Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Skittle

Eerste Keer Binnenkweek Microhok

Recommended Posts

heyy

 

Misschien zie ik het verkeerd hoor maar volgens mij heb je de fans verkeerdom gemonteerd je zuigt nu buitenlucht door je filter aan volgens mij..

Pc fans blazen eigenlijk altijd in de richting van de lelijke kant van de fan.

 

Verder ziet het er zeer strak uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip, Tryant! Ze staan inderdaad verkeerdom dus ik zal ze omdraaien. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi! Love it! Zo zie je maar dat met wat creativiteit iedereen wel de ruimte heeft om een plantje of twee te kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je door het filter heen afblazen?

Dan geeft dat stoffilter geen enkele zin.

Maak dat maar aan de binnenkant.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe bedoel je, FoolOnTheHill?

Ik wil inderdaad door de filter heen blazen.

Bedoel je met stoffilter die witte band rond de filter?

Ik kan de filter alleszins niet zomaar aan de binnenkant steken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de wittw filterhoes die eromheen zit aan de binnenkant van de filter doen.

 

Kan even prutsen zijn met zo een klein filtertje denk ik haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah ok! Oef, ik was al bang dat ik het helemaal verkeerd gedaan had. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afblazen door je filter kan prima.

Aanzuigen door je filter in de kast schijnr wel beter te zijn ivm meer oppervlakte, maar afblazen kan prima.

 

De witte filterhoes is om het stof enz uit de koolstof te houden dus als je uitblaast door je filter doe je hem aan de binnenkant.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een nieuwe fan voor de afzuiging! Het is een Noctua NF-12 Industrial 3000 PWM geworden. Wat een monster van een fan is dit! Op volle kracht is ie echt keihard dus ik laat 'm maar op halve kracht draaien. :P

gallery_45400_18654_1489167.jpg

 

De andere fans heb ik voorlopig op de haakjes geplaatst voor wat extra circulatie. :)

gallery_45400_18654_152506.jpg

 

Groetjes,

Skittle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een mooie fan, echt een beest.

Verstandig dat je hem op halve kracht zet, op volle kracht heb je kans dat je hele hokkie opstijgt en wegvliegt. :jump:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtige kast Skittle!

Is deze binnenkort ergens verkrijgbaar? :P

Ik volg!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha skittle, waar heb je die noctua vandaan dan? En maakt deze nog steeds minder herrie dan de fans van de lamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat doek aan de buitenkant van je filter heeft zo geen zin. Wat je beter kunt doen is voor je fan een stuk koolstof mat plakken met klittenband oid. Kun je bij zooplus goedkoop vinden: http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenbak_kattenverzorging/kattenbak_met_kap/toiletmetklep/520221 ze worden eigenlijk gebruikt voor kattenbakken. Je fan is er krachtig genoeg voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@billmurray: Die heb ik van bol.com besteld. https://www.bol.com/...00000031270579/

Volgens mij maakt ie op volle kracht nog een klein beetje meer lawaai dan de lamp maar vanaf dat je hem een klein beetje zachter zet, is het al veel minder.

 

@GeekFreak: Is inderdaad al gezegd. Het doek hangt nu aan de binnenkant en werkt perfect zo. Toch bedankt voor de tip. :)

 

Aan al de rest ook bedankt voor de reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whoo dit heb je goed voor elkaar. Ik geef mijn technische vermogen een 0,5, en zou daardoor nooit zelf van zulke dingen maken. Tof dat dit je zo goed afgaat. Maar de constructie is dus volledig gelukt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt! Als ik het opnieuw zou doen, zou ik het wel een beetje anders doen. Iets hoger met de filter en andere technische zaken aan de binnenkant. En misschien zou ik de volgende keer ook een bestaande kast kopen ipv zelf een te maken. :P

Maar tot nu toe ben ik er zeer tevreden van!

Share this post


Link to post
Share on other sites

met de lamp aan de zijkant, past het filter dan er niet naast?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wedden dat als je een bestaande kast zou kopen je er allerlei dingetjes aan ontdekt waarvan je denkt "dat zou ikzelf beter gedaan hebben, én goedkoper"?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag de windkracht van je fan in een filmpje, damn man de reacties waren niet overdreven.

 

SOrry als ik het gemist heb, maar wanneer ga je starten met de kweek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meesten zullen het al in mijn kweekverslag gezien hebben maar ik ga dit topic toch ook even up to date houden. :)

Ondertussen heb ik de twee F12 silent fans vervangen door één F14 PWM PST CO, de mars hydro 300W heb ik vervangen door een 100W COB Ledarmatuur.

Het klinkt misschien gek maar ik heb de armatuur in oude mechano gemaakt die ik nog op zolder liggen had. En dat ging zeer vlot zo! Een aanrader voor de minder handige kwekers zoals ik!

Zoals eerder vermeld zijn het twee keer Cree CXB3070 met een 100W ELG-100-C1400 driver en voor beide lampen een Alpine 11 plus voor de koeling. Ik heb de ledjes met koelpasta op de koeler geplakt en de ledhouders zitten vast met twee schroefjes waarvoor ik eerst een gaatje heb moeten boren. Ik had er niet het nodige werkmateriaal voor dus dat heb ik moeten lenen met wat smoesjes over de reden. Daarna ging het allemaal vrij vlot eigenlijk! Hoewel ik de helft van de tijd geen flauw idee had of ik goed bezig was en bij het testen een zware kortsluiting verwachtte, was alles meteen in orde. :icecream: Met deze nieuwe lamp is de lichtverdeling veel beter, ze geeft meer licht en verbruikt minder, zeker als ik ze dim in de groei!

Ook heb ik spiegelfolie aan de wanden geplakt voor meer licht.

 

gallery_45400_19231_317268.jpg

 

gallery_45400_19231_4596084.jpg

 

gallery_45400_19231_3948371.jpg

 

Groetjes,

Skittle

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...