Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Smokecloud

Light Filter Zijn Die Goed Ivm Geur In De Laatste Weken?

Recommended Posts

Als jij -en de inlaatzijde gaat knijpen door dat lightfilter, en de uitlaatzijde, kan het zomaar zijn dat er van je luchtstroom weinig meer overblijft...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij staat wel op 100 procent maar de slang heeft wel een bocht van tent naar de zuiger...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee man ik had zeg maar eerst een 1000m3 canoriginal die met 25 cm aansluiting vriend van me ging terug voor een fkens die erop kan dat had die winkel niet was de oplossing can lite empire kut ding..die canoriginal ligt nog in de winkel die ga ik donderdag ophalen en die lite terug geven....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nu eens begon om de opzet zelf passend te maken?

 

Dat je afzuiger op 100% staat zegt nog niks met een afzuigsysteem waar bottlenecks in zitten, zit er aan de uitblaaskant ook nog een bocht en heb je geen last van, geen idee hoe ik dat nu precies moet noemen, wervelingen waardoor je wel wat ruikt?

 

Ik lees steeds over moet 25cm of .. zijn want flensmaat zus en zo

Als je een softbox hebt kan je daar toch een andere flens op monteren en zo zonder verlopen/bochten etc te werk gaan daarbij wel rekening houdend wat je max/min door een bepaalde maat slang heen krijgt (7m/sec regel etc).

 

Dat je een nogal sterke wierrook dwars door een hagelnieuwe filter heen trekt met 1000m3 erop maak je mij niet wijs, zelfs een lite filter is in staat om die rook die niet veel meer is dan sigaar/sigarettenrook weg te filteren helemaal met 1000m3 geweld op 100%.

 

Zuig je niet ergens valse lucht aan (is ook vaker een over het hoofd geziene oorzaak) klein gaatje in de slang na de filter is zat :jump:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nu eens begon om de opzet zelf passend te maken?

 

Dat je afzuiger op 100% staat zegt nog niks met een afzuigsysteem waar bottlenecks in zitten, zit er aan de uitblaaskant ook nog een bocht en heb je geen last van, geen idee hoe ik dat nu precies moet noemen, wervelingen waardoor je wel wat ruikt?

 

Ik lees steeds over moet 25cm of .. zijn want flensmaat zus en zo

Als je een softbox hebt kan je daar toch een andere flens op monteren en zo zonder verlopen/bochten etc te werk gaan daarbij wel rekening houdend wat je max/min door een bepaalde maat slang heen krijgt (7m/sec regel etc).

 

Dat je een nogal sterke wierrook dwars door een hagelnieuwe filter heen trekt met 1000m3 erop maak je mij niet wijs, zelfs een lite filter is in staat om die rook die niet veel meer is dan sigaar/sigarettenrook weg te filteren helemaal met 1000m3 geweld op 100%.

 

Zuig je niet ergens valse lucht aan (is ook vaker een over het hoofd geziene oorzaak) klein gaatje in de slang na de filter is zat :jump:

zitten wel wat bochten in van filter die gaat omhoog tent uit naar beneden had al een tip gekregen dat ik een gat moest maken in de tent zodat de afzuige en filter op gelijke hoogte met 1 meter slang..dat dan het probleem is opgelost en dat weet ik ook wel bijna zeker omdat er 3 tot 4 bochten in zitten niet heel strakke maar toch wel bochten dus ik denk dat ik maar voor 700m3 capaciteit heb op deze manier dat kan kloppen toch cannabishop en lostchild?

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 tot 4 bochten.. man 35-50% max houdt je over dan van de max capaciteit en een softbox bouwt stuk minder goed druk op dan een buis.

 

Denk dat drukval je grootste probleem is.

 

Lees die hele stickie an Whazzup over ventilatie techniek een goed door en bekijk je hele setup nog eens (incl. inzet Opti en afregelen van alles).

 

Vaag dat die tent geen opening hoog aan de zijkant heeft (mijn 150W heeft er zelfs 2) voor slangen, meeste tenten hebben toch wel cooltube gaten daar zitten inmiddels of heb je nog een 1e generatie tent oid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

bochten en lengte van slang roven capaciteit

 

elk filter moet een afzuiger hebben

dus zowel in als uit een filter= mogelijk , en wordt ook wel her en der gedaan, maar bij elk filter zit dus een afzuiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bochten en lengte van slang roven capaciteit

 

elk filter moet een afzuiger hebben

dus zowel in als uit een filter= mogelijk , en wordt ook wel her en der gedaan, maar bij elk filter zit dus een afzuiger.

bedankt nog ik heb het opgelost geen bochten geen lange slangen en een zware can filter alles werkt prima bedankt iedereen voor het meedenken..gr
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...