Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Silvia

Silvia's Micro Kweek. 184W Cfl/ 1X Master Cush / 1X Turbo Skunk

Recommended Posts

Filter hangt op zijn plek en en werkt tot nu toe perfect, geen luchtjes niks meer in me slaapkamer. :D

gallery_45307_18523_4182154.jpg

 

Verder ben ik eens de dagen gaan tellen. De voorgroei van de Kush durf ik niet te zeggen want die heeft zoveel stil stand gekend..

maar ze staan nu:

21 dagen op 12/12.

14 dagen zichtbare bloei.

 

gallery_45307_18523_3879531.jpg

 

De skunk is nu:

37 dagen boven de grond.

21 dagen op 12/12.

7 dagen zichtbare bloei.

 

gallery_45307_18523_3610854.jpg

 

Als dit er niet kern gezond uit ziet?!

 

gallery_45307_18523_3856473.jpg

 

Ciao!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silvia doet dat goed naar mijn min of meer bescheiden mening. :)

 

a propos-je over die filter...

 

Trekt jouw ventilatortje dat nog? T is geen mega kast, maar die 125 kuub is gemeten in open lucht, en dat type fans verliest nogal snel aan kracht in een buizen/filter opstelling...

Ten tweede... volgende keer dat je nog eens in de gamma of supermarkt komt, een dampkap filterdoek kopen en een stuk filter op je afzuiggat monteren. Dat scheelt een extra ronde op de levensduur van je filter.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank u Hades!

 

voor de afzuiging werken 2 ventilatoren samen. De andere zit in het hok tegen het plafond geschroefd. En de Filter doek die om het filter zat heb ik op maat geknipt en in het filter geplaatst. dit zou voldoende moeten zijn toch?

 

Edit: Mocht deze setup van afzuiging niet voldoen, zit ik naar een Torin 250m3 soft boks te kijken. Iemand die hier ervaring mee heeft? Het moet wel echt stil zijn. en evt welke Fan controller daarbij?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je twee van die fans hebt komt dat wel goed me dunkt.

Dat buitenste-binnen van die filterhoes is origineel bedacht en moet inderdaad wel werken. Zolang het meeste stof maar uit het filter blijft is t allemaal prima.

 

K heb er zelf geen ervaring mee, maar zo'n soft box is inderdaad wel een optie. Of zelf eentje knutselen... dr staan hier op het forum wel een paar topics over. Een fancontroller hoeft trouwens niet noodzakelijk.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha Silvia, ik heb toevallig recentelijk een torin 250m3 softbox gekocht, zie mijn 4x Candy Kush kweekverslag. Wel is deze echt een stuk groter dan bijv 2 pc fans. Heb het dan over een blok van 32x32x32cm.

De Softbox zelf is erg stil al helemaal in ophangrubbers. Maar het meeste geluid komt van het brommen van zo'n ventilator door dat je 'm niet op max snelheid laat draaien. Hierom zou je dus een kwaliteits fancontroller(davin) er tussen moeten plaatsen. Dat haalt naar mijn weten de brom weg. ( ik gebruik btw gewoon zo'n goedkopere fancontroller http://www.onlinekweken.nl/verlengsnoer-15m-tbv-fan-controller.html )

Maar nog meer geluid maakt de luchtverplaatsing zelf, denk aan de wind. Een oplossing hiervoor is geluiddempende luchtslangen en zo min mogelijk scherpe bochten/uberhaupt zo min mogelijk bochten. Bijvoorbeeld beter twee keer 45 graden dan 1 keer 90.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik grotere diameter buizen/slangen is meestal de makkelijkste/effectiefste oplossing voor luchtstromingsgeluid..

En let op, je hebt softboxen en iso-boxen... de eerste heeft de motor in rubbers zwevend in de met dempingsmateriaal beklede box hangen, de ander heeft de motor vastzitten aan de box, met alleen isolatie/dempingsmateriaal tegen alle wanden geniet.

De eerste is AANZIENLIJK stiller dan de 2e, maar meestal ook duurder...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijke taal, bedankt mannen!

 

zoals je nog kan zien op de foto van de filter heb ik bovenin de kast nog een extra gat gezaagd. Met de gedachten dat ik met de buis nog recht omhoog kan en dan alleen met een 45°c bocht naar het filter toe. Maar dan zou dus het filter buiten de kast liggen en zal dus ook waarschijnlijk de temperatuur dalen als ook de luchtvotichheid.

 

Maar goed, tot zover werken de pc fan en die draaien zelfs nog op 9V. De tijd zal het ons leren :P

 

Dan heb ik nog een vraagje.. (Sorry als ik nu lui ben maar met de search kwam ik niet verder)

 

Als je naar de een na laatste foto kijkt van mijn vorige post. Dan zie je dat de skunk haar bladeren schuin omhoog steekt en het blad ook omhoog gevouwen is. Nou ben ik via de search erachter gekomen dat het duidt op een verdamping probleem. ze verkleint het blad oppervlak om zo minder licht te vangen. Nou wordt er veel gesproken over te veel stralingswarmte, maar kan het niet ook zo zijn dat ik haar te weinig water geef en dat ze daarom het water wil vasthouden? of is dit wel echt temperatuur /stralingswarmte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neehoor, ze ziet er juist erg blij uit, daarom houd ze dr bladeren omhoog naar de lamp!

Bladeren omhoog is over het algemeen een goed teken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

K ben mee met scirocco dat ze d'r algemeen wel happy uit ziet...

 

Anderzijds ik zou toch dezelfde reflex hebben als jij als ik die blaren omhoog zie staan op die voorlaatste foto. Waar zitten de temperatuur en water metertjes, en wat zeggen ze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogmaals mijn dank word zeer gewaardeerd hier!

Net toch de lamp wat hoger gehangen ze zaten er nu echt op een cm na er tegen :P Wat gaat dat toch hard hé.

 

Helaas moet ik wel melden dat Herman vannacht langs is geweest en al wat zaad balletjes heeft opgehangen.. Zijn die klote kerst shows alweer begonnen??

 

gallery_45307_18523_2361362.jpg

 

gallery_45307_18523_2392060.jpg

 

Jammer, maar was wel te verwachten.

 

Temperatuur met lamp aan 27-28

sensor zit tegen de wand geplakt met 'dakje'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het er niet veel zijn lekker laten zitten, Dan heb je gratis zaad dat 99% vrouwelijk is.

Dat doe ik ook, zo heb ik van een zaadje Crazy bud auto 15 nieuwe zaadjes gekregen.

En ik heb nog geen enkele keer mannetjes gehad van zulk zaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beslist niet laten zitten om zaad te maken

 

het nageslacht zal herma zijn(dominant gen

 

wat je wel kunt doen is de ballen wegsnijden met een scheermesje

en goed controleren blijven onder de oksels

en in de toppen controleren op bananen

als die niet in de toppen komen

hoef je alleen ballen weg tesnijden

misschien dat je het zo nog een tijdje kunt rekken

ik moet er wel bij vertellen

dat 1 zo n bal je hele rookwaar

kan verpesten als hij gaat stuiven

controleren en snijden blijven dus

en als het te erg word qau balvorming omhalen

 

look on the bright side

je hebt er van geleerd :)

Edited by chucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh... jammer :( Da's k*t met peren die ballen...

 

Om een derde opinie te geven... Ik persoonlijk zou hem eruit halen, stam kaalplukken en de diepvries in. Kan je later met je knipafval van de andere plant nog lekkere BHO van maken :likken: . Dan heb je tenminste nog gerecupereerd wat er nu aan THC in zit.

 

Om dat vorige verhaal van temperaturen af te maken... Als je zegt 27-28° daar beneden (gezien op je foto nu), dan zou ik aannemen dat het aan je toppen een graad of 5-6 warmer is. Dat hoeft niet noodzakelijk dramatisch te zijn. Mijn planten staan ook op die temperatuur en zolang ze vochtig genoeg staan vinden ze dat niet zo erg. K zou voor de zekerheid een extra thermometer tussen de toppen hangen. Dan ben je zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raar, ik heb met verschillende herma zaden mooie planten gekweekt waar helemaal geen zaad in gevonden is.

En smaakte net zo goed.

Maar dat ga ik nog eens testen, want ik heb nog een paar van die herma zaden liggen.

Die heb ik van een auto flower die buiten heeft gestaan, en net de goeie tijd van de zomer heeft gehad.

Er zijn 10 zaden uit gekomen, en de wiet smaakte goed, en werd er lekker stoned van.

De zaden zaten verstopt in de toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gisteren heb ik er in totaal 5 stuks uit onder gelegen topjes gesneden. Dit zal ik dan ook blijven doen zolang het nog nut heeft. en natuurlijk in de hoop dat het niet in de grote toppen gaat zitten. Afijn we zullen zien waar het schip strand..

 

Zal zo even wat foto's maken hoe ze er nu bij staan. Ze doen het verder wel erg goed.

 

@Hades de sensor zit dan wel tegen de muur maar wel op een gelijke afstand van de lamp als de toppen zijn. Dat zou toch een redelijke indicatie moeten geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De beloofde foto's.

 

De Kush is inmiddels gestopt met groeien en bouwt alleen nog maar in hoogte via de toppen.

gallery_45307_18523_2189694.jpg

 

gallery_45307_18523_3018028.jpg

 

Overzicht

gallery_45307_18523_3534008.jpg

 

De Skunk had vandaag eigenlijk haar bacto moeten krijgen maar dat was ik even vergeten :P Ze begint zo langzaam aan steeds meer haartjes aan te maken.

gallery_45307_18523_1295088.jpg

 

Rook ze!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een weekje verder en alles lijkt me nog goed te gaan :D Nadat ik een paar ballen weg heb gehaald is er nog geen nieuwe zaad vorming te zien, althans ik zie het niet :P

 

Master Kush

31 dagen op 12/12

24 dagen bloei

 

foto met flits

gallery_45307_18523_2599293.jpg

 

Zonder flits

gallery_45307_18523_769188.jpg

 

De Skunk heb ik achter in de hoek gedrukt zodat ik de kush makkelijker kan inspecteren. De 2 hoofdtoppen zijn geknakt. Verder doet ze het nog steeds goed, lekker groen en grote bladeren. Pruikjes beginnen mooi te vormen.

 

31 dagen op 12/12

17 dagen zichtbare bloei.

 

gallery_45307_18523_2447059.jpg

 

aanzicht

gallery_45307_18523_1211335.jpg

 

Greetz!

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je het vraagt Brother! Toevallig gister avond bezig geweest met me camera om eens fatsoenlijke foto's te maken. Best lastig met weinig ruimte voor mijn hok... maargoed geen praatjes maar PLAATJES

 

gallery_45307_18523_3070140.jpg

 

gallery_45307_18523_2655844.jpg

 

gallery_45307_18523_4656618.jpg

 

En nog een lekker topje vanuit de shop. NLX a 8 euro de gram.

 

gallery_45307_18523_3853222.jpg

 

ik hou het kort want de huisbaas komt zen aandacht opeisen... :P

 

gallery_45307_18523_3467247.jpg

 

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Epic cat shot :verrygood

 

 

Ooh en nice bud de cat lijd zo af :)

 

Foto zijn genieten. (Sorry like zijn op).

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update!

 

Master Kush

41 dagen 12/12

34 dagen in bloei

 

Gaat nog steeds verassend goed eigenlijk, tot zover geen nieuwe ballen gespot noch bananen.

 

gallery_45307_18523_820989.jpg

 

gallery_45307_18523_3570722.jpg

 

gallery_45307_18523_6862161.jpg

 

gallery_45307_18523_1263752.jpg

 

Over de Turbo Skunk valt ook eigenlijk weinig te melden :) Ze heeft wel wat paarse stelen gekregen maar dat geeft ik de schuld aan het knakken van de hoofdtoppen.

 

41 dagen 12/12

27 dagen in bloei

 

gallery_45307_18523_3108755.jpg

 

gallery_45307_18523_1059354.jpg

 

Wel kun je goed zien dat ze echt een hele andere opbouw heeft dan de Kush. wat wel interessant is om te zien.

 

Hier nog wat foto's met de telefoon geschoten:

 

gallery_45307_18523_2680492.jpg

gallery_45307_18523_3068962.jpg

 

gallery_45307_18523_2054252.jpg

 

Maar...

Nu de weken langzaam aan verstrijken begin ik me toch wel zorgen te maken over de bloeitijd. Als ik zoek op 'Master kush' kom ik bij eskobar uit die een bloeitijd op geeft van 66 dagen. maar kijk ik naar andere soorten kush zijn deze aanzienlijk korter. De garantie dat ik daadwerkelijk Master Kush aan het kweken ben heb ik natuurlijk niet.

Hoe kan ik nou het beste bepalen wanneer ik moet stoppen met voeding geven?? het laaste wat ik wil is moeten oogsten voordat ik ze goed heb kunnen doorspoelen.

 

kunnen jullie zien aan de hand van de foto's hoelang ze nog zal moeten?

 

Zijn er andere manieren om te kunnen bepalen wanneer er gestopt moet worden met voeden buiten de dagen te tellen?

 

Graag hoor ik van jullie! :D

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kerstboompjes zijn het. :dribble:

 

Conventionele wijsheden zeggen dat je moet oogsten als 80% van je haartjes roestig-bruin zien...

'Mijn' methode (beetje een combinatie van de instructies van de voeding fabrikant, dingen die ik hier gelezen en gezien heb, en eigen ervaringen) is als volgt:

1/ Als 70-75% van de haartjes kleurt krijgen ze hun weekje PK 13/14

2/ Dan nog een week iets aangelengde gewone voeding. Bij mij hebben de plantjes dan al duidelijk geel-bruine puntjes op de blaren (teken dat ze ruim vetgemest zijn, richting overvoeding).

3/ 2 weken 'plat water' (aangezuurd water) of tot ze rijp zijn voor de" kap.

 

Andere voedingen hebben andere instructies voor bv toevoegen van PK (of je kan het ook niet doen)... Maar dat van de haartjes blijft, en als je zwaar bemest zie je zeker ook die bruine puntjes op de blaren.

 

 

Volgens wat ik zie op je foto's kunnen die zeker nog even doorgaan. K zou me de eerste 1 of 2 weken nog niet teveel zorgen maken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

lowa

 

ziet er goed uit hoor

maar laag wattage langere wachttijden

66 dagen is dat zichtbare bloei of 66 dagen 12/12 ?

bruine haren zegt ook niet veel .

de bladeren zijn nog te groen allemaal nog niet herfstig .

topje afhakken 12 korte charges van 10 secondjes op 900 watt magnetroneren (niet langer anders kan het in 1 keer in de fik vliegen) en heb je in de keuken alleen de lucht er van en nix te roken .

niet waus = niet klaar

en anders een 60 x loupe aanschaffen .

of je close up naar voren photoshoppen en kijken of er al wat troebele trix aan zitten .

pk 13/14 daar hebben ze green sensation voor uitgevonden.

wel een mespuntje duurder maar heb je ook wat .

 

 

ggm :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

luister naar mac; nooit een vrouw op haar haarkleur beoordelen, daaronder kan het best een blonde snol zijn :likken:

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...