Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
scopezz

Stille Tent

Recommended Posts

Wil op zolder een tent 90 90 180 hebben maar lees op internet zoveel verschillende meningen over fancontrollers, wil namenlijk echt niks horen op zolder van de softbox, ga de uitblaas onder de pannen doen en me verse lucht haal ik van de ruimte waar tent staat daar staat dakraam op kier

 

Dit heb ik samengesteld

 

 

dimlux expert series uhf 600w 400v

 

secret jardin dr90

 

softbox torin 500m3 fluisterstil 160mm

smscom smartcontroller 5a is deze bromloos??

 

can-lite 424m3 pl flensmaat 125mm

 

 

en natuurlijk sono connect slang

 

graag weten wat ik nog meer nodig heb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zou ik eerder de smscom hybride controller 4A gaan,

heb die al even in gebruik en zeer tevreden over,

heb hem op een 1200m³ afzuiger staan,

schakelt zelf in 5 stappen,enkel als hij schakelt hoor je een lichte klik....

Handmatig kan je hem ook bedienen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je afzuiger ook van buiten isoleren met steenwol dus geen glaswol maar samengeperste vlokken kijk maar bij de gamma.en sono slang gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke goeie tip, maar die can lite is de juiste filter voor softbox?, en heb ook

 

dv 100 watt schakelkast toegevoegd voor lamp

en is fan on clip voldoende voor in tent? en laat ik die meedraaien als de lamp aanslaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In zo'n kleine tent én de eis dat je niks wilt horen zou ik geen clipfan gebruiken want zelfs op de laagste stand hoor je ze nog.

Ikzelf gebruik het liefst PC fans zoals een paar Antec True Quiets of Antec Big Boys 200.

 

De True Quiet heeft 2 en de Big Boy 3 standen draaien op 12V en je hoort ze niet.

 

Een clipfan is natuurlijk wel gemakkelijker te monteren in een tent.

 

Cabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clipfans draaien bij mij continu, dan gaan ze veel langer mee dan als ze op de lampschakelkast zitten.

Zal iets met de inschakelpiek te maken hebben ofzo...

 

Als je de keuze hebt koop dan een goed filter... gaat langer mee en kost maar iets meer.

(Bovendien als hij wel lekt en je wordt dus gepakt omdat je te zuinig was om 3 tientjes oid meer uit te geven...)

 

En wat dries zegt, liever iets groter tentje... 90x90 is erg krap, die paar extra cm oppervlak maken het je veel makkelijker in meerdere opzichten..

 

Edit: mijn clipfans hangen aan een draadje vanaf de dwarsligger bovenin de tent, dat scheelt onwijs in het geluid.

Door die clipconstructie word er resonantie in het frame van je tent gebracht en dat hoor je.

Edited by scirocco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik zelf een Uniteck (trafo) fancontroller op een G-Tools buisfan en hoor helemaal niks geen brom o.i.d.

 

Zou i.c.m. met die tent en afzuiger voor een 400 watt gaan of een grotere tent en afzuiger met meer capaciteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor filter zou ik moeten hebben dan, en bij mij op zolder past de 90 90 185 netaan, de nok is 2 meter en bouwen daar heb ik geen zin in, die lamp kan ik ook op 400 laten draaien, en een duurdere ventilator en die hangend aan draad dat scheelt dus ook?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou in de gaten dat afblazen onder de pannen eventuele sneeuw zal laten smelten waardoor je een opvallend schoon dakkie zult hebben als er bij iedereen sneeuw op het dak ligt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dat t gevalt is doe ik de lucht uitblazen in kamer en haal ik friss lucht van benede verdieping of onder de pannen (beetje koud denkik)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de winter als het zo koud is dat er sneeuw op de daken blijft liggen kan je best geen buitenlucht je tentje in blazen,

welke verwarming ga je gebruiken om je temperatuur op zo'n 18 tot 20° te houden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat moet ik zien als ik bezig ben, kan altijd me dakraam dichtdoen als de lamp uitstaat dan blijft t denkik wel warm in de tent me dak is ook geisoleerd, maar zit nog steeds met welke filter en bronloze fancontrollers, de geadviseerde koste meteen 200 :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fancontroller gewoon een variac nemen als je er goedkoop van af wilt zijn. En filter liever niet op besparen, want er hoeft maar 1 gast iets te ruiken he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het licht spectrum is niet ideaal als je een 600 watt 400 volt lamp dimt naar 400 watt. Veel meer blauw, goed voor de groei maar niet bevorderlijk voor de bloei. Denk dat je beter een 230volt evsa kan halen in jouw geval en een extra 400 watt bulb. Digistar 600 ofzo.

 

greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites

600w in een 90x90 moet wel lukken in de winter denk ik

ik zelf ga voor een climate fc2010 kijken, kost wat maar dan heb je wat

elke dimmer heft wel iets, de een bromt maar is goed in stappen in te schakelen

de ander bromt niet maar is weer slecht af te stellen

maar over het algemeen bromt een torin niet snel, een buisafzuiger daarintegen weer wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de fancontroller een frequentie gestuurde of Travo gestuurd de rest bromt. Kijk maar is in mijn topic brom in ventilator.Dit is mij 3de van unitech die is stil. Succes Gr vlinder.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga denkik softbox halen 750 en 700 can filter en die unitech fancontroller dan ga ik het installeren op zolder met iso slang en kijken wat t doet, daarvanuit ga ik verder met kopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat sono connect gaatjes heeft in de binnenlaag (kijk maar is goed) hierbij is de kans aanwezig of groot dat je na de filter nog lucht de slang in zuigt waardoor er geur mee kan komen..

 

bij de les blijven he X ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je lucht de slang in zuigt via die gaatjes kan er nooit geur door de gaatjes naar buiten komen hoor.. Kan aan mij liggen :D

Als je blaast door die slang heen zou het wel kunnen

 

Als je iets van iemand over neemt moet je het wel goed napraten haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee nee ik praat niemand na driesje, luistert..

 

als je een filter neemt, daar hang je een stuk sono connect aan en vervolgens je box, dan zuigt de box dus door je filter maar als je filter minder doorlaat dan je box afzuigt zal je box ook door je slang zuigen wat betekend dat er ongefilterde lucht door de slang heen zal komen welke door de box naar buiten word geblazen.. klein stukje logica wat ieder gezond verstand kan bedenken..

 

dit geld alleen als je zoals de meesten op dit forum de filter in je ruimte of tent hangt en daar na je box, of dit nu binnen of buiten je ruimte is maakt niet uit, het gaat uiteindelijk om het stuk sono slang wat nog in je tent zit waar de geur zich begeeft.

 

maar goed niet ieder op dit forum heeft gezond verstand dus ik vergeef je opmerking drieske..

 

uiteindelijk is het mooiste als je dubbel filtert, dus aan het begin en aan het eind dan zit je altijd goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...