Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

En die verhalen over 1 op 1 of meer tja heb er mijn gedacht bij,

Ik ook ja, maar iets meer dan 0,5 de gram moet wel kunnen.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die tensiometer laat gewoon zien hoe slecht je het water verdeelt. Daar kun je die tensiometer toch niet op afrekenen?

Nee, want tijdens die kweek gaf ik water via de onderkant. Lijkt me nogal lastig om dat zelf nog te verdelen als het in de lekbak ligt.

Hoe dan ook, als die tensiometer op verschillende plekken in de pot heel andere waardes geeft, dan hebben je planten daar ook gewoon last van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja en water in een lekbak gieten die waterpas is leek mij de beste manier om water over de planten te verdelen. Doordat de tensiometers alsnog allerlei verschillende waarden aangaven vertrouwde ik er niet meer op en beschouw ze derhalve als waardeloos. Als anderen er wel baat bij hebben geloof ik dat graag, maar de mijnen liggen in de kast en blijven daar vermoedelijk ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien de buis niet goed gevuld dan, of geen goed contact met de aarde gemaakt? Het kan ook wel uren duren voordat de tensiometer een juiste waarde aangeeft na insteken. Dacht dat Blumat aangaf dat je 24 uur moest wachten oid.

 

Ik heb zelf tensiometers gemaakt en als ik er daarvan 5 in een emmer aarde deed dan gaven ze allemaal dezelfde waarde aan. Dus het kan wel.

 

Maar goed, om gedoe met water geven te voorkomen ben ik zelf ook maar op hydro over gestapt :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dilago op de pito, ik vind 't wel 'n goede aanvulling op je medium-lijstje ;)

ik kan 't wel aanraden, al heb ik zelf nog nooit op aarde gekweekt.

Je kan inderdaad snel ingrijpen als je problemen ziet maar nog beter is natuurlijk om die problemen voor te zijn maar da's natuurlijk de kunst van 't kweken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou een leuke aanvulling zijn hier op het forum... pito/rfx-kweekjes.

 

 

Iemand die zich Groene Mug nog herinnert ? Die had een mooie rfx-kweek in een installatie van 20k

Edited by Crimson Fart
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien de buis niet goed gevuld dan, of geen goed contact met de aarde gemaakt? Het kan ook wel uren duren voordat de tensiometer een juiste waarde aangeeft na insteken. Dacht dat Blumat aangaf dat je 24 uur moest wachten oid.

 

Ik heb zelf tensiometers gemaakt en als ik er daarvan 5 in een emmer aarde deed dan gaven ze allemaal dezelfde waarde aan. Dus het kan wel.

Misschien heb ik niet lang genoeg gewacht, ik raakte erg vertwijfeld door de meters i.i.g. en heb ze sindsdien niet weer gebruikt.

Maar goed, om gedoe met water geven te voorkomen ben ik zelf ook maar op hydro over gestapt :)

Dat is goed om te weten, want dat is dus ook mijn voornaamste reden.

Dilago op de pito, ik vind 't wel 'n goede aanvulling op je medium-lijstje ;)

ik kan 't wel aanraden, al heb ik zelf nog nooit op aarde gekweekt.

Ja het spreekt me al een tijdje aan en ik heb al meerdere mensen gezien die er mee losgaan en meteen leuke resultaten behalen. Hoe meer ik er over lees hoe meer ik het idee heb dat het een goeie keus voor mij is. En het staat inderdaad niet verkeerd op mijn medium cv. :P

Je kan inderdaad snel ingrijpen als je problemen ziet maar nog beter is natuurlijk om die problemen voor te zijn maar da's natuurlijk de kunst van 't kweken.

Uiteraard is voorkomen beter genezen en voorkomen zal ook het streven zijn.

 

Zou een leuke aanvulling zijn hier op het forum... pito/rfx-kweekjes.

De mijne komt er aan, morgen begin ik. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laten we t hopen heb binnekort hulp waarschijnlijk hard nodig met mn opti :P haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dilago wordt de nieuwe racker

Laat ik eens starten met 1,35gr de watt alla Zwemvis, bescheiden beginnen. :D

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Start nu eens met een ronde: deze gaat beter dan de anderen en misschien haal ik wel hoger dan die 0.5, zou mooi meegenomen zijn.

 

Mbt je uitleg tensio snap ik het nog steeds niet?

Direct uit de ene pot in de andere pot = foute meting, Blumat geeft an dat je ze 12-24u moet laten zitten na plaatsten in de pot voor een goede meting.

 

Je meet in de ene en neemt dat als indicatie voor de andere pot, heb je veel potten dan komt het aan op meer plantlezen en te hopen dat je strakke stekken hebt.

 

Kamerplant beneden nukkig na verpotten, ik idee te nat maar kan niet bepalen via pot.

Tensio gepakt en in de pot, meter naar 150 ik denken huh? ohja wacht ff....

dag later knoppie drukke en 20 en hij staat nu 1.5wk later net op 30, toplaag ziet er droog uit, je zou zeggen, beetje water wat ik eerder ook dacht 6dgn na verpotten, half litertje maar en van mooi donkergroen krijgt dit palmpje nu steeds wat meer lichtgroen, handig die tensio anders was ze nu denk ik wel aan het rotten geslagen bij de wortels.

 

Op hydro kun je ook keihard overwateren onderschat dit niet.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze huidige ronde haal ik misschien nog wel 0,5 gram de watt, dan ben ik al blij. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag is het precies de vierde week bloei (22 december is de klok op 12/12 gegaan) en sommige bladeren zijn al kanariegeel. Sinds ik de planten weer voedt met Biobizz volgens het schema gaat de vergeling niet verder. Misschien mag ik nog wel wat hoger in de voeding gaan zitten, maar ik vind het er alweer wat beter uitzien.

 

gallery_6495_18534_105604.jpg

 

gallery_6495_18534_172155.jpg

 

Het water kiep ik tegenwoordig maar weer in de bak en ik kijk als de vloer droog is even of ze achterin ook genoeg te drinken gehad hebben. Zolang de vloer nog nat is wacht ik minstens een dag met water geven.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is het verschil tussen biologisch en organisch?

 

Overigens begin ik altijd gewoon met 10ML bloei op 10 liter. Of dat nu GK is of BAC BIO.

 

waarom (mits je ooit teruggaat naar aarde) probeer je niet een grote bak zoals ik?

 

Ik ben de meest luie kweker, maar mijn slechtste kweekje ooit was 0,6 gram de watt. En ik doe maar wat :D Het hoogste wat ik gehaald heb is 1100 gram op 1200 watt. Mag je dat 1 op 1 noemen? :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat mag je van mij 1 op 1 noemen!

 

Op de locatie waar ik kweek is een grote bak niet handig, maar ik kan me wel voorstellen dat er heel wat voordelen aan zo'n buffer zitten.

 

Het verschil tussen biologisch en organisch weet ik niet precies, maar ik bedoel meer dat ik begonnen ben bij te voeden met Biobizz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He maar als ik het zo teruglees; begrijp ik het dan goed dat je van plan was helemaal niks bij te voeden? Dus, stekken erin, en tot het einde alleen maar water geven?

 

Want daar heb ik nog nooit van gehoord. Zelfs bij zwaar bemeste aarde uit de shop werd mij altijd aangeraden na 4 weken te gaan bij voeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou alleen maar water, met af en toe wat schimmels en GK bloom tijdens de bloei nodig hebben volgens Poldergrower. Dat heb ik geprobeerd maar in week drie van de bloei begonnen de tekorten zich in rap tempo aan te dienen.

 

Vandaar dus de gele bladeren, maar dat is geen ramp, alleen heb ik ze liever nog groen in week vier van de bloei.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

welke ec hou je nu aan? volgens mij hebben ze een stoot voeding nodig

ik had dit probleem in mijn vorige ronde ik was te laat begonnen met voeden en gaf te weinig voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben sinds vorige week begonnen het schema van Biobizz te volgen voor week vier maar ze lijken inderdaad nog wel wat meer te lusten. Zal de eerstvolgende keer de ec verhogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou alleen maar water, met af en toe wat schimmels en GK bloom tijdens de bloei nodig hebben volgens Poldergrower. Dat heb ik geprobeerd maar in week drie van de bloei begonnen de tekorten zich in rap tempo aan te dienen.

 

Vandaar dus de gele bladeren, maar dat is geen ramp, alleen heb ik ze liever nog groen in week vier van de bloei.

 

Aah oke, duidelijk. Ik zou het echter niet meteen opgeven, ik ervaar persoonlijk wel een flinke verbetering op smaak met GK. BTW, als je zo vaak slecht gedraaid hebt wat ik terug lees. Kan het probleem dan niet ergens liggen waar je nog helemaal niet aan gedacht hebt?

 

Ter voorbeeld. Ik had lang geleden een mini hokje. Ging altijd slecht, snapte niet waarom. Later bleek dat in de ruimte daarnaast altijd maar geschilderd werd en met chemicaliën gewerkt. Altijd van die dampen.

 

Snap nu wel waarom het kweken daar altijd slecht ging :P

 

Wat ik probeer te zeggen is: afgezien van je medium, zijn alle omstandigheden verder in goeie staat? Anders kan je wel steeds van medium verwisselen, maar dat heeft dan geen zin ;-)

Edited by bruinevingers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ligt niet aan de omgeving lijkt mij, want het ging perfect tot de derde week bloei. Overigens verander ik niet zo gek vaak van medium, ik heb alleen nog maar op aarde gekweekt en een keer op een mix van aarde en kokos wat precies hetzelfde ging als kweken op aarde.

 

En zo slecht gaan mijn kweken nou ook weer niet, gemiddeld zit ik op 0,5 de gram de watt en heb nog niet zonder wat te roken gezeten de laatste 1,5 jaar. Ik ben begonnen om niet meer naar de shop te hoeven en dat is geslaagd. :)

 

Wat smaak betreft kan je daar niet over twisten. De een heeft liever biologische wiet en een ander vindt hydro lekkerder smaken. Ik heb sinds vandaag mijn eerste hydro kweekje staan en het lichte gewicht en schone werken spreekt mij enorm aan. Dus als mijn proefkweek op hydro goed gaat en de wiet smaakt me, dan houd ik het kweken op aarde voor gezien zodat mijn vingers ook niet bruin worden. :P

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn laatste minerale kweekje was ook op coco-aardemix en ik had nergens last van qua tekorten, en dan heb jij nog grotere potten.

Ergens zit er een kronkel in je systeem, wat steeds die tekorten veroorzaakt, maar wat er aan de hand is... geen idee.

Wie weet geeft je rfx project je inzicht in waar het aan ligt, ik help t je hopen iig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, dat valt wel mee, bij mijn kweek op Biobizz All Mix had ik de hele kweek geen tekorten en een prima opbrengst de m2. Waarom ik deze huidige ronde tekorten heb is omdat GK grond + schimmels en GK bloei simpelweg onvoldoende zijn om de hele cyclus mee uit te zingen. Als ik dat tevoren had geweten zouden mijn planten nu op All Mix van Biobizz staan. Het ligt niet aan mijn systeem, neem dat maar van me aan of lees mijn kweek op Biobizz All Mix maar eens door.

 

Zie hier Amnees op bloeidag 51. Dat was dik een jaar geleden.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je allmix kweekje zag er idd wel gezond uit, eerlijk is eerlijk.

We gaan het zien hoe ik het erafbreng met GK, ik denk dat ik ook een paar potten met GK+25%cocos ga doen omdat me dat wel beviel de laatste ronde.

Ik had nu geen droge plekken meer in de potten, waar ik dat de eerdere rondes soms wel had.

(Maar dat kan ook gekomen zijn omdat ik deze ronde het water geven beter bijgehouden heb...)

 

Ik ben er inmiddels wel achter dat mineraal op lightmix met (te?) strak afzuren bij mij ellende brengt, sinds ik me niet meer zo druk maak over ph scoor ik beter, maar dat kan ook beginnersgeluk geweest zijn.

 

De komende ronde word zoinzo een mix van allerlei systemen, biologisch, mineraal, op lightmix/coco en Gk en GK/coco, in Feltpots, Rootpouches, en gewone 11 liters en dat allemaal door mekaar in 2 tenten.

Ik hoop dat ik dat allemaal onder controle kan houden zonder crisistoestanden, en dat ik uit al die vergelijkingen nog wat nuttige informatie kan halen.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, mijn kweek op All Mix ging probleemloos van begin tot eind en dat zeg ik niet om op te scheppen, maar om aan te geven dat ik ook ronden zonder tekorten heb gedraaid. Zie ook mijn O.G. Kush kweekjes die ik op lightmix deed.

 

Als ik met de kennis van nu overnieuw een kweek op de GK grond deed dan zou ik hun organische A + B voeding erbij kopen voor de groei en bloeiperiode en vanaf de tweede of derde waterbeurt beginnen te voeden en vrij stevig. Ik zou de grond behandelen als lightmix en bijvoorbeeld een waterbeurt kraanwater met schimmels en twee met voeding.

 

Zo te horen wordt jouw komende ronde een ingewikkelde. Ik wens je alvast veel succes! De feltpots bevallen mij overigens goed, ook de GK grond is uitstekende grond en in combinatie met voldoende voeding zal je vermoedelijk probleemloos door je ronde fietsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...