Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Beste allen,

 

tijdje geleden met een nieuw soortje (voor mij althans) nl. purple bud.

verlichting is 2*600 w. Voeding volgens het canna voedingsschema (juiste ph en ec waarden)

 

Sinds een weekje ontstaan er geel-bruine vlekken op de bladeren op enkele planten.

De grond is hergebruikt.

Iemand enig idee waar ik moet zoeken?

 

gallery_39937_18610_72735.jpg

gallery_39937_18610_13132.jpg

gallery_39937_18610_74154.jpggallery_39937_18610_72735.jpg

gallery_39937_18610_2383.jpg

temp dag is 28 gr. temp. nacht is 19 - 20 graden.

 

groet Rob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou je medium flushen met een lichte ec waarde, dit lijkt op nut burn in mijn ogen.

Een paar foto's zonder lamp aan zou ik er nog ff bij zetten.

 

Btw zou ik je afraden om een voedings scheema op de voet te volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer is een sample te pakken van je kokos chek wat de ec is.heb nu het zelfde in de eerst week bloei.me ec zat op 2.2 sommige 1.7 veelste veel voor week 1 bloei dus me blad doet ook raar verbrande punten.ik ga wachten tot me kokos droog is dan spoelen met ph5.5 en enzymen...hoop dat het dsn bij trekt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer is een sample te pakken van je kokos chek wat de ec is.heb nu het zelfde in de eerst week bloei.me ec zat op 2.2 sommige 1.7 veelste veel voor week 1 bloei dus me blad doet ook raar verbrande punten.ik ga wachten tot me kokos droog is dan spoelen met ph5.5 en enzymen...hoop dat het dsn bij trekt...

 

thnx voor je reactie, maar ik kweek op aarde... dit zal denk ik wat lastiger zijn om te flushen ivm het verdrinken van de baby's of???

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij lukt dat inderdaad niet op aarde spoelen maar dat weet ik niet ik heb altijd kokos...in welke week zit je. En je kan wel water in je pot doen tot je drain hebt en dat meten met 1 plantje zal dat niet zo erg zijn denk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk overvoeding. Spoelen op aarde kan prima behalve als het super lang gaat duren voordat de plant de pot droog heeft getrokken. Maar flush er maar eentje en meet de EC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je goede drainage hebt kan je er best een paar liter doorheen gooien hoor :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk overvoeding. Spoelen op aarde kan prima behalve als het super lang gaat duren voordat de plant de pot droog heeft getrokken. Maar flush er maar eentje en meet de EC.

 

Ik heb zojuist 1 baby geflushed en schrok van de uitkomst....

 

PH 5.1

EC 8.3 bij 25 graden

 

heb 4 x geflushed tot een EC van 1.47.

 

nu hopen dat de aarde snel droog is... zal de rest morgen doen :(

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoelen kan je helemaal niet op aarde, hoe wil je een medium dat buffert nu spoelen?

Verzuipen en medium vernaggelen doe je ermee.

 

Spoelen op aarde of kokos:

Maak water aan met een EC waarde van maximum 1.2, liever nog 1 en stel de ph af op 6.3 voor aarde en 5.8 voor kokos.

 

Geef nu zoveel water dat er een KLEIN BEETJE drain onderuit de pot komt, dit na gaan meten heeft geen enkele zin, enige betrouwbare meting is met grondprove (en dan nog..). Herhaal dit nog zeker een keer en kijk hoe de planten hierop reageren.

 

Ga hierna in stapjes weer iets omhoog met de voeding en blijf checken hoe de planten erop reageren, continue en bij 'probleme' doe je wat minder voeding

 

Zo krijg je geen onbalans in je medium, enorme ph en ec zwiepers en een zeiknatte pot met aarde die zwaar verarmt is die naar woestijn mag trekken kost de plant heel veel energie, die dus niet naar je toppen gaat en je letterlijk grammen kost.

Zo zit je nooit zoals nu ineens met een hok vol 'zag niks aankomen wat nu' en concluderen dat er flinke schade is toegebracht (id bloei kan je amper wat 'fixen' namelijk en heel veel kwaad doen, stress is killing).

 

Minder schema als moetje gebruiken, het is een leidraad en je planten hebben 2wk geleden met diepgroen en her en der verbrande bladpunten of een krulletje ad vinger al aangegeven dat ze teveel kregen, nu nog dat leren onderkennen en naar handelen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zegt dat je de aarde hebt herbruikt, heb je nog met iets opgewaardeert dan? En heb je de aarde getest op ph en ec voordat je de nieuwe ronde starte?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de EC in je aarde veel te hoog is kan je dat heus wel spoelen met een laage ec waarde zoals ik al zij.

Maar misschien weet ik dan niet wat mensen met spoelen bedoelen, voor mij is het gewoon spoelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zegt dat je de aarde hebt herbruikt, heb je nog met iets opgewaardeert dan? En heb je de aarde getest op ph en ec voordat je de nieuwe ronde starte?

 

nee ik heb mn aarde niet opgewaardeerd... alleen goed door elkaar gemengd en de wortelresten verwijdert. wat bedoel je met opwaarderen?

 

Als de EC in je aarde veel te hoog is kan je dat heus wel spoelen met een laage ec waarde zoals ik al zij.

Maar misschien weet ik dan niet wat mensen met spoelen bedoelen, voor mij is het gewoon spoelen.

 

heb ik gedaan, nu afwachten hoe het af gaat lopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoelen kan je helemaal niet op aarde, hoe wil je een medium dat buffert nu spoelen?

Verzuipen en medium vernaggelen doe je ermee.

 

Spoelen op aarde of kokos:

Maak water aan met een EC waarde van maximum 1.2, liever nog 1 en stel de ph af op 6.3 voor aarde en 5.8 voor kokos.

 

Geef nu zoveel water dat er een KLEIN BEETJE drain onderuit de pot komt, dit na gaan meten heeft geen enkele zin, enige betrouwbare meting is met grondprove (en dan nog..). Herhaal dit nog zeker een keer en kijk hoe de planten hierop reageren.

 

Ga hierna in stapjes weer iets omhoog met de voeding en blijf checken hoe de planten erop reageren, continue en bij 'probleme' doe je wat minder voeding

 

Zo krijg je geen onbalans in je medium, enorme ph en ec zwiepers en een zeiknatte pot met aarde die zwaar verarmt is die naar woestijn mag trekken kost de plant heel veel energie, die dus niet naar je toppen gaat en je letterlijk grammen kost.

Zo zit je nooit zoals nu ineens met een hok vol 'zag niks aankomen wat nu' en concluderen dat er flinke schade is toegebracht (id bloei kan je amper wat 'fixen' namelijk en heel veel kwaad doen, stress is killing).

 

Minder schema als moetje gebruiken, het is een leidraad en je planten hebben 2wk geleden met diepgroen en her en der verbrande bladpunten of een krulletje ad vinger al aangegeven dat ze teveel kregen, nu nog dat leren onderkennen en naar handelen.

is het niet beter met gewoon water en enzymen erbij dus ec 0.8 en enzymen en dat spoelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opwaarderen is opnieuw meststoffen toevoegen aan je medium. Als je dat niet hebt gedaan denk ik dat je zeer ernstige voedingstekorten in je medium hebt. Of je hebt nog heel veel voedingsrestanten van je vorige run in je medium zitten wat een blokkade heeft veroorzaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tekort?

Plantlezen....

 

Deze staan stijf vd voeding wat ook logisch is met volgen Canna schema op de letter.

 

@smokecloud

mijn water is jouw water niet en enzymen heb ik nogal een mening over... zonde van je geld, een goed onderhouden bodemleven doet het zonder prima

lichte dosis basisvoeding onderhoudt je je medium.

 

Ik ga uit van de wortels en heb geleerd wat er nu met de wortels kan gebeuren als je van volop zout naar natriumarm water gaat.

De druk verandert enorm en kan er zelfs toe leiden dat de haarvaten vd wortels openrijten zoiets naast dat je met alleen water veel wegspoelt of juist vrijmaakt.

Nu zijn er stoffen die makkelijk vrijkomen en anderen wat minder.. als je nu basisvoeding in lage dosis geeft dan vul je alles weer aan en heb je minder kans op reacties in het medium en de plant (lees wortels) hoeven zich niet steeds aan te passen aan veranderende omstandigheden wat de plant overall erg happy maakt en ze dus beter oplevert en gezond en sterk is.

 

Was wel kwl van DWC.. daar was het heel wat als je EC 1.8 ging halen en wonderbaarlijk wat ze deden op 1.2-1.4, ipv opbouwen gewoon elke keer in lagere dosis maakt uiteindelijk hetzelfde ipv opbouwen en dan 'spoelen' en omdat de plant minder hard hoeft te werken (lees minder stress) wordt het een stuk kwekersvriendelijker zowel vd plant als vd flessen voeding die je hebt staan maar dat is onverkoopbaar in NL met alle schema's en ik ga PK pompen want....

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx lostchild heb ongeveer het zelfde probleem al hier boven me ec zit bij sommige op 2.2 en stekjes worden geel bruin en puntjes verbranden..morgen is me medium weer droog dan ga ik soepen met water ph op 5.5 en enzymen zodat de ec nog meer naar needen gaat...heb deze ronde niet goed gespoeld en niet gelijk me drain gemeten.morgen spoelen en ec proberen rond de 1.2 te krijgen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb hetzelfde gehad, elke plant 2,5 liter water gegeven zonder iets erin zodat het teveel aan voeding en zuur en andere ellende weer een beetje gecorrigeerd was, dat zorgde ervoor dat ik mijn ronde nog netaan kon voltooien...

In ieder geval was de ph en ec balans weer een beetje wat het moest zijn daarna, ook al stonden de chicks op dat moment wel veel te nat.

 

Kwaliteit was echt niet goed van die ronde, opbrengst was ook niet hoog maar had in ieder geval de kosten eruit...

 

 

Volgende x helft van canna schema aanhouden en nieuwe aarde gebruiken... ph ook niet zo laag zetten als canna aangeeft, dan zit je rond week 5 niet met allerlei tekorten is mijn ervaring..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij zitten ze er net 5 dagen in denk ff spoelen.als het niet bij trekt gaat alles eruit en opnieuw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met enzymen gaat je ec toch juist door het dak omdat die vanalles losmaken in je medium?

Dat zie ik tenminste in een hoop verslagen terugkomen...

Of zeg ik nu iets raars?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met enzymen gaat je ec toch juist door het dak omdat die vanalles losmaken in je medium?

Dat zie ik tenminste in een hoop verslagen terugkomen...

Of zeg ik nu iets raars?

losmaken en weg gespoeld lijkt mij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, maar die enzymen hebben tijd nodig om hun werk te doen, zolang ze in je potten zitten jagen ze de ec omhoog.

Als je nu enzymen geeft is je ec in de potten na een paar uur veel hoger dan wat er uitkomt volgens mij.

Enzymen geven bij mij meestal meer ellende dan ze goed doen (op aarde)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ja deze topic ging over aarde ik heb cocos

 

Denk niet dat het een probleem zal worden me ec van me cocos is nu 1.6 dat is een plantje waar het begon die had een ec van 2.8.heb gespoeld met ec van 0.7 ph 5.5 zie wel verbetering..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar Rob hoe is het nu afgelopen met je Spoelbeurt op aarde?zie je al verbetering?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zelf denk als je al bijvoorbeeld 6 week volop aan het overvoeden bent en je gooit er dan een lading enzymen bij dat je EC inderdaad de pan uit vliegt.

 

Maar als je dus weinig voed en af en toe wat enzymen toevoegt dat je er dan alleen profijt van hebt en medium mooi schoon houd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thnx voor jullie reacties, ik moet nog twee weekjes denk k en dan gaan ze om... we kunnen wel spreken over een mislukking :(

Ben er stevig aan t denken om voor de volgende ronde cocos te gebruiken, iemand tips hiervoor?? Ik heb namelijk geen ervaring hiermee.

Welke voeding adviseren jullie dan en welk schema?

 

grt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...