Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

El capitano

Voeding Samen Stellen.

Recommended Posts

Draai momenteel op cocosbricks 18 liter bakken... slabs vind ik al n poos intresant...durf t alleen niet aan ofzo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steenwol slabs bevallen mij zo goed dat ik nooit iets anders heb geprobeerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enzymen zijn niks anders dan katalysators oftewel versnellers, de plant maakt ze zelf aan.

 

Oude wortel resten worden automatisch afgebroken door deze enzymen, de enzymen hechten zich in t substaat en de resten worden afgebroken tot hapklare brokken/voeding op moleculair niveau.

 

Poldergrower

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor de uitleg ! :)

En dripclean kan ik dat erbij blijve gebruike of ook onzin iedere waterbeurt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooit gebruikt en niet nodig, gewoon dikkere leidingen..nooit verstopt.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweken op steenwol lijkt me ook nog wel eens wat, maar druppelaars ben ik niet zo weg van. Liever wil ik het water zo in de bak kunnen kiepen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet er niet aan denken, water in een bak kiepen.

 

Dankzij mijn druppelaars, Ec-meter, pomp met timer en het afvoeren van het water wat uit mijn slabs komt lopen weet ik zeker dat elke plant altijd precies krijgt wat ik wil.

 

Wedden dat als je 1 keer met druppelaars draait je nooit meer zonder wilt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 1 ronde met druppelaars gedraaid, en dat was gelijk de laatste x.... wat een ellende!

Kwart vd planten stond te droog, een kwart stond VEEL te nat, stel planten achterin tent dood door verstopte druppelaars waar niet meer bij te komen was, lekkage door weigerende terugslagklep enzovoort enzovoort.

Als ik weer ga klooien met automatisch watergeefsysteem zou ik voor eb-vloed gaan... minder onderdelen dus kan er ook minder misgaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaag zeg kheb nu ook 2 verschillende prikkers viel me thuis pas op..

De ene spinprikker geeft geen fuck

Andere met n open oogje bovenin doet dat wel.

Mini verschil in materiaal verder lijkt de aansluiting op t drukventiel t zelfde terwijl er toch verschil in zit want daar ligt t probleem bij mij..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessant draadje... de flessen met toevoegingen zijn altijd het duurste in mijn beleving. Wat gebruik je dan als alternatief voor Explode (dutch pro) of vergelijkbaar van andere merken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal niks...

 

A - B , fosforzuur en soms wat peroxide that's it.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 1 ronde met druppelaars gedraaid, en dat was gelijk de laatste x.... wat een ellende!

Kwart vd planten stond te droog, een kwart stond VEEL te nat, stel planten achterin tent dood door verstopte druppelaars waar niet meer bij te komen was, lekkage door weigerende terugslagklep enzovoort enzovoort.

Als ik weer ga klooien met automatisch watergeefsysteem zou ik voor eb-vloed gaan... minder onderdelen dus kan er ook minder misgaan.

Als er zoveel fout gegaan is heb je gewoon een aantal fouten gemaakt.

 

Eb en vloed is ook een interessante optie, ik heb heel lang geleden in een High Times een artikel gelezen over een kweek waarbij de stekken in steenwol blokken op een eb en vloed tafel stonden en vrijwel zonder voorgroei in de bloei werden gezet.. Het resultaat was indrukwekkend.

 

Helemaal niks...

 

A - B , fosforzuur en soms wat peroxide that's it.

Ik ook nog een beetje ijzer en magnesium.

 

Waar is die peroxide voor?

 

Vaag zeg kheb nu ook 2 verschillende prikkers viel me thuis pas op..

De ene spinprikker geeft geen fuck

Andere met n open oogje bovenin doet dat wel.

Mini verschil in materiaal verder lijkt de aansluiting op t drukventiel t zelfde terwijl er toch verschil in zit want daar ligt t probleem bij mij..

Geen verschillende prikkers gebruiken hoor, geen onnodige risicos nemen.

Als de rest van je systeem gelijk is zou ik in het verschil van prikkers de oorzaak zoeken.

Verwissel eens de verschillende types prikkers van drukventiel, om te kijken of dat wat verandert aan de afgifte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mensen vond het overbodig een nieuw topic te openen dus vraag het hier gewoon.

 

Ik kijk op de site van everis peters

En zie daar 2 bloemontwikkel/afhard fase voedingen staan.

 

POWER P NPK 9-40-25 +TE

Blossombooster 10-30-20 +2MGO +TE

 

Zelf zou ik voor POWER P gaan denk ik gezien de samenstelling?

 

Maar de vraag is wat adviseren jullie.

 

En zou ik nog een zak voor de afhardfase kopen?

Bijvoorbeeld

 

Potasium booster 12-0-43+TE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik t goed begrijp werkt het bij yara zo:

 

Kris geel of blauw Groei

Kris rood bloem mask

Kris bruin afharder

 

Klopt dat ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop een zak wit (Calcinit NPK 15.5-0-0) en een zak bruin (kristalon bruin NPK 3-11-38 + Mg,S,B Cu,Fe, Mn en Zn.)

 

Los dit afzonderlijk op in water en el capitano heeft een A en B oplossing. Nog een fles/jerrycan fosforzuur 75% and you are ready to go.

 

Zou niet weten wat je nog meer zou moeten weten of zou moeten samenstellen.

 

Bewezen formule waar ik eind van dit jaar ook op over ga :tu

Met wat je in huis hebt kun je spelen met de verhoudingen en zo tot ideaal komen ipv weer een zak of fles erbij.

 

@Dilago

Slabs en vloeden kan ook nog, onderkant plastic vd slab helemaal open ipv alleen gaten vd drain, water in de bak en na 15min wat er nog staat wegpompen :rolleyes:

Met veel succes getest al gaf het wel wat vreemde meter waarden (EC van 6 en een ph van 4) vd drain maar daar stuurde ik niet op ^_^

Gewoon plempen om de dag met de waarden die ik vond dat ze moesten krijgen, met GHE voeding gaat dit goed.

Veel minder gesleep dan kratten rfx vond ik :innocent:

 

@Twiet

ik heb met drippers dezelfde ervaring als scirocco, eens maar nooit weer :wacko:

dikkere leidingen maakten het niet beter, dan nog liever BigBlocks met gietertje van boven, dat werkt ook fantastisch :wub:

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kheb nergens last van geef altijd dripclean mee met voeding.

Uit voorzorg.

 

Kan iemand me wat vertellen over wat ik vroeg ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bruin is niet te krijgen ?

 

 

Dus jullie zeggen alleen kris bruin gehele cyclus ? Lijkt me niet juist..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...