Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

piotr

Welke Zaden Voor Gelijkmatige Oogst?

Recommended Posts

Beste Forumleden,

 

Ik kweek nu zo'n 3 jaar voor mijzelf omdat de shop veel en veel te duur is en dan ook niet wat hoe het gekweekt is.

Vandaar dat ik wiet voor mij eigen gebuik ben gaan kweken.

 

Ik heb nu 9X Sensi Skunk (fem) staan onder 600Watt HPS en het is weer het zelfde liedje dat er dus maar 50% van de plantjes super compact, fruitig en bom vol met hars zitten zoals het hoort en mee geadverteerd word door de zaadbanken.

 

Mijn vraag is of iemand een soortje weet die wel gelijk bloeit en een mooi eindresultaat geeft zonder dat de helft van de plantjes luchtig van structuur word.

 

Tuurlijk begrijp ik helemaal dat er ook veel mis kan gaan in de kweek zelf, maar ik ben er wel van overtuigt dat ik enigszins weet wat ik doe.

 

Ik hoor het graag.

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste is om van zaad je eigen moeder te maken dan krijg je t mooi universeel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je antwoord.

 

Ik heb daar vaak overna gedacht om dat te gaan doen, wat mij tot nu toe nog heeft tegen gehouden is dat ik bang ben dat ik dan een moeder selecteer van de luchtige feno.

En dan dus een hele kweek bagger is.

 

Hoe weet ik welke ik moet selecteren om als moeder te gebruiken?

Zodat het allemaal super is.

Misschien een beetje een noob vraag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zaait een x aantal zaden.

 

Neemt van elke plant een stek (of 2).

 

Bloeit de gezaaide planten af. En kijkt welke planten de kenmerken hebben die voor jou zwaar wegen.

 

De planten met de juiste kenmerken hou je de rest gooi je weg.

 

Met de planten die overblijven doe je nog een selectie ronde en herhaal je het verhaal van boven nog 1 keer (of x aantal keer) totdat je jou beoogde moeder hebt.

Edited by Worm
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je duidelijke uitleg :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

of je kiest welke van je plantjes NU het mooiste is en die oogst je niet zoals je normaal doet, maar knipt de toppen kaal en laat onderin wat zitten, licht iop 24 uur, scheutje voeding en dan weer laten groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik ook aan zitten denken, ik ga sowieso een Veg tentje halen voor de groei en eventuele stekjes die geknipt gaan worden.

Ik heb nu namelijk 1 tentje staan dus geen ruimte om de plant nu in re-veg te gooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of een mooi puur landras

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sok, heb je een adres waar goede genetica verkocht word?

Ik bedoel om nu nog goede zaden te vind word na mij idee erg lastig omdat 80% van de seedbanks niet meer in NL verkopen sinds 1 maart.

 

Daarom kwam ik uit bij Sensi Seeds omdat deze nog wel gewoon meer dan 5 zaadjes willen opsturen.

Was niet heel bij toen maar 9 van de 13 zaadjes uit kwamen, eerste keer in 3 jaar dat dat is gebeurt.

Ik heb eigenlijks altijd 100% germination. Heel af en toe een keer dat er 1tje niet uit komt.

 

Dus mocht je wat seedbanks weten die goede shit verkopen en nog wel in nl zaden versturen hoor ik het graag :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste uniforme veld krijg je bijna alleen met moeders/stekken...

Als je een paar moeders maakt met stekken van 1 plant heb je tenminste EXACT dezelfde genetica.

Dan maak je gewoon 50-100% meer stekken dan je nodig hebt en als ze goed geworteld zijn kies je de best bij elkaar passende dames voor in de bloeitent, de rest geef je een enkeltje groene kliko. (of je geeft ze weg, verkoopt ze, eet ze op of weet ik veel...)

 

Zaad is leuk, maar het gekloot met verschillende phenos, bloeitijden, enz... geef mij maar stekken.

Heb nu PP staan (breeder onbekend), maar ook op 9 zaadjes 1 doa, 1 achterblijver, 1 freak, 2 brede bossige, 3 smalle hoge, en een die een week langer nodig had om in bloei te schieten en ook langer doorgroeide.

 

Heb de 6 mooiste gestekt, en in de bloeitenten heb ik nu een redelijk uniform veld, maar echt heel blij wordt ik er nog steeds niet van.

 

Volgende ronde ga ik voor een stuk of 4 moeders van 1 bewezen topper, zodat ik mooie gelijkmatige veldjes kan maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, ik heb dit altijd wat jij hierboven beschrijft, zaden zijn inderdaad leuk en gemakkelijk maar poe, wat een goede elke keer de verschillende bloeitijden en de planten te verhogen en de ruimte die je eigenlijks verpest door de slechte pheno's.

 

Daarom toch maar besloten om maar om een moeder te selecteren voor de stekjes en daarmee te gaan kweken.

Mag ik wel weer aardig wat spulletjes aanschaffen ^_^

 

Denk dat ik voor de Master Kush ga of de Sensi Skunk die ik nu heb staan want daar zitten toch een paar super mooie exemplaren tussen :verrygood

Ach er zijn zoveel soortjes dat ik door de bomen het bos niet meer zie :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken maken hoeft niet duur te zijn hoor...

 

Mijn eerste geslaagde poging om 10 stekken te maken kostte me 5,50 en wat rommeltjes van zolder.

10 stekblokjes van 1 duppie per stuk en een spaarlampje van de Action van 2,50, tijdschakelaar van Ikea kostte 2 euro oid.

Kartonnen doosje met een stukje overtollig vensterglas als deksel, oud verhuisfittingkje met een snoertje van een oude radio oid eraan, plastic bakje met wat perliet onderin voor de stekblokjes en mijn eerste propagator was een feit.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha mooi ja :D zo zie je maar dat het dus ook bijna gratis kan.

Ik krijg net te horen dat een maatje van mij nog een DS90 heeft staan die ik wel mag overnemen voor een beetje groen ;)

Verder koop ik er zo'n 2x55w TCl armatuurtje ( of is dit te min? ) en een grote propagator heb ik nog wel liggen, die gebruikte ik altijd voor de zaadjes.

 

En denk dat ik er ook maar een klein filtertje in ga hangen just to be sure ^_^

Als ik er een moedertje in laat staan kan het best wel eens ligt gaan ruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan zelfs gratis; mijn allereerste stek was gelukt zonder poeder/gel in gewoon een bakje aarde. Wel enorm veel geluk mee gehad lijkt me :P

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

In september hadden we rozen geënt op elkaar en de rootstock (onderkant) direct in de aarde gestoken zonder poeder of gel of wat dan ook. De meesten waren gewoon geworteld en succesvol geënt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sterk spul die rozen, geweldig :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...