Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

let it grow baby

Outdoor 2005!

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Ik weet dat het nog wat vroeg is maar ik ben alvast heel langzaam begonnen met de voorbereiding voor mijn planten komend jaar.......... Ik kan dit niet thuis doen dus het vergt behoorlijk wat geregel...Nu is mijn vraag Of je planten ook klein kunt houden zonder dat er te veel van de oogst verloren gaat. Ik kan ze ergens in een weilandje zetten alleen daar mag hij niet ver boven de 1 m komen.....Kan ik de plant evt met touwen zo vast maken dat deze meer over de lengte gaat groeien dan in de hoogte? En dat de opbrengst toch nog redelijk blijft?

 

met voeding is natuurlijk altijd het beste ..........Maar hoe noodzakelijk is dit?? Of zal gewoon af en toe wat water geven ook genoeg zijn? ( evt. opbrengst verschil? )

 

Mocht je geen voeding geven en ook geen extra water hoeveel gram kan je dan gemiddeld verwachten van een plant?

 

Alvast bedankt!

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer wil je ze gaan plaatsen ? en zijn het dan al grotere plantjes en geen stekken of zaailingen meer ?

 

Wat is de grondsoort waar ze komen te staan , klei grond ? zandgrond?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het bij iedereen al wel weer kriebelt om buiten te beginnen ja. Vorige week in de hoekjes nog bollen geplant hier en daar. Heb al plaats voor een haagje kleine jonge cannatjes.

 

Zal misschien best mooie foto's opleveren in de winter, als ze in de volle grond nét in de bloei staan een mooi laagje sneeuw er op. Als ze dan ontdooien in februari en bijna rijp zijn neem ik er misschien ook wel foto's van als de sneeuw er langzaam vanaf smelt. Dat zal een babelonisch utopisch rookertje worden, dat verzeker ik je!!¡¡!!

 

Als je plantjes aan het eind van de winter zowat uitgebloeit zijn moet je wel er op letten dat je de grond ontdooit met warm water voordat je ze onderaan bij de stam afknipt. Sappen stromen even waardoor qualiteit kans krijgt. Droogvriezen is nu een koud kunstje...niet de eerste keer dat wiet in de vriezer ligt dus eh..

 

Ik kan eigenlijk niét meer wachten..

winterzonnetje, waar ben je??

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

We verhuizen gewoon allemaal naar het buiterland waar het het hele jaar lekker warm is jamica is wel wat :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de winter doet je plant het nauwelijks ,of gaat zelfs dood bij bij een aantal dagen en nachten matige vorst. wiet kun je wel invriezen maar dat betekent niet dat een wietplant het overleeft in de winter buiten.

 

Ons winterklimaat druist in tegen alle natuurlijke omstandigheden van Cannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeg maar bij buitenkweek heb je dan niet veel mindere kwaliteit?

 

als ik al zie hoe we de zon imiteren met lampjes van 600watt ed en dat dat nauwelijks het lumen van de zon aankan en dan nog kan een kweek niks worden

 

als je dan weet hoeveel de zon schijnt hier in west europa

is dan buiten kweek voordeliger .???

Share this post


Link to post
Share on other sites

De kwaliteit van buitenwiet is over het algemeen zeker minder goed . Maar wanneer je afbloeit in zonnige zomer maanden kom je behoorlijk in de buurt van binnen kwaliteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar is er nu ook een mogelijk heid om je plant buiten goed klein te houden?

De plek waar ze komen te staan is een oud weiland....... Waarschijnlijk uitgepute grond maja een groot gat graven en potgrond derin en het wil wel weer denk ik.

 

Ik wil stekjes gaan gebruiken. En het liefst zou ik natuurlijk alleen top boven de grond hebben maja dat zit der niet in.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zeg maar bij buitenkweek heb je dan niet veel mindere kwaliteit?

 

als ik al zie hoe we de zon imiteren met lampjes van 600watt ed en dat dat nauwelijks het lumen van de zon aankan en dan nog kan een kweek niks worden

 

als je dan weet hoeveel de zon schijnt hier in west europa

is dan buiten kweek voordeliger .???

je spreekt jezelf nu tegen,

eerst zeg je dat een 600watter de zon amper kan imiteren.

en dan twijfel je aan de zon.

:)

zie het zo wat heb je liever belgische tomaten gekweekt op hydro met artificieel licht

of zonovergoten tomaatjes uit het zuidelijke spanje :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hydro beinvloedt de smaak meer dan de licht opbrengst, ook het klimaat, wat je binnen zelf kan beheersen, buiten niet..

 

En waarom zou je in vredesnaam je plant klein willen houden..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door je plant in de groei een paar kee rte toppen houdt je hem zo wie zo laag . Zo had ik afgelopen zomer een struik die veel breder als hoog was .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn getopte planten werden alsnog 1 meter 80, khad ze ook nog eens veels te laat geplant, dus ze hadden nog veel groter kunnen worden.. Ik zou gewoon een andere plaats zoeken als er voorbijgangers zijn.. Je wilt helemaal NIEMAND in de omgeving van je planten hebben. 1 plantje heb je niet zo veel aan als je em op een kut plaats zet.. Kan door iedereen geript worden. Ik zou meerdere planten op meerdere plaatsen zetten, heb je tenminste nog kans dat je iets oogst..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had de plant meerdere malen getopt , gesnoeit haast . Zolang ze in de groei staan kun je er elke gewenste vorm van maken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat snap ik, daarom moeten die plekken ook gewoon GOED zijn. Ik moet ook nog ff wat goeie plaatsen vinden.. Overal waar ik aan denk kan er wel iets fout gaan, daarom ga ik daar ook geen planten neerzetten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah oke maar jah vind maar eens een stuk of 10 van die PERFECTE plaatsen....

Je kunt ook altijd gewoon 3 x zoveel neerzetten als wat je verw8 te oogsten als dan 1 op de 3 plantjes niet gejad worden............. :|

Share this post


Link to post
Share on other sites
We verhuizen gewoon allemaal naar het buiterland waar het het hele jaar lekker warm is jamica is wel wat :|

om te beginnen zijn de dagen s,winters veel te kort je planten zullen buiten dus nooit gaan groeien in de winter ivm te kort lichturen :) :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch zijn er rassen die overleven rond de evenaar . een zaadplant kan he tgewoon doen, zonder groei fase .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor soort raden jullie eigenlijk aan voor buiten die zo min mogelijk werk kost dus voeding enzo. en waar natuurlijk wel een goed kwaliteitje van af komt.

 

Waar ik vandaan kom is skunk erg populair maar is dit wat voor buiten???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kies voor een ras dat snel in de bloei gaat en ook niet te lang bloeit, zodat je de maand oktober kunt ontwijken.

de voeding ? hangt er maar net vanaf of je ze in de volle grond zet of niet ,en in welke grond .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had ze ook in een wijland staan (tussen het maais) ideaal plekje

 

ik had gewoon purple en dat ging goed alleen zal ik dit jaar er iets meer naarom kijken. voor voeding en water enzo.

 

ik snap niet dat niet meer mensen het tussen het maais zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...