Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Jamesbelushiii

Crunchy Toppen En Blad Omlaag

Recommended Posts

Beste collega's.

Probleem van een maat van mij heb even gekopieerd en geplakt leek me handiger

 

Ik heb het volgende probleem opticlimate 600watt lampen en een maxicontroller met co2 sensor van dimlux en een biogreen kachel. Ik zit nu midden te 5e week bloei en had ppm gehalte op 1200 gezet. Ik heb dit stapsgewijze opgebouwd met 600 naar 900 en nu dus 1200 ppm . Nu zijn na 2 dagen mijn planten heel erg licht geworden. Ook is het blad naar beneden gaan krullen en de topjes voelen wat droog en crunchy aan. Ik had mijn afzuigen ook maar op 30% staan. Dit is een 1500m3 afzuiger. Ik heb onmiddellijk bij constateren de pppm terug naar 700 ppm gezet en de afzuiger weer vol aan. De ec. Staat op 2.4 en de ph op 6.2. Kan iemand mij een advies geven wat te doen zodat ik mm draai nog kan redden ?

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

1200 ppm is wel erg veel in week 5 zeker als je amnesia hebt staan wat voor schema volg je dan?en ik zou maar met 50ppm per dag opvoeren niet van 600 naar 900 1200 veelste veel zou ik zeggen.waren je potten niet droog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

brand je C02 kachel wel goed? Zorg dat je kachel niet gaat pendelen. aan / uit / aan / uit.. kunnen dan schadelijke gassen vrij komen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@smokecloud dat vertelde ik hem dus ook al 😭hij begint wel al eerste week met 600 maar toch vind k dat hi alsnog te snel omhoog gooit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja als je begint met 600 is dat wel ok maar dan kan je per dag 50ppm omhoog.chek dit ff ik gebruik deze voeding en dit schema http://www.growcenter-noord.nl/kweekschema/kweekschema%20met%20CO2.pdf

 

En omdat je zegt dat het blad ging hangen denk ik dat door 1200 ppm het heel warm is geworden en de potten een dagje droog hebben gestaan.gaat hard met 1200 ppm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1200ppm vreet ook veel meer voeding ik zou persoonlijk niet boven 900/1000 gaan maarja ieder zn ding

 

Smoke dat schema wat jij aangaf geeft ook co2 in groei periode..dit dus NIET doen ivm bladmondjes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb bij veel verslagen gelezen dat je het ppm gehalte de eerste 3 weken op 600 houd en daarna met 300 ppm per week verhoogt tot maximaal 1500 ppm. Mensen zeggen dat ze 1.5 gram per wat draaien op die manier. Maar ik denk dat je maat toch zijn afzuiger te laag heeft laten staan. Zodat hij niet genoeg heeft kunnen verversen. Dus oude co2 blijft te lang in de ruimte en het vocht wat ze afstoten verlaat de ruimteniet goed meer. Want houd er rekening mee dat ze met 1200 ppm behoorlijk gaan transpireren .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk niet dat rh een probleem is...

Te snel opvoeren van co2 heeft deze gevolgen.

Wat is volgens jou oude co2 ?

Als je co2 te snel opbouwt krijg je ook veele luchtigere toppen.

Lees eens wat opti verslagen door dan zie je dat de meeste niet boven 900/1000 komen

 

Co2 toevoegen op basis van temp en rh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk niet dat rh een probleem is...

Te snel opvoeren van co2 heeft deze gevolgen.

Wat is volgens jou oude co2 ?

Als je co2 te snel opbouwt krijg je ook veele luchtigere toppen.

Lees eens wat opti verslagen door dan zie je dat de meeste niet boven 900/1000 komen

 

Co2 toevoegen op basis van temp en rh

een schema is een schema ik hou me er niet 100 procent aan ik begin week 3 eind week 2 me CO2...en ga nooit verder dan 900 ppm mits ik hele harde toppen zie dan gaat er eer 50ppm bij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonder fotos is dit topic even zinvol als een geperforeerd condoom...

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fooooootooooos

 

Scirocco wat n heerlijke opmerkingen heb je toch broer van boefje ? Hahaha

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon niet meer hoger gaan dan 900 zit je altijd goed en je toppen zijn dan hard mits luchtvochtigheid goed is en temp op orde..en niet te snel opvoeren als je opvoert moet je ec ook omhoog en je tempratuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, nee, voor zover ik weet doet mijn broertje niks meer met plantjes...:P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha wij allemaal niet toch ?

 

Wij zien en of beleven dit soort dingen alleen nogmaar in onze fantasie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te snel pompen is nu verzuipen.

 

Hooguit naar 900 gaan over de komende week maar laat ze eerst eens bijkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_45149_18616_351368.jpg

 

gallery_45149_18616_367799.jpg

 

Mijn maat heeft zijn probleem opgelost nu zit ik met een soort van zelfde probleem bladeren krullen omlaag blad Word roestig en vlekkerig de RET van de plant heeft nergens last van en gaat gewoon mee met de rest ik heb dit maar bij een stuk of 5 foto s zijn geen top kwaliteit ben het wacht woord vergeten van wf dus moest met mijn tablet foto van een foto maken ik zit op 850 pom ec 2.5 ph 6 dit is begin week 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...