Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ouwesjonni

Bouw Nieuw Hok 4 X 600 Watt

Recommended Posts

adjust a wings heb je er in 1 x al uit

het zijn er ook geen 40 maar 4 dus de kosten zijn het ook niet

Die nieuwe azerwing adjustawing medium kopie zien er perfect uit, en kosten de helft van de echte... heb er 2 aangeschaft als test, als aanvulling op mijn lucilu adjustawing kloon kapjes.

4 kapjes kosten je dan 2 meiertjes...

 

zijn deze kappen ook nog steeds geschikt om 1m2 te belichten? en dan nog steeds beter dan de `standaard` kapjes voor dit oppervlakte, of ga je alleen verbetering krijgen als je het lichtbeeld wilt spreiden over meer oppervlakte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon geanodiseerd aluminium geeft een reflectie tussen de 90 en 93%. Aluminium met een opgedampte MIRO coating reflecteert tot 95% en MIRO-silver zelfs 98%.

 

Dat wordt gemaakt in Duitsland: http://alanod.com/en/products/miro-miro-silver/miro-silver

 

Dat spul in de wegmarkering is iets heel anders overigens. Dat zijn retro reflectieve materialen. Daarmee stuur je het licht terug naar de bron van het licht. In het verkeer is dat handig, want je wil dat de bestuurder van de auto het licht van zijn eigen koplampen weer terug ziet. In een kweektent is dat geen succes, want je wil het licht juist naar de planten door gestuurd hebben en niet weer terug naar de lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wietferas dat licht terug reflecteren klopt wel maar het licht wordt niet terug gekaatst naar de lamp want de kap stuurt het licht naar de planten :rtfm:

 

@pinocolada wings zijn altijd beter dan gewone kappen

ze bestralen meer dan 1 m2 die ik heb zelfs 2m2 dit zorgt voor heel veel overlap op de planten wat ze juist fijn vinden, geen planten die in de ( schaduw ) staan dus

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azerwings zijn idd verstelbaar... 1x1 is de "kleinste" stand.

Het materiaal van alle wing kappen lijkt in ieder geval heel veel op elkaar, of het ook hetzelfde is kan ik niet met zekerheid zeggen.

Constructie van de azerwings is in ieder geval wel heel mooi bedacht, in elkaar zetten is wel een beetje geknutsel de eerste x

 

Lichtverdeling is (op het oog) veel egaler, ik zie geen duidelijke hotspots meer die ik met die goedkope alu spiegelkapjes wel zie.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wietferas dat licht terug reflecteren klopt wel maar het licht wordt niet terug gekaatst naar de lamp want de kap stuurt het licht naar de planten :rtfm:

Ja, omdat er geen retro-reflectief materiaal op zit, maar gewoon reflectief materiaal.

 

Dat nou juist het punt. Retro-reflectief materiaal is niet bruikbaar voor een kweek, want dat reflecteert het licht juist wel terug naar de lamp. Daar is het namelijk voor ontworpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zal wel gelijk hebben maar het idee is het zelfde het komt door het glasgruis wat er in zit dat het goed reflecteerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zit geen glasgruis in die MIRO-coatings. Het is echt iets totaal anders dan retro-reflectieve materialen.

 

Die MIRO-coating wordt erop gedampt. Eerst wordt een flinterdun laagje siliciumoxide opgedampt en dan titaniumoxide. Of zilver in het geval van MIRO-silver.

 

Het hoofddoel van die coating is overigens om te voorkomen dat het aluminium corrodeert. Aluminium is een van de meest reflectieve materialen, maar blootgesteld aan zuurstof in de lucht slaat het heel snel wit uit. De reflectiviteit komt dus niet zozeer van het "glas", maar hoofdzakelijk van het pure aluminium.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik bedoelde glasgruis in de markeringen niet in de kap

 

heb zelf wings de coating is zo dun dat het lijkt dat er niks op zit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al met al mag ik dus wel concluderen dat de ervaringen met wings zowiezo beter zijn dan de `standaard` kapjes en de hoeveelheid M2 hierin dus niet uitmaakt!?!

 

En dan weer ontopic:

 

Hoe staat de bouw ervoor Sjonnie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan beter een wing op 1m2 hebben dan een gewone kap hoe groter de kap hoe beter natuurlijk

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo heb paar daagjes druk gehad vandaar geen updaten, zie weer veel fanatieke reacties, bedankt allemaal

 

Nou de reden van de "goedkope kut" kappen dat die er hangen is heel simpel, ik wist helemaal niet dat ze zo slecht waren, heb verder nooit niet egt gelezen of opgevangen dat ze geen flikker waard zijn en in de growshop hebben ze me die ook niet afgeraden dus vandaar dat ze er hangen, ik ga ze niet vervangen en dat is niet dat ik eigenwijs ben of jullie niet wilt geloven maar het geld is gewoon helemaal op dus de mogelijkheid is er niet, en het zijn maar 4 kapjes maar dat is toch weer 400 euro die ik niet heb. Ga na de eerste ronde as er weer geld is de kappen zeker kopen want heb het op Internet opgezocht en met de adviezen van jullie lijkt het me toch wel een goede verstandige keuze !!!

 

Voor de rest zag ik over de rest geen adviezen of verbetering punten dus ga er vanuit dat da goed zit ??

 

Zo heb niet stil gezeten dus hier weer de updaten

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_45381_18581_3057217.jpg

 

 

 

gallery_45381_18581_421504.jpg

 

gallery_45381_18581_791243.jpg

 

gallery_45381_18581_2094894.jpg

 

gallery_45381_18581_2680286.jpg

 

Ik heb de verwarming een plaatsje gegeven, de hoogte van de kachel staat op wat de plant maximaal aan lengte mag worden dat die de warmte altijd over de planten heen blaast en niet tegen een paar toppen staat te blazen

 

Heb het scrog netjes opgehangen op een hoogte van circa 35 cm boven de rand van de 7 liter pot die erin komt te staan

 

En ben aan de inblaas begonnen hen um op zolder geïnstalleerd en in de hoeken de 127 diameter slangen naar beneden laten komen dat de lucht in vier hoeken word geblazen maar heb het niet af kunnen maken omdat de spullen op waren

 

De inblaas word geregeld met een aparte simpele fancontrollwr ( kan je de ventilator alleen van 0% tot 100% instellen)

 

Hoop iedereen voldoende geïnformeerd te hebben, einde is in zicht dus ben zelf al heel blij met het reseltaat omdat het ook men eerste x dit format hok te bouwen

 

Als er kritiek of verbeteringspunt zijn of tips, laat maar horen !!!

 

Gr, sjonni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt toch ook gewoon de afzuiger en inblaas op dezelfde frequentieregelaar zetten? Of gaat dat niet goed?

M.i. Worden ze dan gelijkertijd geregeld.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat zomaar eens wat te loeren hier. Wat ik alleen niet meer terug kan vinden die slang die je door de wand gemaakt had voor een later drooghok.... heb je die gewoon los hangen zodat er via onderdruk in je hok de lucht uit het drooghok naar je groei hok gezogen word?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel mooi hok,ben benieuwd naar de vorderingen en de eerste ronde :)

Ga 'm zeker volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's knap dat je het gaat volgen.

Post is van vorig jaar en de Topic Opener is al sinds december niet meer online geweest.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja vind dit ook wel een leuke

 

haal je zowel je frisse lucht en je afval lucht uit dat grote raam?

 

das ook wel interessant om te zien hoe je dat gefixt hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol sorry niet echt op datum gelet haha,beetje wazig deze nacht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...