Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Nakkeau

10X Oaxacan Ibl Onder 2X 400Watt

Recommended Posts

Zo, na flink door snoepen en uitdelen is er weer bijna een halve kilo hashcandy doorheen :icecream:

 

Wat er gelukkig nog niet doorheen is; updates van de Oaxacan IBL!

 

Gisteren net op tijd binnen om nog even te wateren met licht aan wat hard nodig was.

 

Beide 65liter bakken kregen voor het eerst een volle 10L gieter, ditmaal met bacto en 20ml BAC bloei.

 

gallery_24981_18531_517860.jpg

 

gallery_24981_18531_1351061.jpg

 

 

Weet er trouwens iemand een bio bloei mest stof welke niet zo gaat meuren na een dag of twee in 't vat? heb namelijk niet zo'n fijne lucht uit een vaatje van Blumat waar BAC bloei in is gegaan, ondanks dat het continue wordt rondgepompt met een circulatiepomp in het vat.

 

Alvast bedankt!

 

Nakkeau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt het aan mij of is er nog best een verschil tussen de twee tentjes? Mooie toppen. :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker is er verschil te zien; Ten eerste staan ze rechts wat dichter op elkaar(bovenste van de twee foto's) Links staat de meer strekkende selectie, die hebben dan ook een netje gekregen, zat een herma tussen-het zijn dus maar vier meiden. Op de twee foto's is ook duidelijk te zien dat het voor de een bedtijd is(Rechts) en voor de ander het schoonheidsdutje net weer klaar is, de linker kant dus.

 

Op de bovenste foto met het licht net uit, zie je helemaal recht nog een colaatje Sugar Punch bloeien. Die is er nog stiekem ingeslopen omdat ze ergens anders geen plekje kon vinden;)

 

Opmerkelijk vind ik het grote verschil in suikerigheid tussen de SP en de Oaxacans. Waar de SP super vol zit met harsen tot op groter blad aan toe, laten de Oaxanans super schone witte haren zien waar nog amper trichomen op lijken te zitten. Zal snel weer fotootjes maken!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ene heeft gewoon meer bag appeal dan de andere. Ik heb ook wel eens gelezen dat de hoeveelheid trichomen niet evenredig is met de potentie. We gaan het zien over een paar weken!

 

Leuk die sugar punch erbij voor vergelijking trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de haren zit bij mij zowieso altijd weinig trichomen. Lees, bijna geen tot geen.

 

Misschien naast die losse planten ff een bamboestokje of iets anders als steun?

 

Maar wat zien die er lekker uit zeg! Toch maar weer een beetje gaan voeden? Mooi dat je het zo rustig aan doet, volgens mij zijn ze prachtig mooi groen nu.

Die karamel die je had gemaakt, jammie! Grass Hopper begrijpt er weinig van geloof ik, zie hem nu ook niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben steeds heel zuinig geweest met wateren, dus heb ze maar eens flink wat gegeven idd. Zeker een dag of 3/4 niks meer daarna. En gezien er een dikke laag kleilorrels onder de aarde ligt met vloeidoek ertussen maak ik me geen zorgen om een keertje uit te schieten. Maar als ze droog staan is het toch niet heel gek om 9/10 liter op 60 liter grond te geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet gek als ze het maar netjes opdrinken binnen een dag. Als ze met natte voetjes blijven staan is dat niet zo bevorderlijk nu denk ik.

 

Je vroeg ook over het stinken van je vat,. Dat schijnt zo te zijn met bio voeding als je het langer laat staan. Ik ken zelf geen product dat niet stinkt. Nou ken ik helemaal niet zo veel producten btw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het duurde even maar we hebben weer internet, dus we kunnen er weer een update in gooien!:D

 

Week 5 12/12

 

Ze krijgen nu 5/6 liter om de 2/3 dagen, met 2ml/L BAC bloeivoeding.

 

Rechts, bedtijd:

gallery_24981_18531_1070172.jpg

 

Links, rise 'n shine:

gallery_24981_18531_756898.jpg

 

gallery_24981_18531_310057.jpg

 

Ze ruiken inmiddels erg aantrekkelijk, fijn gebalanceerde tonen van gras en wat tropisch fruit wapperen de neus tegemoet bij het openen van de rits:) Twee of drie meiden laten een paars/roze kleurtje zien, de rest is tot nu toe mooi groen. Ben erg tevreden over de vitaliteit en stabiliteit van m'n gewas, ook de vorm mag er zijn; mooi compacte planten!

 

Meer foto's volgen spoedig. Nu lekker een dikke top Big Buddha Cheese oproken;p

 

Fijne avond!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 6 op 12/12.

 

Alles verloopt zeer voorspoedig, als het zo doorgaat mag ik me gelukkig prijzen!!

 

Volgende keer iets langer voorgroeien, maar daar wordt al aan gewerkt;)

 

gallery_24981_18531_2332942.jpeg

 

gallery_24981_18531_220389.jpeg

 

De volgende update volgt snel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 7 weken 12/12

 

Aardig wat kleuren te zien nu, een beste herfst..

 

Ben meteen naar 3ml/liter BAC gegaan toen ik zag dat er in snel tempo verkleuring van het onderste blad optreedt.

 

Het meest paarse Mexicaantje naast een heel zoete pheno van Sugar Punch:

gallery_24981_18531_2615327.jpg

 

Mexicaan:

gallery_24981_18531_2905213.jpg

 

Overzicht Links:

gallery_24981_18531_960382.jpg

 

Heerlijk geurenpalet ook, van gras/bos tot jonge kaas.. hmmmmm:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel grappig die paarse feno.Is de stengel ook paars???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker man. Die paarse is klein maar fijn. Zitten de gele bladeren ook aan de meer gevorderde plantjes? Het is moeilijk te zien maar het lijkt mij gewoon typische vergeling van later in de bloei. Denk niet dat je de kleur terug zal krijgen met extra Bac maar ik zie geen overvoeding dus lekker doen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konopi, de stengels zijn mooi groen. Wellicht verkleuren ze nog want ik heb de temperaturen aardig verlaagd voor de laatste weekjes;)

 

Thnx Kaak, idd ga ik gewoon af op het schema, ze kunnen het prima hebben maar zal binnen heel kort ook stoppen met voeden.

 

cheers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oaxacan was wel de strain die de kleur gaf aan de Blueberry van DJ Short.Hoe is de geur??

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De geur is subtiel, en zeker uniek te noemen;

 

Vers gemaaid gras, dennenbos en wat rozemarijn.

 

Let wel, ze zijn nog niet rijp;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag nog eens goed aan de paarse feno geroken, ze gaat nu meer naar rozemarijn/cheese kush toe:)

 

En de toppen blijven lekker aanzetten:

 

gallery_24981_18531_934843.jpg

 

Mexicoooooo :likken:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

en nou alvast je voeding zeer licht gaan afbouwen?

vind oaxacan een super wietje, maar je wil em wel herfstkleuren laten hebben

 

en natuurlijk aan de tak drogen= NIET NAT KNIPPEN , want die heerlijke geur wil je erin houden.

Edited by MeneerJansen
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nat knippen is voor brood kwekers!

 

Deze planten gaan over een paar weken in z'n geheel ondersteboven, zoetjes op klimaat een paar weken niks doen;)

 

Ben heel blij met het verloop van de kweek tot nu toe, het was wat lastig in te schatten met wateren met deze bakken, maar ik geloof dat een beetje stress bij volwassen planten-hoe dan ook- alleen maar goed is voor de kwaliteit aan het eind.

 

Zie het als druiven, de betere wijn komt naar mijn smaak van stokken die aardig wat te verduren hebben gehad, of zelfs een moeilijk bestaan lijden op rotsachtige grond nabij de zee :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Triootje lekkers;

 

2 fenos Oaxacan, en een Sugar Punch op links.

gallery_24981_18531_3042298.jpg

 

Oaxacan;

gallery_24981_18531_2591888.jpg

 

Ballen in huis :excl:

gallery_24981_18531_841954.png

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag of morgen gaat de herma om, die heeft geen witte haren meer.

 

Ook de paarse fenos zijn aardig rijp, zal straks even kijken wat ik doe. Nu om of nog een weekje laten staan.

 

Fotos volgen snel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...