Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mark Pol

Complete Kweektent Kopen?

Recommended Posts

Goedemiddag ,

 

Ik zit te denken om een 250 watt of 400 watt kweek tent te kopen.

Is het slimmer om compleet te kopen voor rond 400 euro.

Of alles zelf los kopen en mensen advies wat beste producten zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook liever zelf de inhoud samenstellen.

Lees eens wat kweekverslagen door, dan krijg je wel een beetje idee wat je aan moet schaffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar pointers:

 

Koop geen buisventilators, geen light-koolstoffilters, geen voedingspakketten met allemaal verschillende tovermiddeltjes....

 

Maak maar een lijstje, post dat hier en je hoort vanzelf hoe de iets meer ervaren kwekers er over denken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je een donkere ruimte hebt waar het warm genoeg is om te kweken heb je geen tent nodig. Ik vind die tenten niet ideaal vanwege de ritsen en de flappen die je steeds in de weg zitten als je bij de planten wilt. Bouw liever een hokje of een koop een kast waar je twee gaten in boort voor de lucht toe- en afvoer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het helemaal eens met sirocco!

Heb aan het begin een budget kweektent aangescschaft. Daarmee had ik uiteindelijk net niks. Buisventilator maakt herrie, het filter was te klein(geur kwam er doorheen). En heb uiteindelijk toch zelf nieuwe dingen gekocht.

Houd ons op de hoogte!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien wel handig om er bij te vermelden wat ik dan heb gekocht hehe

Heb een softbox aangeschaft

En een groter Presh filter

Ook zijn geluidsdichte luchtslangen geen overbodige luxe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het stuk tussen de afzuiging en het filter kun je beter met combi connect doen, bij de geïsoleerde buizen zitten er vaak kleine gaatjes in de binnenbuis waardoor je een geur lek kunt krijgen.

Voor de rest is het inderdaad handig om geïsoleerde slangen te gebruiken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

in het geval dat je uitblaast door een filter dus uberhaubt geen sono maar altijd combi, als je door je filter zuigt ook geen sono tussen je filter en box want dan word de lucht door de kleine gaatje ongefilterd gezogen..

 

wel blijven nadenken he ;)

 

Tussen het filter en afzuiger is de geur toch al weg? :D

 

dat klopt opzich wel in de slang maar doordat er gaatjes in de sono zitten kan het zijn dat je afzuiger meer zuigkracht heeft dan je filter doorlaat en daardoor ook door de gaatjes van de sono gaat zuigen waardoor je weer stank krijgt dus gewoon altijd combideck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buisventilator, slang en filter zou ik vervangen voor een 500m3 afzuigbox, 160mm slang en een 500m3 koolstoffilter, de rest is redelijk in orde.

 

O, ik mis in de lijst nog een relaiskast voor de lamp en evt. Een fancontroller.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks compleets kopen !!!?? Lezen a.u.b doe wat met die tips eigenwijze zondagskrant

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koolstoffilter, bloeilamp, schakelkast voor de lamp, luchtslangen mis ik zoinzo.

Die buisfan zou ik niet doen, zeker niet icm die budget fancontroller.

(Maar dat is afhankelijk van hoeveel geluid voor jou acceptabel is, hier kom ik er iig niet mee weg)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Deze is op zich niks mis mee hoor, enige wat ik mis is een ventilatortje.

 

Zou alleen wel de G-tools met ingebouwde fancontroller wijzigen voor een zonder ingebouwde fancontroller en

dan een aparte losse fancontroller erbij kopen, heb je i.i.g. geen kans op brommen als je afzuiger word gedimd.

Eventueel mdf kistje met geluidsdemping om de buisfan heen maken en je hoort niks meer, zo heb ik het ook en bevalt prima.

 

Daarnaast zou ik die 5 x 11L potten wisselen voor 5 x 26L smartpots.

 

Als je langs die toko gaat is alles bespreekbaar en mogelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Besparen op je kweek ??? Dit is echt geen hobby voor jou knul...

besparen ? Je kan ook zeggen wat ik beter kan doen

 

 

Koolstoffilter, bloeilamp, schakelkast voor de lamp, luchtslangen mis ik zoinzo.

Die buisfan zou ik niet doen, zeker niet icm die budget fancontroller.

(Maar dat is afhankelijk van hoeveel geluid voor jou acceptabel is, hier kom ik er iig niet mee weg)

welke buisfan zal beter zijn ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat dacht je van geen buisfan?

 

wat denk je van een softbox?

 

beste mark, in het topic zijn meerdere malen goede adviezen gegeven..

 

1: koop geen "complete" set

2: koop geen rotzooi

3: koop geen rotzooi

4: vraag jezelf af of dit wel een hobby is voor jou en of je genoeg geld heb om fatsoenlijke spullen te kopen

5: koop geen rotzooi

 

als je een echte complete set met 1 lamp, filter, afzuiger, tent, slangen, voeding, medium, meters en de rest van de kleine dingen wil en je geeft minder dan 1000,- euro uit dan heb je hoogstwaarschijnlijk rotzooi..

 

succes als je niet wilt luisteren naar goedbedoelde adviezen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaap ik zie niet uit me hoofd wat rootzooi is en niet en ik vind echt handig en heeft me geholpen wat mensen tot nu gezegd hebben. bedankt voor de softbox tip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...