Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mitsz van der Kamp

Hoe Leef Je Normaal Met Cannabis En De Wet In 1 Huis...

Recommended Posts

Prachtig kerel! Heb t gekeken, top!

 

Petje af;)

 

Staan er mooi bij trouwens; ) inmiddels al geoogst denk?

 

Succes voor de rest;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik herken wel veel van jouw verhaal in mijn eigen situatie.

Ik heb ook asperger en gebruik/kweek medicinaal,en ik heb ook de juten over de vloer gehad omdat iemand had gebeld :thumbsdown:

4 november was mijn 2 jaar voorwaardelijk afgelopen,ik heb alleen geen zin in weer juten over de vloer voor niks.

Zelf vonden ze het amper de moeite en hebben daarom ook geen ontruimingsploeg gebeld,ik moest ze zelf omleggen :cry

ik ga het hoe dan ook gewoon weer doen,omdat ik niets fout deed en of doe.

Daarbij in acht neming van de wetten,en tussentijds een politieke strijd aangaan voor een beter beleid.

Ik weiger om vergiftigd te worden door medicatie,ik weiger te betalen voor mijn eigen ondergang.

 

Dat wens ik voor iedereen,jong,oud,dik of dun.

Recht tot zelfbeschikking!

 

Blij toe dat mensen zoals Mitz opstaan en zeggen waar het nou eigenlijk om gaat.

Edited by Collie Weed
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

tof filmpje mitsz!

 

mitsz word ook wel de karper/aas goeroe genoemd,

al ben ik niet meer zo actief met het karper vissen, heb ik langs de waterkant altijd veel positieve verhalen gehoord over mitsz!

ik snap nu waaroom, omdat het eeen ongelofelijke sympathieke kerel is :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks.

 

jongens, ik heb er geen spijt van. Ik hoop zo een bijdrage te leveren aan de bevrijding van cannabis.

 

Maar dan op een ontspannen manier. Voed je naasten op zou ik zeggen :D

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat je er zo open over bent maar ben je niet bang dat ze binnenkort

weer op de stoep staan nu je "bekend" bent bij Politie en O.M. door die eerdere inval?

 

En 5 planten is idd ruk om te verdelen, werk zelf met 4 stuks, 9 zou perfect zijn (maar durf ik niet aan)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee iki ben niet bang. Balen zal ik wel.

Ik ga gewoon door met wat ik doe. De zon zal echt wel opkomen morgen...

 

Leuk dat je dat zegt. Ik had er altijd 9.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorbeeld geval, gave video ook!

 

Hoop dat je genoeg hebt aan 1 oogst per jaar;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

vorige week: , heel in den stille zaten Jackie, rudolf en ondergetekende in gesprek met een kamerlid.

de insteek van het gesprek: medicinale thuisteelt uit het strafrecht.

Ook jou naam kwam op tafel- alles in het nette hoor :likken:

De intentie is uitgeproken om te zorgen dat dit gesprek gevolgen gaat hebben in Den Haag.

Houd Moed, Mitsz, er zijn er meerdere met jouw belangen as you know.

de urgentie is te groot!!!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh we gaan naar Den Haag. Leuk... Ik zei toch dat 't langzaam de goede kant op ging. :)

 

Ik maak me niet zo druk om dit weetje. Dit gaat wel lukken.

k zou het wel leuk vinden als er nog wat "uit de kas" zouden komen.

 

Dat zou de boel bespoedigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en laat dit nu psies 1 van de vragen zijn van het kamerlid:

trommel zoveel mogelijk "gevallen" op die dit probleem in kaart brengen en op de kaart zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

slechte zaak dat we nu moeten gaan lobbyen :P

en het op medicinaal moeten gooien, wie gaat er zo bepalen of ik medisch gezien in aanmerking kom?

 

thuis kweek (niet bedrijfsmatig) moet uit het strafrecht,

 

en de enigste reden zou moeten zijn: de criminele markt de kop in drukken..

 

het is en blijft hypocriet dat er shops mogen verkopen maar de aanvoer verboden is...

 

(we hebben een coffeshop beleid dat niet werkt, en daar zouden we alle aandacht op moeten richten)

 

elke blower is in mijn ogen een "speciaal geval" aangezien we als eindgebruiker afhankelijk van de shop nu de ellende op ons bord krijgen vanwege dit achterlijke beleid (dmv slechtere kwaliteit/hogere prijs)

 

dat we het nu op medelijden moeten gaan gooien vind ik triest,

 

(en we weten hoe dat in de US ging... waar je een wietdokter kan betalen voor een diagnose met bijbehorend recept, daar is nogal misbruik van gemaakt en sloeg helemaal nergens meer op, iedereen met een paar tientjes kon een dokters recept krijgen waarop staat dat je wiet nodig zou hebben voor een gluaccoom of ander verzonne kwaaltje)

 

 

laat de kwekers kweken

en de patienten, patient zijn en bezig houden met herstel

 

dan kunnen de mensen die het medisch nodig achten het gewoon kopen in de shop of appotheek

waar ze voor bedoeld zijn.

 

 

maargoed, ik heb geen hoge verwachtingen.. verandering gaat echt niet vanuit de kamer komen..

in deze schijn-democratie

 

 

(sorry voor deze lompe reactie, ik voel me als recreatieve hobbyist nogal gepasseerd)

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

en waarom voel jij je gepasseerd?

zou het kunnen zijn dat er na het breken van de lans

het marginale verschil wordt bloot gelegd tussen het

recht op zelfbeschikking tussen een gezond en een ziek mens?

 

dus, ja, dit vind ik vrij lomp wat je zegt

een doodzieke mensen die met hun tronie in de krant komen

omdat zij hun plkantjes willen houden

 

versus anonieme recreanten die (zeer begrijpelijk) niet uit de schemer willen treden.

Wie heeft er medische urgentie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mensen stellen mij veel vragen over mijn succesvolle afloop met justitie. Kijk maar gewoon...

 

 

Je logica en gevoel voor humor spreekt mij aan.

Chapeau .... tiphat.gif

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk filmpje, alleen waar ik mijn mening over wil vellen is het volgende Mitz.

 

Je predikt dat men "gewoon" die 5 planten moet neerzetten en daarover ben ik het met je eens, maar jij hebt weliswaar een voordeelpositie

in de maatschappij vanwege je gezondheid om met rust gelaten te worden.

Iemand die zich maar zo beroept medicinaal of voor eigen gebruik te kweken kan er minder goed vanaf komen.

Ik bewonder je enthousiasme enorm.

 

Eenieder die deze man of andere mensen met gezondheidsklachten moet verraden zodat haar of zijn medicijn hem kan worden is het bestaan onwaardig.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk filmpje, alleen waar ik mijn mening over wil vellen is het volgende Mitz.

 

Je predikt dat men "gewoon" die 5 planten moet neerzetten en daarover ben ik het met je eens, maar jij hebt weliswaar een voordeelpositie

in de maatschappij vanwege je gezondheid om met rust gelaten te worden.

Iemand die zich maar zo beroept medicinaal of voor eigen gebruik te kweken kan er minder goed vanaf komen.

Ik bewonder je enthousiasme enorm.

 

Eenieder die deze man of andere mensen met gezondheidsklachten moet verraden zodat haar of zijn medicijn hem kan worden is het bestaan onwaardig.

 

Beste Hack,

 

als ik jouw system even aan mag pakken, wil ik graag iets delen met je.

 

Het is geen leuk filmpje. Dit gaat over bittere noodzaak. Ik hoop dat je dat in overweging neemt.

Ik heb geen voordeelpositie...

 

groetjes Mitsz:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met voordeelpositie bedoel ik een voordeelspositie om cannabis "gedoogd" te mogen kweken zonder er last mee te krijgen.

 

In feite heb jij dus voor jouw doelen een voordeelpositie. Als ik jouw buurman ben en ik doe precies hetzelfde dan wijzen ze naar jou met het vingertje

en dan weer naar mij dat ik het niet mag doen want ik mankeer niks. En op me op zo'n moment te beroepen op kwaaltjes waar ik het allemaal wel niet voor nodig zou hebben zonder dat ik dat kan onderbouwen en beargumenteren met medische documenten ga ik heel snel op de schop.

Jij hoeft ze alleen maar de hele rits medische documenten onder hun neus te schuiven en ze staan afgedropen weer buiten.

 

Als je dus zeker van je zaak wilt zijn dat je met rust gelaten word zal je haast wel wat moeten mankeren. Zo is het nu eenmaal.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier heb ik ven over moeten nadenken Hack.

 

Je laat zien niet erg goed gekeken te hebben naar t filmpje. Dat "gedoogde" zie ik niet zo.

Ik heb gewoon de politie gebeld om te vragen hoe het met de regels zit.

 

Dat kun jij ook.

 

Ik zit mezelf hier niet te verrijken.

 

groetjes Mitsz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hetzelfde gedaan een jaar of 5 geleden,

officieus gedoog,

En dat ga je echt niet doen als je financieel gewin hebt met de cannabis verkoop oid.

Misschien is dat juist wel gedaan om jezelf te kunnen verzekeren van je medicijn?

Dus voordeelpositie?

Zou je willen ruillen dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantarium vrijuit in growshopzaak – recht thuiskweker ook eindelijk erkend!

 

Plantarium-Nijmegen-140x110.jpg

Een smadelijke nederlaag voor justitie en haar growshopwet: de rechtbank Gelderland heeft eigenaar Ed Gerritsen volledig vrijgesproken. Omdat hij zich met zijn growshop uitsluitend op de kleine thuiskwekers richt – net als RollingStoned dus doet – wordt hij niet veroordeeld wegens overtreding van de Opiumwet. En dat is een belangrijke overwinning, voor ons allemaal!

Inval in verband met growshopwet

 

11402319_1092358940778887_1141859158969931081_o-720x480.jpg

De cannabisvlag kan uit bij Plantarium Nijmegen!

 

De uitspraak donderdag van de rechtbank Gelderland is dus fantastisch nieuws voor alle cannabisbedrijven – growshops, zadenbedrijven, voeding- en lichtproducten et cetera – die zich op de markt van de kleine, vredelievende thuiskweker richten die niet meer dan 5 planten kweekt. En voor de vredelievende hobbykwekers zelf natuurlijk, want ook die zijn soms al lastiggevallen door de politie die ze met de sinds 1 maart geldende growshopwet om de oren wappert.

De politie viel op 26 mei 2015 Plantarium in Nijmegen binnen en nam de halve inventaris in beslag, waaronder zaden – verpakt per drie en vijf stuks – en 800 grinders, die door de dienders als “knipmachines” werden aangemerkt. De officier van justitie eiste op 5 november een onvoorwaardelijke gevangenisstraf van drie maanden. Eigenaar Ed Gerritsen was het daar pertinent mee oneens en betoogde in een prachtig laatste woord dat hij zich uitsluitend richt op de kleine thuiskweker en niets met de ‘grootschalige hennepteelt’ van doen heeft waar in de growshopwet over gesproken wordt. “Wij strijden met onze winkel voor het recht om kleinschalig iets te kweken wat ik ook mag kopen in de coffeeshop. (…) De afgelopen maanden heb ik mij suf gepiekerd, me opnieuw verdiept in de debatten, wetgeving en aanwijzingen. Ik kan maar tot één conclusie komen: ik heb op geen enkel moment de wet overtreden. En bij gedegen onderzoek zou naar mijn mening ook justitie tot deze conclusie zijn gekomen.”

Rechtbank veegt vloer aan met Openbaar Ministerie

 

 

eg.jpg

Ed Gerritsen heeft met zijn vurige pleidooi voor het recht op kleinschalige thuisteelt van max 5 wietplanten gehoor gevonden bij de rechtbank

 

En kijk aan, de rechter geeft Gerritsen donderdag gelijk. Volledige vrijspraak dus voor Plantarium en een vonnis dat wellicht eindelijk ook eens het recht van de thuiskweker die niet meer dan 5 planten teelt vastlegt in de jurisprudentie. We citeren de rechtbank Gelderland over deze zaak:

“De eigenaar verklaarde alleen goederen aan de medicinale gebruiker en de kleinschalige hobbykwekers te hebben verkocht. Volgens hem zijn de in beslag genomen goederen alleen geschikt voor maximaal 5 planten. Uit zijn administratie blijkt niet dat hij deze producten in grote hoeveelheden verkocht. Volgens de officier van justitie worden goederen die Plantarium verkoopt vaak in wietkwekerijen gebruikt. De officier van justitie was – mede gelet op de combinatie van goederen die zijn aangetroffen – wel bewezen dat de goederen een strafbare bestemming hadden. Volgens de officier van justitie was ook bewezen dat de winkeleigenaar hiervan wetenschap had, nu hij door middel van een brief op de hoogte is gesteld van het feit dat de situatie in zijn winkel strafbaar was. De officier van justitie had daarom een celstraf van 3 maanden geëist voor overtreding van artikel 11a van de Opiumwet.

De rechtbank spreekt de Nijmegenaar vrij, omdat hij onderbouwd heeft betoogd dat zijn winkel zich richt op de medicinale gebruiker en de hobbyteler die maximaal 5 hennepplanten heeft. Tegenover deze onderbouwde verklaring van de man is door het Openbaar Ministerie niets gesteld dat deze verklaring betwist. Bovendien schoot het onderzoek in deze zaak volgens de rechtbank op een aantal punten tekort.”

De volledige uitspraak van de rechtbank vind je HIER

Recht zegeviert

 

Bij Plantarium is men uiteraard dolblij met de uitspraak. Op hun Facebook reageren ze zo: “Het recht heeft gezegevierd! Volledige vrijspraak op alle onderdelen!!”

Mooi hè? Ook namens RollingStoned van harte gefeliciteerd met deze voor alle cannabisliefhebbers zo belangrijke overwinning simple-smile.png

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...