Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Silvia

Silvia's Micro Kweek. 184W Cfl/ 1X Master Cush / 1X Turbo Skunk

Recommended Posts

@ mac (met welnemen van sylvia... 'k wil je topic niet inpikken :wacko: ):

Ik wil ook graag bijleren dus... ik heb en gebruik ook een loupje dat ik gebruik ter bevestiging van wat ik aan de haartjes zie.. En in mijn ervaring iig. loopt dat troebel worden behoorlijk gelijk met het bruine haar verhaal. Of zie ik door die loupe alleen maar wat ik wil zien, en mis ik dus dingen?

Edit: Inderdaad, zonder andere additieven van andere merken is die green sensation een beter product. D'r zit een hoop spul in dat je anders in aparte flessen moet kopen (of niet hebt met alleen PK)

Edited by Hades

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha prachtig HuFF!

 

Maar de vraag was niet wanneer ik kan oogsten, maar wanneer ik zal stoppen met voeding geven :P

 

pk13/14 of green sensation heb ik niet in huis, is dit echt een must have? Aangezien het 15,- de 100 ml kost (green sensation). En dit voorlopig me laatste minerale kweek is aangezien ik hier na verder ga op bio. Zal het dan nog de moeite waard zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 weken voor de oogst ;)

 

Een must have is PK of andere toevoegingen niet hoor. Maar extra vitamientjes = extra wiet.

D'r bestaan bio PK (of PK-achtige) voedingen (Sannie's verkoopt bv. BAC http://www.sanniesshop.com/pk-booster-nl.html). Green sensation is organisch en is een zinvolle aankoop als je later bio voedingen van Plagron wil gebruiken. (en on the up side: je maakt met 100ml wel 100l water). Als je geen Plagron wil gaan gebruiken neem je best de additieven van je toekomstige merk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond allen!

 

Ik dacht:het is wel weer eens tijd voor een update. Dus met telefoon en camera op zak naar de jungle.. Met de deur open ziet dat er zo uit:

 

gallery_45307_18523_2093259.jpg

 

gallery_45307_18523_1250959.jpg

 

De Master Kush:

 

51 dagen 12/12

44 dagen bloei

 

ze heeft inmiddels wat bruine punten aan de bladeren gegeven. lekker vet gemest dus :D Het einde komt langzaam in zicht. En weer vraag ik om jullie mening omdat ik nog erg aan mezelf twijfel.

 

Wanneer denken jullie dat ze om mag?

 

De top maakt nog vol op nieuwe pistols

gallery_45307_18523_8703979.jpg

 

gallery_45307_18523_3186725.jpg

 

De foto hierboven maar dan sterk uitvergroot. er beginnen nu toch wel wat trichromen amber te kleuren.

gallery_45307_18523_145835.jpg

 

Budshot

gallery_45307_18523_1051557.jpg

 

gallery_45307_18523_471647.jpg

 

gallery_45307_18523_4517316.jpg

 

Dan de Turbo Skunk

 

51 dagen 12/12

37 dagen bloei

 

De grote fan leaves beginnen geel weg te trekken, wat duidt op een tekort. Ik denk een combo van te weinig water met te weinig bloei voeding. wat jullie?

 

gallery_45307_18523_4656660.jpg

 

gallery_45307_18523_3701463.jpg

 

wellicht zou het flesje green sensation nou een oplossing?

 

Fijne avond!

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze mogen nog wel even. Zie nog veel heldere trichomen. Dat de grote bladeren verkleuren is wel een teken van het naderende einde en niet zozeer van een tekort dat aangevuld moet worden. Zou niet meer voeden en gaan spoelen, ze gaan richting oogsttijd. Als ik naar je planten kijk kan ik me niet goed voorstellen dat ik je iets nieuws vertel. Ziet er zo goed uit dat het mij niet zou verbazen als je dit al jaren deed.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is zoals band zegt gewoon de herfst, bloeitijden zijn wat anders met cfl maar een weekje of twee nog. En spoelen eventueel met enzymen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt beide voor je reactie! Ik volg je advies op Brother. De Master Kush gaat vanaf nu zonder voeding verder. Ben echt benieuwd hoelang ze nu nog verder gaat, buiten dat word het ook hoogste tijd... Ze begint echt topzwaar te worden!

 

Als ik naar je planten kijk kan ik me niet goed voorstellen dat ik je iets nieuws vertel. Ziet er zo goed uit dat het mij niet zou verbazen als je dit al jaren deed.

 

Zeer groot compliment, je maakt mijn dag :D

Ik had zelf dan ook nooit verwacht dat het de eerste keer me dan ook zo goed zou verlopen.

 

Vergeet niet dat de 2 zaadjes uit wiet van de shop kwam! Ik geen ph of ec meter gebruik. buiten Canna vega & flores geen andere toevoegingen heb.

 

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik echt een MEGA steun heb gehad aan het forum!! Zonder het forum zat ik nog steeds met de Magic bucket te klooien :P

 

Maare ja kan niet wachten tot de schaar er dan echt in mag.. En al helemaal niet op de volgende ronde om dan echt de potentie van het hok te testen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dat mijn beste is verschil tussen goede en top wiet, je ongeduld verslaan en afwachten tot juiste momet. Iedereen hier kent dat gevoel, maar echt geduld is een schone zaak.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie t al, je hebt t prima onder controle!

Of t nou de goeie voorbereiding is of beginnersgeluk, je planten zien er prima uit.

Voor pk oid is het al een beetje laat, maak je ronde maar af zoals het er nu bij staat, en het komt wel goed.

 

Al die extraatjes zijn leuk, straks met volgende rondes kan je daar voorzichtig mee gaan beginnen, maar met die Canna vega en flores heb je een prima basispakket, de rest is niet echt noodzakelijk om een goed resultaat te halen.

Pk13 is wel wat opbrengstverhogend, MITS JE HEEL GOED WEET WANNEER, HOEVEEL, ENZ. want het kan ook je oogst verminderen of zelfs totaal verneuken als je timing of hoeveelheid fout zit...

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alle steun, tips, lof betuigingen edm. ten spijt heb je't toch maar zelf geflikt hé. Als ik in't begin ergens zei... je hebt een goeie aanpak en dat merk je in het resultaat. :tu

Kijk al uit naar je volgende verslagjes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Brother,

 

De herfst treedt hard in. de dunne steeltjes houden het niet veel langer uit.. spannende tijden haha.

gallery_45307_18523_992570.jpg

 

gallery_45307_18523_1712490.jpg

 

gallery_45307_18523_4239548.jpg

 

Dit is de meest recente foto die ik heb. Dit was gisteren tijdens mijn foto sessie, die dit weekend nog wel in een update verschijnen.

 

gallery_45307_18523_794420.jpg

 

Zondag gaat ze om. Samen met me beste maat ga ik haar te lijf. Ik heb er zin in!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Master Kush Staat nu op:

62 dagen 12/12

55 dagen bloei

 

gallery_45307_18523_441468.jpg

 

gallery_45307_18523_1385193.jpg

 

gallery_45307_18523_1427994.jpg

 

gallery_45307_18523_3923477.jpg

 

Denk dat jullie er ook wel mee eens zijn dat het oogst tijd is ?

 

De Turbo Skunk staat op:

62 dagen 12/12

48 dagen bloei

 

gallery_45307_18523_2653033.jpg

 

gallery_45307_18523_6179639.jpg

 

Ik hoop dat zij het nog wel even zal volhouden en ook nog flink gaat opzwellen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

The day after..

 

We hebben er van genoten! haha, heerlijk om haar na al die tijd eens lekker in de handen te nemen :P

 

Master Kush

63 dagen 12/12

56 dagen bloei

 

gallery_45307_18523_2301812.jpg

 

Alhoewel ik er nu al 1 zaadje uit heb gehaald ben ik zeer tevreden over het resultaat! Mocht men een gok willen doen naar het droge gewicht? Be my guest! Ik zelf durf het niet te zeggen... Ik hoop op 20 gram, al lijkt me dat misschien wel te hoog gegrepen?

 

De Turbo Skunk blijft nog even doorgaan. You go girl!

 

64 dagen 12/12

50 dagen bloei

 

gallery_45307_18523_3439836.jpg

 

gallery_45307_18523_984021.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat ik u niet al teveel ga teleurstellen maar... veronderstellende dat dat een min of meer standaard formaat aansteker is vrees ik dat dat flink wat meer zal zijn dan 20gram...

 

Van links naar rechts is mijn pronostiek: 15 + 8 + 2 + 6 + 25 = [effe rekenmachine d'r bij nemen :head_hurts_kr: ] 53 gram droog aan de haak

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topresultaat! ik houd het bij een slordige 45 gram, maar zou niet raar opkijken als het nog wat meer blijkt te zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doordat de toppen niet echt heel compact zijn is het gewicht toch wel wat lager dan jullie verwachten. Maar nog steeds ben ik dik tevreden!

 

gallery_45307_18523_895802.jpg

 

Gister een topje samen met me maat gerookt, prima te roken. De geur en smaak is lekker zoet zuur. me maat omschrijft het als muggenspray :P

De rest zit nu in de weck pot om verder op smaak te brengen.

 

De Turbo Skunk staat nu al 5 dagen op alleen kraanwater. Die zal volgende week dinsdag omgaan. tegelijk zal ik 2 zaadjes gaan ontkiemen. namelijk:

1× Shackzilla

1× Chocolate cheese

 

Dan zal ik het hok eerst opnieuw schoon maken waarna de 2 ontkiemde zaadjes gelijk in de 11l smartpot kunnen.

 

Heb er zin in ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatste update om dit verslag af te ronden.

Turbo's skunk is geoogst. Ze hangt nog deels te drogen dus aantal grammen weet ik nog niet, maar die zal ongetwijfeld ook ergens tussen de 25-30 gram zitten. Een Zeer potent wietje met een sterke body high.

 

gallery_45307_18523_5445293.jpg

 

gallery_45307_18523_3866789.jpg

 

gallery_45307_18523_706889.jpg

 

Ik kijk in ieder geval terug naar een geslaagde eerste kweek ronde met een eindresultaat van boven verwachting.

 

Nu is het de bedoeling dat ik die opgedane ervaring mee neem naar de 2 de ronden. Alleen bij stap 1 ging het al mis...:P

1x chocolate cheese en 1x shackzilla in een glas water gedaan om te ontkiemen. Na 48 uur is de chocolate cheese mooi open. shackzilla niet... Dus nog maar 1 extra zaadje van shackzilla laten ontkiemen... NIKS.

uiteindelijk 1x killingfields in water gelegd en die kwam wel uit na 48 uur.

 

Dus helaas zit ik nu zonder shackzilla, en zaad waar bijna een week verschil in zit in het ontkiemen.

 

Chocolate cheese:

gallery_45307_18523_696213.jpg

 

Zodra de killingfields boven is zal ik een nieuw verslag aanmaken.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je de zaadjes al weggedaan? Als het bij mij niet lukt, stop ik ze gewoon in de grond. Heb je altijd de kans dat ze nog omhoog komen. Want in principe hebben deze zaden wel een hoger opkomst percentage.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk verslagje. Wat is je ondervinding op cfl? Viel het tegen of viel het mee qua opbrengst?

 

Ik heb een 300w cfl liggen vandaar. Wil hier eerst mee starten en wie weet over op hps.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moeilijk om te zeggen omdat dit mijn eerste kweek was en dus ook geen ervaring heb met andere verlichting.

Maar om mee te beginnen lijkt het me prima en zoals je ziet kun je er wel wat grammen van af halen. totaal zat ik nu op 65 gram van 2 planten. waar nog genoeg aan verbetering te halen valt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

65 gram droog van 2 planten? Lijkt mij niet verkeerd op cfl. Waarom ik dit vraag is dat ik op een 300w cfl ga beginnen. Alleen hoor hier op nederlandse forums weinig over qua opbrengst vandaar. Daar in tegen op engelse forums juist weer heel veel...

 

Ben er zelf nog niet ui wat voor soort ik ga nemen maar dscht zelf aan een bubblegum top44 of een critical kush variant. Ieder geval 1 die niet te groot wordt voor een ruimte van 60x60x140.

 

Hoe was je klimaat? Beetje goed te doen qua wartme etc? Ik heb er nu eem ruck 125l in hangen uit een oudere tent waarschijnlijk zal hij langzaam draaien tenzij de temp boven de 26graden komt maar dat verwacht ik niet.

 

Nog evt tips voor me?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yess, 65 gram droog. Ik denk dat mensen wel snel de overstap maken op hps omdat het gewoon meer licht opbrengst heeft en meer diepte straling.

 

Enigste verschil tussen jou en mij: Ik heb 8 lichtbronnen, jij maar 1. Dus het is van belang dat je alles zoveel op dezelfde hoogte gaat houden om schaduw kanten tegen te gaan.

 

Kwa temperatuur gaat het prima hier en ik werk dan ook nog met pc ventilatoren. Het hok staat wel in een kast die weer in een slaapkamer staat. Omgevings temperatuur tussen 17-21 graden.

 

Ik denk dat als het kweken je goed af gaat je met 300w op 60x60cm best een ons wiet eraf kan halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

65 gram droog is niet verkeerd met cfl.

 

Klopt ik heb idd 1 licht bron maar geloof mij hij pas net in het hokje van 60x60 incl hamerslag kap. Het is echt een joekel van een ding die 300w cfl.

 

Ik twijfel nog over mij afzuiging. Merk als hij op 15% staat dat de temp al gouw zakt naar 22 graden. Dus overweeg om voorlopig alleen een clip ventilator erin te hangen voor circulatie. Zonder afzuiging zit ik rond 25 graden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...