Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rudi

Zoektocht Naar De Blueprint.

Recommended Posts

Dag beste forummers,

 

ik wil een belangrijk topic beginnen. Ik wil een zoektocht naar de kern van de zaak, de ene prioriteit die begrepen en bevredigd moet worden waardoor al het andere makkelijker of onnodig wordt. Ik maak een start vanwaar je kunt aanvullen en corrigeren, geen ego maar info!

 

Wat de meesten hier willen is het effect van de consumptie van cannabinoiden (op een zo efficient mogelijke wijze) , voor henzelf of voor commercie, het zijn de cannabinoiden. (Zoals ik het begrepen heb halen de synthetische producten het niet bij de botanische producten, wiet/hash/olie/etc. oa omdat die slechts enkele van de tientallen cannabinoiden bevatten die een wietplant bevat. Hier lijkt een keuze te ontstaan om of synthetische producten verder te ontwikkelen of het cannabinoiden gehalte van planten te optimaliseren, ik ga verder met het laatstgenoemde vanwege mijn context, hoewel het meesteren van synthetische vormen beter lijkt. Ik ben niet bekend met andere bronnen van cannabinoiden)

 

Optimaliseren van cannabinoiden in wietplanten:

Wat moet je daaronder verstaan? Het is mij niet bekend dat je de samenstelling van de cannabinoiden in een cannabis plant kan beinvloeden, ik kan me wel voorstellen dat dit zou kunnen dmv epigenetische beïnvloeding. Anders kies je de samenstelling (door jouw keuze van specimen van de) door jouw gekozen strain. En dan kom ik bij het optimaliseren van de genetische potentie tot cannabinoidenvorming van je plant. Dat zal verschillen per soort en specimen maar wat we zoeken hier, is wat algemeen waar is voor alle cannabisplanten.

 

Is optimaliseren van de genetische potentie van je cannabisplant tot cannabinoidenvorming meer of iets anders dan het maximaliseren van de kwantiteit van cannabinoiden?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal mee eens!

 

Je kunt ze prima beinvloeden en er ook op selecteren inderdaad.

 

Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoog ijzergehalte in voeding en toevoeging van avetylsalicylzuur zijn toepassingen om sommige terpenen sterkere uitdrukking te laten hebben

 

en dat is precies alles wat ik weet dat in de verste verte een half raakvlak zou kunnen zijn

 

ben benieuwd wat hier gepost gaat worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de kernvraag van je discussie : " Is optimaliseren van de genetische potentie van je cannabisplant tot cannabinoidenvorming meer of iets anders dan het maximaliseren van de kwantiteit van cannabinoiden? " is, dan is dat vrij simpel te beantwoorden denk ik zo.

 

Kwalitieit = Hoe goed het product is.

Kwantiteit = Hoeveel ervan gemaakt word.

 

Dus kwaliteit is inderdaad anders dan kwantiteit. Dat wil overigens niet zeggen dat ze niets met elkaar te maken hebben.

Welke factor het meeste van belang is om tot een bevredigend eindresultaat te komen kan ik je niet vertellen.

(Hoe beter iets is, hoe minder je ervan nodig hebt lijkt me, maar dat is een persoonlijke mening.)

 

Ik snap dat de soort plant zeker wel invloed heeft op het eindresultaat.

Maar persoonlijk denk ik dat de behandeling tijdens de groei en oogst van groter belang is voor een lekker rokertje dan de soort.

Je kan een geweldige plant hebben qua genetica maar als je 'm kut behandeld en verkeerd voert en slecht droogt, zal het nog steeds een slecht iets op het einde geven.

 

Ok buiten deze externe factoren om denk ik dat als je je plant genetisch zou willen optimaliseren, je het beste naar de kwaliteit kan kijken ipv kwantiteit.

( dit is als je het kweekt voor de smaak en kwaliteit)

Zou ik het voor commercie doen dan zou ik naar andere factoren kijken zoals bloeitijd en weerbaarheid en zal me de kwaliteit minder interesseren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...persoonlijk denk ik dat de behandeling tijdens de groei en oogst van groter belang is voor een lekker rokertje dan de soort.

 

Kwaliteit begint bij een goede soort.

Anders kun je net zo goed Finola kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@FoolOnTheHill

Ah ja okay misschien was dat wel erg direct gezegd.

Beter is: "De combinatie van genetica en behandeling is denk ik belangrijker dan alleen de genetica."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met het "optimaliseren van de genetische potentie van je cannabisplant tot cannabinoidenvorming" beperk je die juist.

 

Door de cannabinoïden te verhogen verlaag je de terpenoïden ten koste van het zgn. entourage effect*, waardoor de kwaliteit omlaag gaat.

Terwijl verhoging van de terpenoïden die kwaliteit juist drastisch verbetert.

 

Dus met stip op 1 in de blueprint komt het verhogen van terpenoïden, teneinde ouderwetse kwaliteit terug te krijgen, Thai 1982.

Epigenetica en het gebruik van de juiste synthases spelen daarin een belangrijke rol.

 

 

 

* Fairbairn and Pickens (1981) detected the presence of unidentified “powerful synergists” in cannabis extracts causing 330% greater activity in mice than THC alone. Carlini et al. (1974) found cannabis produced effects up to 4 times greater than expected from their THC content.

 

Taming THC: potential cannabis synergy and phytocannabinoid-terpenoid entourage effects

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allen, vergeef de verwarring, het is een zoektocht. Ik kan niet altijd online komen of info opzoeken over dit onderwerp. Mijn beeld dusver was zoals gezegd dat het om de cannabinoiden gaat en niet alleen thc zoals jaren terug de gedachte was. Nu lees ik over het entourage effect en zie dat er wel meer in een cannabisplant zit wat verantwoordelijk zou kunnen voor haar positieve effecten. http://edition.cnn.c...uana-entourage/

 

 

 

Bubbleblower, ik impliceerde al dat je liever alle cannabinoiden van een plant wil ipv isoleren zoals bij de inferieure synthetische producten gebeurd is. Maar hoe kom je erbij dat de terpenen de kwaliteit drastisch verhoogt? Wat versta je precies onder kwaliteit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergeef de verwarring, het is een zoektocht.

 

Wellicht kun je in begrijpelijke taal uitleggen wat je zoekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wauw konopi, dat is een waardevol artikel. Nog zat om uit te zoeken.

 

@foolonthehill ik zoek kennis, en de blueprint zou in de kern die kennis moeten bevatten die voor eenieder geld en een vertrekpunt is voor alle voorkeuren en siuaties. We zijn allemaal op zoek naar de postieve effecten die de plant(producten) kan leveren, dat is het algemene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo had 3 dezelfde planten in zelfde setting: feminized zaden (superHaze (skunkhaze), maar de ene ruik je niet van afstand.

de andere twee ruik ik wel van afstand, waarvan er ééntje dan nog fruitiger ruikt als de ander.

ze horen alle 3 zo sterk fruitig te ruiken , maar waarom er maar ééntje echt zo goed ruikt ?>

dus de ganja kweken is wel makkelijk, maar om ze allemaal zo toppie te late ruiken is beetje moeilijk blijkbaar.

en die ene die zo weinig ruikt heb wel de mooiste dikste compacste toppen.

en die ene die het sterkste ruikt heb allemaal kleine topjes doorhet snoeien/eten van de sprinkhanen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarvan er ééntje dan nog fruitiger ruikt als de ander.

ze horen alle 3 zo sterk fruitig te ruiken , maar waarom er maar ééntje echt zo goed ruikt ?

 

Waarom horen ze zo te zijn?

Heeft de zaadbank je beloofd?

Haze is een complexe polyhybride.

Als je die dan ook nog kruist met Skunk#1 krijg je zoiets:

 

iqpentagon1.jpg

 

Als ze allemaal het zelfde moeten zijn, moet je met stekken van één en de zelfde plant gaan werken.

Maar dat vertellen de zaadbanken je niet, want dan gooien ze hun eigen glazen in.

Edited by FoolOnTheHill

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...