Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Kan ik nog niet zeggen. Het voordeel van 11literpotten is dat je zoveel grond niet nodig hebt, maar elke dag water geven is voor mij lastig.

 

Beide mediums hebben voor- en nadelen vind ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ik niks over zeggen, want ik heb tot op heden nog nooit Amnees in 11literpotten gekweekt en ik zie op dit forum kwekers op beide mediums prima resultaten halen. Het is maar net wat je wilt, meer of minder buffer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De topic titel is niet meer actueel, want de plannen zijn enigszins gewijzigd. Bij nader inzien wilde ik liever in een leeg hok beginnen dus heb ik eerst mijn C99 kweek afgerond.

 

Organisch kweken leek me wel wat en zodoende ben ik vorige week afgereisd naar Poldergrower en heb de hiervoor benodigde materialen aangeschaft. 10 zakken GK grond, schimmels, voeding (voor tijdens de bloei) en 10 feltpots van 11liter om te proberen. Dat zijn potten van stof, ze lijken wel op smartpots, maar dan is het meer een deken.

 

Ik heb 10 Feltpots gevuld met de GK grond, een kuiltje gegraven in elke pot, een schepje schimmels er in gedaan en de stekken er in geplant. Hierna heb ik de potten verdeeld over twee lampen.

 

Onder de andere twee lampen zal ik 10 planten in gewone plastic 11literpotten plaatsen, of zes in 18literpotten eventueel in lightmix. Daar ben ik nog niet geheel over uit.

 

gallery_6495_18534_104070.jpg

 

gallery_6495_18534_94090.jpg

 

gallery_6495_18534_112370.jpg

Elke plant heeft een liter water met schimmels gekregen.

 

Aangezien ik een aantal stekken heb die wat groter zijn, lijkt een zestal in 18literpotten mij de beste keus. Deze laat ik eerst voorgroeien onder 1 lamp.

 

gallery_6495_18534_27011.jpg

De andere stekken heb ik er maar even tussen geplaatst zodat de derde lamp nog niet aan hoeft.

 

Dat was de update.

 

Als laatste nog even een paar kiekjes van de twee moeders die ik een week of zes zeven geleden in de bloei heb gezet wegens ruimtegebrek. Vandaag hebben ze plaats moeten maken voor de nieuwe generatie.

 

gallery_6495_18534_96321.jpg

 

gallery_6495_18534_42125.jpg

 

gallery_6495_18534_27603.jpg

 

gallery_6495_18534_60774.jpg

 

gallery_6495_18534_87656.jpg

 

gallery_6495_18534_18854.jpg

En dit is hun nieuwe onderkomen, ze zijn nog niet omgehaald wees gerust!

 

Groet en een goedenacht gewenst,

 

Dilago

Edited by dilago
  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de plastic 11 liters gebruiken om goed te vergelijken en als ze wat groter zijn knip je er een stuk af,

 

Succes man!

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

We zijn een paar dagen verder. Heb de planten alleen nog een slok kraanwater gegeven, zo'n 250ml per stuk. Ondertussen staan ook de andere stekken klaar die nog verpot zullen worden in gewone 11literpotten. Deze stekken zijn iets groter omdat ik die al twee weken eerder had gesneden. De grootste stekken zet ik allemaal in de linker lekbak en de kleinere stekken die in feltpots staan houd ik rechts. Maar misschien draai ik het ook wel om, want dat kan altijd nog.

 

gallery_6495_18534_51399.jpg

 

gallery_6495_18534_76869.jpg

 

gallery_6495_18534_23047.jpg

 

gallery_6495_18534_184646.jpg

 

Jammer van de foto's met hps licht, maar gelukkig hebben de de moeders nog!

 

gallery_6495_18534_18116.jpg

 

gallery_6495_18534_7972.jpg

Kip met gouden eieren drie weken voor de slacht.

 

gallery_6495_18534_36734.jpg

Als dit S5 is breng me dan maar Amnees.

 

Dat was het snoepgoed dus snoep goed!

 

Groet en fijne Sinterklaasmiddag en/of avond.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die moeders zien er echt verbluffend goed uit, kon zo van een reclame folder af komen. :icecream:

In welke mix van medium heb je die staan??? misschien wel 'n hint voor je volgende kweek

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel! Het medium waar ze op staan is 50/50 perliet en universele potgrond van de Welkoop. Bij mijn vorige Amnees ronde had ik twijfels over die grond, maar nadat ik er 50% perliet bij deed en de watergift flink opvoerde t.o.v. mijn vorige kweek kreeg ik dit als resultaat. Als mijn huidige ronde Amnezen op GK niet bevalt wordt de eerstvolgende er een op 50/50 perliet en Welkoopgrond. Organisch kweken heeft als groot voordeel dat je minder gedoe hebt omdat je alleen maar in de bloei hoeft te voeden met een fles. Verder hoef je niet af te zuren en niks te meten. Dus, dat waren voor mij voldoende argumenten om het eens te proberen, lui als ik ben.

 

Vanavond had ik geen tijd om lui te zijn, want terwijl de wind waaide door de bomen en de kindervrind de Sint de pakjes langs heeft gebracht was ik doende de laatste tien 11literpotten te vullen met Guano Kalong, een schep schimmels en daarna de stekken die al flinke planten zijn geworden in hun vorige 4literpotten.

 

gallery_6495_18534_175296.jpg

Onderin heb ik het meeste al weggehaald en ze zijn getopt.

 

Vervolgens heb twee scheppen bacto in het 10litervat gedaan die met lauwwarm water gevuld en de planten via de bovenkant allemaal 1 liter gegeven. Ze staan voorlopig even tussen de kleinere planten in de feltpots. Op korte termijn zal ik ze verplaatsen en de derde lamp aan doen.

 

gallery_6495_18534_95121.jpg

 

Links staan de planten die 'over' zijn, allemaal kerngezonde Amnees/S5. Een paar zal ik nieuwe moeders van maken, nog een paar een maat mee blij maken en de anderen weet ik nog even niet wat ik mee aan zal vangen. Vandaag of morgen moeten ze sowieso verpot worden.

 

Dat was 'm alweer, zo hoor je tijden niks en dan maar liefst twee updates in een etmaal! Dat moet wel het werk van de Sint zijn die nu alweer naar Spanje is.

 

Goedenacht en groet,

 

Dilago

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dilago goes Bio, dan toch :likken:

 

Ben benieuwd. Trouwens die moeders zien er lekker uit.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er prima uit zo man, is het nog gelukt om je afzuiging beter te krijgen omdat je onder je lamp toch wat warmte had?

 

Poldergrower

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lag niet aan de afzuiging want de Amnezen stonden in dezelfde kamer, waren haast in de lamp gegroeid en hebben wel keiharde compacte toppen.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn Amnezen doen het er prima op, die zou ik zo weer op Welkooppotgrond zetten.

 

gallery_6495_18534_7972.jpg

 

Heb het wel gemend met 50% perliet, misschien maakt dat het verschil.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danwel buiten, maar ik ervaarde ook geen enkel probleem op welkoop uni grond. 50% kokos gespoels toegevoegd ipv dilagos perliet. Werkte ook hier prima. Maar nogmaals buiten.

 

Gaan mooi die moedertjes van je!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poh, wat 'n indrukwekkende wiettoren op die foto hierboven.

Misschien dat die welkoopgrond enkel goed is voor indica kweekjes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha welkoop? cool... heb je op perliet na niets toegevoegd?

 

Ik gebruik de cocos aarde v/d praxis met 1/5e compost en bio supermix van plagron,een beetje guanokalong erbij en wat ecostyle gazonkalk A tot Z en roeren...

ben momenteel bezig met innoculeren van rijst met myco's,voorheen gebruikte ik altijd bodemactivator maar dat viel mij iets tegen.

Ik heb nooit scherpe wiet gehad,wel veel smaak en veel kristallen maar je rookt het weg zonder kuchje en voordat je het weet is mijn smakelijke Amnees op!

Nooit meer zonder biosupermix van plagron,dan zou ik een dief van mijn eigen wiet zijn!

 

Je buds zien er mooi uit man,alleen zie ik nou lichte chlorose op je oudere bladeren?

Geen spint toch?? heb ik 1 keer gehad die rot-mijten from hell,daarna nooit weer gelukkig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahaha welkoop? cool... heb je op perliet na niets toegevoegd?

Nee verder niks toegevoegd, ik volg ongeveer het Biobizzschema (waar ik iets onder zit) en zuur niet af. De nieuwe lichting heb ik echter op pure Guano Kalong staan en die behandel ik op de Sannies way.

 

En wat die beestjes betreft, die heb ik er gratis bijgekregen en vooralsnog hebben ze nog nooit een oogst verpest. Het zijn kleine helpertjes zo langzamerhand. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorlopig heb ik de planten allemaal in de rechter lekbak te staan. Zo kan ik nog even volstaan met twee lampen en dat scheelt me weer in de stroomkosten. Ze gaan lekker op de Guano Kalong grond en wat water geven betreft is het een kwestie van twee schepjes bacto in het 10litervat scheppen en vullen maar. Gister heb ik voor het eerst het watervat in de lekbak leeg gekieperd, ik had even geen zin om alle planten via boven water te geven. Vraag me af of ik daar ooit echt zin in heb. :D

 

Dan nu de foto's waar ik de lampen even voor heb uitgezet.

 

gallery_6495_18534_148706.jpg

 

gallery_6495_18534_85626.jpg

 

gallery_6495_18534_105817.jpg

 

gallery_6495_18534_78444.jpg

Het wordt al bijna tijd voor de eindopstelling.

 

gallery_6495_18534_68282.jpg

 

gallery_6495_18534_91034.jpg

De feltpots in actie!

 

Als laatste nog even een paar kiekjes van de moeders die bijna klaar zijn. Twee met en twee zonder flitser. Kreeg helaas vandaag geen echt scherp macroshot voor elkaar dus vandaar.

 

gallery_6495_18534_111658.jpg

 

gallery_6495_18534_9170.jpg

 

gallery_6495_18534_34676.jpg

 

gallery_6495_18534_148382.jpg

 

Met een beetje geluk heb ik hier over een week of wat een heel hok vol van, maar er kan ook nog heel veel fout gaan.

 

Groet en fijne dag,

 

Dilago

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit ja. Maar ik vind die plantjes in de felt pots er een beetje droog bij staan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet ook, in deze periode wil ik ze nog niet verwennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dilago, zeker die moeders :icecream:

als de rest ook zo er uit komt te zien heb je 'n mooie klapper te pakken :tu

Ik ben nu m'n c99 aan het knippen en verwacht van de 4plantjes ongeveer 150gr te halen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten gaan lekker op de Guano Kalong grond en alleen maar kraanwater te hoeven geven is stukken minder tijdrovend dan allemaal flessen voeding te moeten afmeten en toevoegen.

 

Vanavond hebben de dorstige planten weer water via de bovenkant gehad. Nog een of twee dagen en dan verplaats ik ze naar hun eindopstelling, een aantal moeten nog verpot worden naar 11literpotten en niet lang daarna zal de klok op 12/12 gaan.

 

gallery_6495_18534_200838.jpg

 

gallery_6495_18534_100819.jpg

 

gallery_6495_18534_159586.jpg

 

Ik ben dik tevreden over hoe ze er vooralsnog bijstaan en wat een genot om niet te hoeven aanzuren en meten.

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dan dat is nog eens een echte see of green man, prachtig gezond en ik zie hier en daar al wat 7 vingerig blad op de foto's.

 

Dat is een teken dat het perfect in balans is en ze zo klaar zijn om los te gaan.

 

Hou ze groen Dilago!

 

Poldergrower

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...