Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
riesje

2de kweek

Recommended Posts

Er branden 2 lampen, die we om de dag wisselen. Ik heb zelfs in het pikkedonker met een plantenspuit gesproeid. Kon ik wel direct zien dat er geen spatje licht binnenkomt. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben net ff wezen kijken. Ze gaan heel goed. :verrygood Alles staat fier rechtop.Er zijn een paar achterblijvertjes. Ik denk dat het besproeien met die Rhizo oplossing een goeie oplossing was. LV zo rond de 65 nu.Te laag , maar alles beter dan de 50 eerder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zooooo, ff update . Temperatuur gaat snel naar beneden als de lampen uit gaan.We hebben de tijd dat de kachel aangaat verkort naar een kwartier.

Ook de tijdklok van de lampen is naar de gallemiezen, maar dat hebben we met een noodgreep opgelost.Er waren wat van die blauwe dingetjes lam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zooooo, ff update . Temperatuur gaat snel naar beneden als de lampen uit gaan.We hebben de tijd dat de kachel aangaat verkort naar een kwartier.

Heb je iets gedaan dan aan die temperatuur daling?

De luchtvochtigheid wordt wel hoger denk ik naar mate de planten groter worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zooooo, ff update . Temperatuur gaat snel naar beneden als de lampen uit gaan.We hebben de tijd dat de kachel aangaat verkort naar een kwartier.

Ook de tijdklok van de lampen is naar de gallemiezen, maar dat hebben we met een noodgreep opgelost.Er waren wat van die blauwe dingetjes lam.

gebruik relais ? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

We gebruiken de aarde nu voor de tweede keer. Wanneer zou ik nu moeten gaan bewateren met Terra Flores?

Aarde was de growmix van Plagron.Bij de eerste kweek zijn we pas na 3 weken begonnen met voeding.De aarde was al bemest voor die 3 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet ik even en cam lenen.

Ze hebben het wel moeilijk gehad , die stekken. Zag al wat paarse stengels verschijnen , maar dat Rhizotonic doet wonderen zeg!! :verrygood

Er zijn er nu nog een paar , maar ook die trekken al bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb je geen pics. Wordt toch nieuwsgierig

 

Grt. Queker :verrygood

Idd ben ook benieuwd. :)

Dus de wortelstimulator`s doen het echt goed ,heb het zelf nog nooit gebruikt (misschien iets voor de volgende keer)

Iig veel succes met de kweek.

Greetz Rutt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat die Rhizotonic het heeft gedaan. Maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn of dat ze gewoon zijn bijgetrokken.

 

Maar ze gaan nu lekker en dat is wat telt :verrygood

Ik wil vanavond voor de eerste keer gaan voeden.Dit keer gaan we voor de Terra Flores.Eerste dosis word gehalveerd .Restant van de Rhizo toegevoegd en wat enzymen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het aantal reply's een stuk minder gemaakt omdat ze in chat style waren en niets met het onderwerp te maken hadden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bedoelt de humoristische posts heb je er uitgehaald!!!

 

Streng hoor!! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de fotos ziet het er goed uit! Maak eens een foto met lamp uit...maar wel met flitser, geeft een groener plaatje!

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je bedoelt de humoristische posts heb je er uitgehaald!!!

 

Streng hoor!! :verrygood

Ja , we zijn wat strenger geworden . Als je aandacht wilt voor je kweek werkt het zeker beter wanneer er geen pagina's vullende kleine stukjes tussen staan ,stukjes die je van het onderwerp afleiden. Het is hier ook geen chatbox waar je gezellige berichtjes naar elkaar stuurt. Dit wil niet zeggen dat er geen humor mag zijn hier .

 

Dus zie je een reply van jezelf verdwijnen : vat het niet persoonlijk op! maar ga er wel vanuit dat er iets aan jou bericht niet goed was !! we proberen het overal en bij iedereen dezelfde regels toe te passen .

Het niveau mag best nog wat omhoog hier , op overgrow forum bv ligt het behoorlijk wat hoger viel me op . Het voordeel is dat er veel goede info staat !

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op de fotos ziet het er goed uit! Maak eens een foto met lamp uit...maar wel met flitser, geeft een groener plaatje!

 

Succes

Als je een foto maakt met het licht uit schieten ze dan niet in de stress?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van een paar flitsen binnen gaan je planten toch niet raar doen ? Onweer snachts zou een oogst buiten toch ook niet gaan verne@ken

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Ik vind dat nieuwe beleid even mooi als jouw plantjes riesje :)

 

Je weet dus niet wat voor stekkies het zijn? Ziet eruit als PP :angry:

 

:|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Planten zijn gigantisch gegroeid.Ze zijn nu na 10 dagen groei en 2 weken bloei tussen de 50 en 60 cm.De eerste bloeiverschijnselen zijn al te zien.

Gisteren voor het eerst de volle dosis Flores gegeven.Zal is kijken of ik morgen weer wat pics kan posten! :|

 

Ook deze kweek heb ik weer dat rare verschijnsel van die vingers die aan 1 kant niet ontwikkeld zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zeg Martino, ongeduldig typetje ben je he ?? :|

 

Zitten nog te wachten op stekken.PP dit keer.

Ouwe grond schoongemaakt.Veranderd van voeding .Van Aqualogic naar Canna.

??????

(zie reactie van atmo onderaan 1e pagina!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ja , Greengrower , ik had het al gezien!!! Wij waren niet zeker van de soort. Mijn maat maat dacht aan PP en dat heb ik toen aangehouden. Later twijfelde hij aan het soort.

Tis natuurlijk stom om te vergeten wat voor stekken ze hebben gehaald. :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het weer toppen word.Ze gaan weer flink de hoogte in.

De lampen staan nu 40 cm van de hoogste af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...