Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Skittle

Eerste Keer Binnenkweek Microhok

Recommended Posts

Hallo iedereen!

 

Aangezien de binnenkweek die ik samen met een vriend wilde doen, niet mocht van mijn moeder ga ik het met een microkweek doen. Zo moet ik nooit meer een dealer zoeken om wiet te kopen die meestal behandeld is.

De bedoeling is dat hij zo discreet mogelijk wordt. Dus dat hij geen geur verspreidt door het huis en zo weinig mogelijk geluid maakt. Ik zou hem in een donkere ruimte onder de trap willen zetten.

Met zeer veel hulp van billmuray (waarvoor dank!) kwam ik op dit ontwerpje.

 

11tuahd.jpg

29ymdso.jpg

 

Uiteraard komt er ook nog een deur op. :)

 

Het bestaat uit MDF-platen van 18mm dik die ik dan aan elkaar zou schroeven.

 

De bedoeling is om er een 300W lamp in te steken van mars hydro.

http://nl.aliexpress.../941775668.html

Twee Arctic F12 Silent fans. Denken jullie dat dat zou werken door ze achter elkaar te plaatsen?

http://www.arctic.ac...f12-silent.html

Een 300m3 filter van Phresh.

http://tuincentrumho...ngte-300mm.html

Een DV-12 schakelkast van Davin.

http://www.eugrowsho...-voor-2-lampen/

En een flensbus van 100mm.

https://www.ventilat...ZCTIaAuFP8P8HAQ

 

De binnenwanden ga ik wit schilderen.

 

Verder zou ik Sannie's starterpakket kopen.

http://www.sanniessh...kket-en-nl.html

Dit met 5 gefeminiseerde zaadjes van Madberry, overwegend indica.

http://www.sanniessh...m/madberry.html

Als ik deze dan meteen op 12-12 lichtregime zet, zouden ze niet groot mogen worden.

 

En als laatste zou ik nog een smart pot kopen van 15,1l.

https://www.desjop.n...05#.VmYD9-PhBBx

 

Wat denken jullie ervan?

Hou jullie vooral niet in om commentaar te geven, hoe meer hoe liever. Ik kan er alleen maar uit leren!

 

Groetjes,

Skittle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou nog even kijken of er een online winkel is die bijv de smartpot controller filter en flens heeft. Scheelt je 6 keer verzendkosten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt op een kastje dat ik ooit gebruikt heb voor een kweek. Had er toen een mooie plant in gescrogged.

 

Let wel erop dat je het MDF zeer goed verft, met primer e.d. Het spul kan namelijk giftige gassen vrijlaten.

 

Max 2 planten in dit hokje denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

dressoir kast in je slaapkamer zetten met aquarium erop , compleet met alles wat erbij hoort

eronder prop je zoveel mogelijk t5 t8 of t9 buisjes, al naar gelang de opbrengst/investering

scrognetje maken, aardebakje eronder, flesjes biobizz halen , voeding aan de lage kant houden , en wachten tot het goed droog is tussen elke waterbeurt

 

klein potje slaat bergens op

ruimte onder trap is niet ideel voor oeders met schoonmaakdrift

vaak blijven ze weg van electrische apparatuur icm aquarium= dikke bonus in jouw voordeel

de herrie van het aquarium moet je optioneel houden, en geen noodzaak: dan kan je alles gewoon uitzetten als je gaat slapen

 

i love aquaria

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips!

 

Het is niet de bedoeling om het stiekem te doen. Mijn moeder weet ervan maar ze wil niet dat haar vrienden het te weten komen tijdens een bezoekje. Het is een plek onder de trap waar al drie jaar niemand komt en ook nooit iets staat. Ik kan het op slot doen en zorgen dat er niemand binnen komt als de plantjes 'slapen'.

Een regel van haar was ook om niet meer dan één plant te groeien per keer. Is een scrognetje dan nodig? Ik dacht om aan de binnenkant twee haakjes te schroeven en dan hier een ijzerdraadje over te spannen. Of zou dat niet voldoende zijn voor één plant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je eigen kamer? kun je altijd goed bij, heb je zelf klimaat onder controle, bergingkast lijkt mij moeilijk doen

 

netje hoeft niet, kan altijd touwtjes gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet enkel nog de boel wit schilderen, de deur erop en klaar is Skittle!

 

gallery_45400_18654_1375478.jpg

 

gallery_45400_18654_4102914.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kies je verf zorgvuldig. Sommige soorten geven gassen af als het warm word en daar word vrouwtje groen niet blij van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is af! Met nogmaals duizend maal dank aan billmurray om al mijn noobvragen te beantwoorden!

 

Hier net geverfd met primer en twee lagen muurverf.

gallery_45400_18654_4716545.jpg

 

De flens.

gallery_45400_18654_1187192.jpg

 

Na veel moeite de filter erop gekregen!

gallery_45400_18654_4022659.jpg

 

De volledige kast met alles erop en eraan.

gallery_45400_18654_2964513.jpg

 

Haakjes voor een scrognet.

gallery_45400_18654_1618211.jpg

 

De fans.

gallery_45400_18654_4200209.jpg

 

De relais en de fan controller. Momenteel nog een rommeltje.

gallery_45400_18654_1575643.jpg

 

Met de lamp aan.

gallery_45400_18654_2050065.jpg

 

Met de 'deur' erop. Ik had scharnieren gekocht maar omdat deze voor een lichtspleet zorgden, niet gebruikt. Ook is het zo minder uitnodigend om te openen. :)

Ik kan er alsnog een deur van maken als het zo te lastig wordt, wat ik betwijfel.

gallery_45400_18654_1567806.jpg

 

Zelf ben ik best tevreden over het resultaat! Ik verwacht er alleszins veel van!

Wel maakt de lamp nog een redelijk gezoem waardoor de muisstille silent fans een beetje overbodig waren, gewone pcfans zijn waarschijnlijk stiller dan de lamp. :P

 

Het starterspakket van Sannie met de madberrys heb ik ondertussen ook mogen ontvangen dus een kweekverslag volgt!

 

Skittle

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaaf!

 

Zo te zien heb je niet geprobeert je hokkie er zo onopvallend mogelijk uit te laten zien.

 

Heb je nu twee afzuigvennetjes op mekaar gezet, krijg je zo ook dubbele suck-power?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaaf!

 

Zo te zien heb je niet geprobeert je hokkie er zo onopvallend mogelijk uit te laten zien.

 

Heb je nu twee afzuigvennetjes op mekaar gezet, krijg je zo ook dubbele suck-power?

Bedankt!

Uiteindelijk niet nee. Omdat het toch onder de trap moet komen en daar ziet niemand het. En mijn moeder dacht dat ik het over een grote plant open en bloot had, toen ik sprak over kweken. Toen ze dit zag, was ze al geruster.

 

Het zijn inderdaad twee fans achter elkaar. Geen idee of dit dubbele zuigkracht veroorzaakt maar ik vond het het proberen waard. Ik voel het alleszins wel als ik met mijn hand over de inlaatopening ga.

Als de twee silent fans niet sterk genoeg zijn, kan ik ze altijd nog vervangen door een zwaardere fan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd of deze dubbelloops fan voldoende power heeft om genoeg lucht door je filter te persen. Je zou eens wat proefjes kunnen doen, wat rook in je kast blazen en kijken hoe lang het duurt om die helemaal weg te hebben.

 

Ga je nog een circulatie-vennetje ophangen zodat de lucht rond en door de plant heen gaat.

 

Wat doet je fan-controller precies, is dat dat kastje met vier draai-knoppies?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd of deze dubbelloops fan voldoende power heeft om genoeg lucht door je filter te persen. Je zou eens wat proefjes kunnen doen, wat rook in je kast blazen en kijken hoe lang het duurt om die helemaal weg te hebben.

 

Ga je nog een circulatie-vennetje ophangen zodat de lucht rond en door de plant heen gaat.

 

Wat doet je fan-controller precies, is dat dat kastje met vier draai-knoppies?

Laten we hopen van wel want ik heb er toch al een aardige som geld voor betaald en hoopte er vanaf nu wat van terug te krijgen.

 

Een circulatiefan was ik niet van plan omdat ik dit niet nodig achtte voor zo'n kleine kweek. Vergis ik me hierin? Ik kan er altijd nog een clipfannetje of pc-fan inzetten.

 

Ja, dat is 'm. De fan controller doet eigenlijk voornamelijk dienst als tussenstuk voor de pc-fans. Deze is op het net aangesloten via een 12V adapter. Je kan er de fans mee stiller zetten maar ik laat ze op 100%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klasse man!

Dit is denk ik de 2.0 versie van die van mij. De scharnieren struggle had/heb ik ook. Maar nog vervelender is dat het hout toch een beetje uitzet. Hierdoor klikken mijn deuren niet lekker meer dicht met de magneetsluiting.

 

En idd de fans van de lamp maken meer herrie haha. Heb jij al een constructie bedacht om je lamp nog hoger te krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi gemaakt succes ermee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klasse man!

Dit is denk ik de 2.0 versie van die van mij. De scharnieren struggle had/heb ik ook. Maar nog vervelender is dat het hout toch een beetje uitzet. Hierdoor klikken mijn deuren niet lekker meer dicht met de magneetsluiting.

 

En idd de fans van de lamp maken meer herrie haha. Heb jij al een constructie bedacht om je lamp nog hoger te krijgen?

Bedankt! Het is inderdaad volledig geïnspireerd op dat van jou!

 

Ik heb gemerkt dat het hout inderdaad een beetje vervormd! Ik denk dat ik de scharnieren er alsnog op ga zetten en het dan lichtdicht proberen krijgen met polyetherschuim.

 

Door de kabels van de lamp in een lus te nemen heb ik al veel plaats gewonnen dus ik denk dat het zo met te scroggen wel moeten lukken. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er nog één of twee kleine pc-fannetjes inzetten voor de lucht-circulatie. Het mooiste zou zijn als je een steuntje kunt vinden met zo´n kogelgewrichtje zodat je ze alle kanten op kunt richten.

 

Bvb. zoiets:

camera_steun.jpg

 

Als de fans van de lamp zoveel herrie naken kun je die dan niet vervangen door stillere, of maakt dat geluid jou niet uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi doosje, ga die lamp volgen, wss ga ik als jij er succesvol mee bent die lamp gebruiken voor mijn tweede kweekje :)

Hoe heb jij die PC fans aangesloten ik zie inderdaad een fan controller in de foto staan.

Kan je vertellen wat voor een aparaat dat is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er nog één of twee kleine pc-fannetjes inzetten voor de lucht-circulatie. Het mooiste zou zijn als je een steuntje kunt vinden met zo´n kogelgewrichtje zodat je ze alle kanten op kunt richten.

 

Als de fans van de lamp zoveel herrie naken kun je die dan niet vervangen door stillere, of maakt dat geluid jou niet uit?

Ik ga de fans van de lamp niet vervangen uit schrik om hem kapot te maken. Mijn punt was vooral dat het nutteloos was om silent fans te kopen als de fans van de lamp zo zoemen. :)

Maar ik ga waarschijnlijk deze fan kopen ipv de silent fans. https://www.centralp...Hiz-xoCIN7w_wcB

Rotatiesnelheid is 1500 rpm en luchtstroom 54 cfm.

Bij de silent fans is de rotatiesnelheid 800 rpm en luchtstroom 37 cfm.

En dan kan ik de silent fans meteen gebruiken voor de lucht-circulatie. Bedankt voor de tips!

 

Mooi doosje, ga die lamp volgen, wss ga ik als jij er succesvol mee bent die lamp gebruiken voor mijn tweede kweekje :)

Hoe heb jij die PC fans aangesloten ik zie inderdaad een fan controller in de foto staan.

Kan je vertellen wat voor een aparaat dat is?

Het is deze: http://nl.aliexpress...ailNewVersion=1

 

Vreemd genoeg kwam ie zonder verzendingskosten helemaal uit China! Ik heb het kabeltje dat naar de pc zou moeten gaan voor stroom doorgeknipt en op een 12v adaptertje gekoppeld met een kroonsteentje. Gewoon de zwarte draadjes bij de zwarte en de rode bij de rode. De pc fans kan ik dan gemakkelijk op dit apparaatje koppelen en klaar! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Awesome thx, Aliexpress is zo baas, ik heb echt ontzettend veel meuk er van met veel goede ervaringen. Begin nu zelf toch denk ik met HPS omdat ik dan jou LED lamp kan kopen en vergelijken :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ik merkte dat de afsluiting krom trok en billmurray me erop wees dat dit kwam door het maar aan één kant te beschilderen, heb ik uiteindelijk toch de buitenkant ook snel beschilderd. Natuurlijk zag ik het niet zitten dat ie volledig scheef trok! Zo is hij eigenlijk ook nog veel mooier. :)

gallery_45400_18654_750059.jpg

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

heel mooi gemaakt en leuke lamp !.

 

het oog wil ook wat .

dit ga ik volgen :specool

 

ggm :likken:

 

ps ""is je inlaat 3 x 25 cm ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

heel mooi gemaakt en leuke lamp !.

 

het oog wil ook wat .

dit ga ik volgen :specool

 

ggm :likken:

 

ps ""is je inlaat 3 x 25 cm ?

Bedankt! Uiteindelijk is de inlaat 3x30 cm geworden. Ik heb 'm een klein beetje veranderd tov de eerste tekeningen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi kastje. Ideaal om wat plantjes in groot te brengen :tu

 

Volgt er een verslagje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...