Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rodja

36 Haasjes In Een Kampeertent

Recommended Posts

600 watt bellicht effectief 1.2 meter

je zit dus goed rodja :)

gaat lekker hier :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ohja is 9 m2, dus dan zou het nog makkelijker moeten.

maar laten we zeggen je benut 6 m2 en 3 m2 laat je over om zelf te kunnen bewegen.

als je dan geen 600gr per 1.5 m2 haalt vind ik het gewoon slecht.

ph donner pakte geloof ik iets van 900gr van dat oppervlakte met 1 600 watter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder de dimluxen met nieuwe EL lampen gaat het helemaal goedkomen, wat er onder de andere 2 lampen vandaan gaat komen is een verassing.. die planten zijn gestrekter (wordt dus meer fluf onderaan) en de hoofdtoppen zijn minder dik.

 

Vergelijk de bovenste foto's maar met de onderste foto's. Je ziet het verschil.

 

Zolang we rond de 2 kg zitten ben ik allang blij, dan hoef ik tot de volgende oogst niet naar de cs :smoke:

Edited by Rodja

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH zijn Amnees vergelijken met de s5 lukt niet Teach, zijn 2 heel verschillende planten.

s5 is geen Amnesia, eerder een SSH die gezien de korte bloeitijd het heel netjes doet aan opbrengst maar nooit de clone only Amnees zal kunnen overstijgen want dat heeft ze gewoonweg niet in zich.

 

@Rodja

kersengeurtje..houwe zo!

als ik foto's zo zie zouden ze wel 1.6 mogen hebben (ik zou niet naar 1.8 gaan) maar dat hangt er vanaf of je nog gaat boosten met P&K?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok daar het je gelijk in, dat ie niet meer opbrengt dan een goede amnees.

Maar ik bedoel gr/w moet toch wel makkelijk haarbaar zijn op 1.5m2 met een 600 watter.

Ik bedoel hij heeft super mooie stekken, planten gaan goed, dus ik zou het raar vinden als ie dat niet haalt.

Ik vind ze er heel goed bij staan, vandaar dat ik van mening ben dat rodja dat makkelijk moet halen.

 

 

Geloof dat rodja de hele ronde alleen A&B gaat gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In week 6 en 7 toch maar een beetje PK erbij

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik maar denken dat jong is zo braaf die kweekt echt niet.

:/

Alleen jammer dat je filterstandaard niet reflecteerd :/ moeten ze nog wat op vinde !!:D

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit, wat heeft je van gedachten doen veranderen om toch pk er bij te gaan doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik maar denken dat jong is zo braaf die kweekt echt niet.

:/

Alleen jammer dat je filterstandaard niet reflecteerd :/ moeten ze nog wat op vinde !!:D

Zilver tape erop plakken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit.

Onder de dimluxen met nieuwe EL lampen gaat het helemaal goedkomen, wat er onder de andere 2 lampen vandaan gaat komen is een verassing.. die planten zijn gestrekter (wordt dus meer fluf onderaan) en de hoofdtoppen zijn minder dik.

Interessant, of je onder die Dimlux lampen een hogere score haalt als onder gewone zal me benieuwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de lampen (1 osram 1 philips) op de magneet vsa's hebben al 2 rondes gedraaid + dimluxen hebben nieuwe pia plus upgrade lampen + boost 660w ipv 600w, en ik heb natuurlijk de mooiste planten daaronder gezet... het verschil ligt dus ook aan andere dingen, maar een verschil in eindscore gaat sowieso een feit zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ouwe lampen en magnetische vsa's moet je ook 1:1 mee kunnen redden, ik heb mijn vorige ronde ook met ouwe zooi gedraaid en zat maar een fractie daaronder.

Ik heb volgens mij nieteens lampen meer met minder dan 4 a 5 rondes ervaring... het zou zomaar kunnen zijn dat de lampen die nu in de PP tent hangen al ruim de 6000 uur voorbij zijn, en de (magnetische) vsa's zijn zoinzo nog ouder, ik denk dat die er al een jaar of 4 op hebben zitten.

 

(Jaja I know, alles gaat eruit na deze ronde...)

 

Ik wil ook dimluxen! :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit, wat heeft je van gedachten doen veranderen om toch pk er bij te gaan doen?

ik vond nog klein flesje canna pk 13 14 in de keukenkast, als ik dat bijmeng bederft m'n vat niet

Edited by Rodja
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ouwe lampen en magnetische vsa's moet je ook 1:1 mee kunnen redden, ik heb mijn vorige ronde ook met ouwe zooi gedraaid en zat maar een fractie daaronder.

Ik heb volgens mij nieteens lampen meer met minder dan 4 a 5 rondes ervaring... het zou zomaar kunnen zijn dat de lampen die nu in de PP tent hangen al ruim de 6000 uur voorbij zijn, en de (magnetische) vsa's zijn zoinzo nog ouder, ik denk dat die er al een jaar of 4 op hebben zitten.

 

(Jaja I know, alles gaat eruit na deze ronde...)

 

Ik wil ook dimluxen! :)

Huh? Waarom wil je dan nog Dimluxen? Lijkt me nergens meer voor nodig als je zo draait. Meer lampen ophangen is dan rendabeler.

 

de lampen (1 osram 1 philips) op de magneet vsa's hebben al 2 rondes gedraaid + dimluxen hebben nieuwe pia plus upgrade lampen + boost 660w ipv 600w, en ik heb natuurlijk de mooiste planten daaronder gezet... het verschil ligt dus ook aan andere dingen, maar een verschil in eindscore gaat sowieso een feit zijn

Maar speelt de soort lamp ook een rol denk jij? Ik lees daar steeds nogal tegenstrijdige berichten over.

 

Als het niet uitmaakt denk ik er niet over om zo'n lamp te kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EVSA heeft een hoger rendement, houdt dit ook langer en is brandveiliger

 

magnetische VSA is voor kampers en broodkwekers :likken:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit, wat heeft je van gedachten doen veranderen om toch pk er bij te gaan doen?

ik vond nog klein flesje canna pk 13 14 in de keukenkast, als ik dat bijmeng bederft m'n vat niet

 

Ik kreeg altijd wel de indruk dat het toevoegen van PK 13/14 wel bijdraagde aan het aandikken van de toppen... placebo of werkelijkheid?! ik heb het altijd gebruikt dus geen vergelijkings materiaal. voor de kosten hoef je het niet te laten. de hoeveelheid die je hiervan nodig hebt valt wel mee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

EVSA heeft een hoger rendement, houdt dit ook langer

 

Even opgezocht

overhead dimlux: 30 watt en blijft stabiel.

overhead magneet: nieuw 80 watt, loopt op tot 120 watt en hoger bij langer gebruik.

 

Dat scheelt bij 4 lampen dus al gauw 50 euro electriciteit per draai.

 

Evsa op 660w boost verbruikt evenveel stroom als de vsa, maar je krijgt dan 60w licht cadeau. 4x60= 240w extra licht = 2 ons extra wiet per run :)

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies, rendement moet omhoog, en ik wil kunnen dimmen/boosten.

Ik wil daarom Dimlux Extreme evsa met 400v lampen, en Dimlux maxicontroller zodat ik van die stomme schakelkasten af ben.

Ik zit hier een beetje aan de max qua verantwoord stroomverbruik, wil ik meer lampen zal er eerst wat nieuwe bedrading getrokken moeten worden in/vanaf de meterkast, en ik moet daarvoor de verzegelingen verbreken. (En vind maar weer eens iemand met zo'n zegeltang)

De verdeling van de groepen over de fases is nogal onduidelijk, en de bedrading is minstens 40 jaar oud dus ik gebruik maximaal de helft vd 3680w die je normaal op 1 16a groep kunt trekken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik durf er niet eens een tweede lamp bij te hangen, ben dan al bang dat het opvalt kwa stroom verbruik, maar zie hier dus mensen met 4 LAMPEN. :o

Misschien dat ik te bang ben, maar haal er genoeg af om voor mijzelf te kunnen paffen met 1 600watje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...