Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Spongepot

Welke Filter Voor Cheese Kweek?

Recommended Posts

Haha, moet zeggen dat ik eigenlijk nergens tegenaan ben gelopen met LED. Werkt eigenlijk als een tierelier. Mooie planten, organisch kweken, dikke toppen, mooie opbrengsten. Het enige waar ik dus steeds tegenaan loop is het klimaat. De ecotechnics heeft inderdaad een humidity stand, alsmede een temperatuurstand. Je geeft dan aan dat je het op b.v. 26 graden wilt met een LV van 40%. De ecotechnics zal dan een mooie middenweg zoeken (geheel bromloos!). Uiteraard binnen de capaciteit van de afzuiger. Soms draait de ventilator sneller, soms langzamer. Dat stukje is in ieder geval geautomatiseerd.

 

Misschien is het een goed idee dat ik de plantjes in het begin in een semi-afgesloten ruimte in de tent zelf plaats, totdat ze 60% LV mogen hebben. Dan de semi-afgesloten ruimte eruit halen en dan verder gaan op 60% en eronder in de gehele tent zelf. Met semi-afgesloten bedoel ik dus b.v. een constructie met doorzichtige folie met een paar gaten erin geprikt. Zoiets als een kweekkas, maar dan een stuk groter. Gewoon simpel van pcv-buizen gemaakt, in de vorm van een kubus. Op die manier wordt de CAN niet blootgesteld aan een hoge LV. Sterker nog; is het überhaupt geen goed idee om pas een filter aan te sluiten zodra de plantjes een paar weken verder zijn? Het lijkt me toch niet dat ze de eerste paar weken (zodra ze uit zaad komen tot na 3 weken) echt geurig zijn? Kun je niet het beste de filter pas plaatsen wanneer ze geurig worden en tot die tijd enkel afzuigen? Ik zie velen namelijk al vanaf het kiem-moment een filter geplaatst hebben in de tent. :blink: Of zeg ik nu iets heel geks?

 

Betreffende de afzuiging: zit toch te twijfelen of ik dan niet beter voor een 1000m3 ipv 1500m3 afzuiging moet gaan. Ik vind het erg moeilijk in te schatten of ik het in de zomer daarmee ga redden. Ik red het met een 500m3 nu in de winter nog net als het buiten 5 graden of minder is. Nu s'avonds is het bij mij buiten 10 graden, waarbij de tent ruim op 30 a 31 graden uitkomt :excl:

Is er geen formule waarmee ik dat kan uitrekenen? Aan de hand van temperatuur, formaat tent etc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

We hangen de filter vanaf begin in de tent omdat ie er nog hing van vorige ronde of omdat we het een heel gekloot vinden om de filter als er eenmaal grotere planten in de tent staan nog eens te moeten gaan monteren.

 

Zaadplanten geven geen fuck om perfecte LV, te hoge lv krijg je zelfs slappe planten van.

 

Dat het 31C wordt ligt volgens mij niet aan de capaciteit van je opzet maar eerder het inregelen van je controller.

 

Hier staat ie op 32C en hij draait op 90% (ik heb geen humidity stand) en als het dan 32C wordt dan komt die laatste 10% erbij en gaat het weer onder de 30C.

Zet ik de temp nu op 30C en de afzuiger op 70% dan heb ik me toch een klimaat gekloot :search:

 

Ik bedoelde niet dat je qua kweken direct tegen eea aanloopt maar dus zoals jij hebt qua klimaat en zomers kweken is maar aan weinigen gegeven (met en Opti of een dikke airco), lukt je kweek krijg je vaak rot en je hebt van die zomers he.. 3wk 15C en dan ineens 4dgn 35C en dan weer 18C, kan je met alleen een afzuiger en een dimmer niet echt op anticiperen (naast loeihoge RH tijdens zomermaanden wat je filter sneller vernaggelt, de lv is zomaar 90% buiten na een buitje).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je heldere antwoord Lostchild! Ok.. zaad en hoge LV in het begin is dus niet nodig begrijp ik.. beginnen op 60%? En vanuit daar naar beneden afbouwen? En ja inderdaad, ik houd mijn hart al vast als de zomer nadert. Ik denk dat ik voor nu nog eventjes doorga met de 500m3 afzuiger, gezien de zomer er nog niet is en ik hier nog redelijk mee weg kom qua afzuiging. Ben zojuist al klaar met mijn huidige oogst en ga met een nieuwe beginnen. Zullen kortbloeiers van 7 weken worden, dus zal ergens in februari/begin maart klaar zijn. Zal tegen die tijd dan de 1500m3 afzuiger en 1750m3 filter plaatsen. Denk overigens dat ik wel een zware can filter ga halen voor die 500m3 voor de kweek die ik nu ga draaien. Safety first! Helemaal met Cheese! Van de Wilco die ik nu heb word je niet echt blij..

 

Je hebt het over hoge LV in de zomer. Is een ontvochtiger in de tent geen goed idee? Of moet deze in de kamer geplaatst worden waar de tent zich begeeft?

En ik heb eens begrepen dat een carbon filter tegen een hogere LV kan dan een koolstof filter.. is het geen idee om in de zomer met een carbon filter te draaien? Och och, al die vragen die ik heb :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carbon=koolstof, exact hetzelfde dus...

 

Edit: luchtvochtigheid kijk ik nooit naar, of ik nu zaad of stekken heb maakt ook niet uit.

Ze doen het maar met de lv die god ze geeft, en ik heb nog nooit 1 stek verloren.

Edited by scirocco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na het afharden scirocco... zet een stek vers geworteld ff een dag op 30% lachen joh :icecream:

 

Wilco filters doen het best ok (ik heb ze soms ook) als je ze maar optimaal benut dwz dus niet je afzuiger dimmen met de lamp uit.

 

Bij veel merken staat er gelukkig een minimum airflow aangegeven (was vroegah wel anders) en als je die nu 24/7 weet te halen zul je het beste uit de filter halen.

Nu is bij ons de crux dat we oa afzuigen om de temperatuur te regelen en daar is afzuigen via een koolstoffilter eigenlijk niet voor bedoeld dwz, als je dimt van 80% met licht aan naar 40% met licht uit krijgt de filter steeds een 'opdonder' en zal eerder kleine beetjes geur lekken omdat die minimum airflow niet gehaald wordt.

Dat kleine beetjes wordt dan steeds een beetje vaker en wat meer zodat je aan einde 1e ronde al denkt: wat een fukfilter zeg :withstupid:

 

Velen lopen hier tegenaan en geven dan al snel de filter de schuld, nu heb je er een paar merken tussenzitten die er een puinhoop van maken maar

ik herinner me de Phresh nog.. die lekte na 1 ronde bij mij al en waarom.. nou ik dimde nogal zwaar op de softbox met een TRIC die van standje 10 naar 1 ging met licht uit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen idee wat bij mij de lv is, ik meet niet.. en mijn 100 PP stekken van de laatste ronde hebben het allemaal overleefd, wel de prop de dag voor het overpotten een stukje open laten staan (stekblokje onder de deksel) en na het overpotten begonnen met 6 uur donker.

 

Temperatuur meten doe ik ook niet echt, ik heb mijn afzuigers dag en nacht op 100% draaien en 0,0 problemen.

Temperatuur met lampen aan 26-29, uit ong. 20.

 

Ik check geregeld de lucht die uit de afzuigers komt op geurtjes, en zelfs met 5 rondes oude filters (PP en amnees) lekt er nog niks door. Can en Empire filters, geen light meuk

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik heb eens begrepen dat een carbon filter tegen een hogere LV kan dan een koolstof filter.. is het geen idee om in de zomer met een carbon filter te draaien? Och och, al die vragen die ik heb :innocent:

 

Deze vraag is al twee keer beantwoord :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met Rhino doe ik zowiezo 3/4 kweken zonder probleem,Werkt prima,lekker fris.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wilco filters doen het best ok (ik heb ze soms ook) als je ze maar optimaal benut dwz dus niet je afzuiger dimmen met de lamp uit.

 

Bij veel merken staat er gelukkig een minimum airflow aangegeven (was vroegah wel anders) en als je die nu 24/7 weet te halen zul je het beste uit de filter halen.

Nu is bij ons de crux dat we oa afzuigen om de temperatuur te regelen en daar is afzuigen via een koolstoffilter eigenlijk niet voor bedoeld dwz, als je dimt van 80% met licht aan naar 40% met licht uit krijgt de filter steeds een 'opdonder' en zal eerder kleine beetjes geur lekken omdat die minimum airflow niet gehaald wordt.

 

 

Je hebt het over minimum airflow.. gezien ik een "beginner" ben, heb ik hier totaal nog niet over nagedacht. Nu je het zegt, verklaart dat waarom (heel) soms de geur lekte. Vooral wanneer het buiten onder de 5 graden was. Mijn Ecotechnics heb ik zo afgesteld dat hij altijd minimaal 25% draait (je kan kiezen uit minimaal 0% en anders vanaf 25% of trapgewijs boven de 25%). 0% lijkt me geen goed plan, dus vandaar de minimale 25%. De 25% draait hij dan ook als het buiten erg koud is. Als de lampen aan staan is het erg warm, dus zodra ze uit gaan en het buiten erg koud is, gaat de afzuiger op den duur ook flink omlaag. Nu is het de laatste weken wat warmer, waardoor hij altijd tussen de 75% en 100% draait en ruik ik helemaal niets! Weer een mysterie ontrafeld (voor mij dan! :likken: )

 

Wat ik me dan wel afvraag in het kader van een minimale airflow; als ik een 1500m3 afzuiger aanschaf tesamen met een 1750m3 filter, lijkt het mij dat de minimale airflow hoger moet liggen dan als ik met diezelfde 1500m3 afzuiger zou werken op een 1000m3 filter. Ik bedoel, de verwachting is dat de afzuiger (zelfs in de zomer) tussen de 40% en 60% zal draaien. Lijkt me dan toch dat de 1750m3 filter meer kans geeft op geurlekken dan met een 1000m3 filter? Of sla ik hier de plank mis met deze gedachtegang? Immers begrijp ik hieruit dat de minimale airflow van de 1750m3 filter hoger moet liggen dan met een 1000m3, gezien met de 1750m3 filter de afzuiger niet op een te lage percentage toeren mag draaien. En aangezien de afzuiger maar tussen de 40% en 60% zal gaan draaien... :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel de prop de dag voor het overpotten een stukje open laten staan (stekblokje onder de deksel) en na het overpotten begonnen met 6 uur donker.

 

Temperatuur meten doe ik ook niet echt, ik heb mijn afzuigers dag en nacht op 100% draaien en 0,0 problemen.

Temperatuur met lampen aan 26-29, uit ong. 20.

 

Precies, afharden en je ventilatie zo dat je op 100% draait all the time maar dan trek je het met een s5 echt niet langer dan 2e ronde met een normale filter, met een industrial (zware carbon) gaat ie dan nog het drogen mee en de voorgroei maar een derde ronde bloei trekt geen 1 filter hier op de s5 (met de m3's waarmee ik ventileer) en ik heb ze op de Empire na allemaal gehad.

 

@spongepot

als je een zwaardere filter neemt heb je veel meer speling mbt de verzadiging van de filter en omdat je met nogal grote filters werkt is die speling des te groter, wel een hele kweek ipv max een week en van: ik ruik soms wat tot echt doorslaan bij bijv. een 500 kuubje.

 

Maar als ik jouw opzet zo bekijk waarom geen actieve inblaas en klein af blijven zuigen ipv een loeier van een afzuiger met joeper van filter voor een LED kweek waarvan de warmte toch veel beter te beheersen zou moeten zijn dan een straalkachel HPS kweek?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou.. een inblaas ben ik niet zo'n voorstander van.. ten eerste heb ik geen idee waar ik de lucht vandaan moet halen (ja, van buiten zou je zeggen!).. maar ik heb een hele aparte constructie op mn zolder met een klein mini raampje (18cm2) .. dat raampje zit ik liever niet aan.. ik blaas b.v. ook niet naar buiten uit.. ik wil niets met dat raampje te maken hebben, behalve dat het open staat (voor zover die open kan).. Ik heb gewoon meer zuigkracht nodig (je had mn vriendin d'r kop moeten zien toen ik dat zei), dan ben ik gelijk klaar met de hitte problemen waar ik nu mee kamp.. geheid dat er weer nieuwe obstakels zullen komen, maar dat zien we dan wel weer..

 

 

als je een zwaardere filter neemt heb je veel meer speling mbt de verzadiging van de filter en omdat je met nogal grote filters werkt is die speling des te groter, wel een hele kweek ipv max een week en van: ik ruik soms wat tot echt doorslaan bij bijv. een 500 kuubje.

 

Ik snap die zin niet helemaal. Zal wel aan mij liggen hoor :)

Bedoel je hiermee dat ik gewoon een 1000m3 filter op een 1500m3 afzuiger kan zetten (zonder geurproblemen) als de afzuiger toch niet op vol vermogen werkt?

 

Maar als ik jouw opzet zo bekijk waarom geen actieve inblaas en klein af blijven zuigen ipv een loeier van een afzuiger met joeper van filter voor een LED kweek waarvan de warmte toch veel beter te beheersen zou moeten zijn dan een straalkachel HPS kweek?

 

Haha, nou het verbaasd me enorm hoeveel hitte die LED lampen kunnen produceren. Ik bedoel, ik kan de lampen prima met m'n handen aanraken (iets wat je bij HPS beter niet kunt doen), maar ohh ohh, wat een hitte dat er in de tent komt! Ondanks alle gedoe wat er voor mijn eerste indoor kweek op me af kwam de afgelopen weken, heb ik overigens wel een prima oogst gehad. Zie het plaatje hieronder (plaatje is twee weken voor de oogst). De dame is een Amnesia en woog circa 50gram droog. Was erg blij met het resultaat :)

 

 

Amnesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Spongepot

 

Even offtopic maar hoe staan je planten erbij man?

 

Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Poldergrower,

 

Ik heb onlangs geoogst en voor mijn eerste indoor kweek kon ik niet blijer zijn! Er is uiteindelijk gemiddeld 40 gram per plant af gekomen (sommige 25 gram en sommige zelfs 60 gram!!) en smaakt heerlijk!! Ook de hele manier van organisch kweken vind ik erg fijn werken. Geen gezever over PH waardes, waarbij de plant precies krijgt wat hij nodig heeft dankzij een slimme bodemleven. Wel grappig overigens dat ik hier en daar weleens las dat je met organisch kweken een mindere opbrengst zou hebben. Nou, daar heb ik niets van gemerkt. Zo controversieel als dit volgens sommige is, heb ik daarnaast ook nog eens uitsluitend met LED gekweekt. Ik kan gerust zeggen dat ik hiermee toch wel echt mijn draai gevonden heb. Mijn eerste kweek was toch wel een succes, waar ik ook best trots op ben! Ik ben mijn volgende oogst aan het voorbereiden en ben dan van plan om erbij te scroggen. Zit eraan te denken om hier een klein verslagje ervan bij te houden. Het enige qua voorbereiding is nog dat ik (zoals hierboven geschreven) wil weten of ik de combinatie 1500m3 afzuiging (niet op volle vermogen) kan combineren met een 1000m3 filter, waarbij ik de indringende geur van Cheese planten mee wil terugdringen naar 0.0. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spongepot: Ik heb een zware 1500m3 filter gewoon in me tent op gehangen. Het was niet heel makkelijk in me eentje maar het was gelukt haha.

 

Ik heb hem voor de stevigheid aan een houten lat(balk) gehangen. Misschien heb je er wat aan:

 

gallery_44039_18039_2674695.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 1500 op een 1000 Torin is te doen, andersom amper want je trekt op 65% al teveel door de filter dan nog los van afwijkende flensmaten ed.

 

Je kunt ook ipv 1 dikke filter 2 kleinere neerhangen die je via broekstuk met 1 afzuiger afzuigt.

 

Regel in lucht waar het om temperatuur regelen aangaat:

Meer afzuigen is niet altijd de oplossing, zo zou er in jouw geval met beter regelen aanvoer lucht wel een graadje of 2-4 te behalen kunnen zijn door puur dat raampje op een kiertje te zetten oid.

 

Hoe doe je het met de uitgeblazen lucht wegkrijgen als je amper raampjes open hebt? Geen last van vochtophoping of nog erger, schimmelvorming ergens?

Hier als ik de raampjes niet op kierstand heb beslaan de ramen al op de zelfde verdieping na een half uurtje met de lampen aan en ik blaas 'maar' krap 400m3 af in huis en ventileer heel goed op de verdieping waar de tent staat, overal ramen op kierstand 24/7.

Als je flink af gaat blazen in huis heb je kans dat je klimaat in huis de verkeerde kant op gaat met alle gevolgen van dien.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

het binnenklimaat op mijn lokatie doet me denken aan het tropisch regenwoud in zuid-amerika, lekker warm en vochtig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 1500 op een 1000 Torin is te doen, andersom amper want je trekt op 65% al teveel door de filter dan nog los van afwijkende flensmaten ed.

 

Je kunt ook ipv 1 dikke filter 2 kleinere neerhangen die je via broekstuk met 1 afzuiger afzuigt.

 

Regel in lucht waar het om temperatuur regelen aangaat:

Meer afzuigen is niet altijd de oplossing, zo zou er in jouw geval met beter regelen aanvoer lucht wel een graadje of 2-4 te behalen kunnen zijn door puur dat raampje op een kiertje te zetten oid.

 

Hoe doe je het met de uitgeblazen lucht wegkrijgen als je amper raampjes open hebt? Geen last van vochtophoping of nog erger, schimmelvorming ergens?

Hier als ik de raampjes niet op kierstand heb beslaan de ramen al op de zelfde verdieping na een half uurtje met de lampen aan en ik blaas 'maar' krap 400m3 af in huis en ventileer heel goed op de verdieping waar de tent staat, overal ramen op kierstand 24/7.

Als je flink af gaat blazen in huis heb je kans dat je klimaat in huis de verkeerde kant op gaat met alle gevolgen van dien.

 

Dus een 1500m3 filter op een 1000m3 afzuiger.. ik wil het liefst geen filter van 61kg hebben, dus ik ga maar eens erg goed nadenken hoe ik dit zo verantwoord mogelijk ga oplossen..

Betreffende de uitgeblazen lucht: dat kleine raampje staat altijd open. Lucht uit de tent wordt weggevoerd door een 160mm sono-connect slang naar beneden vlakbij de badkamer toe, waar altijd wel een raampje open staat en het een stuk koeler is. Ik heb deze kweek niets gemerkt van vochtophoping, laat staan schimmels. Ook geen klimaatveranderingen in huis waargenomen. Alles is eigenlijk (voor mijn gevoel en mijn waarnemend vermogen) nog exact hetzelfde als toen ik de kweek begon. Dat gezegd hebbende; naar buiten uitblazen zal ik nooit doen. Misschien om een tikkeltje paranoïde redenen, maar toch. Alles wat ik doe wil ik zo verantwoord en veilig als mogelijk doen. Als er dus een kans bestaat dat ik in de toekomst vochtophopingen of schimmels kan krijgen, dan wil ik wel graag weten hoe ik dat op kan lossen!!

 

Overigens wordt er door 3x 160mm slangen vers lucht via de passieve inlaten naar binnen gezogen. Twee van die slangen zijn vlakbij het zolderraampje, en een andere slang een verdieping eronder, waar het altijd lekker fris is. Dit scheelt al 2 tot 3 graden bij mij in de tent. Op dit moment met het huidige klimaat stuit ik niet tegen vervelende klimaatproblemen, gezien met een gemiddelde graad van 29 celcius in de tent (hier en daar een uitschieter naar 32) mijn oogst onlangs zeer goed gelukt is. Het gaat me dan ook meer om die vervelende zomermaanden die eraan gaan komen. Hier wil ik me aan alle kanten goed op voorbereiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom ben je zo hardleers? 700 m3 can original filter is perfect voor een gedimde 1000 kist. Van die 1000m3 gaat ook een deel verloren aan slangen, bochten en de filter zelf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom ben je zo hardleers? 700 m3 can original filter is perfect voor een gedimde 1000 kist. Van die 1000m3 gaat ook een deel verloren aan slangen, bochten en de filter zelf

 

Hardleers? Tegen wie heb je het nou? En waarom hebben we het ineens over een 700m3 filter? Ik ga hoe dan ook een 1500m3 afzuiger/softbox nemen.. maar owkee.. ik bel anders (met de kennis die ik nu heb) ook even wat winkels op, want ik lees hier steeds tegenstrijdige dingen.. de ene zegt dat de filter hoger moet zijn dan de capaciteit van de afzuiger, en de ander zegt het tegenovergestelde, waarbij de ander weer zegt dat de capaciteit van de filter gelijk moet staan aan de afzuiger.. erg onduidelijk allemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spongepot: Ik heb een zware 1500m3 filter gewoon in me tent op gehangen. Het was niet heel makkelijk in me eentje maar het was gelukt haha.

 

Ik heb hem voor de stevigheid aan een houten lat(balk) gehangen. Misschien heb je er wat aan:

 

gallery_44039_18039_2674695.jpg

 

Haha jeetje, al die kilo's! Jij durft! :D

Wel een interessante constructie man. Ben je niet bang dat je tent om kan kieperen? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol, ik heb mijn filter ook een tijdje zo gehad. Wel eng, maar ik kon zo snel ook niets beters regelen en de planten moesten er in. Die filters zijn wel absurd zwaar ook.

 

Belangrijkste lijkt me dat de hoeveelheid lucht die door het filter gaat niet groter is dan wat het filter aan kan. Dan zou je namelijk de geur erdoor kunnen blazen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

of stop er van dat ronde houten stok in je tentstokken dan kan je makkelijk zo'n filter hangen.

 

succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweken in de zomermaanden is niet te doen op zolder zonder bijv. een airco of een Opti.

Als je nu je huidige setup die prima draait in gaat regelen op toch willen draaien in de zomer dan kan ik je niet adviseren: ik kweek namelijk niet vanaf juni tot ergens eind september omdat het zonder wat ik hierboven aanhaal een heel gedoe is met grote kans op rot aan het eind ook nog.

 

En ik heb helemaal niet gezegd dat iets moet, alleen iets wat jij verkeerd op pikte (1000 op een 1500) ontkracht en proberen uit te leggen hoe filters werken.

Beste is 1 op 1 maar als je je afzuig 100% inzet voor temperatuur regeling via een dimmer gaat dat met geen enkele combinatie lukken en moet je gaan schipperen wat voor jouw lokatie nu het beste is, bij mij is dat heel anders dan bij jouw het geval zal zijn ook al hebben we grotendeels dezelfde apparatuur hangen en draaien.

 

Dat je meteen actieve inblaas wegzet als geen optie waar dit nu juist in de zomer wel een optie zou kunnen zijn (lucht vanaf noordkant huis in combi met lampje minder) maakt inderdaad zoiets van: wat wil je nou?

 

Gaat het om draaien in de zomer of om het niet lekken vd cheese meur want dat zijn dus 2 heel verschillende dingen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga hoe dan ook een 1500m3 afzuiger/softbox nemen.. maar owkee.. ik bel anders (met de kennis die ik nu heb) ook even wat winkels op, want ik lees hier steeds tegenstrijdige dingen.. de ene zegt dat de filter hoger moet zijn dan de capaciteit van de afzuiger, en de ander zegt het tegenovergestelde, waarbij de ander weer zegt dat de capaciteit van de filter gelijk moet staan aan de afzuiger.. erg onduidelijk allemaal.

 

Eerst stond er op wf een mooi en leerzaam interview met de oprichter van Can Filters waarin dit precies uitgelegd wordt.

http://www.wietforum.nl/topic/43248-editorial-op-de-bank-met-lex-vonk-van-can-filters/

Ik neem aan dat die vent meer van filters weet dan jij, ik of lostchild.

 

Growshops weten over het algemeen vrij weinig over de spullen die ze verkopen (op wat uitzonderingen na! bijv. tch en gcn). Ze zullen je dan waarschijnlijk een grotere filter aanraden, want grote filters zijn duurder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bottom line: Als je rekening houdt met de minimum specs waarbinnen een filter nog fatsoenlijk geur tegenhoudt, uit gaat van een goeie dosis drukval en ook nog eens grotendeels, zo niet altijd je afzuig gedimd laat werken, kun je er beter voor kiezen om een kleinere filter te kiezen. Dus 1000m3 filter op een 1500m3 afzuig.

 

Dit is het juiste leesvoer daarvoor:

 

http://www.wietforum.nl/topic/50326-editorial-ventilatietechniek-voor-dummies/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...