Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Smebber

20 Getopte pptjes, 4e week Bloei precies vandaag

Recommended Posts

hai Scuderia

 

echt mooi man, lekker vol....

ff vraagje je zit nu in 4de week bloei, hoelang moeten ze nu nog denk je. Omwille van dat toppen, gaat dat (veel) extra langer duren als gewoon? pp is al een redelijk lange bloeier toch?

 

grt w33dy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naar wat mij verteld is is Power Plant zeker GEEN lange bloeier.. 8 weken of 2 maanden bloei, dus nu nog 4 weken voor Scuderia hier. Maakt ook niet uit als je ze topt, het duurt dan misschien een paar dagen langer, ze moeten namelijk herstellen van het toppen, maar daarna zie je dat ze uitbranchen en lekker breed worden inplaats van de lengte in te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Vrienden

 

Bedankt voor de reacties !!

 

Ze moeten denk ik nog 4 a 5 weken... want ik laat ze nog de laatste week in het donker staan zodat ze dikker worden. En ze doen er niet veel langer over hoor.... meschien 2 a 3 dagen ? (merk je niks van)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit hoor very nice :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naar wat mij verteld is is Power Plant zeker GEEN lange bloeier.. 8 weken of 2 maanden bloei, dus nu nog 4 weken voor Scuderia hier. Maakt ook niet uit als je ze topt, het duurt dan misschien een paar dagen langer, ze moeten namelijk herstellen van het toppen, maar daarna zie je dat ze uitbranchen en lekker breed worden inplaats van de lengte in te gaan.

Dat herstel zou in de groei periode plaats moeten vinden , dan blijft de bloei periode gewoon hetzelfde,maar is de groei misschien iets langer .

 

Over de duur van de bloei periode : beoordeel gewoon of ze oogstrijp zijn ,en ga niet oogsten omdat de opgegeven hoeveelheid weken voorbij zijn. Er zijn vele faktoren die de lengte van de bloei-periode bepalen , die opgegeven 8 weken zijn slechts een indicatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze moeten denk ik nog 4 a 5 weken... want ik laat ze nog de laatste week in het donker staan zodat ze dikker worden.

Met de lampen 12 uur per dag aan in de laatste week worden de toppen niet dikker dan?? Ik begrijp die week in het donker zetten niet . Waar haalt een plant in een week lang in het donker in godsnaam z'n energie vandaan om de toppen dikker te maken ?

 

Ik hoor wel eens vaker mensen beweren dat een week in het donker nuttig is, helaas heb ik nog niemand gehoord met een goede onderbouwing van deze bewering. "de plant stopt z'n laatste energie dan in de toppen " ,hoor ik wel eens, is daar een hele week lang geen energie van buiten de plant meer voor nodig dan??? In het donker stopt het belangrijkste proces van de plant : de fotosynthese . dit is het proces dat zorgt voor het maken van plantcellen (koolstofverbindingen). Het lijkt mij niet dat de plant dit op voorraad heeft 'liggen' voor een hele week.

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ze moeten denk ik nog 4 a 5 weken... want ik laat ze nog de laatste week in het donker staan zodat ze dikker worden.

Met de lampen 12 uur per dag aan in de laatste week worden de toppen niet dikker dan?? Ik begrijp die week in het donker zetten niet . Waar haalt een plant in een week lang in het donker in godsnaam z'n energie vandaan om de toppen dikker te maken ?

 

Ik hoor wel eens vaker mensen beweren dat een week in het donker nuttig is, helaas heb ik nog niemand gehoord met een goede onderbouwing van deze bewering. "de plant stopt z'n laatste energie dan in de toppen " ,hoor ik wel eens, is daar een hele week lang geen energie van buiten de plant meer voor nodig dan??? In het donker stopt het belangrijkste proces van de plant : de fotosynthese . dit is het proces dat zorgt voor het maken van plantcellen (koolstofverbindingen). Het lijkt mij niet dat de plant dit op voorraad heeft 'liggen' voor een hele week.

Dunno dude... ik heb het ook gelezen en ga het nu voor het eerst uitproberen.

Meschien is 1 week ook wel te lang....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook net men pp's getopt en het was 4 dagen langer, 1tje heeft nog een dag langer gekregen ...

 

Het duurt eigenlijk zo lang als dat de 2 nieuwe intenodes beginnen groeien wanneer je net getopt hebt denk ik ...

 

Dus ik denk nog 4 weken en 4/5 dagen, laat me weten of ik juist ben! :verrygood

 

en die week in het donker lijkt me geen goed idee, de laatste dagen van de kweek maken je toppen zichzelf nog wel steviger en zwaarder ... (met licht aan dan hé)

 

Mooi werk en nog veel geluk met de kweek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb al eens gehoord dat juist in het donker de plant haar bloeihormonen aanmaakt en juist in het donker de toppen volzet...

 

Heb daarom ook de tip eens gekregen om het voedingswater (handmatig in mijn geval) te geven zodra de lamp uit gaat.

 

...of is dit een fabeltje...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er helemaal top uit :verrygood

Wou dat ik zoon ruimte had.

Greetz Rutt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb al eens gehoord dat juist in het donker de plant haar bloeihormonen aanmaakt en juist in het donker de toppen volzet...

Dat klopt , in de nacht zetten ze de energie om die ze overdag van het licht hebben gekregen, daarna moeten ze weer opnieuw het licht in om weer bij te 'laden'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er netjes uit daar.

 

Heb je ook wat foto's van het moment dat je ze getopt hebt en de 1e 3 weken van de bloei, dan kan ik die in een ander topic erbij plaatsen, maakt het dan daar weer wat duidelijker :verrygood :unsure:

 

Over dat eindigen in het donker, heb ik ook wel vaker gedaan, ben er ook wel over te spreken.

Ik hou het alleen op 3 dagen altijd.

Onderbouwen kan ik het niet, beredeneren wel wat.

De plant zorgt 's nacht ook veel voor de transporten van de voedings/afvalstoffen naar het blad en toppen.

Lijkt me dat ze dan nog all laatste aangemaakte suikers naar de toppen brengen en afvalstoffen naar het blad/wortels.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het ziet er netjes uit daar.

 

Heb je ook wat foto's van het moment dat je ze getopt hebt en de 1e 3 weken van de bloei, dan kan ik die in een ander topic erbij plaatsen, maakt het dan daar weer wat duidelijker :verrygood :unsure:

 

Over dat eindigen in het donker, heb ik ook wel vaker gedaan, ben er ook wel over te spreken.

Ik hou het alleen op 3 dagen altijd.

Onderbouwen kan ik het niet, beredeneren wel wat.

De plant zorgt 's nacht ook veel voor de transporten van de voedings/afvalstoffen naar het blad en toppen.

Lijkt me dat ze dan nog all laatste aangemaakte suikers naar de toppen brengen en afvalstoffen naar het blad/wortels.

Hey bedankt !

 

Sorry ik heb geen fotos van het toppen. Wel van 10 dagen bloei.

 

Groetjes Scud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ja ze zien er wel lekker groen uit hehehe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...