Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
riesje

2de kweek

Recommended Posts

Ik hoop dat de toppen nu wat verder uit gaan zetten.Er komen nu al wat bruine haartjes in.Ze moeten normaal nog minimaal 3 weken staan.

 

Ik heb is ergens gelezen dat de toppen in de weken 5,6 en 7 het hardst uit gaan zetten.Isdazo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

week 5 staan de PP'tjes even stil waarna ze en goed gaan vormen, in week 8 zie je ze nog zwellen.

 

Wat betreft die overvoeding: Gewoon 1 keer water geven met CannaZym

Share this post


Link to post
Share on other sites

300 Terra Flores

150 PK 13/14

200 Cannazym

 

D at is er in gegaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij de volgende beurt wil ik nog eens PK13/14 geven. Dat ken toch geen kwaad?

Zijn er nog andere middelen om die toppen een schop onder hun bipsjes te geven?

 

Ik sla normaal geen vrouwen, maar deze hiero vragen er om!!! :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle boosters/stimulatoren kan je gebruiken, let wel op de samenstelling en de combinatie met je basis voeding. Soms moet je wat minder basisvoeding gebruiken inc. met een booster.

 

Ik zelf gebruik het zelfde als jij (voor de basis) en als toevoeging BudXL en Shooting tabs. De laatste is overigens erg sterk en mag alleen bij gezonde planten gebruikt worden.

BudXL verhoogt de EC niet maar de Tabs knallen je EC omhoog.

 

BudXL vanaf week 5 meegeven tot het einde en de Tabs week 6 en 7 (8 kan ook nog).

 

Zie:

http://www.growingdutchman.nl/schemahg/schemaindex.html

 

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik hoop dat de toppen nu wat verder uit gaan zetten.Er komen nu al wat bruine haartjes in.Ze moeten normaal nog minimaal 3 weken staan.

 

Ik heb is ergens gelezen dat de toppen in de weken 5,6 en 7 het hardst uit gaan zetten.Isdazo?

Soms pas in week 9 of 10 ! Gemiddeld gezien is 8 weken gewoon te kort voor de bloei . Geduld is een schone zaak!

 

Wat kan gebeuren in week 6 of 7 is dat er een een 2e internode bloei gaat groeien over de bestaande toppen heen . Maar alleen goed gezonde planten doen dit .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is erg dicht begroeid in mijn hokkie. Nu wil gaan uitdunnen en de tijd in stappen naar 13 uur per dag brengen.

Wat is nu de beste tijd om dat te doen?

Edited by riesje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is erg dicht begroeid in mijn hokkie. Nu wil gaan uitdunnen en de tijd in stappen naar 13 uur per dag brengen.

Wat is nu de beste tijd om dat te doen?

na ongeveer 2 a3 weken bloei dan zijn er genoeg bloeihormonen aangemaakt en kan je de klok elke 2a3 dagen een kwartier later zetten tot je op de 13 uur zit dit verkort je afbloei periode je krijgt er dus geen dikkerre toppen van je wiet is gewoon eerder klaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Donderdag staan ze 7 weken!

Ze zetten wel uit maar sommige toppen hebben hier en daar wat erwtjes en een gigantisch dikke stam.

 

Dat word dus iets minder. Ben dan ook bang dat het allemaal wat minder word dan de eerste keer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben dan ook bang dat het allemaal wat minder word dan de eerste keer.

Misschien komt dat doordat je met gebruikte aarde draait? Of doordat je op een ander soort voeding bent overgestapt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terra Flores lijkt me toch nie verkeerd!!!

En ik heb van meerdere mensen gehoord dat je na wat toevoegingen de aarde gewoon weer kunt gebruiken.

 

Misschien de volgende kweek maar is wat toevoegen!! Wat zou het beste zijn denken jullie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat mij betreft niet, maar ik heb hier ook geen ervaring mee. :|

 

Ik vind het wel interessant trouwens, want ik wil ook graag m'n aarde gaan hergebruiken. Misschien is de beste oplossing om een analyse van je grond te laten maken en aan de hand hiervan te bepalen wat je aan moet vullen. En voordat je een nieuwe kweek begint wederom een monster laten testen om te weten of je aanvullingen het gewenste resultaat hebben gehad. Als je dit een aantal keer gedaan hebt kun je over een tijdje waarschijnlijk zelf wel redelijk inschatten hoeveel voeding je planten tijdens een kweek verbruiken.

 

Maar goed, 't is maar een idee. Ik heb het dus zelf nog niet gedaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn zelfs grond -opwaardeer middelen te koop speciaal voor hergebruikte grond.

 

Wil je grond weer gebruiken dan zul je bijna altijd de zuurtegraad weer omhoog moeten halen. Zeewierkalk toevoegen is daarvoor een oplossing . Gebruik enzymen en bacteriën om onder andere de wortel resten af te breken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn die planten rare dingen zeg!!

Ze lijken wel aan een inhaalslag begonnen.Alles gaat nu echt snel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze vrijdag gaan we hakken!! :)

Ff informatie inwinnen over het bemesten van de aarde en dan de nieuwe erin. :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind 8 weken bloei toch nogal weinig , het overgrote deel van alle rassen heeft langer nodig . Op het eind zie je de toppen zelf niet echt meer aandikken , maar de harsen worden juist dan veel geproduceerd , en daar moet je het van hebben , daar zit veel gewicht in ! De harsen zijn ook zwaarder dan bv water.

 

misschien heb je er wat aan .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze vrijdag gaan we hakken!! :no

Ff informatie inwinnen over het bemesten van de aarde en dan de nieuwe erin. :|

waarom pak je neit een ander medium ?

gesleep met grond e.d :)

 

1ste opbrengst vs 2e opbrengst :angry:

 

ik wil het verschil wel eens weten.

 

Gr Mike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind aarde toch meer charme hebben , daar hoort een plant te groeien en bloeien. :| Geeft inderdaad wat meer werk , maar ja .................

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...