Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BriNot

Bezinksel Bij Maken Wietolie

Recommended Posts

Hoi, ik maak olie volgens het recept van Wernard Bruining,

als ik de zelf fijngemalen en gezeefde wiet-alcohol (dwz eerst gruis met hand en latere lichtingen ook met keukenmachine gemalen en i alcohol 3 spoelingen gedaan, daarna met residu van alcohol inclusief wiet-terpenen in een e-kookketel), na het 'moonshinen (met alcohol koken en indampen) stilletjes laat uitpruttelen op de warmhoudstand van de elektrische voedselkoker, blijft er een drabje achter die ik nu de laatste keren met een liklepel steeds terug in een 'hoekje'veeg zodat de olie daaruit loopt. in eerdere lichtingen viel ons nl op dat er veel drab in het flesje zakte. Hoe krijg ik de vloeistof nog zuiverder? nu doe ik het eerst met een ijzeren keukenzeef, dan 2 pantykousjes en nog veel drab.

Hoe kan het dat ik in de filmpjes nergens drab bij het uitkoken zie?

Daarnaast vind ik het zo zonde dat er zo veel alcohol in de sok gaat zitten en ook in deze massa achterblijft, we persen hem zo goed mogelijk uit, maar ook daar zijn we nog op zoek naar een handigheid om zonder te veel te knoeien max. uit te kunnen persen. met een koffiefilter gaat zo wel erg lang duren, dunkt me.

Voor de duidelijkheid, ik maak de olie het met porties van 200-240 gram wietgruis (en een royale liter 97%alcohol), die weer bestaat uit toppen of uit schutbladeren.

Toppen wordt thc-olie, schutbladeren wil ik gebruiken voor zalf-creme (evt icm met thc-olie), daar start ik een nieuwe topic over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe lang laat je je wiet in de alcohol weken?

wat voor soort olie wil je maken, en voor welk doeleinde?

 

de "drap" is toch de olie die je wilt hebben? of zie ik dat verkeerd.

denk dat je de wiet erg lang in de alcohol heb laten weten waardoor je zo'n donkere teerachtige olie krijgt

als je de wiet korter spoelt krijg je een helderdere olie

 

ziet je "drap" er nu zo uit toevallig?

gallery_28379_13558_3195820.jpg

 

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, ik maak olie volgens het recept van Wernard Bruining,

als ik de zelf fijngemalen en gezeefde wiet-alcohol (dwz eerst gruis met hand en latere lichtingen ook met keukenmachine gemalen en i alcohol 3 spoelingen gedaan, daarna met residu van alcohol inclusief wiet-terpenen in een e-kookketel), na het 'moonshinen (met alcohol koken en indampen) stilletjes laat uitpruttelen op de warmhoudstand van de elektrische voedselkoker, blijft er een drabje achter die ik nu de laatste keren met een liklepel steeds terug in een 'hoekje'veeg zodat de olie daaruit loopt. in eerdere lichtingen viel ons nl op dat er veel drab in het flesje zakte. Hoe krijg ik de vloeistof nog zuiverder? nu doe ik het eerst met een ijzeren keukenzeef, dan 2 pantykousjes en nog veel drab.

Hoe kan het dat ik in de filmpjes nergens drab bij het uitkoken zie?

Daarnaast vind ik het zo zonde dat er zo veel alcohol in de sok gaat zitten en ook in deze massa achterblijft, we persen hem zo goed mogelijk uit, maar ook daar zijn we nog op zoek naar een handigheid om zonder te veel te knoeien max. uit te kunnen persen. met een koffiefilter gaat zo wel erg lang duren, dunkt me.

Voor de duidelijkheid, ik maak de olie het met porties van 200-240 gram wietgruis (en een royale liter 97%alcohol), die weer bestaat uit toppen of uit schutbladeren.

Toppen wordt thc-olie, schutbladeren wil ik gebruiken voor zalf-creme (evt icm met thc-olie), daar start ik een nieuwe topic over.

 

Betere filtrage gebruiken.Pantykous is leuk voor compostthee, maar voor olie heb je toch in de vorm van koffiefilter nodig.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je afval minder tot gruis helpt ook en welke panty's heb je gebruikt (dernier?) want ik heb dit nog nooit gehad en best vaak op Wernards manier olie gemaakt

 

korter trekken in de alcohol en welke temperatuur doe je het uitkoken?

 

Hoe ik het deed: weken in potje, pantykous over opening en dan dat uitgieten in een koffiefilter, gaat beetje verloren maar je olie is wel zuiver.

Laatste beetje wiet valt in de pantykous en kan je zo uitwringen (handschoentje aan te raden) boven de filter, je merkt vanzelf aan kleur dat je troep aan het uitknijpen bent..

 

Lijkt wel gumby op die lepel bah :thumbsdown:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe lang laat je je wiet in de alcohol weken?

wat voor soort olie wil je maken, en voor welk doeleinde?

 

de "drap" is toch de olie die je wilt hebben? of zie ik dat verkeerd.

denk dat je de wiet erg lang in de alcohol heb laten weten waardoor je zo'n donkere teerachtige olie krijgt

als je de wiet korter spoelt krijg je een helderdere olie

 

ziet je "drap" er nu zo uit toevallig?

gallery_28379_13558_3195820.jpg

 

 

greetz,

lufthegreenstuf

Hoi Luf,

de drab ziet idd zo uit. Ik heb t lang en kort weken geprobeerd, volgens mij zit daar geen verschil in, qua kleur enzo.

Ik gebruik medicinale olie tegn zenuwpijn, krampen etc. Eerst gekocht, nu zlef aan het maken, diverse soorten, chitral, haze, dutch charlotte, allemaal hebben z hun eigen uitwerking. De laatste 2 keer met koffiefilter gedaan en veeeel minder drab, volgens mij is de drab een soort afvalrestje.

 

Hoi, ik maak olie volgens het recept van Wernard Bruining,

als ik de zelf fijngemalen en gezeefde wiet-alcohol (dwz eerst gruis met hand en latere lichtingen ook met keukenmachine gemalen en i alcohol 3 spoelingen gedaan, daarna met residu van alcohol inclusief wiet-terpenen in een e-kookketel), na het 'moonshinen (met alcohol koken en indampen) stilletjes laat uitpruttelen op de warmhoudstand van de elektrische voedselkoker, blijft er een drabje achter die ik nu de laatste keren met een liklepel steeds terug in een 'hoekje'veeg zodat de olie daaruit loopt. in eerdere lichtingen viel ons nl op dat er veel drab in het flesje zakte. Hoe krijg ik de vloeistof nog zuiverder? nu doe ik het eerst met een ijzeren keukenzeef, dan 2 pantykousjes en nog veel drab.

Hoe kan het dat ik in de filmpjes nergens drab bij het uitkoken zie?

Daarnaast vind ik het zo zonde dat er zo veel alcohol in de sok gaat zitten en ook in deze massa achterblijft, we persen hem zo goed mogelijk uit, maar ook daar zijn we nog op zoek naar een handigheid om zonder te veel te knoeien max. uit te kunnen persen. met een koffiefilter gaat zo wel erg lang duren, dunkt me.

Voor de duidelijkheid, ik maak de olie het met porties van 200-240 gram wietgruis (en een royale liter 97%alcohol), die weer bestaat uit toppen of uit schutbladeren.

Toppen wordt thc-olie, schutbladeren wil ik gebruiken voor zalf-creme (evt icm met thc-olie), daar start ik een nieuwe topic over.

 

Betere filtrage gebruiken.Pantykous is leuk voor compostthee, maar voor olie heb je toch in de vorm van koffiefilter nodig.

 

Hoi, dankje

De laatste 2 keer met koffiefilter gedaan en veeeel minder drab, dus daar was veel winst te behalen, volgens mij is de drab een soort afvalrestje.

Ik ben alleen nog steeds biet zeker ervan of het moet dat de groene kleur tijdens de laastet fase 'alcohol uitdampen'in warmhoudstand (dus niet meer koken) veranderd in bruin? tot nu toe iedere keer nog gebeurd, terwijl de substantie niet meer kookt dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je afval minder tot gruis helpt ook en welke panty's heb je gebruikt (dernier?) want ik heb dit nog nooit gehad en best vaak op Wernards manier olie gemaakt

 

korter trekken in de alcohol en welke temperatuur doe je het uitkoken?

 

Hoe ik het deed: weken in potje, pantykous over opening en dan dat uitgieten in een koffiefilter, gaat beetje verloren maar je olie is wel zuiver.

Laatste beetje wiet valt in de pantykous en kan je zo uitwringen (handschoentje aan te raden) boven de filter, je merkt vanzelf aan kleur dat je troep aan het uitknijpen bent..

 

Lijkt wel gumby op die lepel bah :thumbsdown:

dankjewel, ik maal de gruis idd erg fijn, meestal met mijnhanden. Met de koffiefilter is het een stuk minder drab!

uitkoene gaat in rijstkoker totdat de bedom redelijkbedekt is en dan gaat de rest vd alcohol via warmhoudstand eruit. Dan ergens wordt hij van groen bruiniger. Spul-olie werkt goed, afhankelijk van soort. Ik gebruik de rijstkoker omdat ik steeds grotre hoeveelheden toppengruis van 60- 300 gram heb verwerkt. Het valt me op dat de laatset 2 keren ik extra acohol spoeilingen heb gedaan, tot wel 6 x en dat de opbrengts pure olie (daardoor?!) hoger was... gemiddeld een kleine ml per 10 gram, nu echter 1,2-1,3 ml per 10 gram.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...