Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
El capitano

Garlic Water

Recommended Posts

Hallo mensen, ik heb ongeveer 2/3 weken geleden de 5L versie garlic water 104 eurie geprobeerd inmiddels is hij op lijkt geen verbetering te geven. Dus bespaar de moeite en het geld mensen :)

 

 

Ciaoo

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de tip :specool

had er ook aan gedacht om het te halen, heb het gelaten omdat ik bang was voor knoflook wiet :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

normaal gezien zou spint op de geur en smaak van knoflook afknappen en verder zoeken.

maar de spint van 2015 zijn gemuteerde rotzakken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op 500 liter water is het zo op hoor ...

 

Heb het met het idee gekocht dat ik de spint mn deur uit wil hebben...

 

En jaa dragon iemand moet t proberen toch ? Eind nov verwacht ik dat t klaar is dus nog genoeg tijd om te spoelen mocht het zo zijn en bovendien zit ik op cocos

Share this post


Link to post
Share on other sites

met coco's hoef je je idd geen zorgen te maken paar keer spoelen en klaar

welke oplossing heb je nu? roofmijt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep roofmijt :D alleen duurd ongeceer 2 weken voordat ze echt actief worden...heb ze eerder erin gezet alleen konden ze toen nog niet overlopen omdat de bkaderen elkaar nog niet raakte..

Share this post


Link to post
Share on other sites

daarom zet ik altijd roofmijt als de dames elkaar raken anders lopen ze zich verloren met die kleine pootjes :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serieus .... ? Heb je voor 5 liter "garlic water " sjieke naam voor wat wij knoflook water noemen. 104 euro betaald ??? Damn denk dat k dan maar knoflook ga kweken als dat er voor betaald wordt..

Wij doen gewoon een 10 liter soep pan zooitje knoflook bollen erin en koken maar daar kan je allerlei middeltje s bij gooien .. denk aan scheutje spiritus beetje dreft of yuka neem olie , tea tree olie enz enz bespaart je iig hoop eurie s voor iets wat never zal werken als je al een flinke plaag hebt beestjes tegen beestjes heb je ook vaak niets aan als er al webben zijn te zien.

 

Dan zijn er vaak maar 2 keuze s afbreken of chemisch spuiten .. dat laatste is niet aan te raden maarja ligt aan de grote en bedoeling van je hok..

 

Hoor de moraal ridders alweer klagen maar ook zij gaan niet zomaar een paar honderd planten ruimen als het erop aankomt ..

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Same here...

 

aangegeven 1ml/liter water aangehouden ( niet de "shock" van 4ml/liter ) om preventief te gebruiken maar het heeft niets uitgehaald. Zijn middels rustig begonnen met inpakken van de torentjes op de toppen, her en der.

 

Heb ook roofmijten uitgezet in week 3, omgerekend 60 per m2,de stekken voor aanplant gedompeld in BAC pv en na een week nogmaals mee gespoten.

Ook nog op een gegeven moment gespoten met anti spint middel van Ecostyle.

 

Ze lopen nog net niet met de dames onder hun arm de deur uit maar het scheelt niet veel, Terminator spint.

 

 

Het spul stinkt beheurlijk, weet niet wat het verder doet met de geur van je eindprodukt. Ik heb 3 laatste waterbeurten met enkelt water, humic blast en enzymen gewaterd ( aarde ). Bijl moet er nog in...

 

Ik adviseer Garlic persoonlijk niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spint is gewoon lastig. De truc is eigenlijk om je planten heel goed in de gaten te houden en beginnen met bestrijden voordat er ubefhaupt spint is. Momenteel gebruik ik meerdere (biologische) middeltjes, om die etters buiten te houden.

 

Voor ze de pot in gaan worden ze gedompeld in een coktail van pvp+brimex. Daarna 2/3 keer per week spuiten met neemtonic, azamax wil ik ook nog wel eens gebruiken maar dat is iets op basis van neemolie, werkzame stof is azadirachtine, Rogis knoflook 1 keer per week mee tot 2 weken voor oogsten. na 2/3 weken voorgroei zet ik een leger roofmijt uit, Gaat meestal wel goed. Tja ... en chemisch... ben er ook geen voorstander van maar soms kan je niet anders. Mocht chemisch spuiten de enige optie zijn dan spuit ik vlak voordat de lampen uit gaan, de volgende dag wel ff naspuiten met schoon water om zoveel mogelijk residu weg te spoelen.

 

Maar alleen die knoflookshit gaat hem niet worden,

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Agent Orange..... die knoflookgasten lachen zich helemaal een rolberoerte... idd 5ltr ruim 100 euri's. 1 ltr 28 euri... maar ja kwekers zijn lui hè.... en idd je kan het makkelijk zelf brouwen, veel superhete pepers in het brouwsel schijnt ook goed te werken, net als bij mensen brandt het de bek uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op een ander forum las ik dat iemand Sambal gebruikt. Naar tschijnt houden ze daar ook niet van (en de plantjes evenmin).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen kan lachen over een dikke meier voor wat knoflookwater wat niet zou werken.

Ik gebruik het ook, maar geen probleem.

 

Maak altijd eerst goed schoon, dompel mijn ukjes in een oplossing.

1 keer per week een ml, per liter, en ze vinden je gewas niet meer aantrekkelijk om aan te vreten.

Als ik de dag na het beven van de knoflook, met mijn spuit, mijn middeltje spuit, raak ik alles goed,

 

Na week 6 geef ik het niet meer mee, maar laat een leger beesten los.

 

Knoflook zal ze niet doden.

 

Alle ouwe vrouwen middeltjes die je tegen alles tegenkomt, leuk en sommige werken, maar er zijn er zat gewoon klote, werkt niet.

Is voor de azijnvreters, degene die met dubbeltjes, ruggen willen maken.

 

Kijk, ik begrijp heus, dat er bepaalde middeltjes zijn, die een artikel compleet wegvagen door dezelfde werking.

Denk aan die yucca en free flow middeltjes tegenover een druppel dreft.

 

Maar iets maken, met sambal, of weet ik wat.

Terwijl we het hebben over 5000 ml, knoflook concentraat, met een ml, de liter, eens per week.

Ik red het met een liter en hou nog over na een ronde....

 

Ik bedoel, ken er zat bij wie t werkt, zolang je verwacht wat het kan.

Waarom zou op dat aantal liters een middel als sambal er in moeten gooien.

 

Zie best vaak oplossingen a la clowntje staan, om iets zelf te maken. Best, maar zolang het ook niks met electra te maken heeft, graag niet je buurman.

Koop gewoon goede spullen......

 

CannaBisschop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook chemish gespoten zelfs dat hielp niet en dat voor 50 euri per fles....

 

Ellende beesten nog nooit zo hardnekkig als dit meegemaakt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi El Capitano... Rogis is geen wondermiddel maar wel al eeuwen oud.

Het is wel belangrijk te weten hoe dit werkt...het is geen gif...dus het doodt geen spint.

Als je Rogis garlic gebruikt zul je zien dat er nog wel spint zit...maar die doet niets meer...ze zitten stil.

Omdat ze niet meer eten ( en wat in de natuur geen voedsel heeft stopt onmiddellijk met voortplanten en gaan ze uiteindelijk dood.

Dit spul is ook in combinatie met verdelgingsmiddelen of bijv roofmijt e gebruiken.

Als je dit eens per week aan je voedingswater (1 ml per liter) toevoegd stopt de spint met eten...en gaat op zoek naar een andere plant om te eten die niet naar knoflook "smaakt". En omdat ze nu "op de loop" zijn zijn" ze" (de spint) kwetsbaar voor roofmijt en bestrijdingsmiddelen. Ook ideaal als preventief middel voor moeders, babies en volwassenen.

Tip : als je al last van spint hebt een doorgesneden krop ijsbergsla in je ruimte ophangen (zodanig dat spint er naar kan overlopen...dus tegen blaadjes aan) dan garlic geven...en de volgende dag een plastic zakje om die krop...dichtbinden en weggooien.

Indien nodig nog een paar keer herhalen. Rogis garlic eens per week toedienen. Biologischer kan het bijna niet.

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ijsberg of botersla?

 

Wat jij wilt...tis jouw feestje... maar als je t probeert zul je zien dat ijsbergsla makkelijker op te hangen is omdat die

steviger van structuur is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...