Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

groenefingers

Durban Poison, Op Zoek Naar De Graal.

Recommended Posts

Lekker bezig maat, wordt sexy daarzo in huize gf;)

 

Ben zelf HEEEEEL VEEL uurtjes bezig geweest met windows 10 jemig! Respect dat t gelukt is moest zelf de computer man bellen en ben toch officieel van "die" generatie haha.

 

Windows 7 vind ik top hoor? 8 das een ramp

 

Btw pas je op met condens met dat zweet hok voor je man? Niet gunstig voor de vruchtbaarheid van je pollen zover jk weet, vocht dus.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerlijk gezegd ook geen problemen met 7, heb wel ervaring met 10, maar werk ook nog steeds met XP.Net als sommige Franse vliegvelden ook maar terug gaat naar 3.1, nam toen veel minder ruimte in beslag.:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ozzy goeie opmerking, kijk dagelijks en die luchtgaten bovenin zorgen nog voor wat doorstroming, plant is slank.

Had geen ruimte genoeg op schijf c, dus dan maar op D, upgraden duurde vreselijk lang, alles moest gecopieerd etc.

Konopi ja hoe ontkom je eraan aan dat gepush, is niet mijn thing! :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef mij ook maar win98, XP of 7... (zeg ik liggend achter een android-tablet)

Heb nog 2 pcs met 98 draaien vanwege specifieke onboard hardware+software die niet werkt op nieuwere machines en ik wordt er nog steeds heel blij van... dingen zijn zo stabiel en snel...:D

 

Plantjes staan er lekker vrolijk bij!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja scirocco heb zo al heel wat programmas verloren ook die ik gekocht heb, compabilteitsproblemen enz!

De plantjes zijn veel betrouwbaarder gelukkig! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja preecies, ik heb momenteel niks dan ellende met met mijn moderne pc's, en met mijn plantjes vrijwel het tegenovergestelde! :D

Mijn PP's gaan ondanks de spintbesmetting volgens mij wel lekker opbrengen, terwijl mijn vrij nieuwe laptop door een stom virusje veranderd is in een baksteen....

 

Die 2 oude dinosaurus win98 machines zou ik graag willen vervangen, ze zitten elk in een loeizware kist ingebouwd die geregeld vervoerd moeten worden voor klussen op locatie.

Er zit een speciale kaart in het moederbord die communiceert met externe apparatuur dmv met een systeemspecifiek protocol dat nergens anders mee te doen is, ik zou graag willen dat dat kaartje in een laptop of tablet kon, het programma dat ik gebruik is uit 1993 en past op 4 floppydisks die ook een code bevatten die de kaart unlocked...

(Kaartje+software waren nieuw ook 10k+ per stuk in 93, en ik heb me de pleuris gezocht naar deze dingen)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dan ben je mooi de ...

Ik had windows 8.1, en heb toen meteen m,n oude buroblad ipv die tiles gebruikt, nu dus ook weer.

Verder heb ik Total Commander waarmee je heel snel tussen je schijven heen kunt werken verplaatsen etc gaat vele malen sneller dan via verkenner.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter dat het gelukt is even opletten met de share settings en waar je de foto`s bewaard.

 

Even totaal anders.

Met dank aan een gab die steeds met een Nikon en 100mm macro langs komt.

Royalqueeen222_zpstdohmkcq.jpg

 

2_zpsgypji48w.jpg

 

Zal als de cam / lens terug is de beter schieten erg mooi de gecurde trichomes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey black cat, fraai zeg die fotos, zijn behoorlijk rijp he! Vond je ,m lekker? Ze heeft wel iets van euforie vind ik; niet roken voor t slapen gaan, dan krijg je van die wiebeltenen tot 6 uur sochtends! dank je! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een fijne soortje de zachte smaak van het cure maakt het net een oud wijntje.

Zit zeker wat euforie in voelde zo een zweverig gevoel in me voorhoofd.

 

:verrygood

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man, she is pretty up!, is gewoon een fijn soortje in het assortiment hier! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo eindelijk dan nieuws van de ontwikkelingen met de durbans.

Goed en slecht nieuws.

Spint in het hok, radicaal toegelagen en onoplettendheid van mij brengt snel schade toe.

Gelukkig zijn de bevruchtingen geslaagd, maar verder is het erg jammerlijk om te zien hoe de planten lijden van de spint.gallery_32015_18598_271483.jpgDeze plant staat er nog het beste bij, is niet bevrucht als het goed is.gallery_32015_18598_116705.jpg de rechts plant is dat wel op enkele toppen.gallery_32015_18598_702801.jpgje kunt het nog tbeste zien op de onderste but. Rond 1 januari.gallery_32015_18598_262926.jpgDit zijn de zaailinen van monti, erg gestrekt, rechts but is bevrucht.

het zal eerste week februari worden vermoed ik voor de bevruchte planten klaar zijn. De stekken waren wel sneller dan de zaailingen.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je Guano extract geeft als voeding heb je ook eerdere rijpe zaden is mijn ervaring & spint zou je kunnen behandelen met extra UV belichting, ook van onderen belichten of de brix gaan verhogen is een andere optie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey konopi. :tu

Ja ik heb duidelijk kunnen waarnemen dat zo,n plaag, een felle aanval op het hele systeem van ontwikkeling van de planten doen; Je moet ten allen tjiden vroeg ingrijpen. Ik was te laat en zie dat nu aan de bedroevende ontwikkeling van de buts.

Een flinke douche staat nog op het programma, met een aansluitende spray van neem zodat dit de verder bloeitijd nient ;langer verstoord. Het is echt jammer na zo,n goede start, maar ja.

Afgelopen week heb ik de bloeiende stekken verpot voor de laatste maal; veel kleikorrels soort airpruning; zag dat de wortels ook een knal hebben gehad, ondanks hun mooie volle worteling.

Watergifte is aan de lage kant btw, noodzakelijk gezien hun conditie.

Toch heb ik t vertrouwen dat de ronde afgemaakt moet worden , en als t allen was voor de zaden, en minder voor de rook. Anyway everithing okay!!! :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg jammer dit. :thumbsdown: ik weet niet hoelang ze nog moeten misschien is tetrix wat voor je?

 

straks in elk geval alles weer goed ontsmetten.

 

In elk geval zaad in de maak, daar was het toch voornamelijk om te doen dacht ik.

 

Succes ermee,

 

Grtz,

Dj.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morge GF! Top dat het allemaal gelukt is! En dat terwijl die zaden niet in top staat waren. Ben benieuwd hoe het er nu voorstaat :whistle:

 

Succes en op naar veel nieuwe zaden! Goed weekend

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje laat en saai topic, maar afgelopen dagen geoogst en zaden gechekt.gallery_32015_18598_252570.jpg van deze planten uit zaad , 1 top bevrucht. hier de zadengallery_32015_18598_154515.jpgZie er mooi uit. Van een andrere plant heb ik net zo,n batch, maar dan uit alle toppen samen, plus dat wat later nog vrij komt na het drogen. De rijkst bestoven plant was in slechte conditie en werd bruiner en bruiner de laatste 3 weken. Vol zaad maar zien er niet tof uit.

 

Nu kiementest, en daarmee een ronde voorbereiden, probeer dus vrij van spint te blijven en geen oudere stekplanten te gebruiken ondaks de behandeling met neem, dat ik evenwel ga inzetten met het nieuwe hopelijk gezonde grut.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk man!!! Hoop dat t nieuwe grut spintloos durbaanze giftige toppen mag produceren voor u heer vingers des groenheid;)

 

Wa ga je maken met de toppen? Weer lekkere choco cocos cake?:) jum jum

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Oz, denk dat 2 planten nog best goede rookwaar geven, waaronder deze planten.

denk dat wel zeefhash ga maken van de mager planten. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wa ga je maken met de toppen? Weer lekkere choco cocos cake? :) jum jum

 

Zal niet vegetarisch zijn. :D

beetje laat en saai topic, maar afgelopen dagen geoogst en zaden gechekt.gallery_32015_18598_252570.jpg van deze planten uit zaad , 1 top bevrucht. hier de zadengallery_32015_18598_154515.jpgZie er mooi uit. Van een andrere plant heb ik net zo,n batch, maar dan uit alle toppen samen, plus dat wat later nog vrij komt na het drogen. De rijkst bestoven plant was in slechte conditie en werd bruiner en bruiner de laatste 3 weken. Vol zaad maar zien er niet tof uit.

 

Nu kiementest, en daarmee een ronde voorbereiden, probeer dus vrij van spint te blijven en geen oudere stekplanten te gebruiken ondaks de behandeling met neem, dat ik evenwel ga inzetten met het nieuwe hopelijk gezonde grut.

 

Mooi zaad De genetica blijft voortleven :D :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Hash Church over de geschiedenis van de Durban Poison met Sam Skunkman

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bump

 

Een Durban van je in ontwikkeling

 

gallery_44470_18142_1141707.jpg

 

Dit schreef Sam Skunkman nog een tijdje terug & is een beetje hetzelfde wat die zei in de video

 

South African Durban Poison was first introduced by me. I got maybe 100 seeds from South Africa and grew them in California in the late 70's. Most were hermaphrodite, small calyxs, as well as not so great buds. But I saw the potential for an early Sativa so I worked with it for a few years to clean it up. I finally eliminated most of all the bad traits, and introduced it in the early 80's. When I took it to Amsterdam it was an immediate hit, one of the few Sativa strains that can be grown outdoors in Holland most years if the weather is OK at harvest time. Every seed merchant in Holland bought some and made copies as well as Hybrids; all of the Durban Poison genetics being passed around were originally from my work until Afro-Seeds popped up a few years ago. My Durban Poison is Sativa, pure IBL Landrace created from seed lines, maintained with clones, Male and Female. There is no change in the genepool now as any seeds are produced from selected clones 20 years old. The plants had a strong licorice/anise smell and taste, as well as being quite early in maturation. The strength was med-strong, vigor strong, yield quite good, very consistant. To be honest I considered it a daytime smoke.

 

Een hybride?

 

Durban Poison is een pure sativa, en geen hybride, als het goed is.

 

In principe kan je natuurlijk ook 2 sativa's met elkaar kruisen & dan heb je ook een hybride, maar denk dat Sam een vroege Mexicaan (Oaxacan) gebruikt hebt om de Durban eerder te laten bloeien.Dit zegt die wel niet in de video of heeft dat geschreven op icmag, maar de Durban van Afropips had een bloeitijd van 14 weken ongeveer & zou hier in NL ergens in November afbloeien.Sensi had vroeger Durban Poison die eind september was & die was van Sam.

Durban x Sk#1 IBL is Powerplant oftewel PP.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Konopi, mooie bijdrage met die info van skunkman.

Ziet er mooi uit je durban! :specool

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...