Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
panjaabie

Nieuw Voedings/substraat Plan.

Recommended Posts

Goedemiddag heren en dames van het goede leven.

 

Na een periode van een jaar of 2 niks gekweekt te hebben, heb ik besloten om het weer eens te proberen.

Alle apparatuur en zelfs de aarde die ik jaren geleden gebruikt heb is uit de opslag gehaald en alles is in werking gesteld.

 

Vol goede moed ben ik begonnen aan mijn kweekje en wat blijkt, ALLES gaat fout?!?! Hoewel ik het nooit echt onder de knie heb gekregen ben ik dat kleine beetje groene vingers dat ik had opgedaan dus echt compleet verloren.

 

Dit heeft mij ertoe aangezet om weer het forum uit te pluizen om het nu dus echt goed aan te pakken, geen geklooi meer maar goede degelijke voorbereiding en materiaal.

 

Zo ben ik nu dus aangekomen op het volgende punt, namelijk medium en voeding.

 

Ik wil mijn medium samenstellen met een combinatie van plagron growmix en kokosvezels 50/50.

 

Verder wil ik de aarde opwaarderen met buffertabletten van sannie, schimmels van house en garden, en plagron bio supermix.

 

De dames komen in potten van 11 liter met daarin 2 buffertabletten, alleen de dosering van de plagron biomix ben ik nog niet helemaal over uit, ergens tussen de 5% en 10%, klopt dat?

 

Met voeding kom ik uit op house en garden wortelstimulator.

plagron fishmix.

 

GHE nova bloei

bloeistimulator??

 

Verder heb ik nog enzymen in huis gehaald om die in de laatste 3 weken 1x per week mee te geven.

 

De house en garden middelen die ertussen staan heb ik al in huis dus zou ik graag willen gebruiken en ik zie bij deze ook niet echt in waarom het niet zou kunnen.

 

Deze samenstelling heeft dus ook als doel dat ik mijn aarde kan hergebruiken.

 

Wat vinden jullie vakmensen hiervan?

 

Groetjes.

panjaabie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom in godsnaam maak je het jezelf zo ingewikkeld?

Begin eerst eens met een simpel kweekje op lightmix, met alleen buffertabs en een gewone basisbloeivoeding (merk naar keuze) zonder al die boosters en 4 soorten gemixte grond.

Op die manier kan je je groene vingers ontwikkelen, door de planten te leren lezen en daarop in te spelen.

Als er dan problemen ontstaan is het tenminste te achterhalen waar het probleem zit ipv moeten gokken.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat vind jij hier moeilijk aan dan? Goed gevoedde substraat met bodemleven, 1 basis groei 1 basis bloei, wortel en bloeihormonen, thats it...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff kleine opsomming: je gebruikt alleen maar (.....)

 

Growmix,

Buffertabs,

Cocos,

Biosupermix,

Fishmix,

Groeivoeding,

Bloeivoeding,

Bloeibooster,

Kraanwater.

 

Die allemaal meer of minder voeding bevatten, icm met bacterien en schimmels enzovoort.

Als je al een beginner bent zonder groene vingers, hoe ga je dan in godesnaam bepalen hoeveel, hoevaak en welke voeding je moet geven?

Zeker omdat de cocos in je grondmix ook nog allerlei rare bufferende bijwerkingen heeft...zeker als je ook nog enzymen gaat geven.

 

Regel 1 voor beginnende kwekers is: HOUD HET SIMPEL!!!!!! LESS IS MORE....

 

Mijn laatste ronde draaide ik op lightmix, a+b basisvoeding, beetje pk13, kraanwater iets afgezuurd ivm veel te hoge ph uit de kraan en verder helemaal niks.

1170 gram amnees kwam eruit onder 2x600w en beste kwaliteit die ik ooit geproduceerd heb...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kokos zit nauwelijks iets van voeding in, dat zit er puur in voor betere waterdistributie en het verhoogt de aanwezige zuurstof voor de wortels.

 

Buffertabs is een slow release voeding, wat dus gaat helpen om tekorten zoals calcium en magnesium te voorkomen of in ieder geval te reduceren.

 

Biosupermix is een complete voeding inclusief bodemleven.

 

Fishmix is groeivoeding die gegeven word indien nodig.

 

De bloeivoeding is een chelaat voeding waarmee je iets minder snel overvoedt dan met een minerale bloeivoeding.

 

Bloeihormoon zorgt wr alleen maar voor dat de planten een extra impuls krijgen om van groei naar bloei over te schakelen, is dus GEEN voeding.

 

Niks mis met de manier waarop jij het doet, alleen is jou aarde na 1 ronde uitgeput en dat is nu net wat ik wil voorkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aarde gooi ik zoinzo elke ronde weg... kost maar 1,20 per plantje en ik weet zeker dat ik geen ellende vd vorige ronde meeneem.

Cocos in de mix experimenteer ik nu ook mee, 1 zak op 4 a 5 zakken lightmix en dat ziet er wel goed uit dus dat houd ik erin.

(Ik ga volgende maand eerst starten met een full bio kweek experiment volgens het Guanokalong PG/NAW systeem om te kijken hoe dat me bevalt, maar dat terzijde)

 

Wat gaat er eigenlijk mis met je huidige systeem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil zo min mogelijk slepen met aarde, niet vanwege de kosten maar omdat het enorm opvalt.

Het ging fout om meerdere redenen, klimaat ph ec en uitgeputte grond, klimaatproblemen zijn weg dus dus met een degelijk medium/voeding kan ik weer knallen.

ook heb ik zaad gebruikt van greenhouse maar dat doe ik geen tweede keer meer.

Ik heb nu inmiddels 7x gedraaid dus ik weet hoe ik naar mijn planten moet kijken en waar ik op moet letten met het geven van voeding

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...