelf niet doen. Maar als je het gaat her gebruiken altijd aan zuren ander loopt de pH te hoog op en krijg je blokkades.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel water? Ik zie duidelijk hangende bladpunten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat hij beter bloedmeel kan toevoegen werkt denk ik sneller dan kippemest

 

die paarse stelen kan ook komen door tekort aan stikstof

 

aangezien ze wel erg donker paars zijn die stelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Overal stress, tekorten/blokkades en gele bladeren, en dan ben je nog nieteens op de helft...

Of het nu aan de voedkngsstrategie gelegen heeft, hoeveelheid water, de grond of de co2 weet ik niet, maar een echte klapper wordt het zoinzo niet meer.

Ik zou het nog ff een paar dagen aankijken, maar als de vergeling niet stopt kan de ts beter alles eruit rukken en opnieuw starten, 90% vd grote fanleaves zijn al geel, en die worden echt niet meer groen.... moeilijke beslissing...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@klaver.thx dat is klare taal :tu daar ik verse aarde gebruik elke ronde hoef ik mij daar allesins gn zorgen over te maken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ el capitano : nope gozer, een stikstof tekort,te vroeg gestopt met de bloei voeding+stikstof en dus te vroeg overgestapt naar P en K.

Dus trekt de plant als compensatie de fanleaves leeg.

 

@stoned35 :nope gozer....verkleurde stelen zijn GEEN stikstof tekort,maar vaak een indicatie van stress(vaak koudwater stress).

stikstoftekort zie je als de grote fanleaves onderin geel beginnen te worden en het geel doortrekt naar hogere fanleaves welke wel goed belicht zijn.

Dit is hier dus helaas het geval.

kippenmest korrel werkt gelijk,bloedmeel moet eerst verder afgebroken worden door je bodemleven(schimmels). ;)

 

@mosquityfly:

Gewoon wat kippenmestkorrels en een beetje aarde erover,inwateren met water wat lauwwarm voelt(28 graden) :tu

Wel voeding geven maar wat stikstof moet in de voeding zitten in dit geval.

Als je medium te zuur is zijn kippenmestkorrels toevallig ook rijk aan kalk.

Voortaan als je cocos koopt,koop ook compost en meng daar 1/3e van door het totaal.

Dan word voeding beter vastgehouden door je medium,en heb je veel beter resultaat EN je kan niet overwateren.

 

Niet opgeven maar snel handelen,die stikstof moet omhoog.

Die fanleaves worden wel weer groen,maar elk uur telt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heren, allereerst bedankt voor jullie antwoorden. Mijn excuses voor mn late reactie. Even busy gehad...

 

Ik moet bekennen. dat ik dit verschijnsel al begon op dag 5 en dag 7 werd nog erger. Had al stikstof gehaald en mijn EC verhoogd. Het was enigszins bijgetrokken, maar het leek nu sinds ik de co2 had verhoogd te verergeren. Maar vermoed dat ik t verkeerd heb gezien.

 

Er is in het begin idd veel niet goped gegaan, inwateren zonder voeding, wel afgezuurd. Na ik ook oa gedacht te hebben aan stikstoftekort, Had ik nog een fles Aptus N-Booster gekocht en bij 1 gift met de verhouding 2,5ml op 10ltr water. Dat verklaart ook bij sommige planten bovenin donkere smalle blaadjes die slap hangen.

 

Maar er staan nog genoeg die er wel goed uitzien en de aangetaste zijn toch niet verergerd. Ondanks alle stress zie ik veel top-ontwikkeling, een gedeelte met toch wel achterstand qua zijtakken en dus veel lege ruimtes, maar de goede, merendeels, hebben het naar hun zin, zoals ik het zie.

 

@Klaver90 Ja ik zit op cocos van Plagron. Bricks. En ja ik heb ze gespoeld met PH 5.4 en watertemp van 21c. Vloeden ga ik niet meer doen. Mss is daar ook wel wat in fout gegaan. 2.5 week van boven, daarna 2 x gevloed, vervolgens weer alles van boven...ze zullen wel denken, die wortels.

 

@El Capitano Ik was voornemend het schema van Aptus aan te houden. Ik had btw begrepen uit de informatie van de bron "Complete guide to sick plants" dat de wat zwaardere aangetaste bladeren, dus die meer geel zijn dan n beetje groen, niet meer hersteld zullen worden en de afbraak langzamer zal gaan zodra op 1 of ander manier weer stikstof word toegevoegd. Na een kleine week zou je dit al kunnen zien.

 

@Collie Weed haha nee ik was te laat begonnen uberhaupt voeding te geven. Met inwateren ben ik al de mist in gegaan..stom stom stom.

Ik heb op diverse potten de bodemtemp gemeten en ik zit in n range van 20,5 tot 21.5 vlak nadat de lampen aan zijjn gegaan.

Ik verwarm altijd met een vatverwarmer het water op naar 21/22 gr. Dus dat kunnen we wegstrepen.

 

Boosters heb ik volgens het schema gegeven van het kwekschema Aptus Extreme.

 

Ik heb nu al enkele dagen ze een EC gegeven van 2.0 Dutch A& B. Ik denk dat die kippenmestkorrels ik even laat voor wat het is.

Het is wel een supertip, maar ik laat ze voor wat ze zijn en richt mij vooral op de rest. Heb het idee dat ik er toch te laat voor ben nu.

 

Ik weet het, ik heb een aantal fouten gemaakt. Ik vind het fijn dat jullie toc het een en ander naar voren brengen, waar ik wel wat mee kan, al is het voor de volgens keer.

 

Bedankt voor je motiverende woorden Collie ! ;-) Vooral doorgaan !! haha (Barry Stevens? )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teveel water? Ik zie duidelijk hangende bladpunten.

 

Naast dat is het spoelen van kokos na de kweek met kraanwater een heel gedoe later in de kweek omdat je het weinige wat kokos nog buffert vernaggelt met dat spelen met allen maar water. De kokos verzadigd met dat water en dan ga je inwateren.. maar dat wil de kokos helemaal niet opnemen want dat zit nog vol 'heerlijk helder water', zet je planten erin en ga je ervanuit dat ze eenzelfde start hebben want voeding dan gaan ze, als ze maar beperkt gevoed wordt nadien later allerlei tekorten vertonen die je maar tijdelijk verhelpt omdat ze de start niet goed hebben en in de 'groei' amper wat binnen hebben gekregen (waaronder dus stikstof).

 

Spoel de volgende keer met basisvoeding in een lage dosis (1.0 -1.2 max), dan is de kokos weer opgefrist voor de volgende ronde en bevat alles weer in juiste ratio's voor een goede start.

 

Spint, hoe lang heb je daar al last van en wat heb je (naast bestrijding chemisch) aan je hok gedaan om dat eventueel te voorkomen?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lostchild Deze ronde is de eerste keer met deze cocos. Ik zal met spoelen rekening houden dat dit met voeding moet gebeuren in de mate die jij aangeeft klinkt aannemelijk.

 

Spint is wss meegkomen met de stekken. Ik zag ze al op de het blad, dus eigenlijk veel te laat, na een paar dagen groei. Ik heb te weinig ervaring, om te weten dat ik ze in had moeten dompelen in 1 of ander goedje. Het hele hok is schoongemaakt met sop en dettol. Ik heb gebruik gemaakt van een leegloopbus : OneShot van Xerox.

Dit is een insectenicide. Afzuiger uit. Midden in het hok en wegwezen. Deur achte mij dichtgetrokken. 4 uur met rust gelaten, vervolgens de afzuiger weer aan.

 

Ik krijg 1 dezer dagen een kleine hoeveelheid van de merken Vertimec, Nissorun, Envidor en Apollo binnen. Doe ik daar goed aan?

 

Ik zal iets moeten doen, want ik zie echt steeds meer vlekjes op diversen plantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@soulfly : spint zal op elke plant kunnen voorkomen,op zaadplant of stekken.(zelfs op beuken)

Zwakkere planten zullen eerder een infectie met spint oplopen dan een gezonde plant.

Ik zou vertimec gebruiken,of PVP van BAC.

Ik spuit eigen stekken preventief en om de stress weg te halen van het snijden met BAC pvp,bij stekken uit een ander huis al helemaal.

 

 

@mosquityfly: dat ziet er al een stuk groener uit kerel!

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...