Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Holy Buddy

Dilemma. Femmy's Of Reguliertjes

Recommended Posts

Ik wil weer eens een kweek oppakken maar wil nu eens zelf starten vanuit zaad.

De stekkenkeuze was vaak beperkt, moeilijk te krijgen, wat aan de prijs maar vooral een verzekerde mate aan onuitroeibare SPINT.

 

Ik stek zelf ook wel, maar dat is tijdrovend als je niet voorbereid een goeie plek hebt om je stekken te laten voorgroeien.

 

Het wordt dus nu kweken uit zaad.

Vraag nu of ik gefeminiseerde zaden of regulier zaad moet gebruiken.

Of mss wel beide?

Ik wil best een vrouw en man separeren in een peeskamertje om de vrouw weer terug te zetten bij haar zusters. Want zaad is leuke ruilhandel.

Toch smacht ik naar een leuke opbrengst. Dan kan ik m'n tijd niet verdoen met stekselect.

 

Nogal wat pro's en contra's dus.

Voor nu staat de pet op gefeminiseerd. Dit is duurder en grofweg heeft een zaadje de prijs van een stekje, dat al ready to g®o(w) is.

 

Wat is jullie visie daar op?

 

En als ik het combineer, fem en reg, dan heb ik wat meer kansen, maar is alleen de aanschaf wat duurder.

Wat is het effect van bestuiving van een plant uit fem zaad? Is daar wel verder mee te kweken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een run doen met zaden maar dan als je met slechte stekken zou doen, zet dubbel zoveel en 'dump' de uitvallers (de mannetjes).

 

Moet je wel SOGGEN maar kleinere potjes maakt ook makkelijker 2 apart en sekse em regulier bevruchten is te prefereren boven feminiseerd bevruchten, kans op herma pas rondes later sluit je meer uit, wel iets om in achterhoofd te houden als je verder wilt met bepaalde genetica.

 

Zelf vind ik gefeminseerd wel te doen maar er zit vaak toch flink pheno verschil in wat het niet zo dialed in maakt als stekken.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werk (voorlopig) enkel met fem's aangezien ik niet de ruimte heb om een mooie selectie te doen. Anders zou ik zeker voor reg's gaan. Hoewel ik moet zeggen dat ik (nog) nooit probs gehad heb met fem-zaden. Koop van een goede breeder !

 

Pheno's vindt ik nu net het voordeel van uit zaad kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan even de tijd nemen -en ruimte te maken- om mijn plantjes te selecteren op geslacht.

 

Wat is het mooiste moment om te testen op geslacht?

En volstaat het om "stekjes" in een glas water onder 12/12 te zetten?

Hoelang duurt het voordat je de geslachtverschillen kunt zien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Testen op geslacht kun je doen door stekken te nemen en die op water te zetten(kleine DWC setup), meteen op 12/12. Een glas water gaat je niet echt helpen denk ik. Pak dan een teiltje met tenminste een klein aquarium warmte staafje.

 

Als de stekken netjes aanslaan kunnen ze met een week al gaan sexen, maar reken om te beginnen minstens twee weken.

 

Met alleen voor groeien duurt het een maand/twee maanden voordat ze iets laten zien aan voorbloei, afhankelijk van de soort en je manier van telen.

 

Zelf maak ik nu een selectie uit regulier zaad in een klein tentje, hiervan heb ik de beste in een groter hok gezet op 18/6. Zodra ze de ruimte goed vullen, gaan ze hoe dan ook op 12/12. Over een paar weken verwacht ik de mannen te kunnen spotten, die gaan eruit waarna de meiden lekker hun ding kunnen doen. Met zaden, en zeker een paar Sannie soortjes:p, zit er toch nog wel lekkere strek in gedurende de bloeifase. Maak me dus geen zorgen of het wel vol komt, en ik heb nu 7 stuks op een strekkende meter staan waar de heren nog uit gaan.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoewel ik moet zeggen dat ik (nog) nooit probs gehad heb met fem-zaden. Koop van een goede breeder !

 

Pheno's vindt ik nu net het voordeel van uit zaad kweken.

 

Helemaal mee eens, i.m.o. is klein beetje variatie in smaak en effect juist lekker i.p.v. alles exact hetzelfde.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

In reg's kruipt wel 'meer' tijd dus de keuze is aan jou..

 

Hangt er ook van af welke strain je wilt. Al enig idee wat voor iets je wilt growen ?

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fem zaad van een aantal leveranciers is gewoon goed, ik zou het hier zeker navragen voor je één of meer soortjes wilt aanschaffen.

Als er al verschillende pheno's in zitten kan je deze bij het oogsten al bij elkaar sorteren zodat je eindproduct netjes blijft.

Zelf zaad maken etc is hardstikke leuk, maar het duurt even voordat je dit op poten hebt, dus lijkt het me verstandig om te starten met fem zaden van betrouwbare herkomst en met bewezen resultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil gaan voor Afghan Kush of Master Kush van Sensi seeds. Misschien ergens anders vandaan.

Het prijsverschil tussen regs en fems is ongeveer het dubbele.

Dat is de ramp ook niet zo.

 

Zeker niet als dat enkele weken scheelt.

Dan ga ik stekken draaien van de femzaad plantjes.

Moet ik toch weer wat stekruimte reserveren.

 

 

Kleine Correctie...

De fems komen van Sensi Seeds

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onlangs is een member hier met Sensi aan de slag gegaan.. Hij had maar een opkomst van 4/5 zaden.

Ik had van Sensi toch verwacht dat er meer zouden gekiemt zijn.

 

http://www.wietforum.nl/topic/118672-10x-sensi-skunk-moeder-selectie/ FYI

Edited by Crimson Fart

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zo wat recensies gelezen en die waren toch wel positief.

Er is voor een zaadhandelaar met anonieme klanten toch een aanzienlijk afbreukrisico als je je zaken niet op orde hebt.

 

Ik zal nog eens wat verder speuren.

Ik denk niet dat ik ergens nog een goedkoper en of betrouwbaarder adres zal vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek nu al twee jaar uit gefeminiseerd zaad. Vorige kweek voor het eerst last van Herma's gehad. Deed even pijn, je wil toch wat moois maken. Gelukkig is er voor slechte wiet ook een markt dus kon de stroom rekening gewoon betalen :) Daarvoor nooit een probleem gehad met gefeminiseerd zaad. Heb een hele enkele keer een zaadje wat niet ontkiemt maar meestal ontkiemt elk zaadje.

 

Ik doe ze in een kopje met water. Na een 24 tot 36 uur zie je bij enkele zaadjes een wit puntje van de wortel. Daarna leg ik ze op watten (voor verwijderen van make-up, maar zonder troep erin) op een schoteltje. Ik doe er een ander schoteltje bovenop en pak het in cellefaan. Elke dag even wat frisse lucht geven anders gaan ze rotten. Meestal na twee dagen zijn ze ontkiemt en zijn de wortels +\- 2 cm. Voorzichtig in een half gevult potje planten, in een kweekbakje en onder een 250 watt hps lamp. In het kweekbakje leg ik vaak natte doekjes om de lv hoog te houden. In het begin rekken ze altijd iets, doordat het potje half gevult is kan ik er gewoon wat grond bij in gooien zodat het plantje uiteindelijk mooi laag blijft. Zal misschien nuet de perfecte methode zijn maar werkt voor mij goed. Ik haal met 5 planten onder 1000 watt gemiddeld 600 gr droog. Geen gram per watt maar toch prima opbrengst.

 

Het kweken uit regulier zaad ging daarvoor ook prima. Het is iets meer werk maar had voor mij geen enkel voordeel ten opzichte van gefeminiseerd kweken. Ik kweek met maximaal 5/6 dames per keer. Dus de kosten vallen mee.

 

Sinds ik uit zaad kweek heb ik nooit geen problemen meer gehad met spint. Toen ik nog met stekken kweekte was dat toch regelmatigeen terugkerend probleem.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...