Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Zodan

Berekening %ten Wietolie

Recommended Posts

Goedemorgen.

 

Is voor mij een beetje onduidelijk hoe bijv de %ten van thc en cbd olie worden berekend.

 

Waar ik het vandaan haal, heeft mij verteld dat als je plantmateriaal 20% cbd is en je houd daar pasta van over, dat je pasta ook 20% cbd is en als je dat 1:1 verdund het 10% is. Nu zie ik ook "pure" pasta van 11% verkocht worden. Hoe kan puur 11% zijn? Is 89% dan bij-product?

 

Die verdunning lijkt me logisch, maar de rest is onduidelijk voor me. Wie kan me dat uitleggen?

 

Groet,

 

Zodan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit gebeurd enkel via labo resultaten...

Hier komt geen natte vingerwerk aan te pas.

Het is ook niet zomaar als je 10 zaden koopt die zogezegd 10% cbd hebben,deze ook echt allemaal 10% hebben, bij stekken ligt dat anders..

Vraag altijd om de labo resultaten!

Je zou er van verschieten hoeveel mensen een flesje olijfolie kopen ipv cbd/thc olie

Degene waar jij van koopt doet gewoon aan natte vingerwerk, zo werkt het niet....

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantmateriaal is nog wat anders als droge stof waaruit je dan het aandeel CBD/THC etc etc exthraheerd en zo in % van het aandeel droge stof (wat nog geen 5% van al wat je als plantmateriaal aanduidt) weergeeft.

 

Was het maar waar dat 'plantmateriaal' zo veel geconcentreerde stoffen bevatte, hoefde er een stuk minder planten gezet te worden voor oa olie zelf maken

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt gasten. Het leek me zo en zo al natte vingerwerk, maar ik begrijp gewoon haar berekening niet, net zoals 11% pure pasta. Wat is daar puur aan?

 

Kunnen jullie mij uitleggen hoe iemand tot zo n berekening komt, want iedereen schijnt het zo te doen.

 

Of een betere vraag. Hoe zouden jullie het berekenen. Haar olie is wel goed overigens

Share this post


Link to post
Share on other sites

die mensen gaan er vanuit dat als je een soortje zet van 20%cbd, je ook 20%cbd hebt in het eindproduct als je een extractie doet :whistle:

dat zijn gewoon goedgelovige kwakzalvers natuurlijk...

 

je haalt ook aan dat haar olie overigens wel goed is....

hoe kan je dat weten?

als je niet weet wat er allemaal in zit en geen duidelijke resultaten hebt?

je kan natuurlijk wel wat op gevoel zeggen, maar als jij sewwes hoofdpijn hebt, en ik geef jou een snoepje met de boodschap dat het iets erg sterk tegen de hoofdpijn is, is te kans heel groot dat je hoofdpijn zal over gaan -> placebo effect....

 

een berekening valt er niet op te doen, die berekening doet het labo toestel ;)

 

koop gewoon van mensen die hun zaken wel op orde hebben en laat zulke "zakkenvullers" links liggen

er zijn genoeg mensen die het wel goed doen, veel beter nog, maak je olie zelf!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga zelf ook olie maken, vandaar dat ik ook vraag hoe ze dat berekenen. Uit eigen ervaring weet ik dat het goede olie is, daarnaast is m'n gevoel goed bij haar. Maar je hebt gelijk. Ik zal zonder tests niet weten wat er in zit.

 

Maar zou je mijn vraag kunnen beantwoorden? Als je bijv cbd olie wilt maken en je werkt met ethanol. De uiteindelijke pasta hoort dan toch tegen de 100% cbd aan te liggen? Gewoon dat ik dat ff helder heb 👍🏻

Edited by Zodan

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee.

er zijn veel andere olie achigen die ook in je eindproduct kunnen zitten,

waaronder was en vetten.

Maar ook de andere cannabinoiden(zuren)

Bij hennep zie je een groot verschil in print tussen de zure en gedecarboxyleerde vorm.

de meest betrouwbare partij die cbd doet is denk ik endocan,

zij werken met externe analyses.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt weetje, nu begrijp ik het! Hoewel er net uitgelegd werd dat je nooit precies weet hoeveel % een zaailing heeft, klopt het dus wel, dat er relatief weinig cbd in de pasta zit, thanks!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...