Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rodja

36 Haasjes In Een Kampeertent

Recommended Posts

gallery_42960_18550_1141173.jpg

 

140x $5 stekjes onder 2x36 watt (praxis basic TL)

-Op eazy plugs

-Rhizopon AA stekpoeder

-ph 6 geen extra ec

 

Ze staan nu 11 dagen, 20 stuks zijn zichtbaar geworteld. Duurt best lang maar ik denk dat de rest snel meekomt, alles leeft nog en oogt fris.

Had ze misschien eerder lang moeten luchten want met zo'n hoge lv continu doen die luie krengen minder moeite om te wortelen.

 

Zaken doen met de stekkenmaffia gaat meestal sneller, maar dit is veel leuker om te doen en tis nog goedkoper ook.

Edited by Rodja
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh ja en om terug te komen op bovenstaand kweekverslag: heb vandaag m'n bluelab ec meter geijkt... hij geeft zeker 0.2 te hoog aan dus deze ronde is op een wel erg lage ec gedraaid.

 

Koop nooit zo'n bluelab ec pen want het zijn KUTdingen. Hij kan alleen automatisch ijken en als de afwijking te groot is dan herkent ie de ijkvloeistof niet als ijkvloeistof en geeft ie steeds een error.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die stekken zien er mooi uit en zo raar is dat niet dat ze nog niet allemaal geworteld zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken zien er goed uit, elf dagen is nog niet zo lang, komt wel goed.

 

Nmm heb je teveel blad laten zitten, vooral de linkerbak staat echt bomvol, er staan veel stekkies die helemaal overschaduwd worden. 2x36w is niet veel licht, ik gebruik het dubbele. Heb je er een verwarmingsmatje onder liggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanwege doorstekken duurt wortelen hier iets langer nu maar, net bezig met nieuwe mamma, had ik na 8dgn wortels.

Deze keer heb ik eens niet het blad weggehaald wat ik normaliter wel zoveel mogelijk doe (heb 3x gehad hele propagator verrot, damp off)

Geen verwarmingsmatje, wel 2x 55W PLL erop en elke dag even goed luchten (1e 3dgn) door deksel er minuut of 10 vanaf te hebben.

 

Derde dag schuifjes propagator iets open en dagen erna steeds wat meer, alle schuifjes open?

Dan iets onder zijkant deksel zodat deksel iets omhoog komt en de lv naar +/- 70% daalt.

Pluggen (die na dag 5 al een dip hebben gehad) tot bijna droog laten trekken en dan een dip in water met dubbele wortelstimu, dag later heb ik dan de wortels uit de plug. 1e die wortelen zijn degene die aan de randen vd stektray staan, pluggen drogen daar ook snelste uit :search:

 

Leg je er een verwarmingsmatje onder dan moet het met 5dgn te doen zijn (mijn record).

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

0,75 gr de watt is gewoon goed Rodja daar mag je heel blij mee zijn :tu dat gelul over 1 op1 wordt ik echt moe van hier op het forum ze halen allemaal 1op1 maar hebben wel allemaal verschrikkelijke planten in hun tentjes staan ik denk dat 90% van alle 1op1 praatjesmakers allemaal groot praters zijn, maar goed je stekken zien er trouwens ook heel mooi groen uit ik wens je heel veel succes in je volgende ronde!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze x ga je all-inn zo te zien :D 140x$5 lekker hoor.

 

en een mooie score trouwens.

 

 

mvg mapitolover

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...