Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Cabis

Één Moeder, Één Led, Genoeg Voor Stekkenpret?

Recommended Posts

Zes voor de volgende ronde, vier stand-by

De onderste bladeren zijn helemaal leeggezogen om wortels te kunnen maken. De dame linksonder heeft er al zin in. De stand-by links onder was ook een goede kandidaat geweest.

gallery_17791_18564_1305436.jpg

 

De moeders. LSD is overheersend, de SP wordt letterlijk in een linker bovenhoekje gedrukt.

gallery_17791_18564_1486687.jpg

 

Moeders in leven houden, reveggen, stekken trekken onder LED is dus geen probleem. Ze strekken niet en ontwikkelen zich goed, dat laat zich weer terugzien in het aanslaan van alle stekken.

 

De moeders hou ik tevreden met vismix, pierenpoep, bacto en af en toe wat groei voeding. Aan bladvoeding doe ik niet, waarom zou ik.

 

Een aantal keren heb ik condens in de tent gehad. Het water liep langs de wanden in de tent naar beneden. De passieve afzuiging van de bloeitent werkte niet omdat er op een paar momenten overdruk was in de bloeitent. Leverde verder geen probleem op

 

De temperatuur overdracht van de moeder tent naar de bloeitent was niet noemenswaardig. Te passieve aanzuiging dus de moedertent krijgt een kleine afzuig fan.

 

De temperaturen in de moeder tent zitten tussen de 23/27 en de RLv tussen de 60-80.

Temperatuur van de potten ligt rond de 24 graden.

 

Zodra er wortels uit de potjes groeien verhuizen ze en krijgen dan meer ruimte om voor te groeien onder 3000K, 6500K en ver rood.

 

 

Cabis.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit.

 

Heb je in de moeder tent geen last dat de lichtverdeling niet helemaal uniform lijkt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is ook niet uniform, daarvoor hangt de LED te dicht op de plant.

Één moeder in deze 60x60 tent zou ook beter zijn.

 

Ik denk wel dat als je 1 plant in 'main lining' onder 1x 3000K zet dat ook wel eens wat zou kunnen worden.

 

8-headed-cannabis-side-nugbuckets.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De laatste update.

 

De stekken zijn inmiddels plantjes geworden en een aantal zullen eerdaags verder gaan. Het gehele traject, van zaad naar moeder naar stekken naar gewortelde plantjes is zonder noemenswaardige problemen verlopen.

 

De afsluitende foto's:

 

50Watt LED, meer dan genoeg voor moeders én stekken:

gallery_17791_18564_74667.jpg

 

gallery_17791_18564_973531.jpg

 

gallery_17791_18564_1126774.jpg

 

gallery_17791_18564_1010699.jpg

 

De moeder, kort na een LST sessie:

gallery_17791_18564_1056454.jpg

 

Iedereen bedankt voor de reacties en tot een volgend verslag.

 

Keep them growing!

 

Cabis.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had nog een Indica pakket liggen met feminized zaden en start met LSD van Barneys Farm als moeder.

 

Erg interessant topic, en mooi met al die foto's!

 

Vraagje: Ik verkeerde altijd in de veronderstelling dat je geen goede moederplant kan maken van feminized zaden.

Kun je daar iets meer over vertellen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel valt er niet over te zeggen. Ik heb gewoon uit fem. zaad een plant opgekweekt waarvan ik stekken heb genomen. Moeder is een beetje groot woord omdat ze slechts éénmaal stekken mocht leveren.

 

Het is de meest saaie kweek geweest die ik tot heden gedraaid heb. Er is een verslag op een ander forum. De opbrengst was een nieuw record voor me.

 

De volgende ronde doe ik het weer zo. Zaadje, Moeder, Stekken en wederom fem. zaad, alleen een andere soort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje: Ik verkeerde altijd in de veronderstelling dat je geen goede moederplant kan maken van feminized zaden.

Er word inderdaad een enorme hoop bullshit verteld over fem zaad.

 

Ik doe zelf eerst een rondje met (fem) zaad planten. De ronde daarop doe ik dan met stekken van de plant die me in die eerste ronde het beste beviel. Heb ik toch nog iets van een selectie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...