Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BriNot

Medicinale Wietolie Groen Wordt Donderder-Bruinig In Laatste Fase, Klopt Dat?

Recommended Posts

Hoi, ik ben 'eerstejaars',

ik maak wietolie a la wernard bruining v an mediwiet.nl. Alleen verwerk ik voorts grotere hoeveelheden (60-300 gram toppengruis) van eiegn plantjes, mbv een soort rijstkoker.

 

 

Eerst alcohol uitkoken a la moonshining zodat we dat zo'n 60-70% van terugwinnen, dan rustig de laatste alcohol op warmhoudstand laten vervliegen, hier gaatmenig uurtje in zitten eer de bubbeltjes weg zijn.

 

De alcohol-olie is mooi groenig en wordt in die laatste fase bruiniger, klopt dat? van de 3 soorten planten heb ik ieder hun eigen werking ervaren, dus de olie werkt wel, is bitter, maar wellicht nog voor verbetering vatbaar?

 

ivm eerstejaar en uitproberen welke de goede is voor mij en neuropatische pijn, krampen etc. heb ik naast 5 thuis ook 5 plantjes op een adoptieadresje gehad, vandaar grotere hoeveelheden om teverwerken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe lang laat je de wiet in de alcohol trekken en hoe 'zeef' je het nadien?

Een 2 tal goede panties voorkomt veel evenals inzet van koffiefilter na de pantykous, verlies je wat maar je olie wordt zuiverder.

 

Als er wat meer bladmateriaal meekomt in de olie wordt hij ook al snel bitterder en het laatste beetje op echt heel lage temperatuur laten vervliegen

voorkomt ook een boel net zoals de alcohol waarin je de wiet weekt echt koud moet zijn, leg maar in vriesvak en dan max 5min trekken, heb je cleane olie.

Doe eens een batchje of 2 verschillend en check welk eindproduct je meer ligt (mij ligt kortgetrokken niet, wordt er te high van)

 

Zit er nog een restje alcohol in waardoor het bitter kan zijn dan verneem je naast bitter ook wel een soort van 'prik' in je mond.

Mijn DE warmhoudplaatje werd veel te warm toen ik het nog Wernard way deed (wat en gedoe overigens) en ik had de mix in een flinke aubain-marie schaal staan om te temperen.

 

Olie maken doe ik met een Easy nogwat, een destilleerapparaat is dat, en ik had de 1e 2 keer ook een flink bittere olie omdat ik de alcohol al bijna uit mix had aleer ik daarachter kwam, na terugschroeven vd temperatuur was het ineens een stuk beter te pruimen.

 

Succes en een soortje vinden wat aansluit bij wat je zoekt is best lastig, waar komen je klachten vandaan (ik heb neuropathische pijn ivm nekhernia en whiplashgezeik) en vindt je een beetje stoned of high ok of leg je jezelf het liefste af en toe ff lam?

 

Vaak zit het hem niet zo in 1 soortje (hier in ieder geval), wil ik de dag doorkomen is een s5 prima en vergaat mijn wereld dan pak ik Herijuana erbij (ik rook moet ik erbij zeggen), qua olie was en de Herijuana veel te sterk (viel als een blok in slaap) zelfs x 10 verdunt en van de s5 werd ik para pietje of puber actief wat dus helemaal niet kan in mijn geval, zit je in de stoel met wilde plannen in je kop ja doei :jump:

 

Succes met je zoektocht en de olie perfect krijgen vraagt ff een aanloopje, mocht je nu nog vragen hebben oer olie maken zijn er in de medicinale hoek nog een aantal topics waar je veel info uit kunt halen, topics van Weetje zijn erg leerzaam, die is stuk verder gegaan dan Wernard :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de btg wijze heeft het vloeibaar een groengeel achtige kleur. Naarmate je het overblijfsel butaan eruit gaat. Wordt de olie ook donkerder. Geheel gedroogd. Dan heb je een pure plaat thc/bdc die er dan lichtbruin uitziet. Per type soort van plant zie ik hetzelfde kleurtje van olie tot vaste vorm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik maak het ook van gruis en bij mij wordt het ook heel groen... lekker smaken doet het niet (bitter/scherp) maar werken wel. Toch zou ik het wel wat "puurder" willen hebben, wat minder groen dus. filteren met koffiefilters heeft tot nu toe nog niet geholpen, dus ik vermoed dat het feit dat ik voornamelijk gruis gebruik de grootste factor is, of kan ik nog wat anders doen? Ik werk met alcohol en dan met een babyflesverwarmer de alcohol er uit verdampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...