Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rodja

36 Haasjes In Een Kampeertent

Recommended Posts

Ziet er mooi uit! Wat de gaatjes in je bladeren zijn weet ik niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaatjes in blad is van of water/bestrijdingsmiddel of omdat ze bij vervoer/handlen niet zo netjes behandeld zijn.

 

Lijkt mij in ieder geval geen vraat schade alhoewel.. zijn dat geen bobbeltjes in het blad op de laatste foto tegen bovenkant aan, dat blad?

Lijken net eitjes in het blad, ik heb in verleden ook wel eens een *&%?? gehad, hang in ieder geval een strip op op pothoogte tussen de potten zo weet je meestal al snel wat er speelt, vaak zetten ze, als het etters zijn, zich af in toplaag medium en duurt het misschien te lang voordat je doorhebt wat er mogelijk speelt als je de strip te hoog hangt in begin.

 

Waarom ik denk dat dit een s5 is: plantopbouw, de zijtakken staan verticaal zowat op de stam en er is een bepaald patroon in internode opbouw wat anders is dan bij de Amnees stek die in de rondte gaat (al heb ik al jaren geen stekken meer in huis gehaald en baseer ik mij op verslagen online), de 9wk AMG die ik had staan was een stuk compacter en ik vond het niet echt wat, geef mij maar een s5 (al ga ik zeker nog met de AMG aan de slag). De 12wk AMG was meer sativa achtig maar had in de verste verte niets vd topopbouw vd s5.

Waren geen toprondjes overigens, Amnees is best tricky voor mij waar het met de s5 gewoon me ding doen is (ze kan alles hebben).

 

Maar.. 1 ding onderscheid de s5 wel van de Amnees.. geur van het groen, een s5 mini stek ruikt net zo sterk als een bloeiende s5 en met Amnees is dat bij beroering bladgroen van een kleintje toch een stuk minder, s5 meurt echt.

Edited by lostchild
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het moederhokje

 

gallery_42960_18550_943482.jpg

 

Er komt later meer licht boven

Edited by Rodja
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een mooi plekje stinkerd. Als je zelf gaat douchen zet je dan de moeders in de keuken? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik douche nooit :likken:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(althans, niet hier ;) )

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij heeft ome lostchild weer eens gelijk

 

gallery_42960_18550_2098829.jpg

 

deze bladvorm herken ik van m'n S5 run, ook de (idd vrij scherpe) geur in dit stadium komt overeen met toen

 

godzijdank heb ik wat moedertjes apart gezet...

vanaf nu een leven lang gratis S5 stekken :punk:

daar droomt iedereen toch van?

:D

Edited by Rodja
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ze wat groter zijn is het eerder de plantopbouw (specifiek hoe de zijtakken vanaf de stam groeien) wat haar weggeeft, dat doet een Amnees niet snel namelijk.

 

Mij is de s5 in de schoot geworpen en wou ze 1st niet hebben (geen haze man).

Maak nu maar een mamma zei de gulle gever (oefen mijn steenblok methode wat ik sindsdien ook niet meer laat)en nu 7jr later is ze er nog steeds :hug:

Zuinig op zijn als je eenmaal de 'echte' in huis hebt en hopen dat je niet de 8wk'er hebt maar de netjes 67dgn vol makende, die biedt beste van alles :innocent:

Ik had beiden in begin maar somehow is de 8wk'er dood gegaan (of verkeerd gelabeld ooit na stekken :likken: ) maar ik mis die pheno niet.

Ze is ideaal als stekplant, zet snel wortel, houterig stammetje of net 'vers' maakt niet zoveel uit (zeg dag of 3).

 

Vooral de geur vd wiet maar ook met roken (net of je zwarte hash aan het roken bent soms) is voor mij perfect, in de CS vindt ik over algemeen alleen een 8wk'er terug :thumbsdown:

Die heeft de geur wel buiten de joint maar vd wiet zelf blijft niks over of je moet meteen een tientje in je joint gooien waar de 67dgn je je joint amper op krijgt (zuinig gedraaid).

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eind week 1 - 12/12

Temp 30 graden, afzuiger kan harder, die staat nu op 40%, maar moet dan wat verzinnen tegen het lawaai. Als de planten straks meer verdampen zal 40% genoeg zijn voor een nette temperatuur.

EC 1.6, iets te hoog, kutcocos van atami is flink voorbemest. Volgende voedingsbeurt ga ik lager zitten zodat ze die buffer eerst leegtrekken

 

gallery_42960_18550_209972.jpg

 

gallery_42960_18550_1162739.jpg

Edited by Rodja
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je geeft ze heerlijk de ruimte.

mooie plant opbouw, takken zien er lekker stevig uit.

 

ga je de hele ronde trouwens alleen A en B gebruiken of nog boosters?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb aptus liggen, maar als ik dat gebruik gaat m'n vat na 2 dagen stinken als een beer.

 

daarnaast, ik heb van meerdere ervaren kwekers gehoord / gelezen dat ze met amnees precies hetzelfde (rond de 600 g per lamp/per m2) bleven draaien toen ze stopten met aptus toevoegingen.

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar net als ph donner gebruikte wel ripen toch? is toch ook een soort pk booster?

ga je alleen A en B gebruiken of nog iets daarnaast?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1x per week wat Calmag, verder niks... wat dat betreft luister ik maar al te graag naar de slogan van hypro: alles zit er al in :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk je dat ze wel goed hard worden dan? normaal pak je een pk booster toch om de verhouding te veranderen. minder N meer P en K?

of ga je dan verder in de bloei minder A en meer B geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minder N zou ik best willen, maar P boost zit ook extra N in

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar de verhuiding veranderd toch, waar door je minder N in je vat hebt?

 

denk dat aptus dat niet voor de lol heeft gedaan en dat N erbij hoort. In de K boost zit ook 5%N in.

vraag me af waarom dat is eigenlijk.

 

camg zou ik gwn iedere week goeie dosis van meegeven. te veel kan van beide ca en mg kan toch geen kwaad. beter dan strakt tekorten krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of ik ben gewoon zo'n luie hond die absoluut geen zin heeft om fluf te knippen :P

Edited by Rodja
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

90% is lui hier op het forum maar toch om één of andere reden willen ze veel tijd steken in fluf knippen door er 100 op een meter te zetten :thumbsdown:

 

zero fluf tolerance :likken:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jongens het is weer bijna december, dus heb een mooi cadeautje voor de S5 moeders gekocht.

 

gallery_42960_18550_1285826.jpg

 

gallery_42960_18550_861716.jpg

250W - de bulb is een greenpower 400W

 

Ze zijn aardig gestrekt door 1 week onder tl licht van 18w. Wel heeft 1 plant onderaan 4 mooie nieuwe groeischeuten. Als die wat groter zijn knip ik de bovenkant eraf. De rest kijk ik nog even aan maar die gaan waarschijnlijk de kliko in.

 

Alleen vraag ik me af of ik met 250W aan genoeg stekken voor de volgende run kan komen, dan heb ik er ongeveer 50 nodig. Het liefst allemaal in 1 keer zodat ze allemaal even groot zijn.

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit Rodja, hoeveel ruimte hebben de planten per lamp?

 

Ik heb zelf mijn moeders onder 600 watt, het is even aanzien hoe snel ze groeien onder 250watt. Stekken kan je haast niet vroeg genoeg mee beginnen voor te bereiden. Voordat je er 50 hebt die geworteld zijn ben je wel even bezig en ze kunnen nog wel 2 weken overleven in 0,5literpotten.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

op de foto zie je een tentframe van 1m x 1m

 

dus dit is alleen voldoende om de genetica in leven te houden?

is op zich ook geen ramp, maar dit betekent dus weer dat ik een aparte stekkenlocatie moet zoeken :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel lekker dat je het nu red met 4x600 icm een 1500 afzuiger. je gebruikt dus alleen een passieve inlaat, wat voor diameter gebruik je voor inlaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super dikke set up. Mooie ruime tent en ook nog een moeder hokkie erbij, lekker bezig! :) Ik vindt het knap dat je jezelf nog inhoud met 4 x 600watt. Als ik zo'n tent had gehad dan zou ik het niet kunnen laten om hem helemaal vol te knalle haha ;)

 

Ga je heel de ronde vanaf boven bewateren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

op de foto zie je een tentframe van 1m x 1m

Ik bedoel hoeveel ruimte hebben de Amnezen in het groeihok per lamp?

dus dit is alleen voldoende om de genetica in leven te houden?

is op zich ook geen ramp, maar dit betekent dus weer dat ik een aparte stekkenlocatie moet zoeken :D

Voor de moeders kan dit wel, maar voordat je er 50 stekken van snijden ben je even verder. De stekken kan je in een aparte kast zetten onder tl te wortelen, daar heb je niet zoveel ruimte voor nodig. Aan twee of drie grote propegators heb je genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...