Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Boefje030

Stek Per Watt./stek Per M2

Recommended Posts

Normaal gezien ben ik zelf verzorgend kwa stekken betreft, alleen nou zit ik te denken om het op te schalen zodat ik genoeeeeg keus voor mezelf heb zeg maar.

 

Iedereen praat altijd over gram per watt en gram per m2. Ikzelf kan ook redelijk goed inschatten hoeveel gram ik van een te bouwen hok ga halen.

 

Maar aangezien ik nooit "professioneel" stekken gemaakt heb vraag ik me af wie hier ervaring mee heeft en hoeveel je per m2 of per watt ongeveer haalt. Wel logisch dat het rendabeler is dan toppen anders zouden de commerciële gasten het niet doen.

 

Niet dat ik kweek ofzo maar ik ben naar alles nieuwsgierig.

 

Edit. Ik bedoel aantal stekken per week.

Edited by Boefje030

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oja vergeet erbij te zeggen maar neem aan dat je dat bedoeld.

 

Per week

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan wel in een 18 liter pot met voldoende licht

En moeders moet je wel vertroetelen en niet zoals je schoonmoeder......

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als iedereen overstapt op stekken dan zijn er straks geen tuinders meer om al die stekken af te bloeien

Edited by Rodja
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb van 7 planten in de groei ruim 100 stekken getrokken, en die moeders staan nu af te bloeien.

2 propagators vol stekken, samen onder 1 tcl 2x55w armatuurtje.

Al had ik die moeders onder 18/6 laten staan onder 600w had ik met een week of 2 waarschijnlijk weer zoveel materiaal gehad...

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke lampen gebruiken jullie voor de moeders?

 

door dat stekkendrama van de afgelopen tijd heb ook ik besloten om maar wat s5 moedertjes apart te zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt eraan hoeveel je nodig hebt. Maar met tl of tneon kom je al een heel eind hoor.

 

Meestal hpi/hps hier gewoon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het stroomverbruik geen issue is zou ik de mamas lekker onder hps of hpi zetten.. maar een paar flinke spaarlampen, tls of leds zijn ook een prima optie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als iedereen overstapt op stekken dan zijn er straks geen tuinders meer om al die stekken af te bloeien

Zo te lezen staat er weer een vacature open! :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal gezien ben ik zelf verzorgend kwa stekken betreft, alleen nou zit ik te denken om het op te schalen zodat ik genoeeeeg keus voor mezelf heb zeg maar.

 

Iedereen praat altijd over gram per watt en gram per m2. Ikzelf kan ook redelijk goed inschatten hoeveel gram ik van een te bouwen hok ga halen.

 

Maar aangezien ik nooit "professioneel" stekken gemaakt heb vraag ik me af wie hier ervaring mee heeft en hoeveel je per m2 of per watt ongeveer haalt. Wel logisch dat het rendabeler is dan toppen anders zouden de commerciële gasten het niet doen.

 

Niet dat ik kweek ofzo maar ik ben naar alles nieuwsgierig.

 

Edit. Ik bedoel aantal stekken per week.

 

400w hps - 1 m2

 

6 Volgroeide moeders

 

+-50 meloenpeer plantjes per week.

 

Waarom hps?

 

Iets meer strek, beter te snijden/knippen...

 

Of het rendabeler is als vruchten waag ik te betwijfelen. Er gaat een hoop tijd in stekjes zitten, helemaal op meerdere m2.

 

Ook nog van die lastige klanten die jou meloenpeer stekjes omzeep helpen en jou er de schuld van geven dat ze het niet doen.Lastig gevallen worden voor 12 stekjes. Dozen heen en weer sjouwen. Nee doe mij die vruchten maar...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voordelen stekkenboer: minder licht nodig als een wietboer,geen last van de geur van bloeiende toppen. Nadelen:bewerkelijker als een bloeihok, veel gesleep met dozen.Bedenk ook dat wanneer je levert aan vaste tussenhandelaren en er wordt er eentje in de gaten gehouden/gesnaaid wordt ook jij aangemerkt als lid van de criminele organisatie..bij de growshop van me maatje werd het personeel en de stekkenboeren opgelaaien en als zgn criminele organisatie aangemerkt. naar mijn idee verdien je om en nabij hetzelfde op jaarbasis maar loop je als stekkenboer meer risico

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is een tijdje terug hier in de buurt een hele grote gepakt, met volgens mij 600 moeders en 20k+ stekken.

Die ging idd 2,5 jaar op staatsvakantie, ook met deelname aan criminele organisatie en witwassen op het lijstje...

 

Maar dan praat je wel over een uiterst professionele kwekerij met dito distributienetwerk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voordelen stekkenboer: minder licht nodig als een wietboer,geen last van de geur van bloeiende toppen. Nadelen:bewerkelijker als een bloeihok, veel gesleep met dozen.Bedenk ook dat wanneer je levert aan vaste tussenhandelaren en er wordt er eentje in de gaten gehouden/gesnaaid wordt ook jij aangemerkt als lid van de criminele organisatie..bij de growshop van me maatje werd het personeel en de stekkenboeren opgelaaien en als zgn criminele organisatie aangemerkt. naar mijn idee verdien je om en nabij hetzelfde op jaarbasis maar loop je als stekkenboer meer risico

Als je levert aan meerdere afnemers en steeds onaangekondigd bij hen op de stoep staat spreid je het risico. Als je er serieus werk van maakt valt er vele malen meer te verdienen aan stekkenhandel, daar kan je niet tegen kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stekkenhandel is linker, elke stek met worteltje is een plant (x30gr).. en je hebt er nogal wat staan als stekkenboer

meer werk, heel veel meer werk ook

 

nog niet opgemerkt: meegebracht ongedierte door je klanten waardoor je de helft van je mamma's kwijt raakt

 

@boefje

een TL of PLL klein hokje is zat voor mamma's, onder HPS loop je de kans dat het je helemaal voorbij loopt (deed het mij hier wel met 250W in een DR60).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dilago ik wacht oo je uitleg ^^ ??

Eén gewortelde stek brengt je gemiddeld 3 euro op en stekken wortelen binnen twee weken en je kan er wel honderd kwijt onder 2 x 18watt tl.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol, geen werk? Er is werk genoeg! Stekkenboeren worden overal gezocht! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...